του Χρυσόστομου Τσιρίδη
Εικόνα: Ο Όμηρος φιλοτεχνεί τον Χαρακτήρα ΚΑΙ του Τηλεμάχου με ιδιαίτερη “σκληρότητα”.
Του “αναθέτει” συζητήσιμες συμπεριφορές (Θα τις δούμε προσεχώς).
.
Βίβλος ΙΔΕΩΝ η (αληθινή) Οδύσσεια και Αριστουργηματικών Λογοτεχνικών ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ, αρκεί
να υπηρετούν τον σχεδιασμό του ΈΡΓΟΥ, που οδηγεί στον συνειδητό ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟ.
.
Στο σημερινό σημείωμα:
Από τις κορυφαίες “ΣΤΙΓΜΕΣ” της ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ και ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ του Ιστορικού Γίγνεσθαι.
.
Μία ακόμη αντίστιξη, μία ακόμη ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ ΑΝΤΙΘΕΤΩΝ, του ΙΔΙΟΦΥΟΥΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΗ ΟΜΗΡΟΥ.
.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ: Είμαστε στην αρχή της β ραψ. της Οδύσσειας.
.
Ο Τηλέμαχος, με υπόδειξη της Θεάς ΑΘΗΝάΣ, συγκαλεί σε ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ (ΑΓΟΡΑ) τους
ΙΘΑΚΗΣΙΟΥΣ προκειμένου να τον βοηθήσουν για το Ταξίδι του στην ΣΠΑΡΤΗ, μήπως μάθει
κάτι για τον πατέρα του ΟΔΥΣΣΕΑ, από τον ΜΕΝΕΛΑΟ και την ΕΛΕΝΗ.
.
Τον λόγο παίρνει πρώτος ένας γέρο-Ιθακήσιος, με παιδί που
εκστράτευσε στην ΤΡΟΙΑ με τον Οδυσσέα.
.
Σημείωση: Ο τραγικός πατέρας, (μας ενημερώνει από πριν ο ποιητής-επική ειρωνεία) δεν γνωρίζει ότι το παιδί του είναι ήδη νεκρό, θύμα του ΚΥΚΛΩΠΑ, από την αρχή του ΝΟΣΤΟΥ.
.
Ο λόγος του πατέρα γέρου Ιθακήσιου, πρότυπο (!) λόγου ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ Πατριωτικής ΕΥΘΥΝΗΣ:
.
«Ακούστε με, Ιθακήσιοι.
.
ΕΙΚΟΣΙ (20) Ολόκληρα χρόνια, έχουμε να κάνουμε ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ.
.
Ποιος ΤΩΡΑ την συγκαλεί. Τί τόσο ΣΠΟΥΔΑΙΟ έχει να μας πει.
.
ΜΗΠΩΣ κάποιο μήνυμα ότι Επιστρέφουν ο στρατός, τα ΠΑΙΔΙΑ μας
από τον Πόλεμο;
.
ΜΗΠΩΣ κάτι άλλο σπουδαίο, που τον…ΛΑΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ;
.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΛΕΜάΧΟΥ, αποθέωση ΙΔΙΟΤΕΛΕΙΑΣ και ατομικισμού.
.
“ΟΧΙ Γέροντα.
.
Δεν έχω κάποιο μήνυμα για την επιστροφή του Στρατού στην Πατρίδα.
.
ΟΥΤΕ κάποιο καλό νέο που τον…. Λαό Ενδιαφέρει
.
ΔΙΚΗ μου (πιο σπουδαία) ΑΝΑΓΚΗ με πιέζει(!).
.
ΜΝΗΣΤΗΡΕΣ της μάνας μου (αντιγράφω ακριβώς την μετάφραση)
.
“περνούν όλες τις μέρες στο παλάτι ΜΑΣ,
σφάζοντας βόδια, πρόβατα, γίδες παχιές,
γλεντοκοπώντας και μεθώντας με το κρασί ΜΟΥ….”
.
Κι εσείς Ιθακήσιοι κάθεστε ΑΠΑΘΕΙΣ, Δεν αντιστέκεσθε, Δεν συμμετέχετε στον πόνο μου, λες και με ΕΚΔΙΚΕΙΣΘΕ (!)
.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ.
Τα…. παράπλευρα υπερτολμηρά που προκύπτουν από την ΙΔΙΟΦΥΗ αυτή ΕΠΙΝΟΗΣΗ της ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ των Ιθακησίων (ΙΘΑΚΗΣΙΩΝ ΑΓΟΡΑ),από τον ΟΜΗΡΟ, σε επόμενο
.