ΕΡΩΤΗΣΗ & ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
ΠΡΟΣ: 1.Τον Πρωθυπουργό, 2.Τον Υπουργό Οικονομικών, 3.Τον Υπουργό Εσωτερικών, 4.Toν Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, 5.Τον Υπουργό Υγείας, 6.Τον Υπουργό Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, 7.Τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, 6.Τον Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟΥΣ κκ:
1.Ζοσέ Μανουέλ Μπαρόζο (Jose Manuel Barroso), Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, (Δια της Βουλής των Ελλήνων),
2.Χοακίν Αλμούνια (Joaquin Almunia), Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Επίτροπο Ανταγωνισμού, (Δια της Βουλής των Ελλήνων)
3. Ιωάννη Τέντε, Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, (Δια της Βουλής των Ελλήνων και του Υπουργού Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων)
4.Διονύσιο Λασκαράτο, Γενικό Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Δια της Βουλής των Ελλήνων και του Υπουργού Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων)
5.Eλένη Διακομανώλη-Ανδρειωτέλλη, Γενική Επίτροπο της Επικρατείας (Δια της Βουλής των Ελλήνων και του Υπουργού Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων)
6.Γρηγόριο Πεπόνη, Οικονομικό Εισαγγελέα (Δια της Βουλής των Ελλήνων και του Υπουργού Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων)
7.Γεώργιο Σούρλα, Γενικό Γραμματέα Διαφάνειας(Δια της Βουλής Των Ελλήνων)
ΘΕΜΑ:«Πως, κατά τρόπο εξωφρενικό η ισχυρή οικονομική ολιγαρχία με τη συνεργασία επιόρκων κρατικών υπαλλήλων και λειτουργών «σηκώνει» ανενόχλητη από το κρατικό ταμείο εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, πουλώντας αέρα κοπανιστό: Αναγκαίες προϋποθέσεις:
Προϋπόθεση 1η: να είναι κάποιος εργολάβος του Δημοσίου.
Προϋπόθεση 2η: ο εργολάβος να υποβάλει αίτηση πληρωμής για ό,τι ποσό και εργασία επιθυμεί στο αρμόδιο Υπουργείο ή την υπηρεσία που αναθέτει την εκτέλεση δημοσίου έργου.
Προϋπόθεση 3η: να υπάρχει ο κατάλληλος άνθρωπος στο Υπουργείο ή την υπηρεσία, ο οποίος θα βάλει την αίτηση στο συρτάρι και θα «ξεχάσει» να απαντήσει. Οι κρουνοί του κρατικού χρήματος είναι πλέον ανοιχτοί. Ο εργολάβος εισπράττει οποιοδήποτε ποσό έχει ζητήσει, ακόμη και αν δεν έχει εκτελέσει τις εργασίες, ακόμη και αν αυτές είναι ελαττωματικές ακόμη και αν το Κράτος τις έχει ήδη εξοφλήσει».
———————————–
1.Με την υπ’ αριθμ. 133304/629/2011 ερώτηση μου με αίτηση κατάθεσης εγγράφων, κατήγγειλα στους τότε αρμόδιους Υπουργούς της Κυβέρνησης του Γεωργίου Παπανδρέου μία μοναδικής έμπνευσης μέθοδο λεηλασίας του δημοσίου Ταμείου, αποτέλεσμα συνέργειας ισχυρών εργολάβων δημοσίων έργων και στελεχών του κρατικού μηχανισμού, η οποία έχει κοστίσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε βάρος της κρατικής περιουσίας, χωρίς κυριολεκτικά να έχει κουνηθεί φύλλο, χωρίς ουδείς από την πολιτική εξουσία να έχει ευαισθητοποιηθεί, χωρίς κανείς από την δικαστική εξουσία να έχει αντιδράσει, χωρίς οιοσδήποτε από την κλίμακα της διοικητικής ιεραρχίας να έχει εξεγερθεί.
2.Ειδικότερα ανέφερα ότι όταν οποιοσδήποτε Έλληνας πολίτης μπορεί να απευθυνθεί σε οιαδήποτε Κρατική Αρχή και να υποβάλλει οποιοδήποτε αίτημα, στην περίπτωση κατά την οποία Κρατική Αρχή παραλείψει να αποφανθεί, το αίτημα του πολίτη θεωρείται ότι έχει απορριφθεί, εφ’ όσον παρέλθει σχετικώς άπρακτη τρίμηνη προθεσμία. Ο κανόνας όμως αυτός, ο οποίος είναι άκαμπτος και ισχύει για όλους τους Έλληνες πολίτες, έχει μία και μοναδική εξαίρεση. Δεν αφορά τους εργολάβους δημοσίων έργων και μάλιστα όταν αυτοί υποβάλλουν στα Υπουργεία και τις λοιπές Κρατικές Αρχές «αιτήσεις για εξόφληση λογαριασμών», δηλαδή αιτήματα για καταβολή χρηματικών ποσών για «εργασίες», τις οποίες ισχυρίζονται ότι έχουν εκτελέσει, στο πλαίσιο σύμβασης εκτέλεσης δημοσίων έργων.
3.Γι’ αυτούς όταν απευθύνονται στο Κράτος και υποβάλουν στα Υπουργεία και τις αναθέτουσες την εκτέλεση δημοσίου έργου Κρατικές Αρχές αιτήματα (λογαριασμούς) για καταβολή χρηματικών ποσών για «εργασίες», τις οποίες ισχυρίζονται ότι έχουν εκτελέσει, ισχύει άλλο Κράτος και άλλες διατάξεις νόμου: εφ’ όσον το Υπουργείο και η αναθέτουσα το δημόσιο έργο Κρατική Αρχή παραλείψει να απαντήσει στο αίτημά τους, και μάλιστα εντός διαστήματος ενός, δύο ή τριών μηνών από την υποβολή του αιτήματος, οι «εργασίες» οι οποίες περιλαμβάνονται στο αίτημα (λογαριασμό) θεωρούνται ως αυτοδικαίως εγκριθείσες και πληρωτέες από το Κράτος, ακόμη και αν οι εργασίες αυτές ουδέποτε εκτελέσθηκαν ακόμη και αν είναι ελαττωματικές ακόμη και αν έχουν ήδη πληρωθεί.
4.Με βάση τα παραπάνω καταγγελλόμενα, στην καρδιά του Κράτους έχει στηθεί ένας μοναδικής έμπνευσης πανηγύρι, ένας χορός οργανωμένης αλητείας, λεηλασίας και πλιάτσικου του Δημοσίου χρήματος, που εν συντομία έχει ως εξής:
α)Ο εργολάβος κατά την εκτέλεση του δημοσίου έργου κατά το δοκούν υποβάλει στο αναθέτον το δημόσιο έργο Υπουργείο ή Κρατική Υπηρεσία αιτήματα προς πληρωμή, στα οποία αναγράφει κατά το δοκούν εργασίες, τις οποίες κοστολογεί επίσης κατά το δοκούν.
β)Το επιβλέπον Υπουργείο ή Κρατική Αρχή «ξεχνάει» να κοινοποιήσει στον εργολάβο απάντηση εντός του χρόνου που προβλέπει η νομοθεσία και να κρίνει για την βασιμότητα του αιτήματος του.
γ)Ο εργολάβος, εν συνεχεία, προσφεύγει ενώπιον του αρμοδίου Εφετείου και ζητά αποζημίωση, σύμφωνα με τους λογαριασμούς-αιτήματά του, ισχυριζόμενος ότι οι λογαριασμοί και οι εργασίες, για τις οποίες υπέβαλε την αίτηση-λογαριασμό, θεωρούνται αυτοδικαίως εγκριθείσες και πληρωτέες από το Κράτος, για το λόγο ότι το Υπουργείο δεν απάντησε εγκαίρως στην αίτησή του. Δηλαδή δεν χρειάζεται να αποδείξει καν ότι εκτέλεσε τις εργασίες (!!!).
δ)Το Εφετείο το οποίο δικάζει την υπόθεση επιδικάζει το ποσό το οποίο απαιτεί ο εργολάβος νομιμοτόκως με επιτόκιο άνω του 10%, θεωρεί ότι οι εργασίες, για τις οποίες υποβλήθηκε ο λογαριασμός, έχουν εκτελεσθεί, μόνο και μόνο για το λόγο ότι το αναθέτον την εκτέλεση του έργου Υπουργείο ή η επιβλέπουσα Υπηρεσία δεν απάντησε στον εργολάβο εμπρόθεσμα. Δηλαδή, με μόνη την παρέλευση της προθεσμίας, οι «εργασίες» θεωρούνται εκ του νόμου εγκριθείσες και πληρωτέες από το Κράτος, ακόμη και αν αυτές ποτέ δεν εκτελέσθηκαν ή είναι ελαττωματικές (!!!!!), ακόμη και αν αυτές έχουν ήδη εξοφληθεί από το Κράτος (!!!!!).
5.Κατ’ αυτό τον τρόπο:
α)το Ελληνικό Δημόσιο έχει καταβάλλει ποσά εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ είτε για εργασίες ανύπαρκτες και μηδέποτε εκτελεσθείσες είτε για εργασίες οι οποίες έχουν εξοφληθεί, ως αποτέλεσμα προφανούς προσυνεννοήσεως επίορκων κρατικών υπαλλήλων και αξιωματούχων με εργολάβους δημοσίων έργων να μπει η αίτηση στο συρτάρι, ενώ παράλληλα
β)το αναθέτον Υπουργείο και η Κρατική Υπηρεσία εμφανίζονται ότι δεν είναι εκείνοι οι οποίοι με απόφαση τους έχουν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, αλλά την υπερκοστολόγηση του έργου και την πρόσθετη επιβάρυνση του Ελληνικού Δημοσίου για το έργο, την αποδίδουν στη ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ και στη δικαστική δικαίωση του εργολάβου, ενώ, όπως προανέφερα, η δικαστική δικαίωση του εργολάβου οφείλεται στο το Υπουργείο έχει αφήσει να παρέλθει άπρακτη η προθεσμία, μετά την οποία η αίτηση και οι λογαριασμοί του εργολάβου θεωρούνται αυτοδικαίως εγκεκριμένοι και πληρωτέοι από το Κράτος.
6.Μάλιστα κατήγγειλα ότι έχω πληροφορηθεί ότι το παραπάνω φαινόμενο έχει προσλάβει τεράστιες διαστάσεις και αποτελεί το κοινό μυστικό στο χώρο των εργολάβων και των κρατικών υπηρεσιών, διατρέχει όλο το φάσμα της Κρατικής μηχανής, τόσο σε επίπεδο Υπουργείων όσο και σε επίπεδο Κρατικών Περιφερειών, τέως Νομαρχιών και ΟΤΑ, Κρατικών Νοσοκομείων και Εποπτευόμενων Φορέων αλλά και κρατικών εταιρειών.
7.Τέλος, κατήγγειλα ότι ΜΟΝΟ στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Υποδομών έχουν κοινοποιηθεί προς εκτέλεση-εξόφληση εκατοντάδες τέτοιες αποφάσεις Εφετείων, τα τελευταία χρόνια, για τις οποίες η επιβάρυνση του Δημοσίου μόνο την τελευταία μόνο πενταετία, (σ’ αυτή μόνο την υπηρεσία) υπερβαίνει το συνολικό ποσό των εκατό εκατομμυρίων (100.000.000,00) ευρώ, ενώ στο διάστημα μεταξύ του 2010-2011 καταγράφονται περιπτώσεις, όπου σε μόνο μία τέτοια περίπτωση η αποζημίωση που επιδικάστηκε σε βάρος του Δημοσίου, προς όφελος ενός μόνο εργολάβου, ανέρχεται σε δέκα (10.000.000) εκατομμυρία ευρώ. Χωρίς το γεγονός αυτό να έχει θορυβήσει κανένα. Ούτε τους τότε αρμόδιους Υπουργούς, ούτε τις υπηρεσίες Επιθεώρησης, ούτε τις αρμόδιες δικαστικές υπηρεσίες θεώρησης των χρηματικών ενταλμάτων. Χωρίς να έχει ζητηθεί η άσκηση ποινικών διώξεων σε βάρος των αρμοδίων κρατικών λειτουργών και υπαλλήλων αλλά και των ωφελούμενων εργολάβων με βάση τις διατάξεις του νόμου περί καταχραστών του Δημοσίου αλλά και ο καταλογισμός της ζημίας του Δημοσίου.
8.Με βάση όλα τα παραπάνω ερώτησα τους τότε Υπουργούς του ΠΑΣΟΚ:
-εάν οι παραπάνω καταγγελίες μου επιβεβαιώνονται από τα στοιχεία που υφίστανται στα ερωτώμενα Υπουργεία,
-για ποιο λόγο υπογράφουν χρηματικά εντάλματα δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ και επιτρέπουν να εξοφλούνται οφειλές με βάσει δικαστικές αποφάσεις, οι οποίες έχουν εκδοθεί κατά τα προαναφερόμενα, αφού είναι πρόδηλο ότι η παράλειψη εμπρόθεσμης έγκρισης του λογαριασμού για ανύπαρκτες ή εξοφληθείσες εργασίες υπήρξε αποτέλεσμα ανόμων συναλλαγών μεταξύ εργολάβων και κρατικών υπαλλήλων και λειτουργών,
-ποιος είναι ο λόγος για τον οποίο ουδείς κρατικός υπάλληλος ή λειτουργός δεν έχει έως σήμερα διωχθεί ποινικά ή καταλογιστεί χρηματικά,
-αν υπάρχει πρόθεση διοικητικής και δικαστικής έρευνας για τον εντοπισμό των σχετικών περιπτώσεων καθ’ ό μέρος οι υποθέσεις δεν έχουν παραγραφεί και παραπομπής των υπευθύνων στη δικαιοσύνη,
-εάν μετά τις καταγγελίες μου έχουν σκοπό να ζητήσουν την παρέμβαση του Εισαγγελέα κλπ,
-για ποιό λόγο ειδικά ο τότε Υπουργός Υποδομών διατηρεί τέτοιες νομοθετικές διατάξεις, με αποτέλεσμα την καταλήστευση του δημοσίου χρήματος μπροστά στα μάτια του,
-ποιες εργοληπτικές εταιρείες έχουν λάβει αποζημιώσεις για φερόμενες εκτελεσθείσες εργασίες, λόγω παρέλευσης άπρακτου του χρονικού διαστήματος ελέγχου των υποβληθεισών επιμετρήσεων και λογαριασμών, ποιο ποσό έλαβε έκαστη και ποιος κρατικός υπάλληλος ή δημόσιος λειτουργός παρέλειψε να ανταποκριθεί εμπρόθεσμα.
9.Έκπληξη και οργή προκαλούν σε οποιοδήποτε πολίτη αυτής της χώρας, οι απαντήσεις τις οποίες έλαβα από τους ερωτώμενους τότε Υπουργούς του ΠΑΣΟΚ, οι οποίοι ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΤΟ ΘΕΜΑ, αλλά είτε με μοναδικό πολιτικό κυνισμό, αδιαφορία αλλά και υπεκφυγές επιχείρησαν να πετάξουν την μπάλα στην κερκίδα, προς δόξα των εθνικών εργολάβων:
-α.ο εκ των ερωτωμένων πρώην ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ Γεώργιος Παπακωνσταντίνου, ο οποίος με τις εγκληματικές του επιλογές οδήγησε την χώρα στον οικονομικό γύψο, τους πολίτες στην εξαθλίωση αλλά και χιλιάδες επιχειρήσεις σε κλείσιμο για το λόγο ότι το Δημόσιο δεν εξοφλεί τις πραγματικές του οφειλές του, μου απέστειλε την υπ’ αριθμ. ΓΚΕ1058095/2011 έγγραφη απάντηση, η οποία μόνο ως μνημείο πολιτικής ξεδιαντροπιάς μπορεί να χαρακτηρισθεί. Δεν αμφισβήτησε την ουσία της καταγγελίας μου αλλά αντί οιασδήποτε μέριμνας και κινητοποίησης του, για να σταματήσει το προκλητικό φαινόμενο να κάνουν φτερά από την πίσω πόρτα και να πηγαίνουν στις τσέπες επιτηδείων εκατομμύρια ευρώ του Ελληνικού Δημοσίου, δηλαδή αντί να κινητοποιήσει τις ελεγκτικές Υπηρεσίες (ΣΔΟΕ, Οικονομική Επιθεώρηση, Σώμα Ελεγκτών κλπ), αντί να διενεργήσει έλεγχο και έρευνα, ώστε να αποδοθούν οι σχετικές ευθύνες, μου απάντησε ότι η καταγγελόμενη εξόφληση εργολάβων απορρέει από την υποχρέωση συμμόρφωσης προς τις δικαστικές αποφάσεις και ότι δεν έχει δυνατότητα ελέγχου της κρίσης των δικαστικών αποφάσεων (!!!), ενώ η ερώτησή μου αφορούσε ακριβώς το φαινόμενο ότι οι δικαστικές αποφάσεις, με τις οποίες το Ελληνικό Δημόσιο καταδικάζεται να καταβάλει εκατομμύρια ευρώ, οφείλονται στην απραξία (με ποιο κίνητρο άραγε;) των προφανώς εχόντων ισχυρή κάλυψη κρατικών λειτουργών και υπαλλήλων, που βάζουν τις αιτήσεις των εργολάβων στο συρτάρι.
-β.ο εκ των ερωτωμένων-πρώην ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝΧαράλαμπος Καστανίδηςαντί, ως πολιτικός Προϊστάμενος της Διοικητικής και Ποινικής Δικαιοσύνης , να ζητήσει την διερεύνηση αυτής και των όποιων επιόρκων από τον αρμόδιο Εισαγγελέα, τον Γενικό Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου κλπ, όπως ακριβώς του είχα ζητήσει, με την υπ’ αριθμ. 238/2011 έγγραφη απάντησή του εποίησε την νήσσα και ως άλλος Πόντιος Πιλάτος δήλωσε αναρμόδιος (!!!) για τον έλεγχο του πλιάτσικου.
-γ.ο εκ των ερωτωμένων πρώην ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Ιωάννης Ραγκούσης, ως εποπτεύων τις τέως Κρατικές Περιφέρεις, τέως Νομαρχίες και νυν ΟΤΑ, αλλά και τις δημοτικές επιχειρήσεις, όπου και εκεί, κατά πληροφορίες μου, παρατηρείται εκτεταμένο το όργιο αυτό, μου απάντησε ότι έχει διαβιβάσει την ερώτησή μου στις αρμόδιες Υπηρεσίες. Παρ’ ότι έχει μεσολαβήσει ένα έτος, απάντηση από οποιαδήποτε υπηρεσία του Υπουργείου αυτού δεν έχω ακόμη λάβει, κατά παράβαση του Κανονισμού της Βουλής.
-δ.ο εκ των ερωτωμένωνΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ, Ιωάννης Ραγκούσης, δια του πρώην Υφυπουργού Ιωάννη Μαγκριώτη, μου απέστειλε την υπ’ αριθμ. 2422/2011 έγγραφη απάντηση του και επιβεβαίωσε απολύτως τα καταγγελόμενα και ακόμη περισσότερα από αυτά που εγώ είχα υπ’ όψιν μου:
-απέδωσε τα, όπως αναφέρει, κακώς κείμενα στο γεγονός ότι το Συμβούλιο Επικρατείας με τις υπ’ αριθμ. 377/2006, 1154/2006 και 349/2005 αποφάσεις του έχει δεχθεί ότι η έγκριση ή η διόρθωση των επιμετρήσεων δεν είναι απρόθεσμη αλλά πρέπει να διενεργείται εντός τριμήνου από την υποβολή τους,
-ανέφερε ότι το πρόβλημα επισημάνθηκε με σημαντική καθυστέρηση το 2007 και έκτοτε το φαινόμενο της καθυστέρησης έχει ουσιαστικά εξαλειφθεί.
-δεσμεύθηκε ότι το Υπουργείο Υποδομών«θα προωθήσει την τροποποίηση του νόμου για τα δημόσια έργα, με την οποία θα επιλύεται το σχετικό πρόβλημα με νομοθετική πρόβλεψη, η οποία θα ορίζει ότι οι αυτοδίκαια εγκεκριμένες επιμετρήσεις θα υπόκεινται σε έλεγχο από την αρμόδια επιτροπή παραλαβής του έργου και το αχρεωστήτως καταβληθέν αντάλλαγμα θα επιστρέφεται στο Δημόσιο και ότι λογαριασμός που πληρώθηκε χωρίς έλεγχο λόγω παρέλευσης της τρίμηνης προθεσμίας θα διορθώνεται και θα εγκρίνεται και οι προκύπτουσες διαφορές λαμβάνονται υπ’ όψιν σε επόμενο λογαριασμό», ενώ, τέλος,
-μου δήλωσε ότι αδυνατεί να καταθέσει δικαστικές αποφάσεις που θεωρούν αυτοδίκαιη την έγκριση επιμετρήσεων και λογαριασμών γιατί είναι πολλές (!!!) και είναι αδύνατη η εύρεσή τους, διότι το Υπουργείο έχει χειρισθεί άνω των 10.000 φακέλων δικογραφιών (!!!) και δεν τηρούνται λεπτομερή στοιχεία για το αντικείμενο τους (!!!). Ωστόσο:
i. Η απάντηση του Υπουργείου Υποδομών ότι αδυνατεί να καταθέσει τις δικαστικές αποφάσεις που θεωρούν αυτοδίκαιη την έγκριση των λογαριασμών των εργολάβων γιατί είναι πολλές (!!!), επιβεβαιώνει το εκτεταμένο πλιάτσικο, ακόμη και πέρα από κάθε φαντασία μου, κατά το χρόνο κατά τον οποίο υπέβαλα την ερώτηση.
ii. Η απάντηση του Υπουργείου Υποδομών ότι υπεύθυνο για το πλιάτσικοείναι το Συμβούλιο Επικρατείας και οι υπ’ αριθμ. 377/2006, 1154/2006 και 349/2005 αποφάσεις του είναι προσχηματική και τη βολεύει, αφού η πολιτική ηγεσία του ποτέ δεν ζήτησε τον πειθαρχικό έλεγχο και τη δίωξη των δικαστών που εξέδωσαν τις αποφάσεις αυτές, αν θεωρεί ότι αυτοί είναι που άνοιξαν τις πόρτες της διαπλοκής και της οργανωμένης ληστείας σε βάρος των Ελλήνων φορολογουμένων.
iii. Η απάντηση του Υπουργείου Υποδομών ότι το πρόβλημα επισημάνθηκε με σημαντική καθυστέρηση το 2007 και έκτοτε το φαινόμενο της καθυστέρησης έχει ουσιαστικά εξαλειφθεί, είναι απολύτως ψευδής, γιατί, οι πρώτες τέτοιες εφετειακές αποφάσεις άρχισαν να κοινοποιούνται στο ΥΠΕΧΩΔΕ, κατά τις πληροφορίες μου, ήδη από την περίοδο Λαλιώτη, ενώ ακόμη και μετά την ερώτησή μου, στο Υπουργείο Υποδομών, κοινοποιούνται καθημερινά για εκτέλεση αποφάσεις Εφετείων, με την επιβάρυνση του Δημοσίου να ξεπερνά (το τελευταίο ένα έτος μόνο στο Υπουργείο Υποδομών) τα 50 εκατομμύρια ευρώ.
iv. τη δέσμευση του Υπουργείου Υποδομών για νομοθετική πρωτοβουλία, η οποία θα επιλύει το πρόβλημα, όπως είχε δεσμευθεί ο Ιωάννης Μαγκριώτης, κάποιο αόρατο χέρι την εμπόδισε να γίνει πράξη, αφού ποτέ δεν ήρθε στη Βουλή σχετική νομοθετική πρωτοβουλία. Βέβαια ακόμη και αν ερχόταν μόνο κωμική θα ήταν από άποψη απόδοσης ευθυνών και αναζήτησης των κλεμμένων οποιαδήποτε νομοθετική ρύθμιση, όσο το Υπουργείο Υποδομών δηλώνει ότι δεν γνωρίζει τις δικαστικές αποφάσεις που θεωρούν αυτοδίκαιη την έγκριση επιμετρήσεων και των λογαριασμών, γιατί είναι πολλές και είναι αδύνατη η εύρεσή τους (!!!), δηλάδη όσο το Υπουργείο κάνει ότι δεν καταλαβαίνει και ισχυρίζεται ότι δεν γνωρίζει ποσά και σε ποιον εργολάβο έχει πληρώσει, χωρίς πραγματικά να του οφείλει (!!!).
10.Έκπληξη επίσης μου προκάλεσαν τα όσα επίσης μόλις πρόσφατα πληροφορήθηκα, ότι δηλαδή με την ίδια μεθόδευση κουκουλώνονται και οι κακοτεχνίες των δημοσίων έργων των εθνικών εργολάβων. Όταν δηλαδή για ένα έργο, λόγω κακοτεχνιών και ελαττωμάτων του, δεν υπάρχει κρατικός υπάλληλος για να το παραλάβει και να το εξοφλήσει το Κράτος:
-ο εργολάβος υποβάλει αίτηση παραλαβής του στην Υπηρεσία,
-η αίτηση «ξεχνιέται όσο πρέπει στο συρτάρι» από τον υπάλληλο,
-ο εργολάβος προσφεύγει στο Ε φετείο και ζητά την οριστική παραλαβή του έργου λόγω παρόδου της προθεσμίας,
-το Εφετείο, το οποίο δικάζει την υπόθεση, θεωρεί ότι, λόγω παρόδου της προθεσμίας, το έργο είναι καλά καμωμένο και καταδικάζει το κράτος να καταβάλει στον εργολάβο το συμφωνημένο αντάλλαγμα, χωρίς να είναι πλέον να μπορούν να ελεγχθούν τα ελαττώματα του έργου.
Κατ’ αυτόν επίσης τον τρόπο οι κρατικές υπηρεσίες έχουν επίσης εξοφλήσει, τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια, ελαττωματικά δημόσια έργα εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, χωρίς να χρειαστεί να βεβαιώσει για την καταλληλότητά τους κανείς κρατικός υπάλληλος. Δηλαδή το Δικαστήριο μετατρέπεται και πάλι σε πλυντήριο των ανομιών των εργολάβων, οι οποίοι βεβαίως και πάλι εξοφλούνται.
Επειδή τα παραπάνω καταγγελλόμενα δεν συμβαδίζουν με χώρα που θέλει να είναι ευνομούμενη και ανήκει στην Ευρωπαϊκή οικογένεια αλλά παραπέμπουν σε χώρα άλλου τύπου, που τις τύχες της διαφεντεύουν άνομα συμφέροντα ισχυρών που παρασιτούν στην καρδιά του Κράτους, και όχι υπεύθυνοι κρατικοί λειτουργοί που λογοδοτούν στους πολίτες.
Επειδή τα παραπάνω καταγγελλόμενα δεν είναι νοητά σε χώρα που εξαθλιώνει τους ανήμπορους και τους αδυνάτους οργανώνονται συσσίτια για συνανθρώπους μας.
Επειδή τα παραπάνω καταγγελλόμενα για εξόφληση ανύπαρκτων ελαττωματικών ή ήδη εξοφλημένων εργασιών διαπλεκόμενων εργολάβων, τη στιγμή που το Κράτος δεν εξοφλεί δις ευρώ σε χιλιάδες επιχειρήσεις, οι οποίες πραγματικά το έχουν προμηθεύσει, ηχούν εξωφρενικά.
Επειδή το ανωτέρω φαινόμενο έχει προσλάβει τεράστιες διαστάσεις με συνολικό δημοσιονομικό κόστος σε όλο τον κρατικό τομέα πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ και διατρέχει όλο το φάσμα της Κρατικής μηχανής, τόσο σε επίπεδο Υπουργείων όσο και σε επίπεδο Κρατικών Περιφερειών, τέως Νομαρχιών και ΟΤΑ, Κρατικών Νοσοκομείων και Εποπτευόμενων Φορέων, ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, Κρατικών Εταιρειών, όπου μυημένοι επίορκοι κρατικοί λειτουργοί και εργολάβοι προφανώς συναλλάσσονται.
Επειδή, όπως αποδεικνύεται από την ερώτησή μου αλλά και τις απαντήσεις των πρώην Υπουργών του ΠΑΣΟΚ το φαινόμενο, το οποίο έχει προσλάβει το χαρακτήρα οργανωμένης αλητείας, λεηλασίας και πλιάτσικου του Δημοσίου χρήματος, είναι, σε εκείνους οι οποίοι οφείλουν να γνωρίζουν, ευρέως γνωστό.
Επειδή αντί το φαινόμενο αυτό να έχει θορυβήσει διαχρονικά τους αρμόδιους πολιτικούς και διοικητικούς παράγοντες των Υπουργείων, τις υπηρεσίες Επιθεώρησης, τους διοικητικούς και πολιτικούς δικαστές που δικάζουν τέτοιες υποθέσεις αλλά και τις αρμόδιες δικαστικές υπηρεσίες θεώρησης των σχετικών χρηματικών ενταλμάτων, αυτοί, άγνωστο για ποιο λόγο, επιδικάζουν εκκαθαρίζουν, υπογράφουν και εξοφλούν τα χρηματικά εντάλματα των εθνικών εργολάβων, για απαιτήσεις οι οποίες έχουν προκύψει κατά τα προαναφερόμενα, χωρίς ποτέ να έχουν ζητήσει την άσκηση ποινικών διώξεων σε βάρος των αρμοδίων κρατικών λειτουργών και υπαλλήλων αλλά και των ωφελούμενων εργολάβων με βάση τις διατάξεις του νόμου περί καταχραστών του Δημοσίου αλλά και τον καταλογισμό της ζημίας του Δημοσίου σε βάρος των παρανομησάντων κρατικών λειτουργών και υπαλλήλων και εθνικών εργολάβων.
Επειδή σε όσες από τις περιπτώσεις συμβάσεων δημοσίων έργων η ζημία του Δημοσίου υπερβαίνει το ποσό των 150.000 ευρώ θεμελιώνεται περίπτωση διάπραξης τουλάχιστον κακουργηματικής απιστίας, σύμφωνα με τις διατάξεις περί καταχραστών του Δημοσίου, ώστε τόσο οι ποινικές όσο και οι αστικές αξιώσεις του Ελληνικού Δημοσίου δεν έχουν παραγραφεί κατά τα τελευταία δεκά πέντε έτη.
Επειδή είναι προσχηματική η απάντηση του τότε Υπουργού Υποδομών ότι δεν μπορεί να μου γνωρίσει τις δικαστικές αποφάσεις γιατί είναι πολλές και είναι αδύνατη η εύρεσή τους (!!!), αφού ακόμη και αν είναι πολλές επιβάλλεται λόγω καταλήστευσης του Δημοσίου η εύρεσή τους.
Επειδή το Υπουργείο Ανάπτυξης,Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καμία απάντηση για τους εποπτευόμενους φορείς του και κρατικές εταιρείες δεν μου απέστειλε, όπου επίσης συναντάται το παραπάνω φαινόμενο
Επειδή η αναζήτηση των πολλών αυτών δικαστικών αποφάσεων είναι εξαιρετικά ευχερής τόσο για το Υπουργείο Υποδομών αυτό όσο και για όλα τα λοιπά Υπουργεία, μέσω των Οικονομικών Υπηρεσιών και των ΥΔΕ των Υπουργείων και των Οργανισμών καθώς και μέσω των λογιστηρίων των Κρατικών Κατασκευαστικών Εταιρειών, που διενέργησαν την εκκαθάριση, ενταλματοποίησαν τις αξιώσεις των εργολάβων και εξόφλησαν αυτούς αλλά και μέσω των ηλεκτρονικών βάσεων δεδομένων των τμημάτων Συμβάσεων των Πολιτικών και Διοικητικών Εφετείων της χώρας.
Επειδή δεν αντιλαμβάνομαι γιατί το Ελληνικό Δημόσιο πρέπει να συνάπτει συμβάσεις με εργολάβους, οι οποίοι λεηλατούν το κρατικό χρήμα, με την αγαστή συνεργασία κρατικών λειτουργών, και γιατί δεν πρέπει να κηρύξει αυτούς έκπτωτους από κάθε εκτελούμενο δημόσιο έργο, όπως και να τους αποκλείει από όλα τα μελλοντικά δημόσια έργα.
Επειδή η παρούσα ερώτησή μου διαβιβάζεται, δια της Βουλής των Ελλήνων και του Υπουργού Δικαιοσύνης, προς τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, τον Οικονομικό Εισαγγελέα, το Γενικό Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου την Γενική Επίτροπο της Επικρατείας, για να ενεργήσουν τα νόμιμα.
Επειδή αναμένω από τον ΥπουργόΑνάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να κάνει πράξη την πρόσφατη δήλωσή του, η οποία με βρίσκει απολύτως σύμφωνο, ότι«Θέλει να πολιτευθεί σαν να είναι η τελευταία του θητεία, αγνοώντας το πολιτικό κόστος», εντοπίζοντας όλες τις παραπάνω διαχρονικές εστίες διαπλοκής και καταλήστευσης του δημοσίου χρήματος, αναζητώντας τα κλεμμένα και αποκλείοντας από κάθε σύμβαση εκτελούμενη σύμβαση δημοσίου έργου αλλά και από κάθε μελλοντική όλους τους εθνικούς εργολάβους, οι οποίοι έχουν ζημιώσει την κρατική περιουσία κατά τον ανωτέρω τρόπο.
Επειδή το Υπουργείο Εσωτερικών και οι εποπτευόμενοι από το Υπουργείο Εσωτερικών φορείς (Κρατικές και Αυτοδιοικητικές Περιφέρειες, τέως Νομαρχίες, ΟΤΑ, δημοτικές επιχειρήσεις κλπ) έχουν αγνοήσει, αν και έχει παρέλθει ένα έτος, την προηγούμενη ερώτησή μου.
Επειδή με βάση τα παραπάνω εύκολα κατανοεί κανείς γιατί η Ελλάδα πληρώνει 6-7 φορές παραπάνω τα δημόσια έργα απ’ ότι οι άλλοι Ευρωπαίοι αλλά και γιατί κανείς δεν λογοδοτεί για την ποιότητά τους.
Επειδή χρειάστηκε να πετάξουν από το παράθυρο εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ των ελλήνων φορολογουμένων, προς όφελος εθνικών εργολάβων, για να εκδώσει το Συμβούλιο Επικρατείας κατά την πρώτη, αμέσως μετά την υπ’ αριθμ. 133304/629/2011 ερώτησή μου, συνεδρίασή του, την έστω και παραπεμπτική υπ’ αριθμ. 1208/2012 απόφασή του, με την οποία μετέβαλε τη νομολογία του επισημαίνοντας ότι η αμαρτωλή αυτή πρακτικήέχει ως συνέπεια «την αχρεώστητη καταβολή χρηματικών ποσών και την, εξ αιτίας αυτής, υπέρβαση του προϋπολογισμού των δημοσίων έργων, πέραν των προφανών δημοσιονομικών επιπτώσεων για το Δημόσιο», χωρίς ακόμη η υπόθεση να έχει εισαχθεί και εκδικαστεί από την Ολομέλειά του.
Επειδή επιβάλλεται η ΑΜΕΣΗ επέμβαση των αρμοδίων κυβερνητικών και κρατικών οργάνων, μέσω:
Α)ριζικής τροποποιήσεως του νόμου για τα δημόσια έργα, με πρόβλεψη ότι:
-όσες επιμετρήσεις έχουν κατά το παρελθόν θεωρηθεί αυτοδίκαια εγκεκριμένες υπόκεινται σε έλεγχο και το όποιο ποσό έχει καταβληθεί επιστρέφεται αυτοδικαίως στο Δημόσιο,
-κάθε λογαριασμός εργολάβου που πληρώθηκε χωρίς έλεγχο λόγω παρέλευσης της προθεσμίας μπορεί οποτεδήποτε να διορθωθεί,
-όσες, λόγω παρέλευσης της προθεσμίας, παραλαβές έργων έχουν διενεργηθεί θεωρούνται ως μη γενόμενες, υπόκεινται σε έλεγχο και το όποιο ποσό έχει καταβληθεί επιστρέφεται αυτοδικαίως στο Δημόσιο,
Β)μεταβολής της αμαρτωλής πρακτικής, απόδοση κακουργηματικών ποινικών ευθυνών, καταλογισμού της χρηματικής ζημίας του Δημοσίου για τις εκατοντάδες αμαρτωλές περιπτώσεις κλοπής κρατικού χρήματος, αφού βεβαίως εντοπιστούν οι πολλές, κατά το Υπουργείο Υποδομών, δικαστικές αποφάσεις.
Επειδή η παρούσα ερώτησή μου διαβιβάζεται, δια της Βουλής των Ελλήνων, στον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού: α) προκειμένου να επιληφθούν για τα νόμιμα, μέσω των αρμοδίων υπηρεσιών τους, σε βάρος όσων κατατρώγουν κρατική περιουσία, β)ως ενδεικτική περίπτωση του ότι στη χώρα αυτή ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΑΦΑΝΗΣ ΚΡΑΤΙΚΗ ΣΠΑΤΑΛΗ, η οποία, για να περισταλεί, απαιτείται ισχυρή βούληση και κυρίως ανέκκλητη απόφαση για σύγκρουση με τους ολίγους και ισχυρούς, για να μπορεί η πολιτική τάξη, με έμπρακτα δείγματα γραφής περιστολής της, να διαπραγματεύεται και να διασφαλίζει την αξιοπρέπεια των πολλών και κυρίως τα αναγκαία προς βιοπορισμό των πλέον αδυνάτων και ανημπόρων, και να νομιμοποιείται να ζητάει και τη συνεισφορά των πολλών και λιγότερο προνομιούχων.
Επειδή καμία Κυβέρνηση και καμία Βουλή, πουθενά σε δημοκρατική χώρα ευνομίας, δεν έχει την πολιτική και ηθική νομιμοποίηση να ζητάει θυσίες αδύναμους και ανήμπορους, όσο φαινόμενα ληστρικής κλοπής του δημοσίου χρήματος από ισχυρούς παράγοντες και επιόρκους λειτουργούς, παραμένουν ατιμώρητα και όσο τα κλεμμένα δεν επιστρέφουν στο δημόσιο ταμείο.
ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩ ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
1.Για ποιο λόγο τα Υπουργεία όλα τα προηγούμενα χρόνια εξοφλούν οφειλές με βάση δικαστικές αποφάσεις, οι οποίες έχουν εκδοθεί κατά τα προαναφερόμενα, χωρίς δηλαδή προηγουμένως να ερευνηθεί εάν η έκδοσή τους υπήρξε αποτέλεσμα ανόμων συναλλαγών μεταξύ εργολάβων αφενός και κρατικών υπαλλήλων και λειτουργών αφετέρου, λόγω μη εμπρόθεσμης απάντησης;
2.Ποιος είναι ο ισχυρός αόρατος προστάτης και ουδείς κρατικός υπάλληλος ή λειτουργός αλλά και ηθικός αυτουργός εργολάβος δεν έχει όλα τα προηγούμενα χρόνια έως και σήμερα διωχθεί ποινικά και καταλογιστεί χρηματικά με ό, τι το Ελληνικό Δημόσιο έχει πληρώσει σε εθνικούς εργολάβους, εξ’ αιτίας του γεγονότος ότι αφέθηκε να παρέλθει άπρακτη η προθεσμία, μετά την οποία οι υποβληθείσες επιμετρήσεις και λογαριασμοί θεωρούνται αυτοδικαίως εγκεκριμένοι, ακόμη και όταν δεν έχουν εκτελεσθεί οι σχετικές εργασίες ή αυτές έχουν ακόμη και εξοφληθεί;
3.Υπάρχει πρόθεση διοικητικής και δικαστικής έρευνας για τον εντοπισμό των σχετικών περιπτώσεων καθ’ ό μέρος οι υποθέσεις δεν έχουν παραγραφεί και παραπομπής των υπευθύνων στη δικαιοσύνη;
4.Ποιος είναι το αόρατο χέρι που έχει εμποδίσει το Υπουργείο Υποδομών να προβεί στην εξαγγελθείσα τροποποίηση του νόμου, όπως εδώ και ένα έτος αυτό έχει δεσμευθεί, αλλά διατηρεί τις παραπάνω νομοθετικές διατάξεις, με αποτέλεσμα την καταλήστευση του δημοσίου χρήματος μπροστά στα μάτια των υποτιθέμενων προστατών του, πολιτικών, διοικητικών και δικαστικών παραγόντων;
5.Να μου γνωρίσουν όλα τα ερωτώμενα Υπουργεία, τόσο για τα ίδια όσο και για τους εποπτευόμενους φορείς και νομικά πρόσωπα που υπάγονται σ’ αυτά, όσο και για τις κρατικές εταιρείες που εποπτεύουν ποιες εργοληπτικές εταιρείες έχουν λάβει από το έτος 1997 έως σήμερα αποζημιώσεις από το Ελληνικό Δημόσιο ή ΝΠΔΔ ή ΟΤΑ ή εποπτευόμενο φορέα, για φερόμενες εκτελεσθείσες εργασίες, λόγω παρέλευσης άπρακτου του χρόνου ελέγχου των υποβληθεισών επιμετρήσεων και λογαριασμών, ποιο ποσό έλαβε έκαστη και ποιος κρατικός υπάλληλος ή δημόσιος λειτουργός παρέλειψε να ανταποκριθεί εντός του οριζόμενου χρόνου; Να κατατεθούν ανά ερωτώμενο Υπουργείο και εποπτευόμενη υπηρεσία οι σχετικοί πίνακες με τις εργοληπτικές εταιρείες, τα ληφθέντα από αυτές ποσά-χρηματικά εντάλματα και τα ονόματα των επιόρκων υπαλλήλων που παρέλειψαν να απαντήσουν καθώς και τα χρηματικά εντάλματα σε αντιστοίχηση με τις δικαστικές αποφάσεις.
5α.Να μου γνωρίσουν όλα τα ερωτώμενα Υπουργεία, τόσο για τα ίδια όσο και για τους εποπτευόμενους φορείς και νομικά πρόσωπα που υπάγονται σ’ αυτά, όσο και για τις κρατικές εταιρείες που εποπτεύουν, ποιες εργοληπτικές εταιρείες, ποια δημόσια έργα έχουν παραληφθεί και εξοφληθεί με βάση εφετειακή δικαστική απόφαση από το έτος 1997 έως σήμερα αποζημιώσεις από το Ελληνικό Δημόσιο ή ΝΠΔΔ ή ΟΤΑ ή εποπτευόμενο φορέα η κρατική κατασκευαστική εταιρεία, λόγω παρέλευσης άπρακτου του χρόνου ελέγχου των υποβληθεισών τελικών επιμετρήσεων και λογαριασμών; Τι ποσό έλαβε κάθε τέτοια εταιρεία, ποιος κρατικός υπάλληλος ή δημόσιος λειτουργός παρέλειψε να ανταποκριθεί εντός του οριζόμενου χρόνου; Να κατατεθούν ανά ερωτώμενο Υπουργείο και εποπτευόμενη υπηρεσία οι σχετικοί πίνακες με τις εργοληπτικές εταιρείες, τα ληφθέντα από αυτές ποσά-χρηματικά εντάλματα και τα ονόματα των υπαλλήλων που παρέλειψαν να απαντήσουν καθώς και τα χρηματικά εντάλματα σε αντιστοίχηση με τις δικαστικές αποφάσεις.
5β. Υπάρχει περίπτωση κατασκευαστικής εταιρείας στην οποία επιδικάστηκαν με απόφαση Διοικητικού Εφετείου του Πειραιά 10.000.000 ευρώ, μετά το 2010, με τον τρόπο που έχω αναφέρει παραπάνω; Εξοφλήθηκε αυτό το ποσό από το Υπουργείο Υποδομών; Καταλογίστηκε αυτό το ποσό στους υπευθύνους; Ζητήθηκε η ποινική τους δίωξη; Να μου κατατεθούν οι δικαστικές αποφάσεις, οι πράξεις εκκαθάρισης και τα χρηματικά εντάλματα εξόφλησης της;
6.Προτίθεται οι αρμόδιοι Υπουργοί να ζητήσουν την ποινική έρευνα και τον ποινικό κολασμό των υπευθύνων εργολάβων και κρατικών λειτουργών καθώς και τον χρηματικό καταλογισμό τους για τη ζημία του Δημοσίου, για όλα αυτά τα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ όλα τα προηγούμενα χρόνια;
7.Προτίθενται οι Υπουργοί να ζητήσουν τον έλεγχο πόθεν έσχες των υπευθύνων κρατικών λειτουργών;
8.Τι απαντά ο Υπουργός Δικαιοσύνης στις αιτιάσεις του πρώην Υφυπουργού Υποδομών ότι υπεύθυνο για το πλιάτσικο είναι το Συμβούλιο Επικρατείας και οι αποφάσεις τις οποίες έχει αυτό εκδώσει; Έχει τη γνώμη ότι υπάρχει ευθύνη των δικαστών που εξέδωσαν τις επικαλούμενες από το Υπουργείο Υποδομών δικαστικές αποφάσεις; Είναι τυχαίο ότι στην πρώτη συνεδρίαση του, αμέσως μετά την υπ’ αριθμ. 133304/629/2011 ερώτησή μου, το Συμβούλιο Επικρατείας, ερμηνεύοντας την ίδια νομοθεσία, δυνάμει της υπ’ αριθμ. 120/2012 απόφασή του, μετέβαλε τη νομολογία του; Έπρεπε πρώτα το Δημόσιο να χαρίσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για να συμβεί αυτό; Δεν είχαν αντιληφθεί οι έλληνες δικαστές, μέχρι τότε, τις επιπτώσεις των αποφάσεών τους, ότι δηλαδή χάριζαν χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων και τα δανεικά του Ελληνικού Δημοσίου σε εθνικούς εργολάβους; Πότε θα εισαχθεί και θα εκδικασθεί η υπόθεση από την Ολομέλεια;
9.Τι νομοθετικές και διοικητικές πρωτοβουλίες θα αναλάβουν οι Υπουργοί Οικονομικών και Υποδομών, για να σταματήσει η καταλήστευση του κρατικού χρήματος; Πως θα επιστραφούν τα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ τα οποία εκταμίευσε το Ελληνικό Δημόσιο για ανύπαρκτες εργασίες ή εξοφληθείσες εργασίες σε εθνικούς εργολάβους ή ελαττωματικά έργα;
10.Θα αναλάβουν οι Υπουργοί Οικονομικών και Υποδομών άμεση νομοθετική πρωτοβουλία, ώστε να αποκλειστούν από κάθε μελλοντική σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο οι εργοληπτικές εταιρείες, οι οποίες έχουν κατ’ αυτό τον τρόπο λεηλατήσει το κρατικό χρήμα, με την αγαστή συνεργασία κρατικών λειτουργών; Θα κηρυχθούν αυτές έκπτωτες από ήδη εκτελούμενες συμβάσεις; Δεν θεωρούν ότι αυτό είναι στοιχειώδης αντίδραση και καθήκον μιας Πολιτείας, αν θέλει να λέγεται αξιοπρεπής και δίκαιη προς τους πολίτες της;
11.Θα ενημερώσει ο Υπουργός Οικονομικών τους κοινοτικούς μας και τους πιστωτές μας ότι το Ελληνικό Δημόσιο έχει λαμβάνειν επιστροφές εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, από παρανομήσαντες εθνικούς εργολάβους, ότι υπάρχουν ισοδύναμα μέτρα εξοικονόμησης και ανάκτησης χρημάτων από κρατική σπατάλη, ώστε να μειωθεί η επιβάρυνση των πλέον οικονομικά αδυνάτων; Τι θα πράξει με τη σειρά του για να εντοπίσει τις καταγγελλόμενες περιπτώσεις, ώστε να εγγράψει τα σχετικά ποσά στον επόμενο προϋπολογισμό ως έσοδα;
Ο ερωτών Βουλευτής
Νίκος Ι .Νικολόπουλος