Σκοπός του άρθρου είναι η προσπάθεια ανάλυσης της τάσης και η πρόβλεψη ως ένα σημείο, της διαφαινόμενης μεγάλης πτώσης των βάσεων σε σχολές του 2ου και 4ου πεδίου.
Η παρουσίαση δεν είναι και δεν μπορεί να αποτελέσει μια ασφαλή και απόλυτα εγγυημένη εκτίμηση των βάσεων.
Σε κάθε περίπτωση αυτό που διαμορφώνει τις βάσεις είναι οι προτιμήσεις του μηχανογραφικού και ιδιαίτερα του τελευταίου εισαχθέντος.
Φέτος όμως υπάρχει και μια παράμετρος που έχει ενταθεί και αναδειχθεί σε κυρίαρχο παράγοντα.
Αναφερόμαστε στην οικονομική κρίση, η οποία μπορεί να επηρεάσει και διαμορφώσει σημαντικά την πτώση των βάσεων.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος, Κώστα Πετρόπουλο, η γειτνίαση των σχολών με τον τόπο καταγωγής των υποψήφιων φοιτητών αναδεικνύεται φέτος ως βασικό κριτήριο για τη συμπλήρωση των μηχανογραφικών. Ο Κ. Πετρόπουλος τόνισε «Περίπου έξι στα δέκα μηχανογραφικά τα οποία συμπληρώθηκαν με τη βοήθειά μας έχουν ως βασικό γνώμονα την περιοχή στην οποία βρίσκεται η σχολή. Λόγω της οικονομικής ύφεσης και των εξόδων που συνεπάγεται η φοιτητική ζωή σε μία ξένη πόλη, ολοένα και περισσότεροι υποψήφιοι στρέφονται αναγκαστικά σε κοντινές σχολές. Μάλιστα δεν είναι και λίγες οι περιπτώσεις στις οποίες προτιμώνται χαμηλόβαθμες σχολές ΑΕΙ ή ΤΕΙ, αν και οι μαθητές συγκεντρώνουν περισσότερα μόρια». (Αγγελιαφόρος)
Η ανάλυση που ακολουθεί αφορά στις σχολές “μεσαίας και χαμηλής βαθμολογίας” (10 ως 15000 μόρια) και σχολές της περιφέρειας.
Σε αυτές τις σχολές αναμένεται σημαντική πτώση, που κατά την άποψη μας θα ξεπεράσει αυτήν του 2008.
Για να καταλήξουμε σε αυτή την εκτίμηση, κάναμε μια σύγκριση μεταξύ 2007-2008 και 2009-2010, με βάση την κλιμάκωση-κατανομή των βαθμολογιών.
Τα στοιχεία-πίνακες έχουν εξαχθεί από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας.
Ας δούμε τον 1ο πίνακα
Από τον πίνακα προκύπτει ότι :
– Για το 2008 σε σχέση με το 2007, υπήρχε μείωση του ποσοστού των βαθμολογιών 10-20 μόνο σε 2 μαθήματα: Μαθηματικά Κατεύθυνσης και ΑΟΔΕ
– Για το 2010 σε σχέση με το 2009,
υπήρξε μείωση του ποσοστού των βαθμολογιών 10-20 σε 4 μαθήματα: Νεοελληνική γλώσσα, Μαθηματικά Γενικής, Φυσική και Πληροφορική Αυτό επαγωγικά μας οδηγεί στην διαπίστωση ότι η διαφορά 2010-2009, είναι αρκετά χειρότερη από την αντίστοιχη 2008-2007. Ο επόμενος πίνακας είναι μια πιο αναλυτική κλιμάκωση των βαθμολογιών (0-5, 5-10, 10-12,12-15, 15-18 και 18-20) για τις διετίες 2007-2008 και 2009-2010. Από τον πιο πάνω πίνακα και για την περιοχή του 12-15 (που είναι ο μεγάλος τροφοδότης των “μεσαίων” και περιφερειακών σχολών), προκύπτει ότι υπάρχει σημαντική διαφορά προς το χειρότερο για την σύγκριση 2009-10 σε σχέση με το 2007-8. Μιλώντας δε και σε απόλυτες τιμές και για την κλίμακα 12-15 οι διαφορές έχουν θετικό πρόσημο 1,45 για 2008-7, ενώ για το 2010-9 είναι αρνητικό -0,76. Μιλάμε δηλαδή για μια πολύ χειρότερη χρονιά σε σχέση με πέρυσι από ότι το 2008 σε σχέση με το 2007. Η μεγαλύτερη πτώση των μαθηματικών κατεύθυνσης το 2008, υπεκαλύπεται από την χειρότερη συνολικά εικόνα φέτος, οπως προαναφέρθηκε. Συνοψίζοντας και λαμβάνοντας υπόψη τα πιο πάνω, αλλά και την οικονομική κρίση που ενδέχεται να απέτρεψε πολλούς υποψήφιους να δηλώσουν αυτές τις σχολές, η εκτίμηση μας είναι ότι θα σημειωθεί μεγάλη πτώση που θα ξεπεράσει τα 2000 μόρια σε αρκετές σχολές της περιφέρειας. Στον τελευταίο πίνακα φαίνεται η πτώση των βάσεων το 2008, για σχολές κάτω από 15000 μόρια. Η μέγιστη πτώση άγγιξε τα – 2900 μόρια
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
http://exomatiakaivlepo.blogspot.com/2010/07/2000_21.html | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||