Ένα φίλμ, ένα Θεατρικό και ο θόρυβος των Μ.Μ.Ε και του Διαδικτύου
Α. Βουγιουκλάκη- Δ. ΚατρανίδηςΔάνης Κατρανίδης- Α. Βουγιουκλάκη (Διαδίκτυο)
.
Μια…. ασύμμετρη σχέση ανάμεσα στο “συλλογικό” και στην “εξατομίκευση”.
.
“Ο άνθρωπος που έβλεπε τα τρένα να περνούν”, το Φιλμ
.
“Το νυφικό κρεβάτι”, το θεατρικό
.
Οι “ήρωες” και των δύο έργων, ζουν σε εποχές με έντονα “συλλογικά”…. φόντα.
Παγκόσμιος Πόλεμος, ο… φιλμικός χρόνος της ταινίας. (σε χρόνο πραγματικό όμως
η Άνοιξη της Πράγας του 1968).
Ιδεολογικές και έντονες κοινωνικές μεταλλάξεις, η περιρρέουσα στο Θεατρικό.
.
Κι όμως οι τύποι ασχολούνται ΜΟΝΟ με τον “μικρόκοσμό τους” ( σύμφωνα
με το λεξιλόγιο της αστικής μας Παιδείας).
.
Και ποιος είναι αυτός ο… ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ ;;;
.
(ως προς την ταινία- ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ):
ο άνθρωπος που έβλεπε τα τρένα να περνούν
Η… διακαής αναζήτηση της ερωτικής και σεξουαλικής ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ολοκλήρωσης,
που κάνει τον… έφηβο ήρωα του φιλμ (υπάλληλο Σιδηροδρόμων) “αδιάφορο” θεατή των ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ
συγκλονιστικών εξελίξεων, να… περνούν μπροστά του.
.
.
(ως προς το θεατρικό):
(πρώτη φωτογραφία. Ένας εξαιρετικός Δάνης Κατρανίδης και μια “θεατρική” Αλίκη Βουγιουκλάκη, εντελώς…. άλλη από αυτήν του σινεμά)
.
Η “απομόνωση” δύο ανθρώπων στην σχέση τους, με επίκεντρο
το πολύ προσωπικό “νυφικό κρεβάτι”(γάμο), σε αναζήτηση της “προσωπικής
ευτυχίας” τους, Ο Π Ω Σ οι ίδιοι την Ε Ν Ν Ο Ο Υ Ν (!)
.
Και το ερώτημα, για την ταυτότητα αυτής της “στάσης”:
Ιδιώτευση ή…. ελευθερία; Υπεκφυγή ή…. Δικαίωμα;
Στον χώρο της Τέχνης αυτό το…… δίλημμα ξεπερνιέται.
Το ΧΙΟΥΜΟΡ (!) επιστρατεύεται και από τον συγγραφέα- σεναριογράφο του φιλμ,
και από τον συγγραφέα του θεατρικού (Χάρτογκ):
Κάνει τους ΑΝΤΙ- ήρωες συμπαθείς και γίνεται η δίοδος “συμμετοχής”- επικοινωνίας
τους με τον “έξω κόσμο”.
.
Έκανα όλη αυτή την…. ΕΙΣΑΓΩΓΗ, για να πω το κοινώς λεγόμενο:
Αυτά γίνονται ΜΟΝΟ στο…. σινεμά και στο…. θέατρο (!!!)
.
Τί γίνεται όμως με τον χώρο των… πραγμάτων;
.
Σήμερα που η “είδηση”, τα “νέα” έχουν γίνει ένας διαρκής “θόρυβος”,
στην δε ΕΙΚΟΝΑ, λόγω τεχνολογίας, γίνεται της… τροτέζας,
πόσο έχουν στενέψει τα περιθώρια στο ΔΙΚΑΙΩΜΑ “προσωπικού” χώρου.
.
Δεν θα τολμάμε να εκφράσουμε προσωπική άποψη, προσωπικό προβληματισμό.
Οι “ετικέτες” έτοιμες, φορτισμένες, ΜΑΖΙΚΑ φοβικές θα μας περιμένουν στην γωνιά….!
.
Αυτά τα ολίγα…. Σαρακοστιανά, προς ώρας.
Χρυσόστομος Τσιρίδης