Νέο βιβλίο – παρέμβαση του Προκόπη Παυλοπουλου: Οι πάγιοι άξονες της εξωτερικής μας πολιτικής για τα Εθνικά Θέματα

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Για τον Προκόπη Παυλόπουλο σεβασμός στους θεσμούς, ναι και στο ακέραιο. «Σιγή ασυρμάτου», ούτε γι’ αστείο!

Του Βασίλη Σκουρη από το ieidiseis.gr

Στο τέλος του πρώτου δεκαημέρου του Δεκεμβρίου 2020 θα κυκλοφορήσει, από τις εκδόσεις «Ευρασία», το νέο βιβλίο -ήδη το τρίτο από τη λήξη της θητείας του στην Προεδρία της Δημοκρατίας- του τέως Προέδρου της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου. Ο τίτλος του και μόνο προδιαθέτει και για τη σημασία του και για την εν γένει πολιτική και ακαδημαϊκή τακτική του Προκόπη Παυλόπουλου στο μέλλον: «Μελέτες για τα Εθνικά Θέματα και για το Κυπριακό Ζήτημα»…

Για να είμαστε ακριβείς: Δεν υπονοούμε ότι με τη νέα αυτή συγγραφική του παρέμβαση ο τέως Πρόεδρος της Δημοκρατίας «δηλώνει παρών στις εξελίξεις», όπως κάποιοι σπεύδουν ανεύθυνα να του καταλογίσουν με «έκδηλη αγωνία», δεδομένου ότι η απήχηση του Προκόπη Παυλόπουλου στην κοινωνία είναι πάντα μεγάλη. Όσοι τον ξέρουν καλά γνωρίζουν ότι ο Προκόπης Παυλόπουλος ναι μεν έχει επανέλθει για τα καλά στα πανεπιστημιακά του καθήκοντα- ο τίτλος του Επίτιμου Καθηγητή της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ του το επιτρέπει, χωρίς χρονικό περιορισμό- πλην όμως, όπως έχει επανειλημμένα τονίσει, ιδίως ως προς την υπεράσπιση των Εθνικών Θεμάτων θα είναι πάντα «παρών», πέρα και έξω από πολιτικές ιδιότητες. Το αν έτσι ο «πήχυς» της εξωτερικής μας πολιτικής μπορεί για ορισμένους να μπαίνει κάπως «ψηλά», αυτό δεν τον αφορά, αφορά εκείνους που την ασκούν στην πράξη. Όπως επίσης είναι άλλο το ζήτημα αν «έπεσαν έξω» στους υπολογισμούς τους να τον «ξεφορτωθούν», με τη μη ανανέωση της θητείας του. Για τον Προκόπη Παυλόπουλο σεβασμός στους θεσμούς, ναι και στο ακέραιο. «Σιγή ασυρμάτου», ούτε γι’ αστείο!

Το νέο βιβλίο του Προκόπη Παυλόπουλου καλύπτει όλη σχεδόν τη «γκάμα» των Εθνικών μας Θεμάτων. Και, όπως λέει ο ίδιος σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις, στο βιβλίο αυτό δεν εκθέτει τις προσωπικές του απόψεις, αλλά τις πάγιες και καθιερωμένες θέσεις της εξωτερικής μας πολιτικής για τα Εθνικά Θέματα, σε ορισμένες -ίσως και πολλές- από τις οποίες είχε ενεργό συμβολή κατά τη θητεία του ως Προέδρου της Δημοκρατίας. Ακριβώς δε επειδή πρόκειται για «πάγιες και καθιερωμένες» εθνικές θέσεις, στις ίδιες συζητήσεις ο τέως Πρόεδρος της Δημοκρατίας προσθέτει ότι δε νοείται «ούτε υποχώρηση ούτε υπαναχώρηση, τώρα μάλιστα που το κύρος της Τουρκίας, λόγω της αλλοπρόσαλλης και αναξιόπιστης για την ΕΕ και το ΝΑΤΟ πολιτικής του Ταγίπ Ερντογάν, βρίσκεται στο ναδίρ».

Οι τίτλοι των κεφαλαίων του νέου βιβλίου του Προκόπη Παυλόπουλου δίνουν μια σαφή εικόνα των Εθνικών Θεμάτων που θίγει, ενώ η χωριστή αναφορά του στο «Κυπριακό Ζήτημα» δείχνει πως πρόκειται όχι για εθνικό αλλά κυρίως για διεθνές και ευρωπαϊκό ζήτημα, προκειμένου ν’ αποφεύγονται ακόμη και πρόσφατα πολιτικά και πολιτειακά «ολισθήματα».

• Το δικαίωμα αμυντικής θωράκισης των Ελληνικών Νησιών του Αιγαίου κατά το διεθνές και το ευρωπαϊκό δίκαιο.

• Το ανυπόστατο «τουρκολιβυκό μνημόνιο» καιοι νομικές συνέπειες στο πεδίο του διεθνούς και του ευρωπαϊκού δικαίου.

• Η υποχρέωση σύμπραξης της ΕΕ στην οριοθέτηση της Ευρωπαϊκής ΑΟΖ.

• Η διαχρονική παραβατικότητα της Τουρκίας κατά την εφαρμογή της Συνθήκης της Λωζάνης ως προς τις Μειονότητες.

• Η πολιτισμική βεβήλωση της Αγίας Σοφίας και της Μονής της Χώρας ως κατάφωρη παραβίαση του διεθνούς και του ευρωπαϊκού Δικαίου.

• Οι απαιτήσεις της Ελλάδας κατά της Γερμανίας για το κατοχικό δάνειο και για τις επανορθώσεις των ζημιών της ναζιστικής θηριωδίας.

• Η επίλυση του Κυπριακού με βάση το διεθνές και το ευρωπαϊκό δίκαιο.

Εν αναμονή λοιπόν της κυκλοφορίας του νέου βιβλίου του Προκόπη Παυλόπουλου, που παρά τους περιορισμούς της πανδημίας μάλλον έχει «ευοίωνες» προοπτικές. Το ποιοι θα «χαρούν» και ποιοι θα «λυπηθούν» για την νέα αυτή συγγραφική παρέμβαση του τέως Προέδρου της Δημοκρατίας δεν το ξέρουμε, όσο και αν μπορούμε να εικάσουμε. Το βέβαιο είναι ότι ο ΥΠΕΞ Νίκος Δένδιας θα χαρεί, γιατί θα βρει ένα πρόσθετο στήριγμα στη σθεναρή στάση στα Εθνικά Θέματα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ