Σε θρίλερ για γερά νεύρα εξελίσσεται το δράμα που βιώνει εδώ και περίπου έναν μήνα μία από τις μεγαλύτερες θιασάρχισσες που πέρασαν από τα ελληνικά θέατρα, η θρυλική Καλή Καλό.
Από τον Νίκο Νικόλιζα
Ποιος θα το πίστευε ότι η γυναίκα σύμβολο αγώνων μιας ολόκληρης εποχής, το παιδί «θαύμα» που ξεκίνησε από τη Μάντρα του Αττίκ, παίζοντας ακόμα και με τον κορυφαίο όλων Βασίλη Λογοθετίδη σε ηλικία μόλις 6 ετών, ο άνθρωπος που έβγαλε στη σκηνή τον Κώστα Βουτσά και τη Μαρινέλλα, και έδωσε δουλειά σε εκατοντάδες ηθοποιούς όλα τα χρόνια, σήμερα, σε ηλικία 96 ετών, είναι φιλοξενούμενη σε δημόσιο νοσοκομείο, όπου κανείς δεν γνωρίζει για πόσο χρονικό διάστημα ακόμα θα μπορεί το νοσοκομείο να τη φιλοξενεί ή αν θα βρεθεί ξαφνικά στον δρόμο.
Ναι, καλά διαβάσατε. Βρίσκεται φιλοξενούμενη, μια και κανείς δεν βάζει την υπογραφή του για να πάρει εξιτήριο. Το πιο συγκλονιστικό της τραγικής ιστορίας της σπουδαίας αυτής θεατρίνας είναι ότι ακόμα και δημόσια γηροκομείααδυνατούν να την περιθάλψουν επειδή έχει να κάνει δήλωση στην Εφορία αρκετά χρόνια, ενώ, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΗ Σπύρο Μπιμπίλα, οι απλήρωτοι λογαριασμοί σε ΔΕΗ και άλλους δημόσιους οργανισμούς είναι δυσθεώρατοι, με την ίδια να έχει θέμα ακόμα και επιβίωσης.
Ας πάρουμε, όμως, την ιστορία από την αρχή. Ολα άρχισαν πριν από περίπου έναν μήνα, όταν η σπουδαία θεατρίνα, ύστερα από δική της έκκληση, παρότρυνε τη γυναίκα που τη φρόντιζε να τη μεταφέρει σε νοσοκομείο, λόγω της δύσπνοιας που είχε. Ετσι κι έγινε. Η Καλλιόπη Καλοχριστιανάκη, όπως είναι το πραγματικό της όνομα, μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο και το υγειονομικό προσωπικό βρέθηκε πάνω από το προσκεφάλι της. Ωστόσο, τα πράγματα άρχισαν να ξεδιαλύνονται όταν περίοικοι της μεγάλης ηθοποιού στην περιοχή της Κυψέλης επικοινώνησαν με τον πρόεδρο των ηθοποιών Σπύρο Μπιμπίλα, στον οποίο μετέφεραν πως εκτός από τα ενοίκια που έχουν συγκεντρωθεί και δεν έχουν πληρωθεί το ίδιο συμβαίνει με τους λογαριασμούς των ΔΕΚΟ, ενώ δεν υπάρχει η δυνατότητα να έχει κάποιον που να τη φροντίζει γιατί οι συνθήκες διαβίωσης για εκείνη είναι πολύ δύσκολες.
«Είναι αλήθεια ότι εδώ και μερικούς μήνες προσπαθούμε να βρούμε κάποια λύση για την τεράστια αυτή μορφή του θεάτρου, την Καλή Καλό. Μια τεράστια θεατρίνα που μπορεί η νεότερη γενιά να μην τη γνωρίζει, ωστόσο έχει γράψει με χρυσά γράμματα το όνομά της. Επικοινώνησα με την κόρη της στον Καναδά, η οποία μας ανέφερε πως δεν έχει τη δυνατότητα να είναι κοντά της, ούτε μπορεί να κάνει κάτι για τις συνθήκες που ζει η μητέρα της, αποκλείοντάς μας οποιαδήποτε δυνατότητα βοήθειας. Από την άλλη προσπαθήσαμε να τη βάλουμε σε δημόσιο γηροκομείο. Ομως, ούτε αυτό είναι εφικτό, καθώς πρέπει να υπογράψει συγγενής της για να φύγει από το νοσοκομείο, ενώ το γηροκομείο δεν αναλαμβάνει ανθρώπους που δεν είναι τακτοποιημένοι στο σύστημα της ΑΑΔΕ»λέει απεγνωσμένα ο Σπύρος Μπιμπίλας αποκλειστικά στην «Espresso» για το δράμα της Καλής Καλό. Και συνεχίζει: «Το μόνο που μπορεί να γίνει είναι να επέμβει ο εισαγγελέας και να δώσει λύση, ώστε αυτή η ιστορική μορφή να μεταφερθεί στο Γηροκομείο Αθηνών, ώστε να έχει όλες τις απαραίτητες φροντίδες που της αρμόζουν».
Η σπουδαία ηθοποιός είχε μιλήσει στον υπογράφοντα και στην «Espresso» πριν από μερικά χρόνια, ξετυλίγοντας το κουβάρι της μυθιστορηματικής ζωής της. «Δεν επέλεξα την τηλεόραση και τον κινηματογράφο γιατί δεν μπόρεσα να έχω την επαφή με τον θεατή. Ο,τι δουλειά και αν έκανα, έσπαγαν ταμεία. Εβγαζα λεφτά με το τσουβάλι, είχα όμως δίπλα μου διαχειριστές οι οποίοι βρίσκονταν ξαφνικά με διαμερίσματα κι εγώ με χρέη στο ΙΚΑ. Δεν το κρύβω, είμαι σε άθλια οικονομική κατάσταση. Εχω ορισμένες τουαλέτες και θέλω να τις πουλήσω για να μπορέσω να έχω μια μεγαλύτερη οικονομική ευχέρεια, για να έχω μια κοπέλα στο σπίτι μου να βοηθάει που είμαι μόνη» έλεγε πριν από μερικά χρόνια σε μια κραυγή απόγνωσης.
Αν και η ίδια είχε καταφέρει να ζει πλουσιοπάροχα όλα τα χρόνια της ζωής της, βοηθώντας πλήθος καλλιτεχνών, ωστόσο ένα τυχαίο γεγονός με τον γιο της την ανάγκασε να ξεπουλήσει τα πάντα προκειμένου να τον κάνει καλά. Τελικά ούτε αυτό το κατάφερε (αν και γύρισε όλη τη Γη προκειμένου να τον κάνει καλά), αφού ο γιος της πέθανε σε νεαρή ηλικία αφήνοντας τη μόνη. Τις τελευταίες δεκαετίες της ζωής της η μεγάλη θιασάρχισσα έμενε σε ένα πολύ μικρό διαμέρισμα της Ανω Κυψέλης, έχοντας συντροφιά μόνο τις φωτογραφίες της και τους πρωταγωνιστές τους: Ρίτσος, Λογοθετίδης, Αττίκ, Βουτσάς, Μαρινέλλα και όλα τα ιερά τέρατα που συνεργάστηκε.
Πνευματικό της παιδί, ο Κώστας Βουτσάς, τον οποίο η ίδια βοήθησε στα πρώτα του βήματα. «Είχε πολύ μεγάλο ταλέντο ο Κώστας. Καταρχάς χόρευε απίστευτα και πεταγόταν μέχρι τον ουρανό στις φιγούρες. Αποφάσισα, λοιπόν, να τον βάλω στο πλευρό μου (σχεδόν ως συμπρωταγωνιστή), αν και υπήρχε άτυπη απαγόρευση και εγώ πρώτη έσπασα το εμπάργκο, γιατί ένας πρωταγωνιστής έπρεπε να έχει δίπλα του ένα μεγάλο όνομα. Και ο Κώστας δεν ήταν τίποτα τότε. Και επειδή ήταν πολύ σωστός και ως χαρακτήρας και ως ηθοποιός, τον κατέβασα στην Αθήνα με διετές συμβόλαιο. Θυμάμαι ότι οι πρόβες απαγορεύονταν να πληρωθούν στους θιάσους. Στον θίασο του Περοκέ μού λέει ο Βουτσάς βουρκωμένος: “Κυρία, Καλό, εγώ, όπως ξέρετε, είμαι Θεσσαλονικιός και φτωχαδάκι (τα είχε φτιάξει με τη Στέλλα Στρατηγού προτού αυτή παντρευτεί τον Βοσκόπουλο). Βρήκαμε με τη Στέλλα ένα δωματιάκι πίσω από το Περοκέ να μένουμε, αλλά δεν έχουμε ούτε κρεβάτι να κοιμηθούμε”. Του εξηγούμαι: “Κώστα, θα σου δίνω αυτό το ποσό καθημερινά, συν θα σου επιπλώσω το σπίτι”. Και με τον Κώστα γίναμε φιλαράκια. Και είναι ο μοναδικός που το αναγνωρίζει» θυμόταν σε αυτή τη συγκλονιστική συνέντευξη της «Espresso» η Καλή Καλό.