Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή, το θέμα της υγιεινής, της ασφάλειας αλλά και τηςπροστασίας των τροφίμων επανέρχεται επιτακτικά στο τραπέζι.
«Από τις επιχειρήσεις καταστρατηγείται σε μεγάλο βαθμό η νομοθεσία που προστατεύει τον καταναλωτή και οι εποπτικοί οργανισμοί αδρανούν ή υπολειτουργούν», δήλωσε στο Πρώτο Πρόγραμμα και τη Φωνή της Ελλάδας, η γενική διευθύντρια της ΕΚΠΟΙΖΩ Παναγιώτα Καλαποθαράκου.
«Παρότι έχουν γίνει κάποια βήματα, δυστυχώς οι καταναλωτές ούτε συνειδητοποιούμε ούτε χρησιμοποιούμε τη δύναμή μας ως άτομα και ως σύνολα» είπε η κ. Καλαποθαράκου και κάλεσε τους πολίτες σε ενημερωτική ημερίδα με θέμα τα ψηφιακά δικαιώματα, την Τετάρτη 16 Μαρτίου 10.30π.μ. – 13.00μ.μ. στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Πατησίων 76).
Ενημερωτικές δράσεις στην Αθήνα
Παράλληλα, η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» σε συνεργασία με το Δήμο Αθηναίων, τον Οργανισμό Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας (Ο.Π.Α.Ν.Δ.Α.) και το ραδιοφωνικό σταθμό Αθήνα 9.84διοργανώνουν ενημερωτική καμπάνια για τους καταναλωτές με θέμα: «Είσαι Καταναλωτής; Έχεις δικαιώματα!».
Η καμπάνια περιλαμβάνει δράσεις, οι οποίες αποσκοπούν στην ενημέρωση των καταναλωτών για τα δικαιώματά τους, καθώς και για τη δυνατότητα που έχουν για φιλική, εξωδικαστική επίλυση των καταναλωτικών διαφορών τους.
Καταγγελίες – διαμεσολάβηση – φιλική επίλυση
Από τις ιστοσελίδες του Συνηγόρου του Καταναλωτή στο διαδίκτυο και στα κοινωνικά μέσα (social media) καθώς και στα γραφεία του (Αλεξάνδρας 144), οι καταναλωτές μπορούν να ενημερώνονται σχετικά με τιςδιαδικασίες υποβολής καταγγελιών και τη διαμεσολάβηση για την επίλυση των καταναλωτικών διαφορών.
Επίσης, στα σημεία εξυπηρέτησης των δημοτών που λειτουργούν στις επτά δημοτικές κοινότητες τουΔήμου Αθηναίων θα διανεμηθεί έντυπο υλικό του Συνηγόρου του Καταναλωτή με πληροφορίες για τα δικαιώματα των καταναλωτών.
Παράλληλα, στελέχη του «Συνηγόρου του Καταναλωτή» και του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας θα βρίσκονται στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο στην πλατεία Κλαυθμώνος 10.00 – 14.00, και θα ενημερώνουν τους καταναλωτές για τα δικαιώματά τους αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να τα διεκδικούν.