Πότε έζησε ο Όμηρος;

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πότε έζησε ο Όμηρος;

Η συμβατική ιστορία προσπαθεί με νύχια και με δόντια να τοποθετήσει τον Όμηρο στον 8ο αιώνα πΧ. ώστε να συμβαδίσει με την απόκτηση της γραφής απο την Ανατολή και το ότι προηγούνται άλλοι πολιτισμοί απο τον Ελληνικό όπως είναι ο Αιγυπτιακός (όπως είδαμε στις προηγούμενες αναρτήσεις οι ίδιοι Αιγύπτιοι αποδέχονται τον Ελληνικό ως παλιότερο) ή τον πολιτισμό των Σουμερίων. Έτσι λοιπόν τοποθετούν τον Όμηρο στον 8ο αιώνα πΧ. λέγοντας πως έγραψε τα έπη 400 χρόνια περίπου μετά τα γεγονότα του Τρωϊκού πολέμου τα οποία τα τοποθετούν στο (περίπου) 1280π.Χ. και τα γεγονότα τις Αργονατικής εκστρατείας 2 γενιές πριν απο τον Τρωϊκό, αφού οι γονείς απο κάποιους συμμετέχοντες του Τρωϊκού, έλαβαν μέρος στην Αργοναυτική εκστρατεία.

Ας τα πάρουμε απο την αρχή.
Με το πρώτο που θα ξεκινήσω είναι μια τρομακτική αναφορά του Παυσανία, ο οποίος μας λέει κάτι που λέμε και εμείς σήμερα. Απο την εποχή του, οι άνθρωποι προσπαθούσαν να απαξιώσουν τον Όμηρο μέσω μιας “παθολογικής ασθένειας φθόνου” που όπως φαίνεται πάσχει ο Έλληνας και θέλει να τσακώνεται με τον αδελφό του, αυτό ακριβώς που συμβαίνει και σήμερα μεταξύ μας με κάποιους “Έλληνες” που προσπαθούν να μειώσουν καθετί Ελληνικό απο την Ιστορία μας και να συμμαχήσουν με τον εχθρό.

Ο Παυσανίας μας λέει λοιπόν, πως ενώ γνωρίζει πως ο Ησίοδος και ο Όμηρος είναι αρχαιότατοι, αποφεύγει να αναφερθεί ώστε να μην ξεσηκωθούν εναντίον του “άλλοι” ή και το ποιητικό κατεστημένο της εποχής.

[30.3] περὶ δὲ Ἡσιόδου τε ἡλικίας καὶ Ὁμήρου πολυπραγμονήσαντι ἐς τὸ ἀκριβέστατον οὔ μοι γράφειν ἡδὺ ἦν, ἐπισταμένῳ τὸ φιλαίτιον ἄλλων τε καὶ οὐχ ἥκιστα ὅσοι κατ’ ἐμὲ ἐπὶ ποιήσει τῶν ἐπῶν καθεστήκεσαν.
(Ἑλλάδος περιήγησις, Βοιωτικά, Παυσανίας)

Περί της ηλικίας του Ησιόδου και του Ομήρου δεν ήταν ευχάριστο για μένα να γράφω κάθε φορά κάτι ακριβέστατο για εκείνους , γνωρίζω τη τάση που είχαν οι άλλοι απέναντι μου, όσον αφορά την ποίηση μου και όσα έλεγα, με διάθεση κατηγορίας, και μου καταλόγησαν όχι λίγα.

Θα έχετε παρατηρήσει πως ο Όμηρος σηματοδοτεί την αρχή όλων. Όλοι οι συγγραφείς που γνωρίζουμε , όλοι οι Έλληνες φιλόσοφοι, όταν θέλουν να αναφέρουν μια πηγή ή να φέρουν ένα παράδειγμα, αναφέρονται πάντα στον Όμηρο. Απο εκείνα τα χρόνια λοιπόν υπάρχει το λεγόμενο σήμερα “Ομηρικό ζήτημα”.

Τώρα θα ασχοληθούμε για λίγο με το έργο “Μετεωρολογικά” του Αριστοτέλη.

Πάμε να δούμε τι μας γράφει :

[351b] καὶ πρότερον ὅλων τῶν ἐθνῶν ἀπώλειαι γίγνονται καὶ φθοραὶ πρὶν μνημονευθῆναι τὴν τούτων μεταβολὴν ἐξ ἀρχῆς εἰς τέλος.
και προτού η όλη εξέλιξη των γεωλογικών αυτών μεταβολών μπορέσει να καταγραφεί, ολόκληρα ΕΘΝΗ χάνονται και καταστρέφονται, απο την αρχή μέχρι το τέλος αυτών των μεταβολών.

(και ξανά η λέξη έθνος φυσικά για εκείνους που λένε πως δεν υπήρχε εννοιολογικά και λεξιλογικά τα αρχαία χρόνια)

οἷον συμβέβηκεν καὶ τὰ περὶ Αἴγυπτον·
Σαν ένα παράδειγμα (μιας τέτοιας γεωκλιματικής μεταβολής, εξηγούσε πριν γιατί μεταναστεύει ένα έθνος) , θα μπορούσαμε να αναφέρουμε την περίπτωση της Αιγύπτου.

καὶ γὰρ οὗτος ἀεὶ ξηρότερος ὁ τόπος φαίνεται γιγνόμενος
είναι προφανές ότι ο τόπος αυτός γίνεται συνεχώς ολοένα και πιο ξηρός (αφού δεν σημειώνονται πλέον βροχοπτώσεις)

καὶ πᾶσα ἡ χώρα τοῦ ποταμοῦ πρόσχωσις οὖσα τοῦ Νείλου,
και ολόκληρη η ύπαιθρος (χώρα) που υπάρχει τώρα οφείλεται στις αποθέσεις χώματος που μετέφερε ο ποτμαός Νείλος.

(Αυτό σημαίνει ότι ο Αριστοτέλης γνωρίζει την μορφολογία της Αιγύπτου. Ο Νείλος υπήρχε εκατομμύρια έτη πριν την γεωκλιματική αλλαγή. Σε αυτή την περίπτωση η παρουσία μεγάλου ποταμού δεν επηρεάζει σημαντικά το κλίμα. Τα νερά που προέρχονται απο ενελώς διαφορετική γεωκλιματική περιοχή της Γης. Επομένως πριν την εμφάνιση του Νείλου, ολόκληρη η περιοχή ήταν άγονη ενώ απο την στιγμή που μέσω γεωλογικών ανακατατάξεων δημιουργήθηκε ο Νείλος ,η περιοχή, έγινε εύφορη.)

διὰ δὲ τὸ κατὰ μικρὸν ξηραινομένων τῶν ἑλῶν τοὺς πλησίον εἰσοικίζεσθαι τὸ τοῦ χρόνου μῆκος ἀφῄρηται τὴν ἀρχήν.
Για αυτό τον λόγο, όταν αποξηράνθηκαν σταδιακά και τα τελευταία έλη των κοντινών περιοχών, εγκαταστάθηκαν εκεί, (δηλαδή στην κοιλάδα του Νείλου) λαοί που ζούσαν σε αυτές τις περιοχές, έτσι που μετά το πέρασμα μιας τόσο μεγάλης χρονικής περιόδου, δεν γνωρίζει κανένας ούτε ποιοι ήταν οοι αρχικοί κάτοικοι, αλλά ούτε και πότε άρχισε η μετεγκατάσταση.

φαίνεται οὖν καὶ τὰ στόματα πάντα,
φαίνεται λοιπόν πως όλοι οι κλάδοι στο δέλτα του ποταμού

(στόμα/στόμιο=δέλτα του ποταμού)

πλὴν ἑνὸς τοῦ Κανωβικοῦ,
εκτός απο έναν , του Κάνωβος (πολύ κοντά στην μετέπειτα δημιουργηθείσα Αλεξάνδρεια)

χειροποίητα καὶ οὐ τοῦ ποταμοῦ ὄντα,
ήταν αποτέλεσμα τεχνητών έργων και όχι φυσικές διεργασίες του ποταμιού.

(Εδώ διαπιστώνουμε ένα ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας τουλάχιστον ως προς τα υδραυλικά έργα, για τα οποία έχουμε την μαρτυρία του Ηροδότου, ο οποίος μας μεταφέρει την πληροφορία ότι ο Μήνης (περίπου 3100 πΧ), σύμφωνα με την παράδοση ήταν ο πρώτος βασιλιάς της Αιγύπτου, έφτιαξε ένα ανάχωμα στην καμπή του ποταμούα και τον εξέτρεψε σε νέα κοίτη, ενώ στο σημείο της παλιάς που αποξηράνθηκε, έκτισε την Μέμφιδα και επιπλέον δημιούργησε και μια τεχνητή λίμνη στα βόρεια και τα δυτικά της πόλης, ώστε να την προστατεύει.)

καὶ τὸ ἀρχαῖον ἡ Αἴγυπτος Θῆβαι καλούμεναι.
Γι’ αυτόν τον λόγο η Αίγυπτος σε μια προγενέστερη , αρχαία εποχή, ονομαζόταν Θήβαι.

δηλοῖ δὲ καὶ Ὅμηρος, οὕτως πρόσφατος ὢν ὡς εἰπεῖν πρὸς τὰς τοιαύτας μεταβολάς·
το γεγονός αυτό το αναφέρει και ο Όμηρος , μολονότι αυτός, θα πρέπει να πούμε , ότι είναι σχετικά πρόσφατος σε σχέση με την γεωκλιματική μεταβολή.

(Ο Αριστοτέλης εδώ μας λέει πως την εποχή του οι αρχαίοι Έλληνες, δηλαδή εμείς αποκαλούμε τον Αριστοτέλη αρχαίο, αυτούς στους οποίους αναφέρεται ο Αριστοτέλης πως να τους αποκαλέσουμε; Πανάρχαιοι Έλληνες, την ονόμαζαν Θήβα διότι την παρομοίαζαν με την Ελληνική Θήβα που είχε γίνει η διάσημη αποξήρανση της λίμνης Κωπαΐδα κάτι που χρονολογείται περίπου τον 16ο αιώνα π.Χ. Έτσι λοιπόν ας πέσουμε απο τα σύννεφα αφού χιλιάδες χρόνια πριν χιλιάδες χρόνια οι Έλληνες είχαν την τεχνογνωσία να αποξηράνουν ολόκληρες λίμνες. Μερικοί πρέπει να αναθεωρήσετε ώς προς το ποιος είναι πρωτόγονος και ποιος όχι. Μετά μας λέει πως ο Όμηρος είναι πρόσφατος αυτής της μεταβολής που έγινε στην Αίγυπτο).

ἐκείνου γὰρ τοῦ τόπου [352a] ποιεῖται μνείαν ὡς οὔπω Μέμφιος οὔσης ἢ ὅλως ἢ οὐ τηλικαύτης.
ο Όμηρος αναφέρεται στην περιοχή της Αιγύπτου (ἐκείνου), είτε σαν να μην έχει χτιστεί ακόμα η Μέμφις (Κάιρο), είτε σαν να μην ήταν ακόμη τόσο σημαντική, όσο έγινε αργότερα

(Σύμφωνα με τα λόγια του Αριστοτέλη έχουμε δύο σημαντικές πληροφορίες που η συμβατική επιστήμη αγνοεί ή δεν θέλει να γνωστοποιήσει σε όλους σας. Τα χρόνια που αρχίζει να κτίζεται η Μέμφις και τα χρόνια που γεννιέται και ο Όμηρος. “δηλοῖ δὲ καὶ Ὅμηρος, οὕτως πρόσφατος ὢν ὡς εἰπεῖν πρὸς τὰς τοιαύτας μεταβολάς”)

(Υπάρχει άραγε κάποια αξιόπιστη πηγή, ιστορική που να επιβεβαιώνεται αρχαιολογικά, για το πότε κτίστηκε η Μέμφις ώστε να βρούμε πότε γεννήθηκε ο Όμηρος; Ναι για κακή τους τύχη υπάρχει. Υπάρχει ο “Λίθος του Παλέρμο”. Είναι ένας απο τους επτά που έχουν βρεθεί και γράφουν πάνω ονόματα βασιλιάδων και άλλων πληροφοριών για την Αίγυπτο και γράφει και την χρονολογία ίδρυσης της πόλης. Οι αρχαιολόγοι λοιπόν συμφωνούν χωρίς καμία αμφιβολία και είναι κάτι επίσημο για την εγκυρότητα των στοιχείων που γνωρίζουμε απο τις πλάκες αυτές. Η πόλη ιδρύθηκε περί το 3100πΧ. απο τον Μήνη, που ένωσε τα δύο βασίλεια της Αιγύπτου, τη ν Άνω και την Κάτω Αίγυπτο. Αυτό είναι κάτι αποδεκτό. Απο την στιγμή λοιπόν που ο Όμηρος μας λέει ο Αριστοτέλης είναι πρόσφατος αυτό σύμφωνα με τα λεξικά σημαίνει δύο πράγματα.

1. ή αυτός που αναφέρεται στο κοντινό παρελθόν
2. ή που μόλις έχει συμβεί ή δημιουργηθεί

Στην πρώτη εκδοχή θα πρέπει να τοποθετηθεί ο Όμηρος πριν το 3100 ίσως και το 3200πΧ. Στην δεύτερη εκδοχή περίπου το 3100πΧ. το λιγότερο.

Καταλαβαίνετε πως εδώ δεν μιλάμε για το 8ο αιώνα πΧ. Ο Αριστοτέλης καταρρίπτει την άτοπη και αβάσιμη τοποθέτηση του Ομήρου τόσο πρόσφατα. Φαίνεται όμως πως κάποιοι ενοχλούνται πολύ και έχουν φτιάξει μια τόσο καλοστημένη σούπα , που μετά μανίας προσπαθούν να κρατήσουν, ώστε να προηγηθούν άλλοι λαοί εκτός των Ελλήνων. Στην ίδια εποχή θα πρέπει να καταλήξουμε βεβαίως και για τον Ησίοδο , καθώς υπάρχει η πληροφορία ότι συμμετείχαν απο κοινού σε κάποιον διαγωνισμό ποίησης, τον οποίο κέρδισε ο Ησίοδος.

Επίσης είναι γνωστό ότι στα έπη του δεν αναφέρεται το όνομα “Νείλος” διότι προφανώς δεν είχε ακόμα καθιερωθεί, αλλά το όνομα που χρησιμοποιεί είναι “Ο Αίγυπτος” ενώ για την χώρα της Αιγύπτου, την αναφέρει ως “Η Αίγυπτος”.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με την σημερινή επικρατούσα άποψη, η περίφημη πυραμίδα του Χέοπα χτίστηκε το 2580 πΧ. )

Αυτές τις πληροφορίες μας δίνει ο Αριστοτέλης.

Ο Ερατοσθένης (3ος π.Χ. αιώνας), ο οποίος υπήρξε ο τρίτος κατά σειρά της βιβλιοθήκης της Αλεξανδρείας, στο έργο του “Χρονογραφίαια” (Chronographiai Fragmenta Historicorum Graecorum 241 F 1d), τοποθετεί τον Όμηρο έναν αιώνα μετά τα Τρωϊκά αλλά δεν λέει ποτέ για το 1184πΧ. Απο που οι κύριοι της συμβατικής επιστήμης αναφέρουν κάτι τέτοιο; Να μας δείξουν την αρχαία πρωτότυπη πηγή που το γράφει αυτό ο Ερατοσθένης παρακαλώ.

Στην “Πρόκλου Χρηστομάθεια” ή αλλιώς “Πρόκλου Βίος Ομήρου” διαβάζουμε :

οἱ δὲ περὶ Κράτητα ἀνάγουσιν αὐτὸν εἰς τοὺς Τρωικοὺς χρόνους.
όσοι είναι με το μέρος του φιλολόγου Κράτητα ανάγουν τον Όμηρο κατά τους Τρωϊκούς χρόνους.

[8] φαίνεται δὲ γηραίὸς ἐκλελοιπὼς τὸν βίον·
φαίνεται ότι εγκατέλειψε τη ζωή ήδη γηραιός

ἡ γὰρ ἀνυπέρβλητος ἀκρίβεια τῶν πραγμάτων προβεβηκυῖαν ἡλικίαν παρίστησιν.
η ακρίβεια με την οποία περιέγραψε τα πράγματα δείχνει πως έζησε πολύ,( η ηλικία του είχε τραβήξει πολύ για αυτό και περιέγραψε τόσο καλά τα πράγματα)

πολλὰ δ᾽ ἐπεληλυθὼς μέρη τῆς οἰκουμένης
είχε ταξιδέψει σε πολλά μέρη της οικουμένης

ἐκ τῆς πολυπειρίας τῶν τόπων εὑρίσκεται.
αυτό γίνεται φανερό απο τις πολλές πληροφορίες για τους τόπους που επισκέφθηκε

(ε δε γινόταν αλλιώς ρε “εμπιστήμονες” που τον θέλετε και τυφλό. Ναι είμαι εριστικός. Πως περιγράφει με τόσο λεπτομέρεια τα χρώματα και τις πόλεις και την ασπίδα του Αχιλλέως αφού ήταν τυφλός; Προφανώς και όποιος τα πιστεύει αυτά είναι ανόητος και δέχεται την επιστήμη με τυφλή πίστη και τον παρακαλώ να αναθεωρήσει. Εδώ θα ειπωθούν αλήθειες. Όπως το λένε και οι νεαροί της εποχής, εδώ θα βγάλω σέντρα όλη τη δήθεν επιστήμη που ηθελημένα όπως φαίνεται κρύβει πηγές για να μην φανερωθεί η αλήθεια).

———-

Σταματάω εδώ. Θεωρώ έδωσα αρκετές πληροφορίες για την ώρα.

👉Στην δεύτερη φωτογραφία βλέπετε τον “Λίθο του Παλέρμο” ή αλλιώς “Στήλη του Παλέρμο”.

👉Η πρώτη δεν χρειάζεται εξήγηση. Το σημείο κοινής αναφοράς των Ελλήνων. Ο Παππούς μας , ο Όμηρος. Θα τον τιμάω ως σύγχρονος “εγγονός” του, λόγω του ονόματος που μου δόθηκε, μέχρι να πεθάνω. Προχωράμε.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ