Νέες βάσεις των ΗΠΑ: Μόνο με εγγύηση των εθνικών συμφερόντων

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το αίτημα των ΗΠΑ που θα υποβληθεί στην κυβέρνηση μετά την έγκρισή του από τη Γερουσία για διάθεση διευκολύνσεων στις ΗΠΑ στα νησιά του Αιγαίου θα αποτελέσει την τελευταία ευκαιρία για την κυβέρνηση να διασφαλίσει όλα τα ελληνικά εθνικά συμφέροντα. Διαφορετικά θα οδηγήσει τη χώρα σε επικίνδυνες περιπέτειες.

  • Από την Κύρα Αδάμ

Και τούτο διότι οι ΗΠΑ, στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ, έχουν παράνομα επιβάλει αποστρατιωτικοποίηση κυρίως στα νησιά της Συνθήκης της Λωζάννης και της Σύμβασης Μοντρέ και δεν αποδέχονται τα 10 ν.μ. εθνικού χώρου και κατάθεση σχεδίων πτήσης. Ενώ σε αποκλειστικά εθνικό αμερικανικό πλαίσιο υποστηρίζουν εγγράφως ότι 39 βραχονησίδες του Αιγαίου, συμπεριλαμβανομένων και των βραχονησίδων Καλόγεροι στο μέσο του Αιγαίου, δεν είναι ελληνικές.

Χώρια που η ακτοφυλακή των ΗΠΑ έχει καταχωρίσει στο αμερικανικό εγχειρίδιο GLΟBAL SAR PLAN το μισό Αιγαίο ως περιοχή SAR (περιοχή θαλάσσιας έρευνας και διάσωσης) της Αγκυρας, γεγονός που αποδέχεται και εφαρμόζει ο 6ος Στόλος. Με αυτά τα δεδομένα που θα καταγραφούν στη συνέχεια, η όποια διάθεση των νήσων ΛΗΜΝΟΣ – ΣΚΥΡΟΣ -ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ και ΚΑΡΠΑΘΟΣ θα πρέπει να γίνει μόνο υπό προϋποθέσεις για να διασφαλιστούν τα ελληνικά συμφέροντα.

Αποστρατιωτικοποίηση

Οι ΗΠΑ, στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ και προς ικανοποίηση των τουρκικών βλέψεων σε βάρος της Ελλάδας, έχουν επιβάλει από το 1980 αυθαίρετα και παράνομα αποστρατιωτικοποίηση κυρίως στα νησιά Σαμοθράκη, Λήμνος, Σάμος, Ικαρία, Λέσβος, Χίος και στα Δωδεκάνησα, και ισχυρίζονται και εφαρμόζουν στην πράξη ότι η Ελλάδα με το στρατιωτικό αεροδρόμιο στη Λήμνο παραβιάζει τη Συνθήκη της Λωζάννης, η οποία όμως δεν απαγορεύει αεροπορικές βάσεις ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΝΑΥΤΙΚΕΣ.

tourkia nhsia aigaiou
Από τη δεκαετία του 1980 ΗΠΑ και ΝΑΤΟ, παράνομα και αυθαίρετα εξυπηρετώντας τις βλέψεις της Τουρκίας, έχουν στοχοποιήσει στην πράξη τα νησιά του Αιγαίου και υποστηρίζουν ψευδώς ότι είναι αποστρατιωτικοποιημένα. Καμιά ελληνική κυβέρνηση μέχρι τώρα δεν τόλμησε να ανατρέψει τις παράνομες και ψευδείς αποφάσεις του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ. Τώρα είναι η τελευταία ευκαιρία, αν τολμήσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη…

Λόγω μη ελληνικής αντίδρασης έφτασαν μάλιστα στο σημείο ο Αμερικανός ανώτατος διοικητής Νατοϊκών Δυνάμεων Ευρώπης (SACEUR) να εκδώσει διαταγή προς τις χώρες του ΝΑΤΟ (Αύγουστος 2006) με την απαγόρευση στα αεροσκάφη των χωρών να προσεγγίσουν εγγύτερα των 6 ν.μ. από τις ακτές των νήσων, με το παράνομο και ηλίθιο αιτιολογικό ότι τα νησιά με βάση τις συνθήκες τελούν υπό καθεστώς αποστρατιωτικοποίησης, θέτοντας ταυτόχρονα και στα άχρηστα τα 10 ν.μ. ΕΕΧ (η «κυριακάτικη δημοκρατία» συνεχώς και πιεστικώς αναφέρεται σε τακτά διαστήματα αναλυτικότατα στο θέμα αυτό).

Η διαταγή αυτή του SACEUR παραμένει ακόμα και σήμερα σε ισχύ, λόγω αδράνειας ανευθυνότητας, αδιαφορίας και αδυναμίας όλων των ελληνικών κυβερνήσεων.
Ανεξάρτητα αν η κυβέρνηση παραχωρήσει ή όχι τη Λήμνο στις ΗΠΑ, οφείλει να απαιτήσει την απόσυρση και την κατάργηση όλων των διαταγών του ΝΑΤΟ που θέτουν σε κίνδυνο την ελληνική κυριαρχία των νήσων, διαφορετικά θα οδηγηθεί η χώρα σε περιπέτειες αναθεώρησης των συνθηκών.

Η κυβέρνηση με την παραχώρηση της Αλεξανδρούπολης στις ΗΠΑ όφειλε να έχει ζητήσει την κατάργηση των διαταγών του ΝΑΤΟ, πλην όμως δεν το έπραξε. Ετσι θα της δοθεί μια δεύτερη ευκαιρία για να προασπίσει την ελληνική κυριαρχία, διαφορετικά -αργά ή γρήγορα- οιΕλληνες θα πληρώσουν τις αμαρτίες συγκάλυψης της ελληνικής κυβέρνησης.

Ελληνικός εθνικός εναέριος χώρος – σχέδια πτήσεων

Οι ΗΠΑ, στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ, δεν αποδέχονται τα 10 ν.μ., αλλά μόνο τα 6 ν.μ. του ΕΕΧ, καθώς επίσης και τα σχέδια πτήσης, και ταυτίζονται νομικά και πολιτικά με τις θέσεις της Αγκυρας. Αυτό αποδεικνύεται και από τη διαταγή του αμερικανού SACEUR που προαναφέρθηκε.

Ωστόσο, το πρόβλημα του ΕΕΧ η κυβέρνηση το έχει αναγάγει σε… τουρλουμπούκι, με αδιαφορία και ασυνέπεια σε βάρος της χώρας, με αποτέλεσμα κανένας χρήστης του ΕΕΧ να μη γνωρίζει πόσα ναυτικά μίλια και πού τα έχει η Ελλάδα, δηλαδή αν έχει 6, 10 ή 12 ν.μ. Και τούτο διότι η κυβέρνηση κύρωσε στη Βουλή τον νόμο 4767/21 Ιανουαρίου 2021, με τον οποίο στο Ιόνιο και μέχρι το Ταίναρο επεκτείνονται τα χωρικά ύδατα ΜΕΤΑ ΤΟΥ ΥΠΕΡΚΕΙΜΕΝΟΥ ΕΝΑΕΡΙΟΥ ΧΩΡΟΥ σε 12 ν.μ., και για τον νόμο αυτό πήρε κομματικά και πατριωτικά εύσημα. Ομως ο νόμος αυτός είναι ανενεργός, διότι ουδείς χρήστης, ήτοι όλα τα αεροπορικά μέσα -πολιτικά και στρατιωτικά, εθνικά και διεθνή-, δεν γνωρίζει και δεν εφαρμόζει τα 12 ν.μ., αλλά τα 10 ν.μ. εναέριου χώρου.

Και τούτο διότι μολονότι έχουν περάσει 2,5 έτη από την ψήφιση του νόμου, το επιτελικό κράτος της Ν.Δ. δεν έχει καταχωρίσει ακόμα τα 12 ν.μ. ΕΕΧ στο Ιόνιο στο θεσμικό εγχειρίδιο αεροπορικών πληροφοριών Ελλάδας (AIP GREECE), το οποίο υποχρεωτικά χρησιμοποιούν όλα τα αεροπορικά μέσα για τις πτήσεις στο FIR Αθηνών, αλλά ακόμα και σήμερα αναγράφεται ότι ο ΕΕΧ σε όλη την ελληνική επικράτεια είναι 10 ν.μ. και όχι 12 ν.μ. στο Ιόνιο.

Βραχονησίδες

Τον Αύγουστο 2021 κυκλοφόρησε η πρώτη έκθεση της διεύθυνσης Ερευνών του Κογκρέσου, που περιλαμβάνει και τα Ελληνοτουρκικά. Στην έκθεση αυτή, η οποία είναι σε ισχύ, αναγράφεται ότι 39 βραχονησίδες στο Αιγαίο δεν είναι ελληνικές και είναι διαφιλονικούμενες μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας.

Την έκθεση αυτή η κυβέρνηση των ΗΠΑ και το Κογκρέσο, αλλά και η κυβέρνηση Μητσοτάκη, την αποδέχθηκαν με τη διαδικασία σιωπηρής αποδοχής, διότι ουδείς αντέδρασε για να την καταργήσει ή να την τροποποιήσει, μολονότι είναι σε βάρος ελληνικής κυριαρχίας και μολονότι περιέχει χάρτη με 39 βραχονησίδες μη ελληνικές. Εναν μήνα μετά την κυκλοφορία της εν λόγω έκθεσης 30 Σεπτεμβρίου 2021, και σίγουρα με βάση αυτή την έκθεση του Κογκρέσου, η Αγκυρα έστειλε επιστολή στον ΟΗΕ, με την οποία δηλώνει και ισχυρίζεται ότι πλείστες βραχονησίδες στο Αιγαίο δεν είναι ελληνικές και προτείνει διαπραγματεύσεις για μοιρασιά.

ellhnikes vraxonhsides
Ο χάρτης της έκθεσης του αμερικανικού Κογκρέσου με τις 39 ελληνικές βραχονησίδες, τις οποίες η αμερικανική κυβέρνηση τις χαρακτηρίζει διαφιλονικούμενες, μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, δηλαδή μη ελληνικές. Τώρα είναι η ευκαιρία για την κυβέρνηση Μητσοτάκη να απαιτήσει την απόσυρση της αμερικανικής έκθεσης, προτού αποφασίσει να παραχωρήσει στην Ουάσινγκτον ελληνικά νησιά για αμερικανικές διευκολύνσεις

Στην τουρκική αυτή επιστολή, η κυβέρνηση απάντησε με ψέματα για να υποστηρίξει την ελληνικότητα των βραχονησίδων, εκτός και πλέον εφαρμόζεται η πρόσφατη δήλωση Μητσοτάκη, ότι η κυριαρχία είναι έννοια σχετική. Ετσι η κυβέρνηση κατά τις διαπραγματεύσεις για παραχώρηση διευκολύνσεων οφείλει να απαιτήσει τη διόρθωση- τροποποίηση της έκθεσης του Κογκρέσου.

Οφείλει ακόμα να απαιτήσει από τις ΗΠΑ να αποδεχθούν την παραχώρηση και να χρησιμοποιήσουν τις βραχονησίδες Καλόγεροι ως βάση ευκολιών, δεδομένου ότι οι βραχονησίδες αυτές είναι μεγάλες σε έκταση για εύκολη δημιουργία ελικοδρομίου τουλάχιστον, διαθέτουν νερό και κόλπους για ανεφοδιασμό, προκειμένου να μην ψάχνουμε να βρούμε τις βραχονησίδες υπαιτιότητια ΗΠΑ και αδιαφορία της κυβέρνησης.

Περιοχή SAR

Οφείλει η κυβέρνηση των ΗΠΑ να σεβαστεί την ελληνική νομοθεσία και να τροποποιήσει το εγχειρίδιο της αμερικανικής ακτοφυλακής, ώστε να αναγράφεται σε αυτό που χρησιμοποιούν όλες οι αμερικάνικες ένοπλες δυνάμεις και ο 6ος Στόλος, ότι η περιοχή SAR της Αθήνας είναι το FIR Αθηνών και όχι το μισό Αιγαίο να είναι SAR Αγκυρας.

Η Κάρπαθος

Οι ΗΠΑ θεωρείται βέβαιο ότι θα ζητήσουν ευκολίες στη Σκύρο και πολύ πιθανό στην Κάρπαθο, ανεξάρτητα από τις συνθήκες και οποιουδήποτε άλλους περιορισμούς. Το αεροδρόμιο της Καρπάθου, το οποίο βρίσκεται εκτός τουριστικής περιοχής της νήσου, διαθέτει το μεγαλύτερο διάδρομο απογείωσης και προσγείωσης στην Ελλάδα (τα αεροδρόμια Σκύρου και Καρπάθου έγιναν έπειτα από απόφαση του τότε αρχηγού ΓΕΑ, αείμνηστου πτεράρχου Ν. Κουρή), καθώς επίσης και καταφύγια αεροσκαφών και χρησιμοποιείται ως αεροδρόμιο καταφυγής για κατάσταση ανάγκης.

Η Κάρπαθος εμπίπτει στους σκληρότερος ανά την υφήλιο στρατιωτικούς περιορισμούς αποστρατιωτικοποίησης από την Ελλάδα, που έθεσε η Ρωσίας τη Συνθήκη των Παρισίων. Οι περιορισμοί τέθηκαν με το δήθεν αιτιολογικό ασφάλειας της Ανατολίας στην Τουρκία. Το θέμα αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα για παραχώρηση ευκολιών στις ΗΠΑ την Κάρπαθο, διότι δεν στρατιωτικοποιεί η Ελλάδα το νησί αλλά τρίτη χώρα, που δεν περιλαμβάνεται στους περιορισμούς της συνθήκης και επιπλέον η παραχώρηση ευκολιών στην Κάρπαθο προς τις ΗΠΑ δεν αποτελούν απειλή για την Ανατολία στην Τουρκία, εκτός και αν ο Ερντογάν ισχυριστεί ότι οι ΗΠΑ με τη βάση στην Κάρπαθο θέλουν να επιτεθούν και να καταλάβουν τη φίλη τους και σύμμαχο Τουρκία.

Επειδή το ρίσκο για την Ελλάδα και τον Ελληνισμό είναι μεγάλο σε ό,τι αφορά τη Ρωσία, η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη -εθνικά και πατριωτικά- να απαιτήσει από τις ΗΠΑ να τροποποιήσουν όλες τις πολιτικές θέσεις που έχουν πάρει εναντίον της Ελλάδας στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ και σε εθνικό αμερικανικό επίπεδο για να διασφαλίσει τα εθνικά μας συμφέροντα, διότι η έκθεση, σε ρίσκο με τις ήδη ευκολίες στην Αλεξανδρούπολη και τη Σούδα, αυξάνεται κατακόρυφα με τυχόν διάθεση ευκολιών στα νησιά. Και τούτο διότι η Ρωσία έχει ήδη στοχοποιήσει με συμβατικά και με πυρηνικά όπλα μικρής ισχύος τις δύο ήδη υπάρχουσες αμερικάνικες βάσεις και το ίδιο θα κάνει και με νέες τυχόν παραχωρήσεις στα νησιά, με αποτέλεσμα το ολοκαύτωμα να το υποστούν οι Ελληνες.

Επιπροσθέτως, οφείλει να μην επιτρέψει η κυβέρνηση πολιτικές αυθαιρεσίες ΗΠΑ, ΝΑΤΟ και Τουρκίας να μετατραπούν σε νομικές διαφορές, που θα επιτρέψουν στην Τουρκία να ωφεληθεί νομικά σε βάρος της κυριαρχίας της Ελλάδας τα μέγιστα χωρίς χρήση όπλων.

Η Μαύρη Θάλασσα, θέατρο πολέμου

Η απόφαση των ΗΠΑ να ζητήσουν από την ελληνική κυβέρνηση διευκολύνσεις στα νησιά του Αιγαίου εντάσσεται στον σχεδιασμό ενίσχυσης των αμερικανικών δυνάμεων στα θέατρα του πολέμου στην περιοχή.

Η περίπτωση της Καρπάθου είναι κάτι πάρα πάνω από οφθαλμοφανής, καθώς οι ΗΠΑ του Τζο Μπάιντεν θέλουν να είναι όσο το δυνατόν καλύτερα προετοιμασμένες για επιχειρήσεις στη Συρία και πιθανότατα και εναντίον του Ιράν. Η Σκύρος, η Λήμνος και πιθανότατα οι Καλόγεροι εντάσσονται στα αμερικανικά σχέδια ενίσχυσης των δυνάμεων που θα χρησιμοποιηθούν από την Ουκρανία στο νέο θέατρο του πολέμου, που είναι η περιοχή της Μαύρης Θάλασσας -στη θάλασσα και στον αέρα-, έτσι ώστε να εγκλωβιστεί ο ρωσικός στόλος της Μαύρης Θάλασσας και να σχηματιστεί μια νέα ζώνη πολέμου, που θα αποκλείσει τις θαλάσσιες μεταφορές, πολεμικών και εμπορικών, μεταξύ των ρωσικών εδαφών, της Κριμαίας και κυρίως της Οδησσού.

Το ΝΑΤΟ στην τελευταία Σύνοδο στο Βίλνιους δεν άφησε καμιά αμφιβολία, σύμφωνα με το τελικό ανακοινωθέν, ότι το ενδιαφέρον της Συμμαχίας εντείνεται στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας: «… Η περιοχή της Μαύρης Θάλασσας είναι στρατηγικής σημασίας για τη Συμμαχία. Αυτό ενισχύεται από τον επιθετικό πόλεμο της Ρωσίας εναντίον της Ουκρανίας. Τονίζουμε τη συνεχή υποστήριξη των προσπαθειών των Συμμάχων στην περιοχή που έχουν στόχο τη διατήρηση της ασφάλειας, της ακεραιότητας, της σταθερότητας και
της ελεύθερης ναυσιπλοΐας στη Μαύρη Θάλασσα, συμπεριλαμβανομένης ανάλογα με την περίσταση και μέσω της Σύμβασης του Μοντρέ. Επιπλέον, θα επιτηρούμε και θα εκτιμούμε τις εξελίξεις στην περιοχή και θα ενισχύσουμε το επίπεδο ενημέρωσης, εστιάζοντας ιδιαίτερα στις απειλές, στην ασφάλειά μας και τις πιθανές ευκαιρίες στενότερης συνεργασίας με τους εταίρους στην περιοχή».

Με άλλα λόγια, το ΝΑΤΟ έχει αποφασίσει να αυξήσει την επιτήρηση των ρωσικών κινήσεων και δραστηριοτήτων στη Μαύρη Θάλασσα. Γεγονός που σημαίνει ότι όλο και περισσότερες συμμαχικές αεροπορικές δραστηριότητες υπό την ουκρανική σημαία θα είναι αναγκαίες. Η αφορμή έχει αρχίσει από τις 17 Ιουλίου, όταν η Μόσχα αποσύρθηκε από τη συμφωνία των σιτηρών της Μαύρης Θάλασσας, επειδή για έναν ολόκληρο χρόνο ρωσικά σιτηρά και κυρίως λιπάσματα αμμωνίας δεν μπόρεσαν να μεταφερθούν ελευθέρα στον υπόλοιπο κόσμο, λόγω των οικονομικών κυρώσεων σε βάρος της Ρωσίας και ουκρανικών καταστροφών του μεγαλύτερου αγωγού αμμωνίας στον κόσμο, που κατέληγε στην Οδησσό.

Η Ρωσία, από την πλευρά της, έχει ανακοινώσει ότι όλα τα πλοία που πλέουν στη Μαύρη Θάλασσα προς ουκρανικά λιμάνια θα θεωρούνται δυνάμει πλοία πολεμικού ανεφοδιασμού, ενώ γνωστοποίησε ότι τα βορειοδυτικά και νοτιοανατολικά τμήματα των διεθνών υδάτων στη Μαύρη Θάλασσα θα καταστούν περιοχές επικίνδυνες για τη ναυσιπλοΐα, προκειμένου να εμποδιστεί οποιαδήποτε σκέψη μεταφοράς ουκρανικών σιτηρών χωρίς προηγούμενη συμφωνία.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ