του Χρυσόστομου Τσιρίδη
Εικόνα από το Διαδίκτυο, στην οποία ΣΚΟΠΙΜΑ δεν διακρίνονται ακριβώς το ύφος
και οι προθέσεις του ΟΔΥΣΣΕΑ απέναντι στις επιθετικές-ακόρεστες (όπως γράφει ο
ΝΤΕΣΑΡΜ) ΣΕΙΡΗΝΕΣ. Πάθος ή φόβος;
Ο Όμηρος θα εγκαινιάσει με τις ΓΥΝΑΙΚΕΙΕΣ αυτές μορφές, ΚΙΡΚΗ- ΣΕΙΡΗΝΕΣ- ΚΑΛΥΨΩ,
πανανθρώπινες ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΕΣ αλήθειες.
ΓΕΝΙΚΑ:
Την δύναμη και το μυστήριο της Γυναίκας.
Την ακαταμάχητη “παρειά της νεάνιδος” στην οποία “εννυχεύουν”
οι ανδρικές Φαντασιώσεις, κατά τον ΣΟΦΟΚΛΗ (τραγωδία”ΑΝΤΙΓΟΝΗ”).
.
Πιο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ, οι δύο βασικές ΑΛΗΘΕΙΕΣ που δίνει ο ΙΔΙΟΦΥήΣ Όμηρος:
.
Η προαιώνια ΦΟΒΙΚή- ΕΥάΛΩΤΗ ψυχολογία των ανδρών
απέναντι στο…. “ασθενές” φύλο.
.
Ο ΑΝΘΡΩΠΟΓΝώΣΤΗΣ Όμηρος είναι ιδιαίτερα ευρηματικός, ΚΑΤΑΝέΜΟΝΤΑΣ
τους ανδρικούς φόβους σε διαφορετικές γυναικείες μορφές:
.
ΚΙΡΚΗ: Ο διάλογος του “καχύποπτου” Οδυσσέα με την Κίρκη, είναι άμεσα
αποκαλυπτικός αυτού του φόβου,
.
ΚΑΛΥΨΩ: Η Καλυψώ ορίζει την ελευθερία του ήρωα.
ΣΥΓΚΡΟΥΕΤΑΙ ακόμη
και με τους θεούς, ΥΠΟΣΧΕΤΑΙ τα πάντα στον…ΠΟΛύΠΑΘΟ, προκειμένου να
τον κρατήσει κοντά της.
.
Οι ΣΕΙΡΗΝΕΣ τέλος τον “υποχρεώνουν” σε…αυτο-δέσμευση. Τί μπορεί όμως να σημαίνει;
.
Μια ΦΟΒΙΚΗ λοιπόν ψυχολογία που γέννησε
ατελείωτες ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ (και ΑΛΛΟΘΙ….βίας;) σε βάρος των Γυναικών,όπως:
.
Άβυσσος η ψυχή της γυναίκας,
το…ΜΥΣΤΗΡΙΩΔΕΣ των γυναικών,
πυρ-γυνή και θάλασσα,
αναζητήστε την γυναίκα,
η Γυναικεία πονηριά (η Εύα με ηπάτησε)
Για…μια γυναίκα
Η γυναίκα η τιμή του άντρα,
.
ΜΕΧΡΙ την ιστορικά ΑΠΑΞΙΩΤΙΚΗ (!) κουβέντα “εκ γυναικός ερρύη τα χείρω” κλπ
.
ΑΛΛΑ την ίδια στιγμή ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΙΗΤΗΣ προβάλλει την δύναμη της Θηλυκότητας.
.
Το ερωτικό παραλήρημα του Δία για την ΉΡΑ και του Πάρη για την ΕΛΕΝΗ,
δίνεται χωρίς τσιγκουνιές από τον Όμηρο (ΙΛΙΑΔΑ).
.
ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΟ:
.
ΤΙΠΟΤΑ καινούργιο ή διαφορετικό δεν πρόσθεσαν οι 30 (τριάντα)
αιώνες ΜΕΤΑ τον ΟΜΗΡΟ. Όλα ΙΣΧύΟΥΝ ΕΤΣΙ ΑΚΡΙΒΩΣ (!).
.
Σχετικό το παρακάτω σύντομο ΒΙΝΤΕΟ, για τα…μάτια μιας γυναίκας.
.
“Τύποι γυναικείων ματιών στον Όμηρο. Τί χαρακτήρες αποκαλύπτουν”