Θα πρέπει κάποτε σε αυτή τη χώρα να κατανοήσουμε ότι η Αλήθεια όχι μόνο είναι το πρέπον αλλά και το εφαλτήριο βελτίωσης.
Όταν λοιπόν σπεύσαμε να στηλιτεύσουμε το περίφημο “φοιτητικό” βίντεο του Γαβρά, πολλοί βγήκαν και μας βάφτισαν “σκοταδιστές”, ρασοφορολάτρες και άλλα γραφικά. Σε αντίστοιχες περιπτώσεις μας βαφτίζουν “παγανιστές”, νεο ειδωλολάτρες και άλλες όμορφες σύνθετες λέξεις που η Αειφόρος Ελληνική γλώσσα δημιουργεί αφειδώς.
Όχι φίλοι. Την αλήθεια ψάχνουμε με υποκειμενικότητα και αδυναμίες αλλά χωρίς ιδιοτέλεια. Οι καταστροφές που προξένησε η νέα εξουσιαστική θρησκεία στην Ελλάδα είναι αναμφισβήτητες. Έχουμε άπειρα αφιερώματα και στοιχεία επ’ αυτού. Παρ’ όλα αυτά, δια πυρός και σιδήρου ή μη, ο ίδιος λαός σήμερα ασπάζεται την Ορθοδοξία. Ο ίδιος λαός που με την διαχρονική του επαφή με το Θείον έφτιαχνε ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΟΥΣ ΛΑΟΥΣ όπως ο Παρθενών, ο ίδιος συνεχίζει να φτιάχνει Αγίες Σοφίες για να τιμήσουν ταυτόσημες Έννοιες.
Άρα αυτός ο λαός είναι ο μόνος αρμόδιος για την αναζήτηση και την αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας. Αυτός ο λαός που αντιστάθηκε σε Οθωμανούς, Γερμανούς και κάθε καρυδιάς καρύδι. Συζήτηση με ειλικρίνεια και ανιδιοτέλεια για την ιστορική δικαιοσύνη και την Ευδοκίμηση της κοινωνίας. ΟΧΙ ο κάθε Λουδοβίκος που ζει πλουσιοπάροχα και σπεύδει σαν καλός μισθοφόρος να εξυπηρετήσει τα αφεντικά του.
Όσοι λοιπόν έσπευσαν να παρέμβουν στα άρθρα μας θεωρώντας τον Γαβρά Ιερά Αγελάδα, ας δουν τα στοιχεία του Antinews βάσει του “Οδηγού” εκείνης της εποχής πάνω στον οποίο στηρίχθηκαν οι μετέπειτα μελετητές. Τον “οδηγό” που οι Βρετανοί θέλουν να θάψουν και να βάλουν στη θέση του τον κάθε κύριο Γαβρα με τις καρικατούρες του για να μας πείσουν ότι ο Έλγιν εντέλει ήταν ευεργέτης και έσωσε τα μάρματα από τους “βάρβαρους Έλληνες”.
Και όμως ο Κώστας Γαβράς έκανε λάθος (;) . Η περιβόητη σκηνή που κόπηκε από το φιλμάκι του δείχνει κάποια μαυροντυμένα ανθρωπάκια να γκρεμίζουν το άγαλμα της Αθηνάς από το δυτικό αέτωμα της εισόδου του Παρθενώνα γύρω στο 500 μχ. Ο ίδιος διευκρίνισε ότι τα μαυροντυμένα ανθρωπάκια είναι «ρασοφόροι ζηλωτές».
Να όμως που ατύχησε, διότι διασώζεται γραφική απεικόνιση του Παρθενώνα από το ζωγράφο Ζακ Κάρρευ (J. Carrey) από το 1674 κατά παραγγελία του τότε Γάλλου πρέσβη στην Κωνσταντινούπολη De Nointel. Το σχέδιο εμφανίζει το άγαλμα της Αθηνάς στη θέση του και το αέτωμα σχεδόν ακέραιο. Άλλωστε ολόκληρος ο Παρθενώνας διατηρείτο ακέραιος τότε και ο Γάλλος πρέσβης τον περιέγραψε ως «θαύμα θαυμάτων». Δεκατρία χρόνια αργότερα τον κατέστρεψε ο Μοροζίνι
Διαβάζουμε στο http://users.thess.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/parthenonas/D.ae/d.ae.htm
Το δυτικό αέτωμα σωζόταν σχεδόν ακέραιο μέχρι το 1674, χρονολογία που το σχεδίασε ο J. Carrey. Μετά την έκρηξη της οβίδας του Μοροζίνι και μέχρι την αρπαγή των γλυπτών από τον Έλγιν αρκετά αγάλματα κομματιάστηκαν. Ο Έλγιν αφαίρεσε τα περισσότερα αγάλματα και άφησε το σύμπλεγμα του Κέκροπα με την Πάνδροσο και την Καλλιρρόη. Ο Ιλισός, δύο κομμάτια από δύο γυναικείες μορφές και κάποια θραύσματα από τα πρόσωπα των αλόγων είχαν ήδη πέσει και βρέθηκαν αργότερα κατά τη διάρκεια των ανασκαφών.
Το σχέδιο του Carrey
Υποθέτουμε ότι το αέτωμα ήταν κάπως έτσι:
Η διάταξη των σωζόμενων μορφών από τα αριστερά προς τα δεξιά είναι η εξής: Κηφισός, Κέκρωψ – Πάνδροσος, Ερμής, Αθηνά, Ποσειδών, Αθηνά, Ίρις, Αμφιτρίτη, Ωρείθυια, δύο γυναικείες μορφές, Ιλισός, Καλλιρόη.
Για να μην υπάρχει καμία αμφιβολία, ο Maxime Collignon, καθηγητής Αρχαιολογία στον Πανεπιστήμιο της Σορβόννης γράφει ότι τα σχέδια του Κάρρευ έχουν μεγάλη αξία για την αποκατάσταση των γλυπτών του Παρθενώνα. «Ο Παρθενώνας διατηρείτο σχεδόν ακέραιος όταν ο βενετικός στρατός του Μοροζίνι και του Konigsmark πολιόρκησαν την Ακρόπολη (1687)….» (http://www.oldandsold.com/articles11/culture-25.shtml)
Τα ίδια επιβεβαιώνει και το εγκυρότατο JSTOR http://www.jstor.org/pss/624555
Σημειώνουμε τέλος ότι με μια απλή έρευνα στο Διαδίκτυο διαπιστώσαμε ότι ιστορικοί και Αρχαιολόγοι χρησιμοποιούν ως σημείο αναφοράς τα σχέδια του Κάρρευ.
Δείτε πάλι και το φιλμάκι http://www.youtube.com/watch?v=1rFgq7MsRe8&feature=related