ΕΣΥ: Η αυλή των θαυμάτων αλλα και ο Καιαδας

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Γράφει ο Καθηγητης Ανδρεας Αθηναιος*

Θα ήταν εκ δόλου αδικία, εάν στο Α ΜΕΡΟΣ (προηγούμενο)  του Άρθρου αυτού, δεν υπογραμμίζαμε τα θαύματα που συμβαίνουν στο ΕΣΥ , την πέραν των ανθρωπίνων ορίων αυτοθυσία των Ιατρών, των νοσηλευτώνκαι όλων των στελεχών των Νοσοκομείων, συμπεριλαμβανομένων και των ανθρώπων του «γραφείου κίνησης».

Το ΕΣΥ χάρη στους αφοσιωμένους στην αποστολή του Ανθρώπους του, είναι μια ΑΥΛΗ των ΘΑΥΜΑΤΩΝ.

Από το προηγούμενο Άρθρο μας έχουμε κρατήσει ότι η αποτελεσματικότητα – τα θαύματα– του ΕΣΥ, ββασίζονται στον παράγοντα Άνθρωπο.

1: ΟΤΙ Η ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΣΥ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΗΘΟΣ ΤΟΥ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΚΑΙ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟΥ  ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ.

2: ΟΤΙ Η ΙΣΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

3. ΟΤΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΤΟΥΣ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙΣ ΟΛΟΥΣ ΠΡΩΤΗ ΘΕΣΗ ( η ίση κακομεταχείριση δεν είναι Δημοκρατία)

ΜΕΡΟΣ Β

Ο ΚΑΙΑΔΑΣ

Στο σημερινό Β Μέρος, θα πάμε στο …δύσκολο κομμάτι… της (τεκμηριωμένης) κριτικής. Με το πρίσμα του Πανεπιστημιακούακαδημαϊκού ερευνητή, και μακριά από κάθε πολιτική σκοπιμότητα που θα ακύρωνε το αγαθό κίνητρο της ανάλυσης της κάθε  αρνητικήςδυναμικής που αναπτύσσεται ως  άλλος δύσκολος να καταπολεμηθείιός’ στο Νοσοκομειακό περιβάλλον, και στο να δούμε την αλήθειακατάματα, και να ντραπούμε εκεί που πρέπει , με τον ίδια αυστηρότητακαι ειλικρίνεια που απονέμονται οι αναγνωρίσεις και τα εύσημα εκεί που αξίζουν.

Τα φαινόμενα που θα εξετασθούν, δεν είναι εξαιρέσεις, είναι επαναλαμβανόμενα, και δεν έχουν σχεδόν ποτέ εντοπισθει-αναλυθει-προβληθει, καθώς τα θέματα εξαντλούνται σε ένα «καταγγελτικο» για αποτελέσματα περιβάλλον που σταματά συνήθως εκεί, χωρίς τον εντοπισμό των υποκείμενων νοσημάτων που πρέπει να εντοπισθούνγια να αντιμετωπισθούν.

Οι Κοινωνικές Επιστήμεςκυρίως οι ποσοτικέςέχουν πλήρη αναλογίαμε την Ιατρική. Στην αρχή τα συμπτώματα εντοπίζονται αναγνωρίζονταιως «σύνδρομα», έως ότου η έρευνα μας δώσει εκείνα τα εργαστηριακάμέσα εντοπισμού (χαρακτηρισμού)  της Νόσου.

Στο Περιβάλλον των κλινικών, αναπτύσσονται κοινωνικές δυναμικές. Συμπεριφορές ομάδων , η ατομικών χαρακτήρων εξ ίσου επικίνδυνες με τις «ενδονοσοοκομειακές λοιμώξεις» που αντέχουν στις ισχυρέςαντιβιώσεις και στα αντιικα φάρμακα, που προκαλούν από Ιατρικά λάθη, έως θανάτους.

Ας δούμε τις «κοινωνικές ενδονοσοοκομειακές λοιμώξεις» :

1. Η ΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ:

Η «Εξουσία» είναι μια «ιδιότητα» που έχει αναλυθεί βιβλιογραφικά με άπειρες επιστημονικές δημοσιεύσεις, αλλά και παρουσιασθεί απλά για τον αναγνώστη

Η αναφορά στην εξουσία, δημιουργεί περισσότερο άμεσουςσυνειρμούς με το πολιτικό σκηνικό, όμως η αρρώστια της εξουσίαςμπορεί να αναπτυχθεί σε κάθε ανθρώπινη σχέση που κάποιοςαποφασίζει για κάποιον άλλον, και αυτό όχι μόνον δεν εξαιρεί, αλλά έχειάμεση εφαρμογή στις σχέσεις Ιατρών (κλινικής) – Ασθενούς(οικογένειας).

Η Εξουσία είναι «η εκμετάλλευση της Ευκαιρίας επιβολής μιας  βούλησης σε άλλον»._ (Μαξ Βεμπερ).

Ο Εξουσιαστής είναι ταυτόχρονα Υπερόπτης, ηδονίζεται να αισθάνεταιανώτερος προς κατώτερο ον για το οποίο παίρνει αποφάσεις, οι οποίεςγια τον εξουσιαστή δεν επιδέχονται αμφισβήτησης. Ο Εξουσιαστής δεν είναι Ανθρώπινος, δεν νοιάζεται για τον άλλο. Τον ενδιαφέρει ο εαυτόςτου, ο Ναρκισσισμός του, η ηδονή της επιβολής ως αυτοσκοπόςαυτοεπιβεβαίωσης,  και μέσο αντιμετώπισης της ανασφάλειάς του.Αυτός είναι και ο σκοπός του, ο στόχος του , η αποτελεσματικότητα που επιδιώκει και αντιλαμβάνεται ως αποστολή του.

Σκεφθείτε να πέσετε σε τέτοια κλινική που ο Διευθυντής της έχει αυτό το ψυχογράφημα. Εδώ η αρχή της τρυφερότητας, του γλυκούχαμογελαστού προσώπου του Γιατρού, η συναισθηματική στήριξη του ασθενούς , η ευγένεια, η συνεργασία με την οικογένεια, θεωρούνται για τον εξουσιαστή.. «αδυναμία».

Ιδιαίτερα αν στο Οικογενειακό περιβάλλον του ασθενούς υπάρχουνάνθρωποι με ιδιότητα (όπως συγγενείς γιατροί), ή μη γιατροί αλλάκαθηγητές γιατρών σε μεθόδους έρευνας, ο εξουσιαστής αισθάνεται ότι απειλείται το  απόλυτο της εξουσίας του επι του Ασθενούς, απειλείται η προσωπικότητά του και «αμύνεται» με υπεροψία, απόμακρος, με το να στέλνει ειδικευόμενους φοιτητές και από σπάνια έως ποτέ να  καταδέχεται να ασχοληθεί ο ίδιος με τον ασθενή, και να «πουλάειμούρη» ή και αναίδεια, στο περιβάλλον του ασθενούς που έχει την ίδια ηκαι ανώτερη επιστημονική βαθμίδα από αυτόν.

Η δε εκπαίδευση των ειδικευομένων σε πολλές περιπτώσεις γίνεται κάτ.εικόνα και ομοίωση, καθώς το παράδειγμα της αναιδούς εξουσίαςπερνάει και στους ειδικευόμενους οι οποίοι με ανάλογο θράσος του διδαχθέντος στο περιβάλλον της κλινικής- μιλάνε περιφρονητικά στον ασθενή… «Βασιλέα η Στρατιώτη…»

Υποτίθεται ότι από αρχαιοτάτων χρόνων αλλά και στην σύγχρονη εποχή ισχύει η δεοντολογία της αγαστής συνεργασίας Ιατρών/κλινικής και ασθενούς/οικείων, καθώς συντελεί τα μέγιστα στην αποτελεσματικότητατης Ιατρικής. Σε ένα εξουσιαστικό περιβάλλον η δεοντολογία αυτή παραβιάζεται στο 100% λόγω νοοτροπίας, όπως παραβιάζεται και η δεοντολογία της υποχρέωσης των Ιατρών ο ασθενής και το περιβάλλοντου να αποκτούν εγκαίρως πλήρη κατανόηση του τι τους συμβαίνει.

 Ένα τέτοιο «οικολογικό περιβάλλον» δημιουργεί ένα αποτελεσματικόυπόστρωμα θανάτου.

Φυσικά οι αξίες ενός Ανθρώπου είναι θέμα ανατροφής, οικογένειας, σχολείου και προτύπων, που διαμορφώνουν τον χαρακτήρα του. Τον δοτικό ή τον ιδιοτελή. Τον άδικο και τον άρπαγα, ή τον γεμάτο αγάπη και συναίσθημα. Τον εγωιστή-υπερόπτηεξουσιαστή ή τον αλτρουιστή, με αυτοπεποίθηση αλλά όχι έπαρση.

Εξουσιαστικοί χαρακτήρες υπάρχουν παντού, σε όλες τις ιδιότητες σε όλα τα λειτουργήματα ή επαγγέλματα.. Από το Θυρωρείο μέχρι την Προεδρία της Δημοκρατίας .

Σε ολόκληρη την Κοινωνία χρειαζόμαστε να συνειδητοποιηθούν ξανάηθικά πρότυπα που στόχο και σκοπό έχουν τον Άνθρωπο και όχι τα ψυχικά ελλείμματα, από τα οποία δεν εξαιρείται η εκδικητικότητα, η κακία κ.α., που φέρνουν μέχρι και τον θάνατο.

Η Κλινικές που διέπονται από εξουσιαστικές νοοτροπίες, είναι επικίνδυνες έως …θανάτου.

Η λήψη αποφάσεων με την ΗΓΕΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ  και όχι με το ΕΞΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ στερεότυπο  είναι αναγκαία για την αποτελεσματικότηταενός συστήματος Υγείας.

2. Ο ΗΛΙΚΙΑΚΟΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ

Εάν γίνει συνείδηση ότι έστω και ένα λεπτό νωρίτερα να πεθάνεικάποιός από πράξη ή παράληψη, είναι φόνος, τότε ίσως κάτι να αλλάξει.

Ο Ηλικιακός Ρατσισμός είναι μια άλλη παράμετρος που επηρεάζει όχι μόνο την συμπεριφορά αλλά και την φροντίδα…..

Χρειαζόμαστε και εδώ μια ανάπτυξη ηθικής που θα απέχει από χτυπήματα στην πλάτη και φράσεις όπως… ο γονιός σας είναι 90 ετώνκαι θα πεθάνει.

Εδώ χρειαζόμαστε ηθική Ανθρώπων , γιατρών, νοσηλευτών που κλαίνεόταν χάνουν ασθενή και που αισθάνονται ότι «Φταίνε» για αυτούς που δεν έσωσαν. (Φράση εντατικολογου)

Η ΜΑΧΗ ΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΕΙΧΕΙ ΤΗΝ ΗΘΙΚΗ ΤΗΣ ΜΑΧΗΣ ΤΩΝ ΘΕΡΜΟΠΥΛΩΝ : ΠΑΛΑΙΨΑ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΥΣ ΚΑΙ ΝΙΚΗΘΗΚΑ ΥΛΙΚΑ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΗΘΙΚΑ.  Ο Ηλικιακός Ρατσισμός και δη σε περιβάλλονεξουσιαστικής κλινικής, είναι ΗΘΙΚΗ ΗΤΤΑ.

3, ΟΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΕΣ ΚΑΙ ΤΑ Σ/Κ

Παρασκευή 2μμ. Ασθενής εισάγεται επειγόντως για μικροχειρουργικήεπέμβαση, ο χειρουργός είναι έμπειρος και φίλος. Από τους ΚαλούςΓιατρούς του ΕΣΥ, με αξίες και δοτικός. Η επέμβαση πετυχαίνει. Πρέπεινα μπει φλέβα και να μεταφερθεί πίσω στο θάλαμο. ΠαρασκευήΜεσημέρι, ΕΞΑΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΟΛΟΙ, καθώς η συζήτηση στον επεμβατικόχώρο είναι πως θα πάνε κάποιοι στην Νέα Μάκρη για το Σ/Κ.  Στα ΣΜΣ που υπάρχουν χρόνια μετά, φαίνεται ότι το οικογενειακό περιβάλλοναναζητά από την Δ/ση Νοσηλευτικής μέχρι τον/Την Διοικητή του Νοσοκομείου. Στην επόμενη φάση ένα «ράθυμο» άγημα , έρχεται απλώςγια να διαπιστώσει την ανακοπή και τον θάνατο. Ενας Ακόμα δικός μας Άνθρωπος στον ΚΑΙΑΔΑ του ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ……. Της ΕξουσιαστικήςΔυναμικής της Κλινικής όπου νοσηλευόταν ο/η ασθενής που τον/την ξέχασαν λόγω Σ/Κ στην Νέα Μάκρη…..

4.  Η ΜΗ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΚΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗ

ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΣΥΝΘΗΚΗ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟ ΤΟ ΗΘΙΚΟ ΑΞΙΩΜΑ ΟΤΙ :

Η ΙΣΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

Η δημοκρατία και η ισότητα απαιτεί και τα δυο αυτά στοιχεία. Και την ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ και το ….. ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

Ατυχώς η (….πολιτικά επιβληθείσα) διάχυτη αντίληψη και διαμόρφωσηανάλογης «Δημοκρατικής Συνείδησης» είναι ότι ισότητα σημαίνει μόνοτο «Ίδιο για όλους» παραγνωριζοντας πονηρά την προσωπικότηταΆνθρωπος. Το ότι κάθε Άνθρωπος είναι ξεχωριστή οντότητα αξίας, και το παραγνωρίζειδιαχεόμενη αντίληψη) με σκοπό την εμπέδωση ότι ολοι είναι μια «μάζα», μάζα αναλώσιμη, απρόσωπη, ισοπεδωμένη, μηδενισμένη.  Αυτό είναι και το εξουσιαστικό μοντελάκι της αντίληψηςγια τον Άνθρωπο.

Στην δυναμική μιας Νοσοκομειακής κλινικής η μη εξατομίκευση και η εφαρμογή του ισοπεδωτικού «σε όλους το ίδιο» είναι εξ ίσουθανατηφόρα….

Καθιστά ανίκανους γιατρούς και νοσηλευτές να είναι αποτελεσματικοίκαι «βολεύει» τον κάθε εξουσιαστή να αποκρούσει προτροπές για εξειδίκευση απαξιώνοντας αυτές ως «πίεση για ιδιαίτερη μεταχείριση». Εδώ μεταξύ κακίας, δόλου, και φιλοσοφικής εννοιολογικής  ανεπάρκειαςτων παραγόντων  της κλινικής, «τον χάσαμε τον Ασθενή.

5. ΤΑ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ

Tα πρωτόκολλα είναι μια Δυτικότροπη «κουλτούρα» που μας ηρθε και αυτή από τις μη Ανθρωποκεντρικές Κοινωνίες. Όσοι «ασπρίσαμε»διακονούντες την ΠανεπιστημιακήΑκαδημαϊκή έρευνα γνωρίζουμεκαλώς πως «παράγεται» η καινούργια γνώση και πως «πιστοποιείται».

Γνωρίζοντας τις μεθόδους της έρευνας, γνωρίζουμε και την ισχύ της πιθανότητας των αποτελεσμάτων της, όπως επίσης και ότι ταπρωτόκολλα που είναι παράγωγα της επιστημονικής γνώσης, είναι μια «Προ-Κατ διαδικασία» που «πρέπει να ακολουθηθεί σε κάθε περίπτωση.

Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι τα  πρωτόκολλα ήταναποτέλεσμα της πραγματικότητας των Δυτικότροπων κοινωνιών, όπουη κανονιστική τους απρόσωπη οριζόντια δομή, είχε αποκλειστικάΝομικές και οικονομικές σχέσεις του Ασθενούς με το Γιατρό και το Νοσηλευτικό σύστημα. Έτσι για να οχυρωθούν οι γιατροί αμυνόμενοιστην δικομανία και στις τεράστιες αποζημιώσεις που καλούντο να πληρώσουν, εκλήθησαν τα πρωτόκολλα να τους προστατεύσουν,  Νομικά και Οικονομικά. Αποτέλεσμα η Ιατρική έγινε μια περίπουαυτοματοποιημένη διαδικασία, που εκφευγει από την αποστολή του αυτόματου πιλότου στο αεροσκάφος, καθότι εάν ο πιλότος/γιατρός απενεργοποιήσει τον αυτόματο, θα είναι εκτεθειμένος σε νομικές και οικονομικές συνέπειες.

Τα πρωτόκολλα στην Δυτική τους εφαρμογή, αποκλείουν τις «Θερμοπύλες» και την «Αυλη των Θαυμάτων», καθότι περιορίζουν αν δεν αποκλείουν την θετική παρέμβαση του Ανθρώπου γιατρού σε ανάλογη περίπτωση με εκείνη των κυβερνητών Μιγάδη και Φικαρδου της πτήσης ΟΑ411 της 9 Αυγούστου 1978 της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ από ΑΘΗΝΑ (ΕΛΛΗΝΙΚΟ) για Νέα Υόρκη (.JFK) βλ. Ο ήρωας πιλότος της Ολυμπιακής που έσωσε εκατοντάδες ζωές σοκάροντας ακομα και τη Boeing! (olympia.gr) Εάν οι Κυβερνήτες ακολουθούσαν τα «Πρωτόκολλα» της BOEING το αεροπλάνο θα είχε πέσει και σήμερα δεν θα μπορούσα να διατυπώσω ότι τα Πρωτόκολλα είναι ένας «Τυφλοσούρτης» που δεν μπορεί να υποκαταστήσει την Ανθρώπινη αποτελεσματικότηταΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΚΑΙ ΕΥΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ όταν αυτή έχει Πίστη, Αγάπη Πάθος και αφοσίωση στο λειτούργημα που διακονεί. Και όπως διατύπωσε και ο μεγάλος αεροπόρος Ακριβός Τσολάκης, εκείνη την ώρα «ήταν το χέρι του Θεού». Για την  Boeing και τα πρωτόκολλά της σε όλες τις προσομοιώσεις τους, το αεροσκάφος «έχει πέσει» και οι 400 επιβάτες (μεταξύ των οποίων ο γράφων)  και τα 18 μέλη του πληρώματος είμαστε…. απολεσθέντες . Η μελέτη της υπόθεσης της πτήσης ΟΑ411 της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ δίνει στην παγκόσμια βιβλιογραφία την τεκμηρίωση για το μέχρι που χρησιμοποιούμε  τα πρωτόκολλα και πότε αναλαμβάνει ο Άνθρωπος…και «το χέρι του Θεού», ΠΤΗΣΗ 411  στο 1.15 οποίο τα πρωτόκολλα…αγνοούν… ΠΤΗΣΗ 411  στο 1.10 «Η εμπειρία μπορεί να παρακάμψει τους κανονισμούς όταν το απαιτούν οι συνθήκες (Γρηγόρης Κωσταντελος Κυβερνήτης ΟΑ).  

Αν αυτή είναι η ΕΛΛΗΝΙΚΗ αντιμετώπιση των πρωτοκόλλων στην αεροπορία που κινδυνεύουν 400 ζωές,  η ίδια ανοιχτόμυαληδεοντολογία και αντιμετώπιση δέον να ισχύει και στα Ιατρικάπρωτόκολλα. Εκτός αν το Ελληνικό μυαλό έκλεισε όπως άλλα και πιστεύουμε ότι ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να κινουμεθα έξω από τα πρωτόκολλακαι χάσαμε την ικανότητα του να είμαστε προσωπικότητες και γίναμεετερόφωτοι γραφειοκράτες καλαμαράδες.

Τα πράγματα γίνονται όλο και χειροτέρα, εάν σκεφθεί κανείς ότι τα πρωτόκολλα εκτός από ΠΡΟΚΑΤ εφαρμογές Θεραπείας, διαμορφώνονται και από άλλες διαφορετικές της επιστήμηςπαραμέτρους. Στην  παράμετρο της Νομικής/Οικονομικής άμυνας/διασφάλισης των γιατρών και των Νοσοκομείων που διαμορφώνει τα πρωτόκολλα στη Αμερική εδώ και δεκαετίες, έχει προστεθεί  πρόσφαταστις ΗΠΑ και η προέγκριση των ασφαλιστικών εταιρειών για την όποιαΙατρική Πράξη. Έτσι η Ιατρική γίνεται υποχείριο του μεσαίωνα της Δυτικότροπης οικονομιστικης ιεράρχησης προτεραιοτήτων, και τα χέριατων γιατρών είναι δεμένα ακόμα και για την εκτέλεση των Ιατρικώνπρωτοκόλλων σε σημείο που γίνονται απεργίες και διαμαρτυρίες στη ΜΕΚΚΑ του  καπιταλισμού, τις ΗΠΑ.

Ένα ακόμα στοιχείο είναι ότι τα πρωτόκολλα εξελίσσονται, μεταβάλλονται η ανατρέπονται, από Ανοιχτά Μυαλά, που παίρνουνπρωτοβουλίες, που ψάχνουν,  που αμφισβητούν το εκάστοτε «προκατ», που δημιουργούν που θαυματουργούν.

ΤΑ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΘΕΣΦΑΤΟ:

Άνθρωπος καταφθάνει σε μεγάλο Νοσοκομείο της Αθήνας 15/2/2022 επικαλούμενος ότι δεν αισθάνεται καλά. Τα κλειστά μυαλά των πρωτοκόλλων, της ισοπέδωσης και του εξουσιαστικού μοντέλου, …..επιχειρούν να τον ξεφορτωθούν… Τον ρωτούν αν έχει που να μείνει(σς..Το σπίτι του φαίνεται από τα παράθυρα του Νοσοκομείου) ώστε να έρθει την άλλη μέρα στα εξωτερικά Ιατρεία. Ο Άνθρωπος επιμένει ότι δεν αισθάνεται καλά, και επειδή δεν το βάζει κάτω εύκολα, επιμένει με διάφορους τρόπους (στους οποίους δεν συμπεριλαμβάνεται ούτε ο χρηματισμός, ούτε τηλεφώνημα σε Υπουργό) και τελικά ύστερα από ώρες ταλαιπωρίας γίνεται η εισαγωγή του.

Λίγο πριν απ τα μεσάνυχτα ο Άνθρωπος παθαίνει  Κολπική Μαρμαρυγή. Κινητοποιούνται σωστά οι πάντες και τον σώζουν. Παθαίνει εντός του Νοσοκομείου , και έτσι δεν πεθαίνει… Κάτι που ήταν σχεδόν βέβαιο αν τα πρωτόκολλα είχαν εφαρμοσθεί.

Την επόμενη ημέρα ο/η Διευθυντής/ις της Κλινικής αντί να σπεύσει να τον δει, θύμωσε  !!! γιατί ο Άνθρωπος έπαθε Κολπική Μαρμαρυγή .  

Με τα πρωτόκολλα έπαψε ή περιορίστηκε η σημασία της κλινικήςεξέτασης πάντα και ιδίως η ψηλάφηση με το έμπειρο χέρι του ηθικούγιατρού και προτεραιότητα δόθηκε στην εργαστηριακή. Αλλά Τα εργαστήρια δεν μπορούν να βρουν τα πάντα

Η αποτελεσματική Ιατρική προϋποθέτει την ελεύθερη , δημιουργικήαυτενέργεια  του Γιατρού, με πρωτοβουλία και ευρηματικότητα και εξατομίκευση, και σε καμία περίπτωση την τυποποιημένη εφαρμογήτων πρωτοκόλλων «ίδια σε όλους».

Άλλως αναποτελεσματικότηταμέχρι θανάτου.

ΑΥΛΗ  ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ  ή ΚΑΙΑΔΑΣ

Η ΑΥΛΗ  ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΕΣΥ  

1) Με την ηθική της Αγάπης στον Ασθενή, με σκοπό την θεραπεία του, με τρυφερότητα, σε μια Δυναμική ΗΓΕΤΙΚΗΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ

2) με την ηθική της αντίληψης ότι ΙΣΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΣΗ «ΤΟΥ ΑΠΟΔΙΔΟΝΑΙ» ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ  

3) Με την αντίληψη ότι Η Εφαρμογή των πρωτοκόλλων γίνεταιεπικουρικώς με διατήρηση της πρωτοβουλίας  των Γιατρών και όχι περιοριστικός. Με την απόδοση της δέουσας σημασίας στην κλινικήεξέταση με συμπληρωματική την εργαστηριακή.. επιτυγχάνεται :

Η Ιατρική ως ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ και όχι ως ΕΠΙΜΗΘΕΥΣ. Η Ανθρωποκεντρικήεν κατακλείδι Ιατρική, που συγκροτεί την ΑΥΛΗ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΕΣΥ.

Ο ΚΑΙΑΔΑΣ ΤΟΥ ΕΣΥ  δημιουργείται από

(α) το υποκείμενο νόσημα της ΕΞΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ ΣΤΙΣ ΚΛΙΝΙΚΕΣ,

(β) το υποκείμενο νόσημα της ιδεοληψίας ότι ισότητα είναι να κάνεις σε όλους το ίδιο, ενώ η εξατομίκευση είναι  «ρουσφέτι»

(γ) το υποκείμενο νόσημα της (δήθεν) δεοντολογίας των πρωτοκόλλωνπου δεν αφήνουν πρωτοβουλία, ευρηματικότητα και την μέχρις εσχάτωνμάχη απέναντι στο θάνατο,

Τα τρία αυτά «υποκείμενα νοσήματα» του ΕΣΥ, ΕΞΟΥΣΙΑΙΣΟΠΕΔΩΣΗ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ , όπως αναλύθηκανγεμίζουν την βάρκα που περνάειαπέναντι τον Αχέροντα.

Και τα υποκείμενα νοσήματα είναι για να αντιμετωπίζονται.

Για την Ελλάδα, για τον Άνθρωπο

(*)

Β.Α.,Μ.Α.,M.C.P., Ph.d., Post Doc

Case Western Reserve University

University of Pennsylvania

Αριστείο Ακαδημαϊκής Διδασκαλίας ΗΠΑ (1987)

Διετέλεσε Μέλος της Διοικούσας (Συγκλήτου) του Πανεπιστημίου Αιγαίου

Πρόεδρος της Εταιρείας Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Αιγαίου

Σύμβουλος στο Δημοκριτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Νομάρχης Ρεθύμνης

Νομάρχης Θεσπρωτίας

# Αποφοίτησε από την Σχολή Μωραιτη Πρότυπο Λύκειο Αθηνών

# Στον Άνθρωπο, στην Ελλάδα και στον Πολιτισμό, τον μυησε ο πατέρας του Δημοσιογράφος, λογοτέχνης, θεατρικός και μουσικός κριτικός Περσεας Αθηναιος

#Στις ΗΠΑ συνεργάσθηκε ως Στατιστικός & οικονομετρης με συναδέλφους του Καθηγητές Γιατρούς, στον Ερευνητικό χώρο της Ιατρικής και στην Εφαρμογή της στα Νοσηλευτικά Ιδρύματα και ως Καθηγητής έχει διδάξει στο Πανεπιστήμιο γιατρούς  «μεθοδολογία της έρευνας».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ