Τη δημιουργία ενός νέου χωριού νοτίως των Χανίων -και, συγκεκριμένα στα γεωγραφικά όρια των δημοτικών ενοτήτων Νεροκούρου και Τσικαλαριών- ενέκρινε το υπουργείο Περιβάλλοντος. Η έκταση, 281 στρεμμάτων, βρίσκεται σε εκτός σχεδίου περιοχή και θα πολεοδομηθεί από τον οικοδομικό συνεταιρισμό των εργαζομένων στις Ένοπλες δυνάμεις. αποκτώντας περίπου 220 κατοικίες.
O υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Παν. Σκουρλέτης στις 7 Απριλίου, ενέκρινε τους περιβαλλοντικούς όρους του έργου, ανοίγοντας τον δρόμο για την υλοποίησή του. Η αίτηση υποβλήθηκε στις αρχές του προηγούμενου έτους από τον «Οικοδομικό συνεταιρισμό εργαζομένων υπουργείου Εθνικής Αμυνας στην περιφερειακή ενότητα Χανίων» και δύο ιδιώτες.
Στην απόφαση του Υπουργείου αναφέρονται μεταξύ άλλων και τα εξής:
«Το γήπεδο το οποίο πρόκειται να αξιοποιηθεί οικιστικά βρίσκεται στη θέση «Αγία Αικατερίνη» ή «Σκαφτά Χωράφια» της κτηματικής περιφέρειας Νεροκούρου Χανίων, στην πλαγιά νότια – νοτιοανατολικά από το Γενικό Νομαρχιακό Νοσοκομείο Χανίων, στα νότια του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Χανίων. Το γήπεδο είναι εκτός σχεδίου πόλεως, εκτός ορίων οικισμών προ του 1923, εκτός ορίων οικισμών μέχρι 2000 κατοίκους, καθώς και εκτός ορίων ΖΟΕ. Οι πλησιέστεροι οικισμοί είναι τα Νεροκούρου (περίπου 800μ. βορειοανατολικά) και οι Μουρνιές (περίπου 1,5χλμ. βόρειο-δυτικά), ενώ απέχει 1,6χλμ. από το όριο τουσχεδίου πόλης Χανίων και περίπου 5χλμ. από το κέντρο της πόλης.
Μεταξύ του γηπέδου και του Π.Σ. Χανίων διέρχεται ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης. Η απόσταση του γηπέδου από τον κόμβο Μουρνιών του ΒΟΑΚ είναι περίπου 1,9χλμ. Η περιοχή ανάπτυξης του έργου διοικητικά υπάγεται στην Δ.Κ.Νεροκούρου της Δ.Ε. Ελευθερίου Βενιζέλου του (Καλλικρατικού) Δήμου Χανίων Π.Ε. Χανίων και εμπίπτει στην περιοχή 4 της Χ.Ε. 1 (Χανίων) του ΠΕΡΠΟ Νομού Χανίων.
1.1.2 Η συνολική έκταση είναι 281 στρέμματα περίπου. Η προς πολεοδόμηση έκταση όπως ορίζεται στην χορηγηθείσα βεβαίωση του άρθρου 24, είναι επιφάνειας 190 στρεμμάτων. Το τμήμα αυτό καταλαμβάνει την νότια περιοχή του γηπέδου. Η πρόσβαση στην πολεοδομούμενη έκταση ορίζεται να γίνει από την επαρχιακή οδό Νο 36 («Χανιά – Νεροκούρου – Θέρισσο από 2ο χλμ. εθνικής οδού Χανίων – Ρεθύμνου και δια Κοντοπούλων, Κατωχωρίου και Γέρο Λάκκου»), πλάτους περίπου 8 μ., επί της οποίας έχει πρόσωπο το γήπεδο, δια μέσου συνδετήριας οδού, η οποία θα διέλθει από την μη πολεοδομούμενη έκταση.
Περιγραφή του έργου
Το έργο αφορά στην κατασκευή και λειτουργία οικισμού ο οποίος αναπτύσσεται σε 36 οικοδομικά τετράγωνα κατοικίας, ακολουθώντας το ανάγλυφο του εδάφους. Προβλέπονται συνολικά 213 οικόπεδα κατοικίας, με μέγεθος οικοπέδου της τάξης των 405μ2. Ο μέγιστος θεωρητικά πληθυσμός, βάσει των πολεοδομικών προγραμματικών μεγεθών, εκτιμάται σε 900 άτομα.
Ανάμεσα στα Ο.Τ. της κατοικίας παρεμβάλλονται μικρότερες πλατείες, παιδικές χαρές και ανοικτά γήπεδα άθλησης, ώστε ο οικισμός να έχει κέντρα γειτονιών. Συγκεκριμένα, ο οικισμός οργανώνεται με βάση ένα πυρήνα κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων, στο μέσον της πολεοδομούμενης έκτασης κατά τον άξονα βορρά – νότου, στην δυτική περιοχή της, όπου οι κλίσεις είναι πολύ ομαλές. Ο κεντρικός πυρήνας διαρθρώνεται σε πέντε οικοδομικά τετράγωνα, που περιλαμβάνουν πλατεία, χώρο εκπαίδευσης (νηπιαγωγείο – δημοτικό σχολείο) και πρόνοιας (βρεφονηπιακός σταθμός), ανοικτά γήπεδα αθλητικών εγκαταστάσεων, παιδική χαρά, χώρο πρασίνου και οικοδομικό τετράγωνο γενικής κατοικίας (καταστήματα λιανικού εμπορίου – καθημερινών εξυπηρετήσεων, πολιτιστικό κέντρο και αναψυκτήριο με διαχείριση από τον φορέα ανάπτυξης του οικισμού).
Η σύνδεση της πολεοδομούμενης περιοχής με τον επαρχιακό δρόμο γίνεται μέσω συνδετήριας οδού, μήκους 1.147μ., η οποία διέρχεται από το μη-πολεοδομούμενο τμήμα της ιδιοκτησίας. Σε ότι αφορά στο εσωτερικό οδικό δίκτυο του οικισμού αυτό αποτελείται από:
(α) την περιμετρική – συλλεκτήρια οδό, διπλής κατεύθυνσης, η οποία αποτελεί την συνέχεια του συνδετηρίου
δρόμου με την επαρχιακή οδό,
(β) τις δευτερεύουσες – τοπικές οδούς (μονοδρομημένοι βρόγχοι ή αδιέξοδοι διπλής κατεύθυνσης από την
συλλεκτήρια οδό) από όπου γίνεται η πρόσβαση στα οικόπεδα κατοικίας, και
(γ) το δίκτυο πεζοδρόμων.»
ΕΡΤ