Με πρωτοβουλία της ΚΕΟΣΟΕ από τον Μάιο 2012 και σε συνεννόηση με τον marketing director μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ η οποία δραστηριοποιείται σε όλες τις πολιτείες των ΗΠΑ, συνεταιριστικά κρασιά από γηγενείς ποικιλίες «ταξίδεψαν» στην Καλιφόρνια, προκειμένου να συμμετέχουν στην ετήσια συγκέντρωση των περιφερειακών αντιπροσώπων της αλυσίδας, που επιλέγουν κάθε χρόνο ποικιλίες για τους αμερικανούς καταναλωτές.
Στις συναντήσεις διεξήχθησαν δύο ξεχωριστές γευσιγνωσίες και ένα σύντομο σεμινάριο για τα ελληνικά κρασιά τους δυο τελευταίους μήνες. Μια στις 9 Μαΐου με την εθνική συντονίστρια της ομάδας και μια με τους ηγέτες της ομάδας και των ειδικών κρασιού της περιοχής SOPAC στην Καλιφόρνια (περίπου 50 άτομα).
Και οι δύο εκδηλώσεις γευσιγνωσίας ήταν εξαιρετικά καλής υποδοχής. Οι συμμετέχοντες ενθουσιάστηκαν με την πολιτιστική γεωγραφία και απήλαυσαν τη μοναδικότητα των ελληνικών κρασιών με τα οποία δεν ήταν εξοικειωμένοι στο παρελθόν.
Δεν είναι υπερβολή , ανέφερε ο marketing director της αλυσίδας, να πούμε ότι αυτές οι γευσιγνωσίες θα χρησιμεύσουν στην επιρροή των ελληνικών πωλήσεων κρασιού στο κανάλι τροφίμων των ΗΠΑ. Οι ομάδες μας αναγνωρίζουν την ιδιαιτερότητα των ελληνικών κρασιών, πελάτες μας στο μέλλον θα είναι στην ευχάριστη θέση να αγοράζουν όχι μόνο Ρετσίνα και Μαυροδάφνη. Είναι μόνο η αρχή, θα χρειαστούν περισσότερες γευσιγνωσίες και συχνή επανάληψη του μηνύματος προς τους ειδικούς του κρασιού, και αυτό αποτελεί μια πραγματική ευκαιρία.
Ένα μεγάλο εμπόδιο στη βιώσιμη πώληση του ποιοτικού Ελληνικού κρασιού στις ΗΠΑ είναι η ανομοιογενής διανομή των ελληνικών προϊόντων σε αμερικανικό επίπεδο. Η συνολική κατανόηση για τα ελληνικά κρασιά στις ΗΠΑ είναι πολύ μικρή τόσο από εισαγωγείς όσο και από χονδρέμπορους.
Αυτή τη στιγμή το σημαντικότερο κρασί στην αλυσίδα μας είναι το Μοσχοφίλερο. Ο Τύπος και τα μέσα ενημέρωσης το θεωρούν πολύ καλό, και ελπίζουμε ότι θα τους ανοίξουμε την όρεξη (κυριολεκτικά) για όλο και μεγαλύτερη ποικιλία ελληνικών κρασιών στο μέλλον, σίγουρα Ασύρτικο, Μαλαγουζιά, Ροδίτη, Ξινόμαυρο και Αγιωργίτικο, ανέφερε ο marketing director buyer της αλυσίδας.
Από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε να μιλάμε στους διανομείς ελληνικών οίνων στις ΗΠΑ για να αναζητήσουν όλο και καλύτερα ελληνικά κρασιά έτσι ώστε να μπορέσουμε και εμείς να αποκαλύψουμε τα κρασιά σας στους πελάτες μας, δήλωσε χαρακτηριστικά.
Η διαδικασία επιλογής θα οριστικοποιηθεί εντός των επομένων εβδομάδων.
ΠΗΓΗ