του Χρυσόστομου Τσιρίδη
Είτε “γήινη”, όπως θέλει ο Όμηρος την Αθηνά, είτε πάνσοφη, ένα είναι σίγουρο:
Η εντυπωσιακή Ομορφιά της, με το ακαταμάχητο “λαμπερό βλέμμα” (Γλαυκώπις θεά).
(“τα μάτια λάμποντας”, μεταφράζει ο Δ. ΜΑΡΩΝΙΤΗΣ)
ΟΜΗΡΟΣ και…παραλία. ΌΠΩΣ πέρσι έλεγα “ΗΡΟΔΟΤΟΣ και παραλία”.
ΓΙΑΤΙ όχι.
.
Ο μέγας ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ μας έδειξε ότι οι ιδέες των ΠΡΟΓΟΝΩΝ μας
μπορούν να συζητιούντα και στην διάρκεια της καθημερινότητάς μας
.
Καιρός να ξεπεράσουμε τις γνωστές ΒΑΡΙΟΚέΦΑΛΕΣ αντιλήψεις, ότι οι “αρχαίοι ημών”,
χρειάζονται ειδικά ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΑ και αποστειρωμένες σχολικές αίθουσες.
.
Με τον επί αιώνες παγιωμένο ΚΡΕΤΙΝΙΣΜΟ (!), από τον οποίο ΔΕΝ ΛΕΜΕ
να ΞΕΚΟΛΛΗΣΟΥΜΕ ακόμη ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ:
.
“Αυτήν την ώρα έχουμε….ΑΡΧΑΙΑ Ελληνικά” (!!!). Λάθος ολέθριο.
.
Λες και τα…αρχαία Ελληνικά είναι κάτι “ξεχωριστό” από την πάμπλουτη ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΗ και αδιάλειπτα ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ,
για 3.000 χρόνια, ΕΝΙΑΙΑ
ΟΜΙΛΟΥΜΕΝΗ (!) Ελληνική μας Γλώσσα. Το πυρηνικό μας όπλο.
.
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ στην θέα Αθηνά.
.
Προηγουμένως κάποιες ΓΕΝΙΚΕΣ, διαφωτιστικές πιστεύω, πληροφοριες.
.
Γενικά: Η “εικόνα” της θεάς ΑΘΗΝάΣ, στον Όμηρο, δεν είναι και η καλύτερη (υψηλότερη), ΕΠΕΙΔΗ ο
ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΙΗΤΗΣ υιοθετεί τις “αστρονομικές” ΑΛΛΗΓΟΡΙΕΣ των ΘΕώΝ.
.
ΠΡΑΓΜΑΤΙ: Αστρονομικώς η θεά Αθηνά θεωρείται “υγρωδεστέρα”, δηλαδή των κατώτερων
ατμοσφαιρικών στρωμάτων, στον χώρο Από την…. ΣΕΛΗΝΗ μέχρι την ΓΗ.
.
Ενώ (συγκριτικά) η ΗΡΑ λ.χ θεωρείται “Πυροδεστέρα” (Φωτεινότερη) καθώς κινείται από τον ΟΥΡΑΝΟ
μέχρι την ΣΕΛΗΝΗ.
.
Κατά συνέπεια η θεά ΑΘΗΝά είναι η πιο κοντινή θεά στον θνητό άνθρωπο.
.
Ο ΟΜΗΡΟΣ ΑΞΙΟΠΟΙΕΙ αριστοτεχνικά για την ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (πλοκή, εξέλιξη) της ΙΛΙΑΔΑΣ και
της ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ, ΑΥΤΗΝ (!) την ΑΛΛΗΓΟΡΙΑ της θεάς.
.
ΕΤΣΙ στον Όμηρο η ΘΕΑ έχει όλα τα χαρακτηριστικά της γήινης Ψυχολογίας. Ματαιοδοξία, θυμός,
μικρόψυχη εκδικητικότητα, ξεσπάσματα, πονηριές….κλπ.
.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ. Στο επόμενο σημείωμα, η ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ