Η γιγαντιαία γαλλική εταιρεία πετρελαίου, Total Energies, ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι δεν έχει στείλει πλοία μέσω του στενού Μπαμ παλ Μαντάμπ, που οδηγεί στην Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ, για αρκετές εβδομάδες, διπλασιάζοντας τον χρόνο που χρειάζεται για τα πλοία της να πλεύσουν προς την Ευρώπη.
Οι επιθέσεις της πολιτοφυλακής Χούτι σε εμπορικά πλοία παρέλυσαν την κίνηση των πλοίων μέσω του στενού Μπαμπ αλ-Μαντάμπ, που βρίσκεται στην Ερυθρά Θάλασσα, γεγονός που οδήγησε σε υψηλότερα έξοδα αποστολής.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Total Energies, Πατρίκ Μπουγιάν [Patrick Pouyanne], αποκάλυψε ότι το κόστος διέλευσης μέσω της Ερυθράς Θάλασσας είχε αυξηθεί και το απέδωσε σε διάφορους λόγους, συμπεριλαμβανομένου του αυξημένου κόστους ασφάλισης.
Ο Μπουγιάν πρόσθεσε: «Η σύγκρουση μεταξύ της πολιτοφυλακής Χούτι και του συνασπισμού υπό τις ΗΠΑ έχει σημαντικό αντίκτυπο στην περιοχή, επομένως είμαστε προσεκτικοί και δεν διασχίζουμε πλέον την Ερυθρά Θάλασσα».
Η πολιτοφυλακή των ανταρτών Χούτι, την οποία η Ουάσιγκτον έχει χαρακτηρίσει τρομοκρατική οργάνωση, στοχεύει εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα με drones και πυραύλους από τα μέσα Νοεμβρίου, διακόπτοντας το διεθνές εμπόριο και αναγκάζοντας τα περισσότερα πλοία να αλλάξουν πορεία για να περιπλεύσουν το νότιο άκρο του Αφρική.
Ο Μπουγιάν σημείωσε: «Χρειάζονται 4 ημέρες για να πραγματοποιηθεί το πλήρες ταξίδι σε σύγκριση με το πέρασμα από την Ερυθρά Θάλασσα, για ένα δεξαμενόπλοιο υγροποιημένου φυσικού αερίου».
Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας δήλωσε την Τετάρτη ότι η καθυστέρηση στην παράδοση πετρελαϊκών προϊόντων λόγω της εκτροπής των πλοίων για την αποφυγή επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα επηρεάζει ιδιαίτερα τις αγορές προϊόντων στην Ευρώπη, γράφει το αραβικό δημοσίευμα.
Southern Syndicalistic-Yemen
—