Κυριακάτικη Δημοκρατια: Τα κουκουλώματα και τα μοντάζ στον ΟΣΕ ήταν ρουτίνα και πάγια τακτική

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Νέες, συγκλονιστικές αποκαλύψεις που αποδεικνύουν ότι τα κουκουλώματα και τα μοντάζ στον ΟΣΕ ήταν ρουτίνα και πάγια τακτική φέρνει σήμερα στο φως η «κυριακάτικη δημοκρατία». Αναδεικνύονται, μάλιστα, και οι τεράστιες ευθύνεςτόσο του Κώστα Καραμανλή όσο και του Γιώργου Γεραπετρίτη, όταν ανελάμβανε ατύπως καθήκοντα υπουργού Μεταφορών αμέσως μετά τα Τέμπη.

Την Πέμπτη φέραμε στο φως μέρος των διαλόγων από το δυστύχημα στις 21 Ιουνίου 2022 σε χαλασμένη διάβαση, όταν στο σταθμαρχείο Λάρισας έγινε οργανωμένη απόπειρα συγκάλυψης προκειμένου οι δικές τους ευθύνες να μετατοπιστούν αποκλειστικά στον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας Μπαϊρακτάρη και τον οδηγό Ι.Χ. που σκοτώθηκε.

Εκ των πρωταγωνιστών της παραποίησης των στοιχείων ήταν ο σταθμάρχης Δήμος Πίτσας και ο τότε προϊστάμενος Διεύθυνσης Κυκλοφορίας, επικεφαλής των σταθμαρχών, Δημήτρης Νικολάου. Αν και από τις 23 Δεκεμβρίου 2022 η απομαγνητοφώνηση των ένοχων συνομιλιών εντάχθηκε στην αυτεπάγγελτη προανάκριση, κανένας εκ των δύο δεν τέθηκε άμεσα σε διαθεσιμότητα από τον ΟΣΕ.

Ετσι, ο Δημήτρης Νικολάου παρέμεινε ανενόχλητος στο επιτελικό πόστο του μέχρι και τη μοιραία βραδιά των Τεμπών, στις 28 Φεβρουαρίου 2023. Πρόκειται για τον επιθεωρητή που προφυλακίστηκε άμεσα για το χάος στο σταθμαρχείο εκείνη τη νύχτα και που είχε τρέξει να πάρει αναρρωτική άδεια αμέσως μετά το δυστύχημα με τους 57 νεκρούς.

Το ανατριχιαστικό είναι ότι, παρά το γεγονός πως μιλούν μεταξύ τους από το πρωί τουλάχιστον πέντε σταθμάρχες, υπεύθυνοι και επιθεωρητές, κανένας δεν αντιδρά στις επανειλημμένες συστάσεις αρχικά του Πίτσα και στη συνέχεια του Νικολάου για αλλοίωση των στοιχείων, κάτι που καταδεικνύει ότι τέτοια περιστατικά και συμπεριφορές είναι συνηθισμένες, αφού ό,τι κι αν πήγαινε στραβά θα το «τακτοποιούσαν» εκ των υστέρων για να ρίξουν αλλού τις ευθύνες. Οπως φάνηκε και στα Τέμπη.

Ο επιθεωρητής Νικολάου δίνει εντολές στην σταθμάρχη Δαράκη, η οποία αποδέχεται πειθήνια όσα της λέει ο ανώτερός της. Της λέει αρχικά «Ακου να σου πω. Δεν το λες αυτό πουθενά» και μετά «Πρέπει να πάρεις το φύλλο πορείας. Μόλις πάρεις το φύλλο πορείας, πάρε με τηλέφωνο». Η Δαράκη απαντά «ναι, ναι. Ξέρω τι θα κάνω», σαν να πρόκειται για μια καθημερινή διαδικασία, και ο Νικολάου λέει: «Μη, μη το αφήσεις και μην το μάθει ο Μπαϊρακτάρης».

Ο Μπαϊρακτάρης είναι ο μηχανοδηγός τον οποίο επιχείρησαν να ενοχοποιήσουν για τον θάνατο του οδηγού Ι.Χ. ο Νικολάου και οι σταθμάρχες εκείνης της ημέρας. Μετά τις συνομιλίες αλλοίωσης στοιχείων που είχε με τον Δήμο Πίτσα και που παρουσιάσαμε την Πέμπτη, η απογευματινή σταθμάρχης Λάρισας Μαρία Δαράκη επικοινωνεί με τον επιθεωρητή Δημήτρη Νικολάου. Στις 7.45 μ.μ. ακολουθεί ο διάλογος:

ΝΙΚΟΛΑΟΥ Δ.: Η μπάρα ήταν κατεβασμένη;
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ε, δεν δούλευε αυτή η ΑΣΙΔ.
ΝΙΚΟΛΑΟΥ Δ.: Δεν δούλευε;
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: (αρνητικό επιφώνημα).
ΝΙΚΟΛΑΟΥ Δ.: Πώς το ξέρουμε;
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Γιατί δίναμε υπόδειγμα.
ΝΙΚΟΛΑΟΥ Δ.: Υπάρχει το υπόδειγμα μέσα;
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Αυτό ερχόταν από Βόλο, δεν ξέρω αν υπήρχε.
ΝΙΚΟΛΑΟΥ Δ.: Ακου να σου πω, δεν το λες αυτό πουθενά.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Μμμ.
ΝΙΚΟΛΑΟΥ Δ.: Εάν… Το φύλλο πορείας το πήρες;
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Φύλλο πορείας… δεν πήρα τίποτα.
ΝΙΚΟΛΑΟΥ Δ.: Του τρένου το φύλλο πορείας το πήρες τώρα;
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Οχι.
ΝΙΚΟΛΑΟΥ Δ.: Πού… πού είναι το φύλλο πορείας;
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Δεν ξέρω, δεν μου το έδωσε ο Αλέξανδρος, πες μου.
ΝΙΚΟΛΑΟΥ Δ.: Πρέπει να πάρεις το φύλλο πορείας.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ωραία.
ΝΙΚΟΛΑΟΥ Δ.: Μόλις πάρεις το φύλλο πορείας, πάρε με τηλέφωνο.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ναι, ναι. Ξέρω τι θα κάνω.
ΝΙΚΟΛΑΟΥ Δ.: Εντάξει;
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ξέρω.
ΝΙΚΟΛΑΟΥ Δ.: Ελα, τα λέμε.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ελα, εντάξει.
ΝΙΚΟΛΑΟΥ Δ.: Μη, μη το αφήσεις και μην το μάθει ο Μπαϊρακτάρης.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Τώρα, τώρα αμέσως, τώρα.
ΝΙΚΟΛΑΟΥ Δ.: Ελα, γεια. Πάρε το φύλλο πορείας, έλα.
ΔΑΡΑΚΗ Μ.: Ναι, ναι, ναι, ναι».

Ακόμα και μετά τα Τέμπη, ο ΟΣΕ και η πολιτική ηγεσία δεν έκαναν τίποτα για να αποπέμψουν τον διωκόμενο επιθεωρητή. Εν τέλει, ο ίδιος ο Νικολάου υπέβαλε την παραίτησή του την 28η Αυγούστου, όταν πλέον «άνοιγε» και η διερεύνηση της υπόθεσης του 2022 με τον νεκρό οδηγό στη μη λειτουργική διάβαση.

Ο Κώστας Καραμανλής, ως υπουργός Μεταφορών, και η διοίκηση του ΟΣΕ, με τεχνικό σύμβουλο της διοίκησης τότε τον νυν διευθύνοντα σύμβουλο Παναγιώτη Τερεζάκη, επέτρεψαν στον επικίνδυνο Νικολάου να ασκεί τα καθήκοντά του μέχρι τον μαύρο Φεβρουάριο, παρά το γεγονός ότι είχε αποδειχθεί από το 2022 το μοντάζ που έκανε στα στοιχεία, με σκοπό τη συγκάλυψη του δυστυχήματος. Ο δε Γεραπετρίτης και η διοίκηση Τερεζάκη αναβάθμισαν τον Δήμο Πίτσα σε επιθεωρητή, ως αντικαταστάτη του προφυλακισμένου Νικολάου.

Το πιο τραγικό είναι ότι, ενώ ο Πίτσας ελέγχεται πλέον από τη Δικαιοσύνη για το κουκούλωμα του 2022, παραμένει στη θέση του έως σήμερα. Ούτε η κυβέρνηση Μητσοτάκη ούτε ο ΟΣΕ του Τερεζάκη δείχνουν διάθεση να τον θέσουν σε διαθεσιμότητα. Τα ερωτήματα πληθαίνουν κι άλλο…

Η «Επιτροπή Γεραπετρίτη» θεώρησε αξιόπιστο μάρτυρα τον… Πίτσα!

Αν και ήταν ήδη γνωστό πως ο σταθμάρχης Δήμος Πίτσας είχε επιχειρήσει κουκούλωμα για το περιστατικό με τη χαλασμένη διάβαση του 2022, η κυβέρνηση και ο ΟΣΕ τον θεώρησαν
αξιόπιστο μάρτυρα μετά την τραγωδία των Τεμπών. Δεν αναβαθμίστηκε μόνο σε επιθεωρητή, δηλαδή, μετά τους 57 νεκρούς, αλλά κλήθηκε ως πρώτος μάρτυρας από την «Επιτροπή Γεραπετρίτη» στις 14 Μαρτίου 2023.

Στην κατάθεσή του ο Πίτσας εμφανίζεται ως «σταθμάρχης του ΟΣΕ στη Λάρισα». Στο ερώτημα πόσοι σταθμάρχες υπηρετούν στη Λάρισα, ο Πίτσας απάντησε 13 σταθμάρχες (και ο κ. Σαμαράς) και 13 με μπλοκάκια. Στη συνέχεια περιέγραψε στα μέλη της επιτροπής τον τρόπο με τον οποίο δίνονται τα τηλεγραφήματα των σταθμαρχών, το καθένα από τα οποία παίρνει ξεχωριστό αριθμό και εξήγησε ότι όταν ο σταθμάρχης αναγγέλλει «φύγε» σε μια αμαξοστοιχία, θα πρέπει πρώτα να έχει ελέγξει τα πάντα. Επίσης, περιέγραψε τις γραμμές, τα κλειδιά και τον τύπο των αλλαγών στη Λάρισα.

Πρόσθεσε ότι ο μηχανοδηγός έπρεπε να κάνει εκφώνηση ότι μπαίνει σε μονή γραμμή. Στη
συνέχεια είπε ότι οι δύο αλλαγές ήταν οι 117 και 118. Κάποιο κλειδί δεν το γύρισε ο σταθμάρχης. «Δεν υπήρξε τεχνικό θέμα, απλώς ο σταθμάρχης δεν είχε χαράξει πορεία».

Συνεχίζοντας να παίζει κι αυτός το πρωθυπουργικό αφήγημα για τον σταθμάρχη Σαμαρά και τον μηχανοδηγό ως μοναδικούς που έφταιγαν για τους 57 νεκρούς, ο αναβαθμισμένος Πίτσας πρόσθεσε, όπως αναφέρεται από τα επίσημα πρακτικά κατάθεσης, ότι «ένας έμπειρος μηχανοδηγός θα ρωτούσε τον λόγο που κάνει “ζιγκ ζαγκ” και θα έπρεπε να “ταρακουνηθεί” από την αλλαγή και να το φωνάξει, να αναγγείλει τη μονή γραμμή καθόδου, σύμφωνα με το αντίστοιχο άρθρο του Κανονισμού».

Τέλος, ο Πίτσας είπε ότι την επίμαχη μέρα ο απογευματινός σταθμάρχης είχε να διαχειριστεί 30-35 τρένα, ενώ επί χρόνια στον σταθμό της Λάρισας δούλευε μόνο ένας σταθμάρχης στη βάρδια. Στο σημείο αυτό ο Πίτσας αποχώρησε, «αφού η επιτροπή τον ευχαρίστησε για τη συμβολή του στο έργο της».

Galoupis 1

ose

Με περιοριστικούς όρους Νικολάου και Δαράκη μετά την απολογία τους

Αν και ο Δήμος Πίτσας, που έδινε εντολές για το πώς θα θάψουν την υπόθεση, θα καταθέσει την προσεχή εβδομάδα για την παραποίηση στοιχείων στην υπόθεση θανάτου του οδηγού τον Ιούνιο 2022, συνεχίζει να εκτελεί έως σήμερα τα καθήκοντα του επιθεωρητή στη Λάρισα. Στις 9/3/2024 υπογράφει ως προϊστάμενος Διεύθυνσης Κυκλοφορίας Λάρισας, κοινοποιώντας το έγγραφο προς το υπουργείο Μεταφορών, το επίσημο πόρισμα για συμβάν, μία μέρα νωρίτερα.

Λίγες μέρες μετά την αποφυλάκισή του για τα Τέμπη ο Δημήτρης Νικολάου επισκέφθηκε ξανά τον ανακριτή, αυτή τη φορά για τον θάνατο του 34χρονου οδηγού. Τόσο ο 63χρονος πρώην επιθεωρητής του ΟΣΕ όσο και η σταθμάρχης Μαρία Δαράκη αφέθηκαν ελεύθεροι με τον περιοριστικό όρο της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα μετά την απολογία τους στον ανακριτή Λάρισας, στις 28 Μαρτίου 2024.

Για την υπόθεση έχει ασκηθεί δίωξη εις βάρος του επιθεωρητή Νικολάου, τριών σταθμαρχών (Πίτσας, Δαράκη, Τρελλόπουλος), αλλά και του μηχανοδηγού Μπαϊρακτάρη. Σύμφωνα με την εφημερίδα της Θεσσαλίας «Ελευθερία», ο επιθεωρητής αρνήθηκε τις κατηγορίες της ηθικής αυτουργίας σε πλαστογραφία, η δε σταθμάρχης αρνήθηκε την κατηγορία της πλαστογραφίας με κατάρτιση και νόθευση εγγράφου.

Υπενθυμίζεται ότι για πλαστογραφία υπηρεσιακού εγγράφου γινόταν λόγος σε επιστολή της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης, του συνδικαλιστικού φορέα του 56χρονου Βολιώτη μηχανοδηγού της αμαξοστοιχίας Μπαϊρακτάρη, που παρέσυρε το ΙΧ. Η επιστολή απευθυνόταν προς τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Μαουρίτσιο Καποτόρτο, που κι αυτός ήταν ενήμερος για όλα, αλλά δεν έπραξε το παραμικρό. Στο πλαίσιο της ίδιας έρευνας έχουν κληθεί να απολογηθούν στον ανακριτή και οι υπόλοιποι εμπλεκόμενοι στην υπόθεση.

Εκτενείς αναφορές στην αποκάλυψη της «δημοκρατίας» είχε χθες και προχθές το Open, που φιλοξένησε και δηλώσεις της Μαρίας Δαράκη, η οποία έριξε το φταίξιμο στον μηχανοδηγό Μπαϊρακτάρη: «Συνήθως ο μηχανοδηγός είναι υπεύθυνος για όλα, για τον δρόμο του. Οπως είναι και καθένας οδηγός για τον εαυτό του και το αυτοκίνητό του. Τα “λευκά” του μηχανοδηγού δεν δούλευαν, οπότε μπορούσε να καταλάβει ότι δεν δούλευε η διάβαση, γιατί πριν από κάθε διάβαση υπάρχουν φώτα λευκά».

Δηλώσεις για το θέμα έκανε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης: «Η υπόθεση ερευνάται σε επίπεδο ανάκρισης από την ελληνική Δικαιοσύνη. Είναι αυτονόητο ότι είναι ντροπή να ακούγονται όλα αυτά τα πράγματα».

eggrafo mesa

Επίκληση και στην Εξεταστική Επιτροπή

Στις 31 Ιανουαρίου 2024 κατέθεσε στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για το έγκλημα των Τεμπών ο πρόεδρος της «Επιτροπής Γεραπετρίτη» Ιωάννης Χαλκιάς. Αν και ήδη οι ανακριτικές Αρχές ασχολούνταν με τον ρόλο του Δήμου Πίτσα για τον θάνατο του οδηγού το 2022, ο Χαλκιάς επικαλέστηκε τον σταθμάρχη, θεωρώντας τον κρίσιμο μάρτυρα που είπε σημαντικά πράγματα.

«Καλέσαμε τον κ. Πίτσα, σταθμάρχη του ΟΣΕ στη Λάρισα. Πολύ σημαντικά τα πράγματα που μας είπε. Τον καλέσαμε στις 7, 8 του μηνός. Καλέσαμε τον κ. Χρυσάγη. Είναι ο διευθυντής ο οποίος σκοτώθηκε ύστερα από τρεις, τέσσερις μέρες σε ένα τροχαίο στη Σαρωνίδα. Αυτός ήταν προϊστάμενος της Διεύθυνσης Κυκλοφορίας του ΟΣΕ, πολύ σημαντικό πόστο. Τον καλέσαμε, ήρθε, κατέθεσε. Την κατάθεσή του την έχω σήμερα εδώ, μπορώ να την αφήσω. Είναι περίπου 50, 60 σελίδες. Μας είπε σημαντικά πράγματα. Πρέπει να πω, σε παρένθεση τώρα που ανοίγω, ότι όλα τα στοιχεία που μαζέψαμε τα δώσαμε στο υπουργείο μαζί με το πόρισμα και τα δώσαμε και στον ανακριτή της Λάρισας, ο οποίος μας ευχαρίστησε ιδιαίτερα, γιατί ακριβώς είχε χιλιάδες σελίδες πλέον στα χέρια του που θα μπορούσε να τις αξιοποιήσει, να τις εκμεταλλευτεί, ενώ, αν προσπαθούσε με τον δικό του τρόπο να μαζέψει όλα αυτά τα στοιχεία, θα έκανε πάρα πολύ μεγάλο διάστημα».

Στην Ελλάδα του 2024 ένας σταθμάρχης (Πίτσας) που συγκαλύπτει στοιχεία για θάνατο μπορεί να αναβαθμίζεται από την κυβέρνηση και τον ΟΣΕ σε επιθεωρητή και να θεωρείται από την «Επιτροπή Γεραπετρίτη» κρίσιμος μάρτυρας. Ενας άλλος (Νικολάου) να διατηρείται στο πόστο του επί Καραμανλή ύστερα από κουκούλωμα για έναν νεκρό μέχρι να σκοτωθούν 57 άνθρωποι στη βάρδια του. Οι πλαστογραφίες φαίνεται να είναι μέρος της καθημερινότητας στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Κι εξακολουθεί να τρομάζει, για τα Τέμπη πια, η σιωπή 11 λεπτών στις συνομιλίες μέσω ασυρμάτου λίγο πριν από τη σύγκρουση το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, που έρχεται να προσθέσει ακόμη ένα κενό στην αξιοπιστία των ερευνών και να εντείνει τις αμφιβολίες για αναβαθμισμένη αλλοίωση στοιχείων. Είναι αυτά τα 11 λεπτά σιγής ασυρμάτου που κατέθεσε στην Εξεταστική ο Παναγιώτης Τερεζάκης μέσα στη λίστα των ψηφιακών αρχείων.

%CE%A65

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ