Του Κώστα Σαρικά
Πώς έγινε η “επακούμβηση” της τουρκικής
φρεγάτας με τη «ΛΗΜΝΟ» που υπενθύμισε στην Άγκυρα ότι στο Αιγαίο η
ναυτοσύνη και το ηθικό των Ελληνικών πληρωμάτων κρατούν το Πολεμικό
Ναυτικό κυρίαρχο.
Το περιστατικό περίπου 100 μίλια νότια του Καστελόριζου κοντά στο Τουρκικό ερευνητικό ORUC REIS θα μπορούσε να είχε εξελιχθεί σε ναυτική τραγωδία για το Τουρκικό Πολεμικό ναυτικό και να είχε πυροδοτήσει απρόβλεπτες εξελίξεις αν ο Έλληνας κυβερνήτης και το πλήρωμα του ΛΗΜΝΟΣ δεν είχαν λειτουργήσει με περίσσια ναυτοσύνη, απόλυτο επαγγελματισμό και εξαιρετική ψυχραιμία.
προφανώς εντολές πόνταρε στο κατά 25 χρόνια νεότερο πλοίο του και στο
γεγονός ότι στην περιοχή γύρω από το ORUC REIS εκτός από τη φρεγάτα του
έπλεε μεγάλος αριθμός Τουρκικών πολεμικών πλοίων με το ΛΗΜΝΟΣ να
κινείται μόνο του ενώ μια ακόμη Ελληνική φρεγάτα βρισκόταν μερικά μίλια
από τον Τουρκικό στολίσκο.Και αποφάσισε να προκαλέσει επιχειρώντας να βγάλει εκτός πορείας την Ελληνική φρεγάτα η οποία παρακολουθούσε το ORUC REIS
επικεντρωμένη στο πίσω μέρος του ερευνητικού και στα καλώδια τα οποία
απαιτείται να απλώσει για να προχωρήσει σε έρευνες. Με σταθερή πορεία
και ταχύτητα η φρεγάτα ΛΗΜΝΟΣ έπλεε δεξιά και παράλληλα με
το ORUC REIS και την Τουρκική αρμάδα όταν το KEMAL REIS, το μεγαλύτερο
και νεότερο πλοίο του στολίσκου αποφάσισε να αποσπαστεί και να
εκφοβίσει, ένα ναυτικό “bullying” δηλαδή -για να
αναγκάσει τη Φ/Γ ΛΗΜΝΟΣ να απομακρυνθεί από το πλοίο “στόχος” ώστε να
μην έχει καν εικόνα για τις ενέργειες του ORUCREIS.
Η KEMAL REIS κινήθηκε κάθετα και με γωνία 90 μοιρών
προσπάθησε να βρεθεί στη ρότα της Φ/Γ ΛΗΜΝΟΣ. Να περάσει μπροστά της
δηλαδή για να την εξαναγκάσει να αλλάξει πορεία. Όμως η Ελληνική φρεγάτα
κράτησε σταθερή την ταχύτητα αλλά και την πορεία της με τον Τούρκο
κυβερνήτη να προχωρά σε απανωτά τραγικά λάθη στην εκτίμηση της
κατάστασης και της θέσης των πλοίων. Η KEMAL REIS βρέθηκε κάθετα μπροστά
από την Ελληνική φρεγάτα έπειτα από τον επικίνδυνο και πέρα από κάθε
έννοια ναυτοσύνης ερασιτεχνικό ελιγμό του Τούρκου κυβερνήτη. Η σύγκρουση
πλέον ήταν αναπόφευκτη.
Ο κυβερνήτης της φρεγάτας ΛΗΜΝΟΣ έδωσε άμεσα εντολή για κράττει και ανάποδα τις μηχανές, ενώ το Τουρκικό πλοίο βρισκόταν πλέον ελάχιστες γιάρδες μπροστά του. Ήταν η κρίσιμη απόφαση που αποσόβησε μια ναυτική τραγωδία με απρόβλεπτες συνέπειες.
Οτιδήποτε άλλο έκανε ο Έλληνας κυβερνήτης όπως εκτιμούν έμπειροι
αξιωματικοί θα μπορούσε να αποβεί εξαιρετικά επικίνδυνο και για την
Ελληνική φρεγάτα.Το Ελληνικό σκαρί βρήκε ακριβώς με την πλώρη-το “κοράκι”-
την KEMALREIS στο υπόστεγο του οργανικού ελικοπτέρου και στο ύψος του
κύριου καταστρώματος κάτω από το αντιπυραυλικό σύστημα της Τουρκικής
φρεγάτας ΜΕΚΟ. Προκάλεσε ρήγμα ύψους περίπου τριών μέτρων και πλάτους άνω του ενός.
Όμως η Ελληνική φρεγάτα ήδη είχε χάσει την ορμή της αφού οι μηχανές
έδιναν ανάποδα. Έκανε πίσω και απομακρύνθηκε έχοντας απλά στραβώσει το
στυλίδιο πάνω στην πλώρη δηλαδή τον σιδερένο ιστό για την σημαία του
Πολεμικού Ναυτικού και χωρίς την παραμικρή ζημιά.
Λέσβο και Σαλαμίνα, Αρχηγός στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων έδωσε
διαπιστευτήρια ναυτοσύνης και ηγετικών ικανοτήτων όπως άλλωστε κάνει το
σύνολο των Ελληνικών πληρωμάτων κάθε μέρα στο Αιγαίο. Και ειδικά τις
τελευταίες εβδομάδες με τους γείτονες να προκαλούν και το Στόλο να
απαντά όπως αρμόζει στο αήττητο Πολεμικό Ναυτικό.
Λίγες ώρες αργότερα η Φ/Γ ΛΗΜΝΟΣ έλαβε μέρος στην συνεκπαίδευση με τα Γαλλικά πολεμικά πλοία. Μοναδικό σημάδι όσων είχαν προηγηθεί το στραβωμένο στυλίδιο στην πλώρη της φρεγάτας να θυμίζει την αποφασιστικότητα του πληρώματος.
Την ίδια ώρα, οι γείτονες προσπαθούν να διαχειριστούν επικοινωνιακά το στραπάτσο με ρεσιτάλ προπαγανδιστικών ψευδών
δημοσιευμάτων και fake φωτογραφίες.
Η χθεσινή επίσκεψη Ακάρ στο Τουρκικό αρχηγείο στόλου
εκτιμάται ότι ήταν σε αυτό το πλαίσιο με τον Τούρκο υπουργό άμυνας να
επιχειρεί να ανυψώσει το καταρρακωμένο ηθικό των Τουρκικών πληρωμάτων.
newpost.gr