Μαζί με τη Monopoly είναι τα δύο πιο ευπώλητα επιτραπέζια παιχνίδια παγκοσμίως. Όχι μόνο τώρα που μιλάμε. Αλλά για τα τελευταία 30 χρόνια. Σχεδόν από τη μέρα που γεννήθηκε. Μέχρι σήμερα έχει πουλήσει 100 εκατομμύρια αντίτυπα και αποτελεί μια από τις πιο πολυπληθείς «χώρες» του κόσμου. Και όπως έχει συνηθίσει να τα φέρνει η μοίρα, το Trivial Pursuit έχει μια αστεία και ενδιαφέρουσα ιστορία από πίσω του.
Γιατί κάποια αόρατη δύναμη ξέρει ότι οι άνθρωποι έλκονται από τα ξαφνικά, απ΄αυτά που κανείς δεν σκόπευε να τα κάνει. Είναι αυτή η δύναμη που γεννάει τη στιγμή της έμπνευσης, της ιδέας και την εμφανίζει στο χρονολόγιο της ζωής μας.
Ο Chris Haney και ο Scott Abbott, δημιουργοί του Trivial Pursuit, ήταν δημοσιογράφοι. Ο ένας έκανε ρεπορτάζ για την Montreal Gazzette και ο άλλος έγραφε αθλητικά στην Canadian Press. Όλα αυτά το μακρινό πλέον 1979. Οι δυο τους συνήθιζαν να περνάνε τα απογεύματα τους παρέα, πίνοντας μπύρα. Μαζεύονταν πότε στο σπίτι του ενός και πότε στου άλλου. Κάποιες φορές έσπαγαν τη μονοτονία και πήγαιναν σε κάποια μπυραρία. Η έμπνευση για το επιτραπέζιο τους ήρθε στο σπίτι του Haney.
Οι δυο τους έπαιζαν αρκετά επιτραπέζια μαζί με την μπύρα. Το Scrabble ήταν το αγαπημένο τους. Είχαν όμως βαρεθεί να το παίζουν και πολλές φορές έφτιαχναν δικούς τους κανόνες, ώστε να αποκτήσει περισσότερο ενδιαφέρον.
Μια, δυο, τρεις φορές που το έκαναν αυτό, την τέταρτη πήραν την απόφαση να δημιουργήσουν το δικό τους επιτραπέζιο. Τους πήρε δύο χρόνια για να ολοκληρώσουν την ιδέα τους. Το 1981 το Trivial Pursuit λανσαρίστηκε για πρώτη φορά. Για τον πρώτο καιρό, μέχρι να το μάθει το κοινό, η πώληση του γινόταν κάτω από το κόστος κατασκευής. 75 δολάρια χρειαζόταν κάθε κουτί για να φτιαχτεί, 15 δολάρια το αγόραζε ο καταναλωτής.
Στην πρώτη πρώτη έκδοση υπήρχαν 1.000 κάρτες και 6.000 ερωτήσεις. Κάποιες απ΄αυτές έγιναν επίτηδες με άγνωστες ή πλαστές απαντήσεις. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το Trivial Pursuit να βρεθεί στη δίνη κατηγοριών, με πολλούς να λένε ότι οι δημιουργοί τελικά δεν στόχευαν στο να φτιάξουν ένα παιχνίδι γνώσεων, αλλά στο να αναδείξουν την άγνοια του κόσμου πάνω σε βασικές γνώσεις.
Το 1983 η Selchow and Righter ανέλαβε την προώθηση του και το αποτέλεσμα ήταν περίπου 20 εκατομμύρια πωλήσεις στα επόμενα 5 χρόνια, με τα έσοδα να φτάνουν τα 80 εκατομμύρια. Από ένα συνηθισμένο παιχνίδι Scrabble, οι ιδιοκτήτες είχαν λύσει το βιοποριστικό τους πρόβλημα.
Από το 1983 μέχρι το 2018 το Trivial πέρασε από τα χέρια άλλων δύο εταιρειών, με την Hasbro να είναι η τωρινή ιδιοκτήτρια, κυκλοφόρησαν 50 διαφορετικές εκδόσεις (Star Wars Edition π.χ.), εκδόσεις για γύρους-αστραπή μονάχα με κάρτες και ζάρια και η τελική καταμέτρηση στις πωλήσεις έφτασε τα 100 εκατομμύρια. Ήτοι 2 δισεκατομμύρια έσοδα σε αυτές τις 3 δεκαετίες.
Όσο για τους εμπνευστές, ο Haney πέθανε το 2010 στα 59 του και ο Abbott αγόρασε μια ομάδα χόκεϊ στο Οντάριο. Πλέον, ελάχιστα από τα κέρδη πάνε σε αυτούς, με την Hasbro να έχει εξασφαλίσει τη βιωσιμότητα της μόνο από ένα επιτραπέζιο!
menshouse.gr
infiltr8or