Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών της Τουρκίας, Αμπντουλκαντίρ Ουραλόγλου, δήλωσε ότι τα νέα τεχνολογικά συστήματα στη «Γαλάζια Πατρίδα» αυξάνουν σημαντικά την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και τη θαλάσσια ασφάλεια, τονίζοντας: «Την βλέπουμε με το Αυτόματο Σύστημα Αναγνώρισης και τη διαχειριζόμαστε με τα κέντρα εξυπηρέτησης πλοίων».
Ο Υπουργός Ουραλόγλου διευκρίνισε ότι η κυριαρχία της Τουρκίας στα δικά της χωρικά ύδατα καταγράφηκε με τον νόμο για τις ενδομεταφορές, ο οποίος τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιουλίου 1926, και ότι αυτός ο κανονισμός ήταν ένα σημείο καμπής στην τουρκική ναυτιλία.
Πρόσθεσε ότι έχουν εφαρμόσει πολύ σημαντικούς νομικούς κανονισμούς για την ανάπτυξη του ναυτιλιακού τομέα τα τελευταία 22 χρόνια, αυξάνοντας τις επιθεωρήσεις και καθιέρωσαν συστήματα παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο στις θάλασσες.
Στο Μηδέν ο ειδικός φόρος κατανάλωσης
«Μειώσαμε στο μηδέν το ποσό του ειδικού φόρου κατανάλωσης για σκάφη εξυπηρέτησης και αλιείας»
Υπενθυμίζοντας ότι με τα βήματα που έκαναν, συμπεριλήφθηκαν στη λευκή λίστα στις πρακτικές ελέγχου του κράτους λιμένα (MoU του Παρισιού) το 2008, ο Ουραλόγλου είπε:
«Η τουρκική σημαία είναι από τις πιο γνωστές σημαίες στον κόσμο στον ναυτιλιακό τομέα. Έχουμε υλοποιήσει την εφαρμογή SCT-free καυσίμων για να μοιραστεί το βάρος στους ναυτικούς μας.
Από το 2004 «Μηδενίσαμε το ποσό του ειδικού φόρου κατανάλωσης για πλοία που μεταφέρουν φορτίο και επιβάτες, εμπορικά σκάφη, πλοία εξυπηρέτησης και αλιείας που είναι νηολογημένα στο μητρώο μας».
Ο Ουραλόγου, ενημέρωσε ότι παρείχαν περίπου 12,8 δισεκατομμύρια λίρες υποστήριξης και 6,8 εκατομμύρια τόνους υποστήριξης καυσίμων.
Πρόσθεσε ότι δημιουργήθηκε το Αυτόματο Σύστημα Αναγνώρισης για να προστατεύσουν τα δικαιώματα και τα συμφέροντα της χώρας στις θάλασσες και να εκπληρώσει έγκαιρα και πλήρως τις εθνικές και διεθνείς της υποχρεώσεις και εξήγησε ότι τα κρουαζιερόπλοια παρακολουθούνται με αυτόν τον τρόπο.
Η «Γαλάζια Πατρίδα» παρακολουθείται ανελλιπώς
Αναφέροντας ότι οι θάλασσες παρακολουθούνται 24/7 με τα εγκατεστημένα συστήματα, ο Ουραλόγλου τόνισε:
Παρακολουθούμε τη γαλάζια πατρίδα μας με τεχνολογικά συστήματα. Ακούμε τις θάλασσές μας με συστήματα COSPAS-SARSAT και GMDSS, τις βλέπουμε με το Αυτόματο Σύστημα Αναγνώρισης και τις διαχειριζόμαστε με κέντρα εξυπηρέτησης πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, παρέχουμε υπηρεσίες και σε γειτονικές χώρες.
Το Κύριο Συντονιστικό Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης, το οποίο λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο στο Υπουργείο μας, εξυπηρετεί τη ναυτιλία και την αεροπορία της χώρας μας όχι μόνο στην τουρκική περιοχή έρευνας και διάσωσης αλλά και σε κάθε γωνιά του κόσμου.
Επιπλέον, είναι το μοναδικό κέντρο στη χώρα μας όπου κέντρα διάσωσης γειτονικών και άλλων χωρών μπορούν να έρθουν σε άμεση επαφή.
Με τα καθιερωμένα συστήματα υπηρεσιών κυκλοφορίας πλοίων, η Τουρκία έχει αυξήσει σημαντικά την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την ασφάλεια στη θάλασσα στα Στενά και σε όλες τις ακτές.
«Κάνουμε σχέδια για πράσινη ναυτιλία»
Ο Uraloğlu δήλωσε ότι το νέο σύνθημα στη ναυτιλία στον τουρκικό αιώνα καθορίστηκε ως «Ασφαλής, ασφαλής και βιώσιμη ναυτιλία σε καθαρές θάλασσες» και είπε:
Στο πλαίσιο αυτό, ως Υπουργείο, επιτελούμε τις απαραίτητες εργασίες για την προστασία του περιβάλλοντος και του κόσμου μας και κάνουμε σχέδια για την πράσινη θάλασσα για τα μέτρα που λαμβάνονται κατά της κλιματικής αλλαγής στον κόσμο. Συνεχίζουμε να λαμβάνουμε μέτρα για τη μείωση των εκπομπών με την ενημέρωση της πρακτικής «Πράσινο Λιμάνι» που εφαρμόζουμε εδώ και πολλά χρόνια, όχι μόνο για τα πλοία αλλά και για τις λιμενικές μας εγκαταστάσεις. Σε αυτό το πλαίσιο, δημοσιεύσαμε το Πρόγραμμα Πιστοποιητικών Green Port το 2023, το οποίο περιλαμβάνει μηχανισμούς υποστήριξης, όπως η αλλαγή του εξοπλισμού χειρισμού που χρησιμοποιείται στις παράκτιες εγκαταστάσεις σε εξοπλισμό που διαθέτει τεχνολογία φιλική προς το περιβάλλον και χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια.
Επισημαίνοντας ότι το έργο Υποστήριξης Θαλάσσιας Απανθρακοποίησης και Πράσινων Θαλάσσιων Μεταφορών, έγινε αποδεκτό από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο Ουραλόγλου είπε ότι με τον μηχανισμό που πρόκειται να δημιουργηθεί, θα δοθούν περίπου 20 εκατομμύρια ευρώ επιχορήγηση και 50 εκατομμύρια ευρώ μακροπρόθεσμα οικονομικά προσιτά δάνεια στον κλάδο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης.
«Συγχαίρω ολόψυχα την επέτειο του Νόμου για τη Ναυτιλία και τις Ενδομεταφορές της 1ης Ιουλίου, που είναι το σύμβολο της ανεξαρτησίας και της κυριαρχίας μας στις θάλασσές μας», κατέληξε.
Anadolu
—