Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για την τραγωδία στα Τέμπη, μετά το δημοσίευμα της εφημερίδας «Το Βήμα» για μονταζιέρα στις συνομιλίες που είδαν το φως της δημοσιότητας.
Ο υπάλληλος που είχε πρόσβαση στο καταγραφικό του ΟΣΕ μίλησε για πρώτη φορά στο Open και αποκάλυψε ότι αντίγραφα με τα επίμαχα ηχητικά ντοκουμέντα έφυγαν προς διάφορες κατευθύνσεις.
«Εγώ εντολή πήρα από τον κύριο Κόνδυλα ο οποίος ήταν μαζί με τον κύριο Τερεζάκη και μου το ζητήσανε… Πρώτη, δύο και τρεις του μήνα φεύγανε συνέχεια αρχεία προς διάφορες κατευθύνσεις, αλλά το σίγουρο είναι ότι από την πρώτη μέρα, πήρε ο κύριος Κόνδυλας και δύο του μήνα, τρεις πήρε και ο κύριος Στουρνάρας τα αρχεία», σημείωσε ο υπάλληλος του συστήματος καταγραφής του ΟΣΕ, Νίκος Ηλιόπουλος.
Όπως πρόσθεσε ότι «τα αντίγραφα αυτά που βγαίνουν από εδώ βγαίνουν σε CD δεν μπορούν να πειραχτούν ούτε να κόψουμε κάποια συνομιλία στη μέση».
Οι συνομιλίες, όμως, δεν παραδόθηκαν στις αρχές σε CD αλλά σε στικάκι όπως ανέφερε χθες ο προϊστάμενος του Ζαχαρίας Στουρνάρας.
«Ο κύριος Κόνδυλας επικοινώνησε με τον κύριο Ηλιόπουλο, πήρε τις καταγραφές σε φλασάκι φτιάχτηκε συντάχτηκε το γράμμα υπογράφτηκε από τον κύριο Κόνδυλα και τον κύριο πατέρα και πήγε στην διεύθυνση αστυνομίας της Λάρισας. Νομίζω με δικό μας αυτοκίνητο το πήγε ο κύριος Κονδυλας στη Λάρισα», είπε στο Open ο διευθυντής ΔΙ.Σ.Η.Σ.ΗΚ.
Ο Ζαχαρίας Στουρνάρας διευθυντής του συστήματος καταγραφής του ΟΣΕ που φέρεται να έχει λάβει και ο ίδιος αντίγραφο με τα επίμαχα ηχητικά… διώκεται με κατηγορίες κακουργηματικού χαρακτήρα για την τραγωδία στα Τέμπη. Είχε προφυλακιστεί, αποφυλακίστηκε με καταβολή αποζημίωσης 30.000 ευρώ και απαγόρευση εξόδου από τη χώρα και επέστρεψε στα καθήκοντα του.
Στις 20 Μαρτίου του 2023 είχε συνοδέψει τον υφυπουργό μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλο στο σταθμαρχείο της Λάρισας και μπροστά στις κάμερες είχε διακόψει τον σταθμάρχη την ώρα που έλεγε ότι δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση.
Το όνομα που σβήστηκε
Ο σταθμός παρουσίασε και το ηχητικό από τη φερόμενη ως μονταρισμένη συνομιλία που δόθηκε στη δημοσιότητα αμέσως μετά την τραγωδία:
Μηχανοδηγός IC 62: Λάρισα ακούει;
Σταθμάρχης: Ακούει…Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων
Μηχανοδηγός IC 62: Ευχαριστούμε πολύ
Μηχανοδηγός: Βασίλη φεύγω;
Σταθμάρχης: Φεύγεις
Στη συνέχεια παρουσιάζεται η πραγματική συνομιλία μεταξύ του μηχανοδηγού της μοιραίας επιβατικής αμαξοστοιχίας και του σταθμάρχη:
Μηχανοδηγός: Λάρισα ακούει;
Σταθμάρχης: Ακούει…Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, σε αυτή τη συνομιλία που είναι η πραγματική ο άγνωστος μοντέρ πρόσθεσε ένα ακόμη κομμάτι συνομιλίας που είχε γίνει το απόγευμα της ίδια ημέρας, μεταξύ του σταθμάρχη και του μηχανοδηγού άλλης επιβατικής αμαξοστοιχίας που εκτελούσε το δρομολόγιο Λάρισα – Βόλο.
Και για να φανεί ότι πρόκειται για τον μηχανοδηγό της μοιραίας αμαξοστοιχίας αφαιρέθηκε από το ηχητικό το όνομα Σωτήρης, το όνομα δηλαδή του μηχανοδηγού στον οποίο απευθύνεται ο σταθμάρχης:
Μηχανοδηγός 2576: Βασίλη..
Σταθμάρχης: Σωτήρη πάμε
Μηχανοδηγός: Βασίλη φεύγω;
Σταθμάρχης: Φεύγεις
Ποιος αγνόησε διαλόγους και κρίσιμα στοιχεία
Σύμφωνα με όσα είπε η Μίνα Καραμήτρου στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Open δημιουργούνται ερωτηματικά για τα αρχεία που «έφυγαν» προς διάφορες κατευθύνσεις και τη μορφή τους.
Όπως είπε, επειδή υπάρχει κενό νόμου, ο ανακριτής δεν μπορεί να ακούσει το συγκεκριμένο υλικό και πλέον απαιτείται πέντε μήνες μετά να πρέπει να γίνει νομοθετική ρύθμιση για να καταφέρει να ακούσει ένα τόσο σημαντικό αρχείο.