Ο κατακλυσμός του Νώε, το έπος του Γκιλγκαμές απλές αντιγραφές της “χαμένης” Δευκαλιωνείας!

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΙχώρΚοσμος - Ιστοχώρος, Βιβλιοπωλείο, Τηλεόραση για την Ελληνική Οικουμενικότητα Στο άκουσμα της λέξης “κατακλυσμός” έρχεται αυτόματα στο μυαλό μας η βιβλική αφήγηση που έντεχνα διδαχτήκαμε σε μια τρυφερή ηλικία και στερεοτυπικά συνδέθηκε στο μυαλό μας με τη μορφή του Νώε. Και όμως η πολύ καλή έρευνα του Μιχάλη Καλόπουλου δίνει νέα στοιχεία τόσο για την ταύτιση του βιβλικού κατακλυσμού με το έπος του Γκιλγκαμές όσο και για την αδιαμφισβήτητη εκπόρευση και των δύο από τον κατακλυσμό του Δευκαλίωνα σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν σωθεί από την περίφημη “Δευκαλειωνεία” του Ελλάνικου που δυστυχώς έχει χαθεί.

Από την έρευνα αναδύει και μια μεγάλη σκοπιμότητα στην διαστρέβλωση των στοιχείων όπως μεταφέρθηκαν στις άλλες δύο διηγήσεις. Διαστρέβλωση που συνάδει με την σκοπιμότητα της αποξένωσης του Ανθρώπου από τη Γή μέσω της εκνευριστικής ιστορικά υποτίμησης του θηλυκού στοιχείου, της νομαδικής αιματηρής θυσίας αλλά και της αχρηστίας των λοιπών έμβιων όντων ή της ανθρώπινης τεχνογνωσίας μπροστά στην Θεϊκή βούληση.

Για του λόγου το αληθές, διαβάστε πως περιγράφει ο Λουκιανός την περίπτωση χρήσης του περιστεριού από τον Δευκαλίωνα. Θα εκπλαγείτε από την ομοιότητα με την Παλαιά Διαθήκη, θα δείτε όμως την σκοπιμότητα του εγχειρήματος. Σκοπιμότητα που αποδεικνύει τη γνησιότητα της Δευκαλιωνείας έναντι του Νώε ή του Ουτναπιστήμ.

» Δευκαλίων νοιξε τ παράθυρο. Δν βρεχε πιά. λα μως γύρω ταν μιὰ πέραντη θάλασσα. Δευκαλίων ναγνώρισε τ μέρος, ταν τ δίκορφο τοῦ Παρνασσο πο τώρα ταν νησάκι. Πρν βγον μως πρεπε ν βεβαιωθον πς καιρς δ θ ξαναχαλάσει. Δευκαλίων φησε τότε να περιστέρι. λοι γνώριζαν κενα τ χρόνια, πς τ περιστέρια προβλέπουν μ σιγουρι τν καιρό(!)

»ν λοιπν τ περιστέρι γυρνοσε φοβισμένο πίσω, ατ θ σήμαινε πς κατακλυσμς θ συνεχιζόταν κα δὲν θά ’πρεπε ν βγον π’ τν κιβωτό. Τ περιστέρι μως κάθισε μιὰ στιγμ στ παράθυρο κοίταξε λίγο τν καιρ κι στερα πέταξε χαρούμενο ψηλ στν Παρνασσό».

Δευκαλίων λοιπόν! θρυλικς γενάρχης ἑνς ναυτικο λαο, πο εχε μέγιστη τν νάγκη τς πρόβλεψης τν καταιγίδων. ναυτικς ατς λας κα ρωάς μας Δευκαλίων, ξερε καλύτερα π’ τν καθένα τι: « καιρς εναι φονιάς» τν ναυτικν κα πς στ χρόνια κενα, κάθε μορφ πρόγνωσης το καιρο ταν γι τὸν ναυτικ ατὸν λαό, χι πλ πολύτιμη λλ κυριολεκτικ σωτήρια.

Εάν μιλήσετε με ανθρώπους που ασχολούνται με περιστέρια, θα σας πουν για τις ικανότητες τους να προβλέπουν τις καιρικές συνθήκες και ιδιαίτερα τις δυσμενείς.

Στα άλλα δύο έπη, ο ρόλος της Γυναίκας αποσιωπείται. Ακόμα και η ύπαρξη της είναι ανώνυμη. Φανταστείτε ότι η γυναίκα του Νώε, είναι η μητέρα ολόκληρης της ανθρωπότητας! Και όμως, δεν αναφέρεται πουθενά ονομαστικά.

Αναφέρονται όμως λεπτομερώς τα σφαχτάρια (νομαδικό έθιμο) που δελέασαν ακόμα και τον Θεό του Νώε (κατά τα “ειδωλολατρικά” πρότυπα όπου οι Θεοί είχαν ανθρώπινες αδυναμίες). Κακέκτυπη αντιγραφή. Κακέκτυπος και ο θαλασσοπόρος ήρωας των δύο έργων όπου άγεται από τις Θείες συμβουλές, λόγω παντελούς έλλειψης γνώσης της ναυτικής τέχνης. Αντίθετα ο Δευκαλίων αναφέρει την τεχνοτροπία ναυπήγησης της λάρνακας (κιβωτού), τα υλικά και την χρηστικότητα. Τέλος για την ύπαρξη του περιστεριού στα Μεσοποταμιακά έπη (βίβλος και Γκιλγκαμες):

τ περιστέρι (παρ τν ντίθετη γνώμη πο εχαμε λοι) δ φαίνεται ν παιξε πολύτως κανένα ρόλο στν τελικ πόφαση το Νε γι ξοδο πιτέλους π’ τν κιβωτό, που π ναν λόκληρο χρόνο πρέπει ν σφυκτιον λα τ ζωνταν τς γς! Πέρασαν 150 μέρες (5 μνες) πάλης μ τ νερ το κατακλυσμο, μέχρι κιβωτς ν προσαράξει. Νε μως παραμένει πεισματικ κλεισμένος γι 5,5 κόμη μνες κινητοποιημένος κα ἀγνοώντας γι 2 π πλέον μνες τ μήνυμα τς περιστερς, πο δν πέστρεψε, σπου ντολ τς θεότητας «ξελθε κ τς κιβωτο» Γέν.8.15, ναγκάζει τελικ τν Νε, μετ π να χρόνο κα δέκα μέρες, ν βγε πιτέλους π’ τν περβολικ φιλόξενη κα ερύχωρη κιβωτό του!

Εναι λοφάνερο λοιπόν. Τόσο φηγητς το πους Γκιλγκαμές, σο κα το Νε, δὲν γνωρίζουν τν κριβ λόγο παρξης τς περιστερς στ τέλος το κατακλυσμο πο φηγονται.

Τα συνταρακτικά στοιχεία και για τα τρία έπη όπως και η ενδελεχής μελέτη του κυρίου Καλόπουλου στο ΙΧΩΡ τεύχος 92.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ