Χαμός μετά τις συνεχείς καταγγελίες για τα αεροσκάφη της Boeing με προβλήματα

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ένας νέος κύκλος ερευνών φαίνεται πως ανοίγει και πάλι, καθώς ένας πληροφοριοδότης εξέφρασε επανειλημμένα τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς του για δύο μοντέλα της εταιρείας, ενώ ο ίδιος ισχυρίστηκε ότι η εταιρεία κατέφυγε σε αντίποινα εναντίον του. Σύμφωνα με δημοσίευμα του CNN, ο πληροφοριοδότης είναι ο Sam Salehpour, μηχανικός της Boeing, ο οποίος ισχυρίζεται ότι η εταιρεία παρέβη κάποιους κανόνες φτιάχνοντας τα 777 και 787 Dreamliner και ότι οι κίνδυνοι θα μπορούσαν να γίνουν καταστροφικοί, καθώς τα αεροπλάνα γερνούν.

Τι περιλαμβάνει η καταγγελία του πληροφοριοδότη

Η επίσημη καταγγελία του προς την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, που κατατέθηκε τον Ιανουάριο και δημοσιοποιήθηκε την Τρίτη, δεν αφορά συγκεκριμένα το νεότερο αεροσκάφος 737 Max, το οποίο έχει καθηλωθεί δύο φορές από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Ο Salehpour δήλωσε την Τρίτη ότι η καταγγελία του εγείρει «δύο ζητήματα ποιότητας που μπορεί να μειώσουν δραματικά τη διάρκεια ζωής των αεροσκαφών.» Πρόσθεσε δε ότι, «το κάνω αυτό όχι επειδή θέλω να αποτύχει η Boeing, αλλά επειδή θέλω να πετύχει και να αποτρέψει τα δυστυχήματα», δήλωσε ο Salehpour στους δημοσιογράφους σε τηλεδιάσκεψη την Τρίτη. Τέλος, ο ίδιος ανέφερε ότι «Η αλήθεια είναι πως η Boeing δεν μπορεί να συνεχίσει έτσι όπως είναι αυτή τη στιγμή. Πρέπει να τα πάει λίγο καλύτερα, νομίζω.» Μετά την καταγγελία η FAA ξεκίνησε ειδική έρευνα για το ζήτημα αυτό. Μετά την καταγγελία, «η FAA πήρε συνέντευξη από τον Salehpour στο πλαίσιο της έρευνάς της», δήλωσε η δικηγόρος του Lisa Banks. Η FAA δήλωσε ότι διερευνά όλες τις καταγγελίες των πληροφοριοδοτών. «Η εθελοντική αναφορά χωρίς το φόβο αντιποίνων είναι ένα κρίσιμο στοιχείο για την ασφάλεια των αερομεταφορών», δήλωσε η FAA. «Ενθαρρύνουμε θερμά όλους στον κλάδο της αεροπορίας να μοιράζονται πληροφορίες». Μια υποεπιτροπή της Γερουσίας θα εξετάσει επίσης τις ανησυχίες σε ακρόαση την επόμενη εβδομάδα. Όπως ήταν εύλογο, η σχετική καταγγελία έφερε την αντίδραση της εταιρείας, η οποία δεν σχολίασε αμέσως τους ισχυρισμούς για το 777, αλλά αμφισβήτησε τις ανησυχίες του Salehpour για το 787. Τα αεροσκάφη 787 Dreamliner της Boeing, τα οποία τέθηκαν σε υπηρεσία το 2011, θα μπορούσαν να έχουν διάρκεια ζωής 50 ετών – περίπου 44.000 πτήσεις το καθένα. «Αυτοί οι ισχυρισμοί σχετικά με τη δομική ακεραιότητα του 787 είναι ανακριβείς και δεν αντιπροσωπεύουν την ολοκληρωμένη εργασία που έχει κάνει η Boeing για να διασφαλίσει την ποιότητα και τη μακροπρόθεσμη ασφάλεια του αεροσκάφους», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της. Η καταγγελία του Salehpour υποστηρίζει ότι τα συνεργεία που συναρμολογούσαν το αεροπλάνο απέτυχαν να καλύψουν σωστά μικροσκοπικά κενά κατά την ένωση των ξεχωριστά κατασκευασμένων τμημάτων της ατράκτου. Αυτό προκαλεί μεγαλύτερη φθορά στο αεροπλάνο, μειώνοντας τη διάρκεια ζωής του και διακινδυνεύοντας «καταστροφική» βλάβη. Οι ισχυρισμοί δεν είναι εντελώς νέοι: Για σχεδόν δύο χρόνια, αρχής γενομένης από το 2021, η FAA και η Boeing σταμάτησαν τις παραδόσεις των νέων Dreamliners, ενώ εξέταζε τα κενά. Η Boeing δήλωσε ότι έκανε αλλαγές στη διαδικασία κατασκευής και οι παραδόσεις τελικά συνεχίστηκαν. «Ενσωματώσαμε τη δραστηριότητα επιθεώρησης και επαλήθευσης της ένταξης στο σύστημα παραγωγής μας, ώστε τα αεροπλάνα που βγαίνουν από τη γραμμή παραγωγής να πληρούν αυτές τις προδιαγραφές», δήλωσε η Boeing. Τα αεροσκάφη 787 Dreamliners δεν καθηλώθηκαν, αλλά η FAA διερεύνησε δύο φορές ερωτήματα σχετικά με τον ποιοτικό έλεγχο κατά τη διαδικασία συναρμολόγησης του αεροσκάφους. Η εταιρεία υποστήριξε ότι τα αεροπλάνα ήταν και είναι ασφαλή προς πτήση. «Είδα κυριολεκτικά ανθρώπους να πηδούν πάνω στα κομμάτια του αεροπλάνου για να τα ευθυγραμμίσουν», δήλωσε ο Salehpour. «Με το να πηδάς πάνω-κάτω, παραμορφώνεις τα κομμάτια έτσι ώστε οι τρύπες να ευθυγραμμιστούν προσωρινά … και δεν κατασκευάζεται έτσι ένα αεροπλάνο.»

Ποια ήταν τα αντίποινα

Μετά την καταγγελία του, ο μηχανολόγος της εταιρείας, Salehpour, δήλωσε ότι η Boeing άσκησε αντίποινα εναντίον του αφού εξέφρασε μια άλλη ανησυχία σχετικά με το 787 και ένα διαφορετικό μοντέλο αεροπλάνου. Η καταγγελία του πληροφοριοδότη ανέφερε ότι επεσήμανε στη διοίκηση την ύπαρξη ζητημάτων με το 787 και στη συνέχεια «αγνοήθηκε και τελικά μεταφέρθηκε από το πρόγραμμα 787 στο πρόγραμμα 777». Στο νέο του ρόλο, ο Salehpour δήλωσε ότι ανακάλυψε υποβαθμισμένη εργασία με την ευθυγράμμιση των κομματιών του αμαξώματος, αλλά και ότι οι υπεύθυνοι πίεζαν τους μηχανικούς να δώσουν το πράσινο φως για εργασίες που δεν έχουν ακόμη επιθεωρήσει.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ