Τα πιθανά σενάρια για τις τιμές στα καύσιμα μετά την νεα κριση στην Μέση Ανατολή

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Συγκρατημένη αισιοδοξία επικρατεί στο ελληνικό υπουργείο Οικονομικών για αποκλιμάκωση της κρίσης στην περιοχή της Μέσης Ανατολής. Χθες υπήρξε ευρεία σύσκεψη στο οικονομικό επιτελείο, στην οποία παρουσιάστηκαν όλα τα ενδεχόμενα σενάρια και οι επιπτώσεις που μπορούν να έχουν στη χώρα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών κρατά χαμηλούς τόνους και αναφέρει πως δεν διαφαίνεται κάποια δημοσιονομική επίπτωση στη χώρα μας. Ωστόσο, συνεχίζει να προβληματίζει το σενάριο νέας ανόδου του πληθωρισμού, καθώς, εκτός από τις τιμές της βενζίνης, το πετρέλαιο αποτελεί μία από τις κυριότερες πρώτες ύλες για την παραγωγή προϊόντων. Στην οδό Νίκης παρακολουθούν λεπτό προς λεπτό και την πορεία των διεθνών αγορών, καθώς οι ανησυχίες στους χρηματιστηριακούς δείκτες δείχνουν τις τάσεις που επικρατούν. Πριν από λίγες ημέρες, μάλιστα, η Τράπεζα της Ελλάδος είχε αφιερώσει ένα ολόκληρο κεφάλαιο στην ετήσια έκθεσή της για το ενδεχόμενο σύγκρουσης Ισραήλ – Ιράν. Σε αυτό ανάφερε πως οι κίνδυνοι είναι από την αύξηση στις τιμές των καυσίμων, την αναβολή επενδυτικών σχεδίων και ταξιδιών, τη μείωση της εξωτερικής ζήτησης ελληνικών προϊόντων και τα προβλήματα στις μεταφορές και στις εφοδιαστικές αλυσίδες έως την αύξηση των τιμών των εισαγόμενων πρώτων υλών. Με το 1/5 των παγκόσμιων ποσοτήτων πετρελαίου που διακινούνται διά θαλάσσης να περνά από τα Στενά του Ορμούζ -εκεί όπου το Ιράν έχει κυρίαρχη θέση- και τα εμπορικά πλοία να κάνουν εδώ και μήνες τον γύρο της Αφρικής, αποφεύγοντας την Ερυθρά Θάλασσα, οι κίνδυνοι είναι ανοδικοί.

Συγκεκριμένα, το ισοζύγιο πληρωμών και ευρύτερα η ελληνική οικονομία εκτιμάται ότι θα επηρεαστούν από τους εξής διαύλους:

1. μείωση της εξωτερικής ζήτησης ελληνικών προϊόντων, καθώς και αναβολή ταξιδιών λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων και του φόβου τρομοκρατικών ενεργειών, με μείωση των εισροών στο ισοζύγιο πληρωμών

2. τιμές των καυσίμων, με αυξητικές πιέσεις στις τιμές του πετρελαίου, του φυσικού αερίου και, κατ’ επέκταση, της ηλεκτρικής ενέργειας

3. προβλήματα στις μεταφορές και τις εφοδιαστικές αλυσίδες και συνεπαγόμενη αύξηση των τιμών των εισαγόμενων πρώτων υλών

4. αναβολή επενδυτικών σχεδίων και μείωση των ροών ξένων άμεσων επενδύσεων, και ενδεχόμενη επιδείνωση των συνθηκών χρηματοδότησης στην παγκόσμια και στην εγχώρια οικονομία, λόγω της ανόδου της αβεβαιότητας και της επαναξιολόγησης των κινδύνων

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ