Οσοι δεν υπηρετήσουν την εθνική ομοψυχία πρώτα θα αντιμετωπίσουν την οργή του λαού και μετά την Ιστορία
Από τον
Θύμιο Λυμπερόπουλο*
Παρασιτισμός και διαπλοκή είναι χαρακτηριστικά των κοινωνιών που διέρχονται κρίση, πολιτική και ηθική.
Η Ελλάδα, τις δεκαετίες του ΠΑΣΟΚ, έζησε την απόλυτη παρακμή. Στήθηκε ένα δημοσιονομικό status χωρίς αρχές και αξίες, χωρίς εθνικό σχέδιο. Οι μεγάλες ευρωπαϊκές επιδοτήσεις επί των «πράσινων» ημερών, αντί να χτίσουν τη μεγάλη Ελλάδα, έχτισαν τις βίλες των επιτηδείων και τις χρυσές καταθέσεις τους στο εξωτερικό.
Δαιδαλώδες κράτος, χιλιάδες νόμοι και εγκύκλιοι στήθηκαν για να εξυπηρετούν τον παρασιτισμό, για να δημιουργούν παράθυρα, εξυπηρετήσεις και εξαρτήσεις. Τα χρόνια που κυβέρνησε η Ν.Δ. την Ελλάδα (πλην της αποτυχημένης μνημονιακής περιόδου) μόνο παρένθεση μπορεί να θεωρηθούν.
Η ρήση του Κώστα Καραμανλή για «πέντε νταβατζήδες που κυβερνούν τη χώρα» έμεινε ιστορική, ακριβώς γιατί αποτύπωσε με τον πλέον εύγλωττο τρόπο αυτό που συνέβαινε στην Ελλάδα.
Αποδείχτηκε ότι οι εγχώριοι νταβατζήδες είχαν πολύ δυνατά πλοκάμια εντός και εκτός Ελλάδας, και έτσι το σχέδιο υποδούλωσης της Ελλάδας, που άρχισε δυνατά επί Σημίτη, ολοκληρώθηκε με το Μνημόνιο του Παπανδρέου. Αν κάτι, όμως, μάθαμε από την περίοδο 2004-09 είναι ότι ο πατριωτισμός ενός πρωθυπουργού -παρά τις απειλές, πολιτικές και προσωπικές- είναι ικανός να βάλει τις βάσεις για κάτι καλό. Η αναβάθμιση της γεωστρατηγικής σημασίας της Ελλάδας, ενεργειακά και εμπορικά, ή η θωράκιση της μικρομεσαίας τάξης και της οικογένειας απέναντι στους πλειστηριασμούς -εν όψει της επερχόμενης κρίσης- ήταν έργα του Κώστα Καραμανλή. Και άλλα πολλά, μικρά ή μεγάλα, που χάθηκαν στον Καιάδα του λαϊκισμού.
Τα συμφέροντα του παρασιτισμού, που δεν ήθελαν την Ελλάδα να αλλάξει και αντί αυτού να υποδουλωθεί στα Μνημόνια, ήταν θηριώδη. Αυτά απέτρεψαν την εθνική ομοψυχία, όπως την είχε ζητήσει το 2008-09 ο Κώστας Καραμανλής.
Το αποτέλεσμα; Η κατάρρευση της μικρομεσαίας τάξης λόγω των τιμωρητικών φόρων. Ομως το κράτος δεν διόρθωσε τις παθογένειες, με αποτέλεσμα οι πολίτες -και ειδικά οι ασθενέστεροι- να πληγούν ανεπανόρθωτα.
Δείτε τα μεγέθη: Η Ελλάδα στην παγκόσμια κατάταξη για τη διαφθορά βρίσκεται στην 69η θέση σε σύνολο 176 χωρών. Στα 20 δισ. ευρώ, ο τζίρος του παραεμπορίου. Οι συνολικές απώλειες από τη φοροδιαφυγή αγγίζουν τα 15 δισ. ετησίως. Το κόστος της γραφειοκρατίας ξεπερνά τα 10 δισ. ευρώ τον χρόνο. Τουλάχιστον 1,5 δισ. ευρώ τον χρόνο, ο τζίρος από το λαθρεμπόριο καυσίμων. Δεκάδες δισ. ευρώ διαφόρων υποθέσεων είναι εγκλωβισμένα σε δικαστικές διαμάχες. Ο κατάλογος, μακρύς. Οι παθογένειες, πολλές και εξόχως σημαντικές.
Μία από αυτές ή λίγο όλες αν θεραπευτούν, αμέσως η Ελλάδα γυρίζει σελίδα. Ο αγώνας που κάναμε ως κλάδος των αυτοκινητιστών να αποκαλύψουμε τη φοροδιαφυγή και το καθεστώς ανομίας για τις εταιρίες UBER και ΒΕΑΤ πρέπει να γίνει κανόνας. Το νομοσχέδιο στις μεταφορές, όπως και άλλα, είναι η απόδειξη πως κάτι επιτέλους μπορεί να αλλάξει. Η κυβέρνηση Αλέξη Τσίπρα – Πάνου Καμμένου πιστοποίησε ότι αγωνίζεται και ότι έχει το πείσμα να χτυπήσει τον παρασιτισμό και τον νεοφιλελευθερισμό.
Είμαστε δίπλα στην κυβέρνηση που, παρά τις ελλείψεις και τις αστοχίες, αποδεικνύει ότι έχει τη βούληση. Θα είμαστε, όμως, απέναντι σε αυτούς που με τη στάση τους θα διαιωνίζουν στην Ελλάδα την αδικία. Τα νούμερα του παρασιτισμού είναι αμείλικτα.
Η αντεθνική στάση της αντιπολίτευσης, όπως αυτή εκδηλώθηκε κατά την υπεράσπιση των εταιριών UBER και ΒΕΑΤ, τρομάζει για τον τρόπο που κάποιοι αντιλαμβάνονται το κοινοβουλευτικό αξίωμά τους σε ώρες εθνικής κρίσης. Αυτό φάνηκε και κατά την επίσκεψη Ερντογάν. Η αντιπολίτευση βρήκε ακόμη μία ευκαιρία, για να δείξει πόσο κοντά βρίσκεται στο εθνικό ατόπημα. Εφτασε στο σημείο να χτυπήσει έναν Πρόεδρο της Δημοκρατίας πατριώτη με παγκόσμια αναγνώριση και έναν πρωθυπουργό με τσαγανό, που με τόλμη ξεμπρόστιασαν διεθνώς τους τουρκικούς παραλογισμούς.
Οι ώρες είναι δύσκολες, τα συμφέροντα μεγάλα και η ανοχή του λαού περιορισμένη. Ολοι όσοι δεν υπηρετήσουν την εθνική ομοψυχία αλλά τη διαπλοκή πρώτα θα αντιμετωπίσουν την οργή του λαού και ύστερα την Ιστορία.
*Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ταξί