Υπάρχει ενδιαφέρον να επιστρέψουν κάποια πλοία στην ελληνική σημαία

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

F8ED98BB-7558-4F0C-AA51-93A55F62629F
Τη βεβαιότητα ότι θα υπάρξει ο αναγκαίος αριθμός των βουλευτών που θα εγκρίνει τη συνθήκη των Πρεσπών στη Βουλή και ότι το συγκεκριμένο θέμα, όπως και αυτό των συντάξεων, δεν θα σηματοδοτήσουν εξελίξεις οι οποίες πρόωρα θα οδηγήσουν τη χώρα σε εκλογές, εκφράζει με συνέντευξή του στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Φώτης Κουβέλης. Και τονίζει ότι «οι συντάξεις δεν θα μειωθούν και δεν θα μειωθούν γιατί η μη μείωσή τους δεν αποτελεί διαρθρωτικό στοιχείο στο ασφαλιστικό μας σύστημα».
http://www.youtube.com/watch?v=K2dLq9oqm8M#action=share
 
Ο κ. Κουβέλης σημειώνει ότι η κυβέρνηση «εργάζεται προκειμένου να δημιουργηθούν οι συνθήκες για την ανάπτυξη την οποία θέλουμε να είναι και δίκαιη», «με την έννοια ότι το παραγόμενο οικονομικό αποτέλεσμα να διαχέεται με ένα δίκαιο τρόπο στους αρμούς της κοινωνίας». Παράλληλα αναφέρει ότι «ήδη έχει ξεκινήσει η τροχιά ανάπτυξης, όχι σήμερα, αλλά και τα δύο προηγούμενα έτη», ενώ πως και σε προηγούμενες περιόδους είχαμε ανάπτυξη, και με υψηλούς δείκτες 4,8%- 4,9%, ωστόσο «δεν είχε σταθερότητα, δεν είχε δικαιοσύνη και δεν είχε και αποτελεσματικότητα» και «οδήγησαν εντέλει και στην πτώχευση της χώρας». «Επομένως είναι πολιτική επιλογή η ανάπτυξη να είναι δίκαιη, μία ανάπτυξη που θα αναφέρεται στην ίδια την κοινωνία», τονίζει.
Αναφερόμενος στη πρόσφατη συνάντησή του με του προεδρείο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, ο υπουργός δηλώνει ότι υπάρχει ενδιαφέρον από κάποιες εταιρείες τα πλοία τους να αποκτήσουν την ελληνική σημαία, ενώ για το θέμα της υπογραφής συλλογικής σύμβασης εργασίας για τα πληρώματα στην ποντοπόρο ναυτιλία τονίζει ότι βούληση του υπουργείου είναι να προχωρήσει.
Τέλος, γνωστοποιεί ότι το νομοσχέδιο που αφορά τις υποπαραχωρήσεις των 10 λιμανιών που ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ εκτός του ΟΛΠ και του ΟΛΘ είναι σχεδόν ολοκληρωμένο και μέχρι τέλος Οκτωβρίου θα κατατεθεί στη Βουλή.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Φώτη Κουβέλη στον Πάρη Τσιριγώτη για το Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων:
Την Κυριακή είχαμε το δημοψήφισμα στην ΠΓΔΜ και χθες Δευτέρα κατατέθηκε το προσχέδιο του Προϋπολογισμού 2018. Υπάρχουν αναφορές ότι το θέμα του ονοματολογικού αλλά και αυτό που αφορά την πιθανότητα μείωσης των συντάξεων, είναι δύο ζητήματα που θα κρίνουν το μέλλον αυτής της κυβέρνησης. Πιστεύετε ότι θα έχουμε σύντομα πολιτικές εξελίξεις;
Πολιτικές εξελίξεις με την έννοια των πρόωρων εκλογών δεν αναμένονται αλλά ούτε θα υπάρξουν. Σε ό,τι έχει σχέση με τη συνθήκη των Πρεσπών βεβαίως πρέπει να αναμείνουμε το αποτέλεσμα στη Βουλή της γειτονικής χώρας. και εν συνεχεία της αναθεώρησης του Συντάγματος Αφού ολοκληρωθούν αυτές οι διαδικασίες η υπόθεση που αφορά τη συνθήκη των Πρεσπών θα οδηγηθεί και στο ελληνικό κοινοβούλιο. Εκεί έχω την εκτίμηση και τη βεβαιότητα ότι θα υπάρξει ο αναγκαίος αριθμός των βουλευτών, δηλαδή η κοινοβουλευτική πλειοψηφία που θα εγκρίνει τη συγκεκριμένη συνθήκη.
Υπάρχει ενδεχόμενο να στηρίξουν τη συγκεκριμένη συμφωνία βουλευτές άλλων κομμάτων;
Σύμφωνα με τα όσα δημόσια έχουν δηλωθεί, υπάρχουν βουλευτές από περισσότερα κόμματα, δηλαδή κόμματα πέραν του ΣΥΡΙΖΑ, που θα ψηφίσουν τη συνθήκη. Σε ό,τι έχει σχέση με τις συντάξεις νομίζω ότι είναι πλέον σαφέστατο ότι οι συντάξεις δεν θα μειωθούν και δεν θα μειωθούν γιατί η μη μείωσή τους δεν αποτελεί διαρθρωτικό στοιχείο στο ασφαλιστικό μας σύστημα. Έχω την εκτίμηση ότι δεν θα έχουμε εξελίξεις οι οποίες πρόωρα θα οδηγήσουν τη χώρα σε εκλογές. Οι εκλογές σύμφωνα και με τα όσα έχει πει ο πρωθυπουργός της χώρας ο Αλέξης Τσίπρας, θα γίνουν στη συνταγματικά προβλεπόμενη προθεσμία, Σεπτέμβριο- Οκτώβριο του προσεχούς έτους, του 2019.
Υπάρχουν αναφορές στον Τύπο ότι η οικονομία μας είναι παγιδευμένη και δεν έχει καταφέρει να δοκιμαστεί στις αγορές. Μπορούμε να δημιουργήσουμε συνθήκες δίκαιης ανάπτυξης, πέραν των όποιων επενδύσεων μπορούν να έρθουν στη χώρα;
Η κυβέρνηση εργάζεται. Εργάζεται προκειμένου να δημιουργηθούν αυτές οι συνθήκες για την ανάπτυξη την οποία θέλουμε να είναι και δίκαιη. Ήδη αν δείτε τα σχετικά νούμερα θα διαπιστώσετε- ο κάθε καλοπροαίρετος- ότι ήδη έχει ξεκινήσει η τροχιά ανάπτυξης, όχι σήμερα, αλλά και τα δύο προηγούμενα έτη. Εμείς τη θέλουμε και τη διεκδικούμε δίκαιη την ανάπτυξη, με την έννοια ότι το παραγόμενο οικονομικό αποτέλεσμα από την ανάπτυξη να διαχέεται με ένα δίκαιο τρόπο στους αρμούς της κοινωνίας. Ανάπτυξη είχαμε και σε προηγούμενες περιόδους στη χώρα μας με υψηλούς δείκτες 4,8%- 4,9%. Ας θυμηθούμε τους δείκτες ανάπτυξης επί διακυβερνήσεως της χώρας από την κυβέρνηση Κώστα Καραμανλή και Κώστα Σημίτη. Το ζήτημα είναι ποιος καρπώθηκε, ποιος ήταν ο επικαρπωτής του παραχθέντος οικονομικού αποτελέσματος εκείνης της ανάπτυξης. Εκείνη η ανάπτυξη δεν είχε σταθερότητα, δεν είχε δικαιοσύνη και δεν είχε και αποτελεσματικότητα. Απόδειξη, ότι μετά από εκείνους τους υψηλούς δείκτες ανάπτυξης των προηγουμένων περιόδων -και αναφέρομε στις περιόδους πριν το 2010- οδήγησαν εντέλει και στην πτώχευση της χώρας. Επομένως είναι πολιτική επιλογή η ανάπτυξη να είναι δίκαιη, μία ανάπτυξη που θα αναφέρεται στην ίδια την κοινωνία.
Πρόσφατα η εταιρεία ΟΝΕΧ κατέθεσε πρόταση για την εξαγορά των ναυπηγείων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας. Υπάρχει δυνατότητα αναζωογόνησης της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας στην Ελλάδα; Πώς το υπουργείο θα μπορέσει να πείσει τους Έλληνες πλοιοκτήτες να φέρουν ξανά πλοία στη χώρα για επισκευές;
Ήδη έχουμε σε λειτουργία πια το ναυπηγείο της Σύρου. Αυτό είναι ένα καλό δείγμα. Όχι ότι εκεί αρχίζει και τελειώνει η ανάπτυξη. Αναφορικά με τη ναυπήγηση πλοίων η χώρα μας επί σειρά πολλών ετών έχει μείνει πάρα πολύ πίσω σε αυτή τη συγκεκριμένη δραστηριότητα που αποτελεί και προνομιακή δυνατότητα για την Ελλάδα λόγω της μεγάλης εμπειρίας, της υψηλής τεχνογνωσίας και ενός άξιου προσωπικού που μπορεί να στηρίξει τα ναυπηγεία. Ανεξάρτητα από τη συγκεκριμένη εταιρεία στην οποία αναφερθήκατε, καταβάλλονται συγκεκριμένες προσπάθειες και πιστεύω ότι δεν θα είναι μεγάλη η απόσταση από τη στιγμή που τα ναυπηγεία μας όχι μόνο της Σύρου αλλά και της Ελευσίνας και του Σκαραμαγκά θα δραστηριοποιηθούν.
Είχατε πρόσφατα μία συνάντηση με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Σίγουρα τέθηκε το θέμα της υπογραφής συλλογικής σύμβασης εργασίας για τα πληρώματα στη ποντοπόρο ναυτιλία αλλά και τη σημαίας. Υπάρχει ενδιαφέρον από Έλληνες πλοιοκτήτες κάποια από τα πλοία τους να επιτρέψουν στην ελληνική σημαία;
Ήδη έχουμε κάποιες θετικού χαρακτήρα αποκτήσεις ελληνικής σημαίας. Κάποια πλοία -όχι πολλά, λίγα, αλλά είναι ενθαρρυντικό αυτό το στοιχείο- θέλουν και έλθουν, να εγκατασταθούν οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα ή ένα κομμάτι των επιχειρήσεων και τα πλοία τους να αποκτήσουν την ελληνική σημαία και να έρθουν στο ελληνικό νηολόγιο. Η συζήτηση είναι ανοιχτή, προχωράει. Όπως προχωράει και το θέμα της συλλογικής σύμβασης εργασίας στα πληρώματα της ποντοπόρου, η οποία θα πρέπει να υπάρξει. Το υπουργείο όπως γνωρίζετε, θεσμικά είναι ουδέτερο στην υπόθεση της υπογραφή της συλλογικής σύμβασης, με την έννοια ότι η συλλογική σύμβαση είναι υπόθεση των συμβαλλομένων μερών, δηλαδή της εργοδοσίας και των εργαζομένων. Παρόλα αυτά δική μας επιθυμία, δική μας βούληση είναι να υπάρξει αυτή η συλλογική σύμβαση, και θα είναι πάρα πολύ σημαντικό όχι μόνο για το θέμα της κοινωνικής ειρήνης αλλά και για την αναβάθμιση των αποδοχών των ίδιων των εργαζομένων που αποτελούν αποφασιστικό και ουσιαστικό παράγοντα στην όποια αναπτυξιακή διαδικασία. Είναι θετικό το γεγονός ότι υπεγράφη σύμβαση μεταξύ της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και των Ακτοπλόων, μία σύμβαση που βεβαίως δεν αποκαθιστά τις ζημιές του παρελθόντος αναφορικά με τις αποδοχές των εργαζομένων αλλά είναι ένα σημαντικό βήμα. Το δεδομένο ότι παρέχεται για πρώτη φορά αύξηση 2% και μάλιστα η συλλογική σύμβαση έχει αναδρομικότητα από 01/01 του τρέχοντος έτους, του 2018, μέχρι την 31/12 του 2018. Εμείς θέλουμε να υπάρξει και ενθαρρύνουμε προς την κατεύθυνση αυτή τα συμβαλλόμενα μέρη, δηλαδή τους εργαζόμενους και τους εφοπλιστές, να προχωρήσουν στην υπογραφή της συλλογικής σύμβασης.
Το υπουργείο Ναυτιλίας προχωρά στην αγορά νέων σκαφών του λιμενικού;
Ήδη έχει ολοκληρωθεί ο σχετικός διαγωνισμός που αφορά τρία μεγάλη σκάφη των 30 μέτρων που θα είναι πλήρως εξοπλισμένα για τις ανάγκες του λιμενικού. Ό,τι χρειάζεται ένα τέτοιο σκάφος θα υπάρξει και θα μπορεί να επιχειρεί στο Αιγαίο σε όλες τις καταστάσεις
Πότε αναμένεται να συνεδριάσει εκ νέου η Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας;
Η επιτροπή αυτή πρέπει να συνεδριάσει και να δει όλα τα καινούργια ζητήματα που έχουν να κάνουν με την ανάπτυξη του κλάδου. Η προσπάθειά μας είναι να παρθούν συγκεκριμένες αποφάσεις προκειμένου να αντιμετωπίσουμε και την εξέλιξη του ουσιαστικού μεγέθους που λέγεται κρουαζιέρα. Για το θέμα των λιμενικών υποδομών έχει ξεκινήσει μία προσπάθεια να στηριχθούν υπάρχοντα λιμάνια, διότι έχουν ανάγκη επισκευών.
Υπήρχαν σκέψεις για προσέλκυση μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας να επενδύσουν στην Ελλάδα στο τομέα της βελτίωσης των υποδομών στα λιμάνια με «αντάλλαγμα» την εξαίρεση από την καταβολή τελών χρήσης λιμένων μέχρι το ποσό της επένδυσης. Πώς βλέπετε τη συγκεκριμένη σκέψη;
Αυτό από μόνο του δεν μπορεί να έχει απάντηση και μάλιστα ολοκληρωμένη απάντηση. Εκείνο που εμάς μας ενδιαφέρει είναι στο πλαίσιο μιας συνολικής λιμενικής πολιτικής να αναπτύξουμε λιμάνια που θα είναι δεκτικά για τα κρουαζιερόπλοια. Αλλά πώς θα γίνει αυτό, είναι μία συζήτηση η οποία θα πρέπει να εξελιχθεί για να καταλήξει.
Έχετε προαναγγείλει νομοθετική ρύθμιση για τις υποπαραχωρήσεις δραστηριοτήτων στα 10 λιμάνια εκτός του ΟΛΠ και του ΟΛΘ που ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ. Ποιος θα ελέγχει τις συγκεκριμένες δραστηριότητες, ο φορέας διαχείρισης ή η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένος;
Η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένος έχει σε κάθε περίπτωση την παρουσία της. Παρουσία που έχει σχέση με τη εφαρμογή του νόμου και τη νομιμότητα, και με ένα καίριο ακόμα κεφάλαιο που λέγεται ανταγωνισμός. Πιστεύω ότι η παρουσία της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων είναι καθοριστικός παράγοντας στην όλη υπόθεση. Το νομοσχέδιο για τις υποπαραχωρήσεις είναι σχεδόν ολοκληρωμένο, θα υπάρξει διαβούλευση και πιστεύω ότι μέχρι τέλος Οκτωβρίου θα πάρει το δρόμο για τη Βουλή.
Έχετε εικόνα από τις πραγματογνωμοσύνες για την υπόθεση του ναυαγίου του «Αγ.Ζωνη ΙΙ» και για τα αίτια της φωτιάς στο πλοίο «Ελ.Βενιζέλος»; Πρόσφατα υπήρξε μια έρευνα για το ναυάγιο του «Αγ.Ζωνη ΙΙ» που δημοσιοποιήθηκε από το Πολυτεχνείο.
Στο υπουργείο Ναυτιλίας δεν έχει γνωστοποιηθεί το πόρισμα του Πολυτεχνείου. Το πληροφορήθηκα από τον Τύπο, ή κάποιες άλλες αναφορές, και δεν μπορώ να ξέρω τις ακριβώς υποστηρίζει. Είδα ότι υπάρχει μία έμμεση αναφορά και στο ενδεχόμενο δολιοφθοράς. Το θέμα ερευνά και η δική μας επιτροπή από το Ανώτατο Συμβούλιο Ναυτικό Ατυχημάτων. Όταν ολοκληρώσει την πραγματογνωμοσύνη θα την καταθέσει στην αρμόδια εισαγγελική αρχή. Για το θέμα της φωτιάς στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» δεν θέλω να αναφερθώ καθώς είναι ακόμα σε εξέλιξη η έρευνα από την επιτροπή διερεύνησης ναυτικών ατυχημάτων. Οποιαδήποτε αναφορά μου θα αποτελούσε παρέμβαση στο ανεξάρτητο έργο που κάνει η συγκεκριμένη επιτροπή.
Πρόσφατα είχαμε μία δωρεά στην ΑΕΝ Ασπροπύργου από Έλληνα πλοιοκτήτη που αφορούσε προσομοιωτές πλοίων για την εκπαίδευση των σπουδαστών. Υπάρχει ενδιαφέρον να ακολουθήσουν και άλλες τέτοιου είδους χορηγίες για άλλες σχολές;
Υπάρχει ένα κατατεθειμένο ενδιαφέρον. Απομένει να δούμε πώς θα εκδηλωθεί και θα υλοποιηθεί αυτό το ενδιαφέρον να υπάρξουν δωρεές ενίσχυσης του εκπαιδευτικού στοιχείου. Πέραν αυτού δίνω μεγάλη και βαρύνουσα σημασία στο να στηριχθεί η εκπαίδευση. Μέσα σε συνθήκες οικονομικής κρίσης και με περιορισμένες τις οικονομικές δυνατότητες της χώρας, και του προϋπολογισμού του υπουργείου μας κατά συνέπεια, προχωρήσαμε σε 20 προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών, ενώ τις επόμενες ημέρες, ύστερα και από τις εισηγήσεις των Εκλεκτορικών Σωμάτων, θα προσληφθούν άλλοι 12 εκπαιδευτικοί. Προχωρήσαμε παράλληλα σε νομοθετική τροπολογία, και το επόμενο διάστημα θα υπογραφεί το νέο οργανόγραμμα με το οποίο αυξάνονται κατά 102 οι μόνιμες θέσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού και εν συνεχεία θα ακολουθήσουν και οι σχετικές προσλήψεις.
Πώς θα μπορούσαμε να εμπνεύσουμε τους νέους ανθρώπους να λειτουργήσουν διαφορετικά σε μία χώρα που έχει ταλαιπωρηθεί τόσο πολύ από την κρίση;
Με συγκεκριμένο λόγο και συγκεκριμένες προοπτικές. Αυτό είναι ένα στοιχείο που θα πρέπει να το εντάξει κάποιος στην δίκαιη ανάπτυξη. Βλέπει κανείς μία απόσταση των νεότερων γενεών από αυτό που λέγεται ναυτιλία. Αυτό δεν προέκυψε ως κεραυνός εν αιθρία. Προέκυψε από τη σχέση εμπιστοσύνης που δεν υπήρχε για ένα μέγεθος που είναι υποανάπτυξη, που έχει σχέση με τις αποδοχές και το status το μισθολογικό που είναι σε καλά επίπεδο, αλλά το καλό επίπεδο δεν αντιστοιχεί με τον αριθμό των ενδιαφερόμενων να μπουν στη ναυτοσύνη.
Ποια η αιτία που απομάκρυνε του νέους από τη ναυτοσύνη;
Οι συνθήκες έχουν αλλάξει και αυτό πρέπει να καταστεί σαφές. Το στοιχείο των βελτιωμένων συνθηκών άσκησης του επαγγέλματος του ναυτικού δεν έχει περάσει στη συνείδηση του νέου και τη νέας. Και υπάρχει και ένα ζήτημα μια συνολικής αλλαγής της κουλτούρας αναφορικά με τον επαγγελματικό προσανατολισμό που πρέπει κάθε φορά να εξειδικεύεται και να αναδεικνύονται στοιχεία που συγκροτούν το περιεχόμενο του κάθε επαγγέλματος χωριστά. Και πάλι ο λόγος για τη ναυτιλία για τη ναυτοσύνη. Δεν είναι οι συνθήκες του ναυτικού των περασμένων χρόνων, που έβλεπε το σπίτι μετά από δύο τρία χρόνια. Υπάρχουν ζητήματα που πρέπει να προβληθούν να αναδειχθούν και να δημιουργηθεί αυτή η σχέση εμπιστοσύνης στο πλαίσιο του επαγγελματικού προσανατολισμού. Προσανατολίζομαι κάθε φορά αν ξέρω τα στοιχεία που συγκροτούν τον προσανατολισμό μου.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ