του Χρυσόστομου Τσιρίδη.
“Κι αν σας έλεγαν ότι η Ωραία Ελένη δεν ερωτεύτηκε ποτέ τον Πάρη, δεν άφησε ποτέ τον Μενέλαο και δεν πήγε ποτέ στην Τροία….”.
Μαθητική Παράσταση (Εικόνα, λεζάντα από το Διαδίκτυο).
.
Σημείωση: “ΕΛΕΝΗ” του ΕΥΡΙΠΙΔΗ. Εδώ δεν έχουμε απλώς παραλλαγές, έχουμε
ανατροπές
.
Ας τα δούμε με την σειρά.
Η ΙΔΙΑ η “ΙΛΙΑΔΑ”είναι…εκδοχή-παραλλαγή του ΤΡΩΙΚΟΥ Πολέμου.
.
Ο Όμηρος θέλει τον ΤΡΩΙΚΟ πόλεμο….10ετή και
τον ΙΛΙΑΔΙΚΟ πόλεμο, δηλαδή την ΙΛΙΑΔΑ 50ήμερο (πόλεμο 50 ημερών).
.
Γιατί και πώς;
.
Δείτε το 2λεπτο ΒΙΝΤΕΟ, με ΥΠΟΤΙΤΛΟΥΣ “το μπούλιγκ του ΗΣΙΟΔΟΥ στον ΟΜΗΡΟ” και θα έχετε την απάντηση.
Μπορείτε να διαβάσετε κατευθείαν το περιεχόμενο του βίντεο σε συνεχόμενο κείμενο στο youtube.
.
ΟΜΗΡΙΣΤΕΣ όπως Ο Άλμπιν ΛΕΣΚΥ (Albin LESKY), ο Δ. ΜΑΡΩΝΙΤΗΣ
μιλούν για δυσεπισκόπητη (!), ΧΑΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ της Ελληνικής ΜΥΘΟΛΟΓΙΑΣ.
.
Και έχουν δίκαιο.
.
Με την (ΚΑΤΑ)ΓΡΑΦΗ της ΜΥΘΟΛΟΓΙΑΣ, άρχιζε να αποτυπώνεται και ο κυκεώνας των
διαφορετικών εκδοχών- ΠΑΡΑΛΛΑΓώΝ, από ένα πλήθος ΜΥΘΟΓΡΑΦΩΝ,
(Πηγών) σχετικά με την ΓΕΝΝΗΣΗ, ΚΑΤΑΓΩΓΗ, ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ, ΑΠΟΓΟΝΟΥΣ,
το ΤΕΛΟΣ….των προσώπων της Μυθολογίας
.
Οι ΠΗΓΕΣ της ΜΥΘΟΛΟΓΙΑΣ, είναι ΚΑΙ ΠΗΓΕΣ των Παραλλαγών της.
.
Πώς ΕΞΗΓΕΙΤΑΙ η πληθώρα των Παραλλαγών;
.
Στην Μυθολογία του DECHARME (Ντεσάρμ) διαβάζουμε:
.
“Ο ΣΟΛΩΝΑΣ ΠΡΟΣΘΕΣΕ(!) στίχους στον Όμηρο, που (να) “δείχνουν” πρωτιές στο Μυθολογικό ΠΑΡΕΛΘΟΝ της Αθήνας και Καταγωγής των Αθηναίων.
.
Τί σημαίνει αυτό.
Αντί αναλυτικών και βαρύγδουπων απαντήσεων και…αντιγραφών λ.χ από την πάντα πολύτιμη Βικιπαίδεια, επιλέγω την απλή κουβέντα του
ΙΩΑΝΝΗ ΚΑΚΡΙΔΗ (σε διασκευή βέβαια), που λέει πολλά:
.
“Ποιος λαός, ποια πόλη,ποιος επώνυμος δεν θα ήθελε να είχε περάσει από τον τόπο τους, κάποιος…. celebrity της εποχής, λ.χ ένας ΟΔΥΣΣΕΑΣ, ένας ΗΡΑΚΛΗΣ, ή να είχε γεννηθεί κάποιος πρόγονος του ΘΗΣΕΑ….κλπ κλπ”
(ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΚΑΚΡΙΔΗ / ΕΚΔ. ΑΘΗΝΩΝ)
Ας αρκεστούμε σ’ αυτό προς το παρόν.
.
Ο ΗΣΙΟΔΟΣ, ο (γραπτός) ΟΜΗΡΟΣ, οι ΚΥΚΛΙΟΙ Ποιητές, οι ΔΡΑΜΑΤΙΚΟΙ
(Τραγικοί) Ποιητές, ο ΠΙΝΔΑΡΟΣ, ο ΑΠΟΛΛΟΔΩΡΟΣ, ο ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΣ ο
Ρόδιος, οι…ΥΜΝΟΓΡΑΦΟΙ, ο μυθικός ΟΡΦΕΑΣ, οι “Αρχαίοι ΣΧΟΛΙΑΣΤΕΣ”,
ο ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ (ο περιηγητής)…
.
Βασικά ονόματα, Πρωτογενείς ΠΗΓΕΣ της Μυθολογίας και των Παραλλαγών-εκδοχών της και πλήθος άλλων, μέχρι τον Μεταχριστιανικό ΠΡΟΚΛΟ (5ος μ.Χ αι.)
.
ΟΝΤΩΣ χαοτική και δυσεπισκόπητη η Μυθολογία. Χάνουμε τον λογαριασμό.
.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ (παραλλαγές-εκδοχές διαφορετικές απ’ όσα πιθανόν γνωρίζουμε):
.
Η ΛΗΔΑ ήταν μητέρα ή…. παραμάνα της Ωραίας ΕΛΕΝΗΣ.
Είχε καλό ή κακό τέλος η Ελένη(πολλές εκδοχές).
.
Δείτε και την εικόνα από το ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ και την λεζάντα, με τις παραλλαγές
του ΕΥΡΙΠΙΔΗ.
.
Ισχύει ο μύθος της “Αχίλλειας πτέρνας” ή υπάρχουν και άλλες εκδοχές
για την ατρωσία του ήρωα.
.
Πώς επέστρεψε ο Οδυσσέας στην Ιθάκη: Μόνος ή…. μετά πολλών.
(σημ. Έχω γράψει σχετικό άρθρο. Αρκετά καλό).
.
Γιατί ο Όμηρος επιλέγει την εκδοχή “μόνος”, ενώ μετέπειτα Μυθογράφοι
διαφορετικές εκδοχές, από όπου και το πολυεκδοχικό…
.
….Τέλος του Οδυσσέα (4-5 εκδοχές):
.
Λ.χ Πέθανε ειρηνικά (εκδοχή Ομήρου),
σκοτώθηκε στην Ιθάκη, έφυγε για άλλες …πολιτείες, σοκαρισμένος από τις απιστίες της Πηνελόπης, “Μετακόμισε οικογενειακώς” σε χώρο, ΓΕΙΤΟΝΙΚΟ στην ΣΠΑΡΤΗ, που του χάρισε ο ΜΕΝΕΛΑΟΣ (μαρτυρία του Ομήρου για εν δυνάμει προοπτική ΔΙΑΦΥΓΗΣ, σε περίπτωση που θα ΔΥΣΚΟΛΕΥΑΝ τα πράγματα στην ΙΘΑΚΗ… /ραψ.δ, ΟΔΥΣΣΕΙΑ)!
.
Διάρκεια Τρωικού πολέμου.
.
Ισχύει η Ομηρική εκδοχή της 10ετίας;
Ή ΥΠΟΝΟΟΥΝΤΑΙ από τον ίδιο τον Ομηρο, τον ΘΟΥΚΥΔΙΔΗ
εκδοχές για αρκετά μικρότερη διάρκεια (εάν είχαν οι Αχαιοί σωστή τροφοδοσία
και δεν ήταν αναγκασμένοι να…ΚΑΛΛΙΕΡΓΟΥΝ την ΤΡΩΙΚΗ ΠΕΔΙΑΔΑ).
.
Αυτά βέβαια για την…πλέμπα. Γιατί οι “ανώτεροι” είχαν ΑΦΘΟΝΑ, Ποιοτικά και
ΓΚΟΥΡΜΕ τρόφιμα εισαγωγής από την ΘΡΑΚΗ (!)
.
ΑΡΓΟΝΑΥΤΙΚΑ (μια γενιά πριν από τα ΤΡΩΙΚΑ). Πλήθος κι εδώ οι παραλλαγές-εκδοχές
.
ΗΤΑΝ η ΑΡΓΩ το ΠΡΩΤΟ ΚΑΡΑΒΙ στην Ιστορία του Ανθρώπου ή απλά ένα
ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ σκάφος;
.
Πόσοι τελικά και ποιοι πήραν μέρος στην Αργοναυτική Εκστρατεία.
Υπάρχουν διαφορετικές Λίστες-Εκδοχές, για 50 ΕΩΣ 60-70 Αργοναύτες.
.
Γιατί όμως ΜΟΝΟ 28 (!) Αργοναύτες είναι κοινοί σε όλες τις Λίστες.
.
Μήπως είχαμε κι εδώ ΤΟΠΙΚΙΣΤΙΚΕΣ προσθήκες;
.
Ποιος ο κατασκευαστής της;
Εκδοχές: η θεά Αθηνά, ο Άργος, ο Ηρακλής, ο Γλαύκος
.
Από πού το ΟΝΟΜΑ “ΑΡΓΩ”.
.
Πλήθος και εδώ οι εκδοχές.
Από το επίθετο “αργός”= ταχύς, λαμπερός / Από τον Άργο, γιο του Φρίξου /
από τους Αργείους και το Άργος που μάλλον ήθελαν “μερίδιο”…Υστεροφημίας,
φέρνοντας νοτιότερα την “αφετηρία”; κλπ
.
ΛΗΜΝΟΣ και Αργοναύτες. (Η Λήμνος είναι αρκετά περιπετειώδης “σταθμός” των Αργοναυτών)
Εδώ μάλιστα οι παραλλαγές-εκδοχές διαφέρουν διαμετρικά και εκπλήσσουν:
.
Σύμφωνα με μία εκδοχή οι Αργοναύτες φτάνουν στην ΛΗΜΝΟ στην αρχή της εκστρατείας,ΠΗΓΑΙΝΟΝΤΑΣ δηλαδή προς την ΚΟΛΧΙΔΑ.
.
Σύμφωνα όμως με άλλη εκδοχή (ΠΙΝΔΑΡΟΣ) φτάνουν στην ΛΗΜΝΟ, ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΝΤΑΣ
ΑΦΟΥ διέσχισαν τον ΩΚΕΑΝΟ (!), μέσω της…ΕΡΥΘΡΑΣ Θάλασσας (!).
.
Εκδοχές…καμία σχέση.
.
ΟΜΩΣ η πιο…. σούπερ “ΕΚΔΟΧΗ” είναι η ίδια η ΙΛΙΑΔΑ (δες τα εισαγωγικά στην αρχή).