του Χρυσόστομου Τσιρίδη.
Εικόνα από το Διαδίκτυο. Εκπληκτική στην οπτική ηρεμία της, αλλά και με ΕΝΤΟΝΑ δραματικά υπονοούμενα: Μια ακόμη ειδυλλιακή “Ομηρική αμμουδιά”, με τους…”απρόσωπους” (αναλώσιμους) συντρόφους του Οδυσσέα, απλώς να κοιτάζουν κάπου ή ίσως και πουθενά, ΕΧΟΝΤΑΣ πλεον ΑΠΟΔΕΧΤΕΙ την μοίρα τους (θα μπορούσε να γίνει ολόκληρη ανάλυση, δεν είναι όμως της ώρας).
Από την μυθολογία στον ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ ΡΕΑΛΙΣΜΟ της ΤΕΧΝΗΣ- Ζωής.
.
Τον ΙΔΙΟΦΥΗ αυτόν ΈΛΛΗΝΑ δημιουργό, τον ΑΛΗΘΙΝΟ (!) ΟΜΗΡΟ, πιστεύω ότι
κάποια… στιγμη θα τον “ανακαλύψουμε”,
ΜΟΛΙΣ απαλλαγούμε από τα αφελή μελοδραματικά των ΗΘΙΚΟΛΟΓΩΝ, επιπέδου
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ, για…. προβατάκια και… γουρουνάκια, καλούς και κακούς.
.
Για την ιστορία: Ο Οδυσσέας φτάνει στην ΙΘΑΚΗ ως ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΕΠΙΖΩΝ, από τους 800-1000
συντρόφους συμπολεμιστές (ΑΝΑΛΩΣΙΜΟΥΣ). Σκληρό και άδικο σε πρώτη ανάγνωση.
.
Τί θέλει να μας πει ο ΠΟΙΗΤΗΣ;
.
Ας δούμε σε τρία βήματα την θαυμαστή ανέλιξη, από τον Μύθο στον ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ
Προβληματισμό, μέσω της ΤΕΧΝΗΣ
.
1. Στον Μύθο η αιτιολογία. Ο Θυμός του Ποσειδώνα, λόγω τύφλωσης του
Κύκλωπα.
.
Όπως βλέπουμε ο ΟΜΗΡΟΣ δεν έχει πρόβλημα να “ξεκινήσει” από
τον Μύθο. Στην συνέχεια όμως περνάει σε άλλο επίπεδο. ΔΗΛΑΔΗ
.
2. Την Επινόηση που αποτελεί μέχρι ΣΗΜΕΡΑ την βάση κάθε μορφής
ΤΕΧΝΗΣ. Παγκοσμίως.
.
“Η του ενός κύριου ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ περιπέτεια”.
.
Μόνο έτσι λειτουργούν οι συγκινησιακοί αδένες του θεατή,
το θυμικό και φτάνει στην “μέθεξη”, ταύτιση
.
Σημείωση: Για την ιστορία: Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Όμηρος σχεδόν βεβιασμένα
“απαλλάσσεται” από τους πολλούς: “Βυθίζει” τα 11 (!!!) από τα 12 πλοία
μια κι έξω στο νησί των Λαιστρυγόνων.
.
Μετά την Θρινακία (Νησί του Ήλιου) θα “εξοντώσει” και το πλήρωμα
του ενός (12ου) πλοίου.
3. Ο Οδυσσέας θα φτάσει ΜΟΝΟΣ στην ΙΘΑΚΗ, για να ολοκληρωθεί η τελευταία πράξη
της ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ
.
Ο Όμηρος ΟΜΩΣ θέτει ένα ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-φιλοσοφικό ερώτημα και για τον Οδυσσέα
(που επέστρεψε) και για τους συντρόφους του (που δεν επέστρεψαν ποτέ. δες εικόνα)
.
Πόσο “επιστροφή” μπορεί να θεωρηθεί η επανεμφάνιση ΜΕΤΑ από 20 χρόνια.
.
Ο Όμηρος δεν κρύβει την αλήθεια και την λέει με γλαφυρό-παραστατικό ΡΕΑΛΙΣΜΟ.
.
Ο Ίδιος ο ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ αναρωτιέται “είναι ο πατέρας μου ο 40χρονος που βλέπω
ή απλά ένας…ΑΓΝΩΣΤΟΣ; Τί μπορεί να με συνδέει μ’ αυτόν τον άνθρωπο;”
.
Παράδειγμα Ρεαλιστικής οπτικής και τα υπονοούμενα για το “δίκαιο” της ΜΝΗΣΤΗΡΟΦΟΝΙΑΣ, που ο ΌΜΗΡΟΣ καταθέτει.
.
Δείτε το ΒΙΝΤΕΟ “τί πραγματικά σκότωσε τους μνηστήρες”. Το περιεχόμενο,
εκτός από ΥΠΟΤΙΤΛΟΥΣ, δίνεται και σε κείμενο για απλή ανάγνωση.
.