Γλώσσα Ελληνική. Το μεγαλειώδες Εθνικό (ενωτικό) Κίνημα του Δημοτικισμού και η σημασία του.
του Χρυσόστομου Τσιρίδη.
.
Ενιαία ΟΜΙΛΟΥΜΕΝΗ γλώσσα και ΕΘΝΙΚΗ Ενότητα, το ό ρ α μ α του
“δημοτικισμού”.
.
“Πενήντα πέντε (55) χρόνια μετά την τελευταία Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση
μπορούμε να πούμε ότι λαός και εξουσία έχουν ΚΟΙΝΗ ΟΜΙΛΟΥΜΕΝΗ γλώσσα”.
.
….αυτήν την φυσική, αυτόματη γλωσσική ΠΑΙΔΕΙΑ (!) και ή δ η (!) Εθνική ταυτότητα του κάθε Έλληνα….από τους πρώτους μήνες της γέννησής του:
Η φυσική ΜΗΤΡΙΚΗ γλωσσική Παιδεία.
Αδ. Κοραής: “Γιατί κωλύω και όχι εμποδίζω / γιατί προπαρασκευάζω και όχι προετοιμάζω / γιατί επακτήρ ή θηρητήρ ή κυνηγέτης και όχι κυνηγός” (200 χρόνια πριν από σήμερα)
.Γλώσσα Ελληνική. Το μεγαλειώδες Εθνικό (ενωτικό) Κίνημα του Δημοτικισμού
.
Ας κάνουμε μια υπόθεση… φαντασίας.
Φαντασθείτε να ίσχυε δια νόμου η καθαρεύουσα (1) ως η…. επίσημος
γλώσσα στον χώρο της Διοίκησης, της Παιδείας
στις υπηρεσίες των Εξουσιών, της Νομοθεσίας, των διευθύνσεων,
των συνδικαλιστικών χώρων και των ΜΜΕ, της Εκκλησίας, της Πολιτικής
κλπ
.
Να ίσχυε δηλαδή αυτό το εθνοδιαλυτικό ΡΗΓΜΑ ανάμεσα στην
συλλογική ΛΑΪΚΟΤΗΤΑ και την “γλώσσα” κάθε μορφής Εξουσίας.
.
Το “ως άνω” δεν είναι δικό μου. Το είπε ο ΣΟΛΩΜΟΣ, ο ΕΘΝΙΚΟΣ μας ποιητής: Ο λαός να ομιλεί με τον… τρόπον του και ο λ ί γ ο ι (!!!) με τον εδικόν τους
.
ΌΤΑΝ…
Η γλώσσα που μιλάω είναι αυτή, η μία και μόνη Ελληνική γλώσσα.
Δεν υπάρχει “άλλη”, διαφορετική… Ελληνική γλώσσα ανώτερη, ποιοτικότερη.
.
Υπάρχει ιστορικο απόθεμα. Υπάρχουν πλούσια “πρωτογενή” πλεονάσματα. Ναι.
.
Πηγαίνω στο σχολείο ΟΧΙ για να τα αναπαραγάγω αυτούσια (!!!).
.
Πηγαίνω στο σχολείο (ΠΑΙΔΕΙΑ) για να ΒΕΛΤΙΩΣΩ εκφραστικά,
να πλουτίσω, όπου χρειάζεται, διαχρονικά, την προσχολική ΜΗΤΡΙΚΗ
μου γλώσσα.
.
Αυτήν την φυσική, αυτόματη γλωσσική ΠΑΙΔΕΙΑ (!) και ή δ η (!) Εθνική ταυτότητα του ΚΑΘΕ Έλληνα από την γέννησή του.
.
όχι να την υποβαθμίσω, να την απαξιώσω , ΔΙΑΧΩΡΙΖΟΝΤΑΣ την και
συγκρίνοντάς την με (ΑΥΤΟΥΣΙΕΣ) τις παλιότερες μορφές της.
.
Δεν εννοώ μόνο την κατανόηση, αλλά την ενότητα της απανταχού
Ελληνόφωνης ψυχής και συνείδησης.
.
Ενιαία ΟΜΙΛΟΥΜΕΝΗ γλώσσα και ΕΘΝΙΚΗ Ενότητα, το όραμα του
“δημοτικισμού”.
.
Ας “κατασκευάσουμε”, για αντίθεση, μια υποθετική ανακοίνωση λ.χ αρχαιολόγου:
.
“Ένιοι των ενταύθα αγροιωτών μοι είπον ότι επιγραφή τις…… υπέστη
εκτεταμένας φθοράς, εν τη σπουδή της βιαίας απόσπασης της επιτυμβίας
στήλης εκ του κάτωθεν αυτής ευρισκομένου ταφικού μνημείου, συναποτελούντος,
ως εικός, μετά της στήλης ενιαίον σύνολον”
.
Πόσο ΑΠΟΞΕΝΩΝΕΙ Α Υ Τ Η η… (δήθεν) γλώσσα. Πόσο απόμακρο και “ξένο” ακούγεται
ένα “εύρημα” που ΟΜΩΣ ανακαλύφθηκε στα “ΔΙΚΑ” τους χώματα,
στην πατρογονική γη των…. αγροιωτών (επαρχιωτών, αγροτών).
.
και να εκτιμήσουμε το
μεγαλειώδες ΚΙΝΗΜΑ του… ΔΗΜΟΤΙΚΙΣΜΟΥ και την ΕΘΝΙΚΗ (ενωτική) σημασία του.
.
Πενήντα πέντε (55) χρόνια μετά την τελευταία Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση
μπορούμε να πούμε ότι λαός και εξουσία έχουν ΚΟΙΝΗ ΟΜΙΛΟΥΜΕΝΗ γλώσσα.
.
ΟΛΟΙ οι Έλληνες μιλούν την μία / ενιαία Ελληνική ΤΟΥΣ γλώσσα.
.
Σ’ αυτό τουλάχιστον “συν- φ ω ν ο ύ ν”.
.
Σημείωση (1): Καθαρεύουσα. Δεν την λέω γλώσσα, γιατί ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ Π Ο Τ Ε “γλώσσα”. Ήταν ένα ρηχό κακέκτυπο, φωνητικής απομίμησης παλιότερων μορφών της Ελληνικής γλώσσας, που ΔΕΝ την χρησιμοποίησε ΠΟΤΕ
ο Έλληνας στην αυτοματοποιημένη (ενστικτώδη) γλωσσική διαδικασία (σκέψη- επιλογή λέξης).
.
“εωράκαμεν τους… ληστάς” (από αστυνομικό δελτίο υποχρεωτικής καθαρεύουσας του 1920 / Διαδίκτυο).
Ο Έλληνας, το Ελληνόπουλο θα φέρουν αυτόματα στο νου “είδαμε / αντιληφθήκαμε / εντοπίσαμε κλπ τους ληστές”. Ποτέ “εωράκαμεν…”