Τρεις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες σταμάτησαν τις παραδόσεις ρωσικού αργού πετρελαίου τις τελευταίες εβδομάδες για να αποφύγουν την επιβολή κυρώσεων από τις ΗΠΑ, ανέφεραν τέσσερις traders στο Reuters.
Σύμφωνα με τους traders, οι ελληνικές ναυτιλιακές Μinerva Marine, συμφερόντων Ανδρέα Μαρτίνου, Thenamaris, συμφερόντων Νικόλα Μαρτίνου, και TMS Tankers, συμφερόντων Γιώργου Οικονόμου, διέκοψαν το εμπόριο ρωσικού αργού.
Οι τρεις ναυτιλιακές δεν έκαναν κάποιο σχόλιο στο Reuters.
Και οι τρεις εταιρείες μετέφεραν ρωσικό αργό και καύσιμα μέχρι και τον Σεπτέμβριο με Οκτώβριο, όταν άρχισαν να περιορίζουν την εμπλοκή τους, σημειώνουν πηγές του πρακτορείου.
Oι ναυτιλιακές απέρριψαν αιτήματα για φόρτωση των πλοίων τους με ρωσικό αργό από τον Νοέμβριο και αργότερα, σημείωσαν οι traders που είχαν συνεργαστεί με τις τρεις εταιρείες.
Φόβοι για κυρώσεις
Η έξοδος των ελληνικών ναυτιλιακών από το εμπόριο ρωσικού αργού έρχεται μετά τις πιο αυστηρές κυρώσεις που επέβαλαν οι ΗΠΑ.
Τον Οκτώβριο, η Ουάσιγκτον επέβαλε τις πρώτες κυρώσεις σε ιδιοκτήτες τάνκερ στην Τουρκία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα που μετέφεραν ρωσικά αργό πάνω από το πλαφόν των 60 δολαρίων το βαρέλι που εισήγαγαν οι χώρες της G7, ενώ την περασμένη εβδομάδα, επέβαλαν κυρώσεις και σε τρία ακόμα πλοία.
Οι χώρες της G7 εισήγαγαν πλαφόν στο ρωσικό αργό στα τέλη του 2022 αλλά ως τώρα δεν είχαν επιβάλλει κυρώσεις για παραβιάσεις. Tο πλαφόν επιτρέπει στις δυτικές εταιρείες να προσφέρουν ναυτιλιακές υπηρεσίες για ρωσικό αργό από τη στιγμή που πωλείται κάτω από τα 60 δολάρια το βαρέλι. Το μέτρο έχει στόχο να περιορίσει τα έσοδα του Κρεμλίνου από εξαγωγές.
Όπως σημειώνει το Reuters, οι τρεις ελληνικές ναυτιλιακές μεταφέρουν ρωσικό αργό εδώ και δεκαετίες και συνέχισαν να το κάνουν όταν η πλειονότητα των υπόλοιπων δυτικών εταιρειών εγκατέλειψαν το συγκεκριμένο εμπόριο για να αποφύγουν τον κίνδυνο κυρώσεων.
Αύξηση των ναύλων
Το εμπόριο ρωσικού αργού αποδείχτηκε ιδιαίτερα προσοδοφόρο τον τελευταίο χρόνο, αποφέροντας κέρδη ρεκόρ στις ναυτιλιακές που ανέλαβαν το ρίσκο και δεν σταμάτησαν τις συναλλαγές.
Τα ναύλα για τη μεταφορά ρωσικού αργού εκτινάχτηκαν τον περασμένο χειμώνα στα 15 εκατ. δολάρια για το ταξίδι ενός τάνκερ από κάποιο λιμάνι της Βαλτικής στην Ινδία.
Οι τρεις ελληνικές εταιρείες έχουν στην ιδιοκτησία τους πάνω από 100 πετρελαιοφόρα που είναι ικανά να αναλάβουν τη μεταφορά σχεδόν του συνόλου των ρωσικών εξαγωγών αργού από τα λιμάνια του Πρίμορσκ, Ουρστ-Λούγκα και Νοβοροσίσκ, ύψους 10 εκατ. τόνων τον μήνα ή 2,4 βαρελιών την ημέρα.
Διαχειρίζονται επίσης ένα στόλο από μικρότερα βυτιοφόρα που μεταφέρουν καύσιμα.
«Ο σκοτεινός στόλος μπορεί να μην είναι αρκετός για να μεταφέρει όλο το ρωσικό πετρέλαιο», είπε ένας από τους εμπόρους που εμπλέκονται στη ρωσική ναυτιλία πετρελαίου, αναφερόμενος στην εμφάνιση του λεγόμενου «σκοτεινού στόλου» φορτωτών που μεταφέρουν πετρέλαιο από τη Ρωσία και το Ιράν και δεν καλύπτονται από δυτικές ασφαλίσεις.
Ανέφερε ως κύριο λόγο το γεγονός ότι το ρωσικό πετρέλαιο ταξιδεύει τώρα 8-10 εβδομάδες για να φτάσει σε πελάτες στην Ασία, σε αντίθεση με δύο εβδομάδες που έκανε χρονικά πριν από τις κυρώσεις, όταν το πετρέλαιο πωλούνταν στην Ευρώπη. Αυτό σημαίνει ότι απαιτούνται περισσότερα τάνκερ για το εμπόριο.
Ωστόσο, προς το παρόν η Ρωσία φαίνεται να τα καταφέρνει καθώς προστέθηκαν και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες, ανέφεραν οι έμποροι.
Η Ρωσία βασίζεται τώρα στη ναυτιλιακή της εταιρεία Sovcomflot και σε πολλές ελάχιστα γνωστές ναυτιλιακές εταιρείες που είναι εγγεγραμμένες στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, την Ινδία, το Χονγκ Κονγκ, τις Σεϋχέλλες, την Γκάνα και άλλες τοποθεσίες, σύμφωνα με στοιχεία εμπόρων και ναυτιλίας.
Τα πλοία φέρουν σημαίες διαφορετικών κρατών από τη Λιβερία έως τα νησιά Κουκ.
Με πληροφορίες απο το ieidiseis.gr
Η Ουάσιγκτον καρφώνει τον Μητσοτάκη και τους εφοπλιστές του ως υποστηρικτές της Ρωσίας!
Απίστευτο χτύπημα στον άνθρωπο που παρίστανε τον «ρωσοφάγο» ζημιώνοντας την Ελλάδα και τους Έλληνες! Το χτύπημα αυτό αποκτά τεράστια σημασία διότι γίνεται από υψηλόβαθμο στέλεχος του Διεθνούς Χρηματοπιστωτικού Ινστιτούτου!
Ο Robin Brooks αποκαλύπτει ουσιαστικά πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης διέπραξε εσχάτη προδοσία κατά της Ελλάδος, αποδυναμώνοντας την γεωπολιτική της θέση, καταστρέφοντας την πραγματική οικονομία και ενισχύοντας παράλληλα γεωπολιτικά και οικονομικά την Τουρκία με την άφρονη στάση του να υιοθετήσει το σύνολο των κυρώσεων, χωρίς να απαιτήσει κανένα αντάλλαγμα. Μέχρι που φυσικά ήρθε η ώρα των εφοπλιστών.
Ο πρωθυπουργός λοιπόν που δεν προστάτευσε τον λαό και την πατρίδα του, άσκησε βέτο για τους ολιγάρχες εφοπλιστές! Μιλάμε για μία πραγματική μάστιγα κατά της Ελλάδας.
Δείτε τι αποκαλύπτει ο κορυφαίος οικονομικός αναλυτής της Ουάσινγκτον.
Οι ολιγάρχες της ελληνικής ναυτιλίας και η Ε.Ε
1. Η Ρωσία το 1ο εξάμηνο του ’23 εξάγει περισσότερο πετρέλαιο από ποτέ (μπλε). Αυτό είναι δυνατό μόνο χάρη στα ελληνόκτητα δεξαμενόπλοια (κόκκινα), τα οποία -από τότε που η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία- παρενέβησαν για να μεταφέρουν το ρωσικό πετρέλαιο σε μεγάλο βαθμό. Τα ελληνικά πλοία αποτελούν το 50% της συνολικής χωρητικότητας δεξαμενόπλοιων…
2. Οι Έλληνες ολιγάρχες της ναυτιλίας μετατόπισαν τα τάνκερ τους για να βοηθήσουν τη Ρωσία μετά την εισβολή. Τα ελληνικά πλοία ήταν το 33% της συνολικής χωρητικότητας δεξαμενόπλοιων από ρωσικά λιμάνια πριν από την εισβολή. Έκτοτε, ο αριθμός αυτός φτάνει το 50%. Αυτό σημαίνει ότι η πολεμική μηχανή του Πούτιν εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα ελληνικά πλοία…
3. Η Ρωσία εξάγει το 83% του πετρελαίου της από τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας (lhs) και της Βαλτικής (rhs). Τα ελληνόκτητα πετρελαιοφόρα αποτελούν το 75% της χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων από λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας και το 60% από τα λιμάνια της Βαλτικής (μπλε). ΔΕΝ υπάρχει ρωσική πολεμική μηχανή – δεν υπάρχει πόλεμος στην Ουκρανία – χωρίς ελληνικά πλοία…
4. Έτσι, η ΕΕ βρίσκεται σε μοναδική θέση να περιορίσει τη μηχανή του χρήματος του Πούτιν. Αλλά δεν το έχει κάνει αυτό. Αντίθετα, επιτρέπει να δέχεται πιέσεις από Έλληνες ολιγάρχες της ναυτιλίας, οι οποίοι πρώτοι αντιτάχθηκαν στο ανώτατο όριο των τιμών της G7 και – όταν αυτό έγινε αναπόφευκτο – το υποβάθμισαν ασκώντας πίεση για υψηλό ανώτατο όριο 60 $.
5. Το ελληνικό λόμπι στην ΕΕ βασίζεται σε δύο σημεία. Το πρώτο είναι: εάν τα ελληνικά πλοία δεν μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο, κάποιος άλλος θα το κάνει. Αυτό το επιχείρημα είναι τελείως ανοησία, καθώς κανείς άλλος δεν έχει την ικανότητα που έχουν οι Έλληνες ολιγάρχες της ναυτιλίας. Δεν υπάρχει εναλλακτική από τα ελληνικά πλοία για τη Ρωσία…
6. Το δεύτερο σημείο που επισημαίνουν οι Έλληνες λομπίστες: εάν το ανώτατο όριο της G7 μειωθεί από τα 60 δολάρια, η Ρωσία θα ανταποδώσει με περικοπές στην παραγωγή. Αυτό το σημείο έχει επίσης εκτεθεί ως απόλυτη ανοησία. Η Ρωσία χρειάζεται απεγνωσμένα μετρητά για τον πόλεμό της. Η μείωση του ανώτατου ορίου στα 50 δολάρια δεν θα επιφέρει ρωσικά αντίποινα…
7. Μεταθέτοντας τόσα πολλά από τα τάνκερ τους για να βοηθήσουν τη Ρωσία, οι Έλληνες ολιγάρχες της ναυτιλίας έχουν -με εμπορική έννοια- ευθυγραμμίστηκαν με τον Πούτιν. Δεν υπάρχει κανένας λόγος για την ΕΕ να ακούσει το λόμπι τους. Η ΕΕ πρέπει να επιταχύνει και να πιέσει για μείωση του ανώτατου ορίου της G7 σε τουλάχιστον 50 δολάρια.
Και όμως, σε αυτόν τον επικίνδυνο άνθρωπο που ενίσχυσε τους εχθρούς της Ελλάδας, έκανε την Τουρκία κυρία γεωπολιτική δύναμη στην περιοχή και έθεσε σε κίνδυνο τα συμφέροντα του λαού και της πατρίδας, ο κυρίαρχος λαός του εξασφάλισε την αυτοδυναμία. Για να ολοκληρώσει, ανενόχλητος την καταστροφή της πατρίδας…