Διασωστική Επιμόρφωση

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κώστα Δημ Χρονόπουλου*

Ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, ο επιμορφωτικός χαρακτήρας των 5νθήμερων σχολικών εκδρομών. Προφανώς θα ενισχυθεί το εκδρομικό σκέλος που θα αφορά σε επισκέψεις περισσότερων Αρχαιολογικών –και όχι μόνον – αξιόλογων χώρων επιμόρφωσης. Θετικό ασφαλώς μέτρο. Δυστυχώς όμως τίθεται θέμα συνέχισης ή μη αυτών των εκδρομών.

Εξηγούμαι …. επιμορφωτικά: Είναι κοινό μυστικό /κοινός τόπος, ότι οι εκδρομές αυτές ουδεμία σχέση έχουν με εκείνες προηγούμενων 10ετιών. Όχι πως και τότε δεν είχαμε παρατράγουδα. Ήταν όμως μέσα στα πλαίσια του νεανικού ενθουσιασμού και … πειραματισμού: κανένα τσιγαράκι, λίγο παραπάνω ποτάκι, άιντε και κάποιο φλερτάκι, ή και φιλάκι. Μέχρις εκεί και φυσικά με επικρεμάμενο το φόβο του συνοδού Καθηγητή. Θα μου πείτε: τι θυμήθηκες τώρα. Μάλιστα οι της προοδευτικής οπισθοδρόμησης αναγνώστες, θα θεωρήσουν την αναφορά στο παρελθόν, ωσάν συντήρηση αραχνιασμένη. Έλα όμως που έρχεται η … «πρόοδος» να ανησυχήσει όλους μας, αν αναλογιστούμε πως είμαστε και πως καταντήσαμε!….. Σταδιακά, εκφυλιστικά , διολοισθαίνουμε ως κοινωνία. Εμείς και (το χειρότερο) τα παιδιά μας. Αλήθεια όταν σε σχολεία: διακινούνται ναρκωτικά, επικρατεί το bulling, επιτρέπονται οι βιασμοί (σε αίθουσες , τουαλέτες, προαύλιο), απειλούνται και ξυλοφορτώνονται (συμ) μαθητές και δάσκαλοι, επικρατεί καθεστώς /κλίμα ασυδοσίας /ελευθεριότητας , αναρωτιέται κανείς: τι θα γίνει σε μια εκδρομή μερικών ημερών; .Το κλίμα διάλυσης και μπαχαλοποίησης, εγγυάται για τα χειρότερα που θα επακολουθήσουν (μαζί με την επιμόρφωση). Τι να σου κάνουν οι δύσμοιροι επιβλέποντες, Καθηγητές;. Φοβισμένοι –ή και αδιάφοροι/συμβιβασμένοι με το χάλι που επικρατεί, αλλά και τις συνέπειες από γονείς –και όχι μόνον – αν τολμήσουν να επιπλήξουν τα βλαστάρια τους-. Δεν ευθύνονται μόνον οι δάσκαλοι που δεν μπορούν – ή δεν θέλουν για ευνόητους λόγους – να επιβληθούν στα παιδιά (εγκαλούνται αν απολογηθούν όταν αποκλείουν από σχολική εκδρομή μαθητή ταραξία!). Η οικογένεια έχοντας χάσει την συνοχή και τον προορισμό της, καθώς και την υποχρεωτική , πολύωρη απουσία , λόγω εργασίας και των δύο γονέων, δεν διαθέτει τον απαιτούμενο χρόνο επαφής με τα παιδιά τους. Τα τελευταία δεν υπολογίζουν πλέον ούτε τους γονείς τους. Η Αστυνομία δεν παρεμβαίνει. Αφενός επειδή δεν της παρέχονται εντολές /διαταγές , αφετέρου αντιμετωπίζει τον κίνδυνο να συρθεί στα Δικαστήρια αν «ρίξει και καμία ψιλή».

Αλλά και αν συλλάβει παρεκτρεπόμενους ή εγκληματούντες, τι θα γίνει;. Θα τους … (ξανα) κυνηγήσει και θα συλλάβει εκ νέου εκείνους που ήδη αφέθηκαν ελεύθεροι;. Η Δικαιοσύνη –βραδυπορούσα ανησυχητικά και επιεικής ανεπίτρεπτα , δεν διευκολύνει τη βελτίωση του κλίματος. Η πολιτεία – διαχρονικά – έχει αποτύχει παταγωδώς και πολυεπίπεδα. Οι νόμοι είναι –αδικαιολόγητα – … θωπευτικοί (σ.σ κάτι θετικό , πλην ανεπαρκές, επιχειρείται τελευταία με το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης). Η αδικαιολόγητη /ασυγχώρητη ανοχή στην γενικευμένη παραβατικότητα (και στα σχολεία όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης), επιτρέπει στα έκνομα άτομα, την αντικοινωνική δράση τους. Ο άθλιος κομματισμός , με τα φαιδρά κνώδαλα –όργανα του, εμποδίζουν τη λήψη μέτρων όπως πχ την Αστυνόμευση σε σχολικούς χώρους. Ανέχεται όμως (πιθανώς και να επιχαίρει … διαστροφικά) τους βιασμούς , τους ξυλοδαρμούς, τα ναρκωτικά και τις … οργανωμένες πλέον συμμορίες ανηλίκων , οι οποίες τείνουν να γίνουν ο τρόμος και ο φόβος συμμαθητών και πολιτών (!).

ΥΓ Θα παραινούσα τους γονείς να απαγορεύουν τη συμμετοχή των παιδιών τους στην 5νθήμερη. (Μέχρις ότου την καταργήσει το «Κράτος» ή, το ίδιο , αυτοεξυγιανθεί άμποτε, οψέποτε, ουδέποτε !….).

Ιατρού

ΔΗΜΟΦΙΛΗ