Πολλά επεισόδια αναμένεται να έχει η κόντρα που έχει ξεσπάσει μεταξύ του ΟΣΕ και της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) αναφορικά με το αίτημα ασφαλείας του ΟΣΕ για τη λειτουργία συγκεκριμένων σιδηροδρομικών γραμμών.
Η τραγωδία στα Τέμπη φαίνεται πως δεν θορύβησε αρκετά τους αρμόδιους και ακόμη μια φορά η ασφάλεια των πολιτών κρέμεται από μια κλωστή.
Το αίτημα του ΟΣΕ για επικαιροποίηση της έγκρισης ασφαλείας των σιδηροδρομικών γραμμών που έχουν υποστεί σημαντικές καταστροφές από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias απορρίφθηκε από τη ΡΑΣ.
Όπως καταγράφεται στην απόφαση της Ολομέλειας στα σιδηροδρομικά τμήματα που επλήγησαν από τις δύο θεομηνίες, υπήρξαν ουσιώδεις μεταβολές λόγω των σοβαρών ζημιών που «προκλήθηκαν στα υποσυστήματα υποδομής, του παρατρόχιου ελέγχου-χειρισμού και της σηματοδότησης».
Η απάντηση του ΟΣΕ
«Ο ΟΣΕ, αναφερόμενος στην επιστολή 2252/20-6-2024 της ΡΑΣ, με θέμα την Επικαιροποίηση Έγκρισης Ασφάλειας του Διαχειριστή Υποδομής και τη δημοσιότητα που ορισμένοι προσπάθησαν να επιβάλουν για μια καθόλα τυπική διαδικασία που αφορά την αφαίρεση από το Πιστοποιητικό, συγκεκριμένων ανενεργών τμημάτων της σιδηροδρομικής υποδομής που έχουν καταστραφεί από την θεομηνία DANIEL, επισημαίνει τα ακόλουθα:
Είναι απορίας άξιο το όψιμο ενδιαφέρον κύκλων της αντιπολίτευσης να αναδείξουν ως μείζον θέμα ασφαλείας μία τυπική διαδικασία που αμφότεροι ΟΣΕ και ΡΑΣ είχαν υποχρέωση σύμφωνα με ευρωπαϊκούς κανονισμούς να υλοποιήσουν.
Αναρωτιέται ο λογικά σκεπτόμενος πολίτης αν ήταν ποτέ δυνατόν ο ΟΣΕ αλλά και η ΡΑΣ να εξακολουθούν να περιλαμβάνουν στο ενεργό σιδηροδρομικό δίκτυο τμήματα κατεστραμμένα από μια θεομηνία, τα οποία ήδη έχουν ενταχθεί σε πρόγραμμα οριστικής αποκατάστασης.
Αναρωτιόμαστε λοιπόν, από την απόφαση της ΡΑΣ ποιά τμήματα του δικτύου κλείνουν; Μήπως εκείνα που ο ΟΣΕ, δεδομένων των συνθηκών της υποδομής και με κύριο γνώμονα την ασφάλεια σύμφωνα και με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, δεν λειτουργεί εδώ και μήνες;».