http://www.youtube.com/watch?v=mkArTYmJ6yo
Μιχάλης Βελιβασάκης, υπεύθυνος για τις ξένες αγορές της Candia Strom
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ TIMETV
Όταν πριν από περίπου δύο χρόνια είχε επισκεφθεί μεγάλη ευρωπαϊκή έκθεση είχε αντιμετωπίσει έντονα εχθρική στάση από την πλευρά των μεγάλων πελατών της Γερμανίας και της Ευρώπης. Δεν πτοήθηκε. Συνέχισε τις προσπάθειες κατορθώνοντας μέσα σε μια διετία να ανεβάσει στο 12% το ποσοστό των εξαγωγών στο σύνολο του τζίρου της εταιρείας. Ο λόγος για την εταιρεία στρωμάτων Candia Strom και τον κ. Μιχάλη Βελιβασάκη, υπεύθυνο της εταιρείας για τις ξένες αγορές. Ας τον ακούσουμε:
Κύριε Βελιβασάκη πώς εμφανίζεται η συνολική αγορά το 2013;
Σε γενικές γραμμές δεν υπήρξαν τρομακτικές απώλειες. Είχαμε μια μικρή πτώση στον μέσο όρο της αγοράς ενός προϊόντος, είτε αυτό αφορά το στρώμα είτε την επίπλωση γενικότερα.
Μιλάτε για την τιμή;
Βεβαίως. Το 2013 είχαμε μια πολύ θετική εξέλιξη. Είδαμε την τουριστική οικονομία να ξαναπαίρνει τα πάνω της. Έγινε λόγος για 17,5 εκατ. ξένους επισκέπτες. Η εξέλιξη αυτή ενδεχομένως θα εκταμιευθεί εφέτος. Το 2014 ίσως προκύψουν οφέλη για τους προμηθευτές των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων και των καταλυμάτων.
Πιστεύω ότι οι βελτιωμένες επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού το 2013, οι οποίες εν μέρει ωφέλησαν τις τουριστικές επιχειρήσεις, θα ευνοήσουν και τις εμπλεκόμενες επιχειρήσεις των προμηθευτών κατά το 2014. Στον κλάδο υπάρχει μια αισιοδοξία ότι στον τουρισμό θα υπάρξουν επενδύσεις στο προσεχές μέλλον.
Πιστεύετε ότι θα μπορέσετε να εκταμιεύσετε τις επόμενες χρονιές;
Ακριβώς.
Για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους. Παραρηρώντας τα στοιχεία, βλέπουμε ότι, ενώ ο αριθμός των ξένων επισκεπτών είναι υψηλός, σε επίπεδο ξενοδοχειακών επιχειρήσεων υπάρχει μια δυστοκία. Αυτό σας προβληματίζει;
Εννοείται. Αυτό που κυρίως με προβληματίζει είναι η ρευστότητα. Όπως σε όλες τις επιχειρήσεις αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά, το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η ρευστότητα. Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και οι ξενοδόχοι. Το θέμα λοιπόν είναι ότι και εμείς από την πλευρά μας προσπαθούμε είτε να χρηματοδοτήσουμε – όσο μπορούμε – κάποιες τεχνικές επενδύσεις είτε να παρουσιάσουμε νέα προϊόντα τα οποία θα είναι πιο οικονομικά και πιο προσιτά – από άποψη κόστους – προς τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.
Ποια είναι τα τελευταία νέα σας από την άποψη των προϊόντων και της παραγωγής της Candia Strom;
Όσον αφορά τον ξενοδοχειακό τομέα, έχουμε αναπτύξει προϊόντα τα οποία είναι καταλληλότερα για το ξενοδοχειακό περιβάλλον. Μιλάμε για προϊόντα τα οποία προσαρμόζονται περισσότερο στο σωματότυπο του πελάτη του ξενοδόχου ώστε να μπορέσει να εξυπηρετήσει καλύτερα αυτό που ουσιαστικά προσφέρει ένα ξενοδοχείο, δηλαδή τον ύπνο. Άρα λοιπόν τα στρώματά μας είναι μελετημένα έτσι ώστε να ταιριάζουν σε όλους τους σωματότυπους ή τουλάχιστον στους περισσότερους σωματότυπους που θα κοιμηθούν σε ένα ξενοδοχείο.
Όσον αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά, έχουμε ποιοτικά προϊόντα και ταυτόχρονα παροτρύνουμε τους πελάτες μας να αξιοποιούν ιδιότητες όπως είναι η βραδυκαυστότητα του υφασμάτος και του στρώματος για να μπορέσουν ουσιαστικά να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις ενός σύγχρονου ξενοδοχειακού περιβάλλοντος.
Προκαλέσατε έντονα το ενδιαφέρον του κοινού με τα χειροποίητα στρώματα. Δώστε μας μια εικόνα γι’ αυτό.
Κοιτάξτε, στην κατηγορία των χειροποίητων στρωμάτων είμαστε η μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα η οποία παράγει τέτοιου είδους προϊόντα, δηλαδή χειροποίητα στρώματα με φυσικά υλικά, χωρίς χημικά, κόλλες ή οτιδήποτε άλλο μη φυσικό προϊόν. Ξέρετε, το χειροποίητο στρώμα είναι περισσότερο μια τεχνική παρά τρόπος κατασκευής. Πρέπει να γνωρίζεις, να έχεις τεχνογνωσία για να μπορέσεις να βγάλεις ένα τέτοιο προϊόν.
Ταυτόχρονα είμαστε η πρώτη εταιρεία στον κόσμο αυτή τη στιγμή που έχουμε υφάσματα με επεξεργασία από λάδι ελιάς, το οποίο είναι το πιο φυσικό αντιβακτηριακό και αντιμικροβιακό ύφασμα που υπάρχει. Με αυτά τα προϊόντα βγήκαμε και στις αγορές του εξωτερικού.
Τι είναι το X sensor;
Το Candia X sensor λειτουργεί με τέτοιον τρόπο ώστε να βρίσκει ποιο στρώμα είναι το καταλληλότερο για τον σωματότυπο του ανθρώπου που θα κοιμηθεί πάνω στο συγκεκριμένο προϊόν. Ουσιαστικά αυτό που κάνουμε είναι να προσπαθούμε να βρούμε τα καταλληλότερα σημεία στήριξης και άνεσης σε έναν οποιοδήποτε σωματότυπο, για να επιλέξουμε στη συνέχεια το αντίστοιχο στρώμα που ταιριάζει περισσότερο σε αυτόν.
Πρόκειται για πατέντα που βασίζεται σε κάποια επιστημονική μέθοδο;
Η όλη διαδικασία δεν είναι δική μας πατέντα. Χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στον Καναδά με σκοπό να βρουν στρώματα για ανθρώπους σε κατάκλιση. Επειδή συνήθως οι άνθρωποι αυτοί δεν μπορούν να γυρνούν στον ύπνο τους το βράδυ, αυτό είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται πληγές πίεσης, εξελίχθηκε αυτό το σύστημα με σκοπό να βρίσκουμε το καταλληλότερο στρώμα για τον συγκεκριμένο άνθρωπο. Αυτό λοιπόν το σύστημα ενσωματώθηκε εμπορικά πλέον και από εμάς στα δικά μας καταστήματα και ψάχνουμε με αυτόν τον τρόπο να βρούμε το καταλληλότερο στρώμα για τον καθένα.
Η εγχώρια αγορά κατέρρευσε στην κυριολεξία. Είχαμε τρομακτικές απώλειες. Τι κάνατε για να τις αντισταθμίσετε;
Με μια λέξη: εξαγωγές. Και για να το επεκτείνω λιγάκι, δημιουργήσαμε μια σειρά χειροποίητων στρωμάτων η οποία είναι ιδιαίτερη ως προς τον τρόπο κατασκευής και ως προς τα υλικά που χρησιμοποιούμε, τα οποία έχουν άλλα χαρακτηριστικά και ιδιότητες, έτσι ώστε να γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί στην ευρωπαϊκή αγορά.
Πότε ξεκινήσατε αυτή την προσπάθεια;
Τον Ιανουάριο του 2012. Ξεκινήσαμε παίρνοντας μέρος στην έκθεση ΙΜΜ της Γερμανίας. Δυστυχώς οι συγκυρίες της εποχής δεν ήταν καλές. Είχαμε πέσει θύματα μιας «προπαγάνδας». Έτσι οι περισσότεροι μας αντιμετώπιζαν αρνητικά, κυρίως λόγω του ότι ερχόμασταν από την Ελλάδα.
Αντιμετωπίσατε καχυποψία;
Επιφυλακτικότητα, καχυποψία, δυσπιστία ως προς τα πάντα: ως προς το αν μπορούμε να βγάλουμε προϊόντα, ως προς την αξιοπιστία ότι θα συνεχίσουμε να βρισκόμαστε σε αυτές τις αγορές κτλ. Εμείς παρ’ όλα αυτά επιμείναμε. Λάβαμε μέρος και στην έκθεση του Μιλάνου και ξανά το 2013 στην IMΜ. Έτσι, έχοντας αδιάλειπτη παρουσία σε αυτές τις εκθέσεις, άρχισαν να μας εμπιστεύονται. Το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας είναι ότι αυτή τη στιγμή εξάγουμε στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Γερμανίας, όπως επίσης και σε ασιατικές αγορές, όπως Κίνα, Σιγκαπούρη, Ταϊβάν και Χονγκ Κονγκ. Βγήκαμε σε πολλές αγορές, που πλέον απορροφούν το 12% των πωλήσεών μας.
Ποιο στόχο έχετε θέσει στον τομέα των εξαγωγών;
Για το 2014 έχουμε θέσει ως στόχο τον διπλασιασμό των εξαγωγών και για την επόμενη τριετία έχουμε ως στόχο οι εξαγωγές να καλύψουν το 30% του τζίρου μας.
Στην πραγματικότητα η κρίση σάς οδήγησε σε μια πιο υγιή θέση;
Σαφέστατα. Αν μέναμε στην ελληνική αγορά το πιο πιθανό είναι ότι θα τρώγαμε τις σάρκες μας. Αντιθέτως, προσπαθώντας να ενισχύσουμε τις εξαγωγές μας, γινόμαστε πολύ πιο ανταγωνιστικοί όσον αφορά το θέμα της ποιότητας των προϊόντων μας και των τιμών.
Κύριε Βελιβασάκη, σας ευχαριστώ θερμά.
Να είστε καλά. Εγώ ευχαριστώ πολύ.