Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου, 2024

Η ελληνική απάντηση στον Ακάρ: Είστε κράτος – τρομοκράτης και έχουμε το δικαίωμα της προληπτικής άμυνας όπως οι ΗΠΑ κατά των τρομοκρατών!

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πως το δόγμα της προληπτικής άμυνας που εφήρμοσαν οι ΗΠΑ μετά το χτύπημα της εντεκάτης Σεπτεμβρίου, θωρακίζει νομικά την Ελλάδα απέναντι στην Τουρκία που συμπεριφέρεται ως κράτος – τρομοκράτης.

Στις ιταμές σημερινές δηλώσεις του τούρκου ΥΠΑΜ Χαλουσί Ακάρ, που αμφισβητεί το δικαίωμα της Ελλάδας για την αμυντική θωράκιση των Νησιών της, ισχύει η ηχηρή απάντηση του τέως Προέδρου της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου στη Ρόδο, στις 6 Μαρτίου 2017: «Έχουμε, κατά το Διεθνές Δίκαιο, όχι μόνο δικαίωμα αλλά και υποχρέωση αμυντικής θωράκισης όλων, ανεξαιρέτως, των Νησιών μας».  Παραθέτουμε, για μια φορά ακόμη, το σχετικό επικαιροποιημένο απόσπασμα της ομιλίας του Προκόπη Παυλόπουλου:

32b14052 a646 4a29 afeb 9e49dc81e3e2

«Β. Το δικαίωμα της Ελλάδας ως προς την αμυντική θωράκιση των νησιών του Αιγαίου.

Σε μια από τις πιο πρόσφατες προκλήσεις της, η Τουρκία άρχισε -πάντα στο πλαίσιο της προαναφερόμενης τακτικής της να προσθέτει νέα, ανύπαρκτα, ζητήματα προς διαπραγμάτευση με την Ελλάδα– να θέτει και ζήτημα ως προς το αν η Ελλάδα έχει δικαίωμα να θωρακίζει αμυντικώς όλα, ανεξαιρέτως, τα Νησιά της στο Αιγαίο, και πάλι ανεξαρτήτως του ποια είναι η έκτασή τους και αν κατοικούνται ή όχι.  Είναι δε άκρως χαρακτηριστικό της προκλητικότητάς της, το ότι η Τουρκία εγείρει το ζήτημα αυτό είτε διαστρεβλώνοντας πλήρως το νόημα συγκεκριμένων διατάξεων της Συνθήκης της Λωζάνης.  Είτε -ακόμη χειρότερα- επικαλούμενη Διεθνείς Συμβάσεις, στις οποίες δεν είναι συμβαλλόμενο μέρος, όπως π.χ. την Σύμβαση των Παρισίων του 1947 για τα Δωδεκάνησα, η οποία αποτελεί για την Τουρκία «res inter alios acta».  Στις αδιανόητες, θεσμικώς και πολιτικώς, αυτές προκλήσεις της Τουρκίας η Ελλάδα παγίως απαντά, πάντα με βάση το Διεθνές Δίκαιο -και ενεργώντας επιπλέον και για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφού, καθώς προελέχθη, το έδαφος και τα σύνορα της Ελλάδας είναι έδαφος και σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης– ότι έχει όχι μόνο θεμελιωμένο δικαίωμα αλλά και εξίσου θεμελιωμένη υποχρέωση αμυντικής θωράκισης όλων, ανεξαιρέτως και δίχως οιαδήποτε διάκριση, των Νησιών της στο Αιγαίο, όπως προκύπτει από τα εξής:

Χουλουσί Ακάρ
Ο Χουλουσί Ακάρ

Η έννοια της «προληπτικής άμυνας».

Πέραν των λοιπών νομικών θεμελίων, κατά τις ειδικότερες διατάξεις του Διεθνούς Δικαίου, η Ελλάδα νομιμοποιείται να θωρακίζει αμυντικώς και τα Νησιά της στο Αιγαίο, ασκώντας το σχετικό δικαίωμα που της παρέχουν οι ίδιες οι διατάξεις του Καταστατικού Χάρτη του ΟΗΕ.

α) Ένα δικαίωμα το οποίο έχει γεννηθεί υπέρ της Ελλάδας προ πολλών δεκαετιών, δεδομένης της διαχρονικής τουρκικής επιθετικότητας και προκλητικότητας, ιδίως όμως έχει θεμελιωθεί, με αμάχητα τεκμήρια, ύστερα από την τουρκική εισβολή και κατοχή στην Κύπρο, το 1974.

β)  Και τούτο διότι αυτή και μόνη η τουρκική εισβολή και κατοχή στην Κύπρο -και για όσο χρονικό διάστημα συνεχίζεται -συνιστά σαφή επικείμενη απειλή και κατά της Ελλάδας.  Ενώ η διαρκώς διευρυνόμενη τουρκική προκλητικότητα και επιθετικότητα στο Αιγαίο, κυρίως σε ό,τι αφορά την αμφισβήτηση των κυριαρχικών και άλλων δικαιωμάτων της Ελλάδας ως προς την υφαλοκρηπίδα και τις θαλάσσιες  ζώνες- με αποκορύφωμα την Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη- διαιωνίζει και επιτείνει την προμνημονευόμενη κατά τ’ ανωτέρω «επικείμενη απειλή» εκ μέρους της.

2. Το νομικό θεμέλιο των διατάξεων του άρθρου 51 του Καταστατικού Χάρτη του ΟΗΕ.

Το δικαίωμα αυτό θεμελιώνεται στις διατάξεις του άρθρου 51 του Καταστατικού Χάρτη του ΟΗΕ, οι οποίες καθιερώνουν –και μάλιστα ως jus cogens- το φυσικό δικαίωμα της «ατομικής ή συλλογικής νόμιμης άμυνας» Κράτους-Μέλους του ΟΗΕ.

α) Παρά δε την διατύπωση των ως άνω διατάξεων που, prima faciae, φαίνεται να θέτουν ως προϋπόθεση προσφυγής στην διαδικασία της κατά τ’ ανωτέρω νόμιμης άμυνας την εκδηλωμένη ένοπλη επίθεση, η μεγάλη πλειοψηφία των διεθνολόγων αλλά και η ίδια η διεθνής πρακτική δέχονται, ότι για την άσκηση του δικαιώματος τούτου αρκεί και η «επικείμενη απειλή», πολλώ μάλλον η απειλή χρήσης βίας, η οποία και συνιστά ευθεία παραβίαση των διατάξεων του άρθρου 2 παρ. 4 του Καταστατικού Χάρτη του ΟΗΕ.  Έτσι π.χ. οι ΗΠΑ, μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου 2001, προσέφυγαν στην άσκηση του δικαιώματος προληπτικής άμυνας –και μάλιστα χωρίς χρονικό περιορισμό, αφού η απειλή εμφανίσθηκε επικείμενη επ’ αόριστο- ως νόμιμης προληπτικής δράσης λόγω επικείμενης απειλής και, κατ’ ακολουθία, επικείμενης επίθεσης. Την άποψη αυτή υιοθέτησε πλήρως ο ίδιος ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ, δηλώνοντας –στις 21 Μαρτίου 2005– μεταξύ άλλων και ότι: «Επικείμενες απειλές καλύπτονται πλήρως από το άρθρο 51, το οποίο διασφαλίζει το φυσικό δικαίωμα των κυρίαρχων κρατών να αμυνθούν εναντίον ένοπλης επίθεσης».

β) Ενόψει των προεκτεθέντων, a fortiori η Ελλάδα νομιμοποιείται, όταν και εφόσον το κρίνει σκόπιμο για την άμυνά της, να κάνει χρήση και ως προς τα Νησιά της στο Αιγαίο, εν γένει, του κατά τις διατάξεις του άρθρου 51 του Καταστατικού Χάρτη του ΟΗΕ δικαιώματος νόμιμης άμυνας έναντι της Τουρκίας, δίχως μάλιστα χρονικό περιορισμό.  Και τούτο διότι, ιδίως μετά το 1974 κατά τ’ ανωτέρω, η απειλή χρήσης βίας εκ μέρους της Τουρκίας –άρα η συνακόλουθη «επικείμενη απειλή», όπως προεκτέθηκε- είναι αφενός κάτι παραπάνω από προφανής, και δη με επανειλημμένες και διαφόρων μορφών προκλήσεις.  Και, αφετέρου, διαρκής, όπως καταδεικνύει ακόμη και η σημερινή τουρκική συμπεριφορά στο Αιγαίο.  Πρόσθετη απόδειξη συνιστά και το γεγονός του, εντελώς αντίθετου με κάθε έννοια του διεθνούς δικαίου, «casus belli» της Τουρκίας ως προς την επέκταση των χωρικών υδάτων της Ελλάδας».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ