Κυριάκος Μητσοτάκης: Ο πρωθυπουργός που δεν γνώριζε τίποτα

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τα, με το αζημίωτο, φιλομητσοτακικά ΜΜΕ ήταν εκστασιασμένα στις 10 Ιουλίου 2019. Αποθέωναν τον πρωθυπουργό που στο πρώτο υπουργικό συμβούλιο μοίρασε από έναν μπλε φάκελο σε κάθε υπουργό με στόχους προς άμεση υλοποίηση. Ήταν η επίσημη έναρξη του επιτελικού κράτους.

  • του Βασίλη Γαλούπη

Κάθε μπλε φάκελος περιείχε τις βασικές προτεραιότητες. Ο Μητσοτακης έκανε θριαμβολογικό tweet: «Σήμερα, όλοι οι υπουργοί παρέλαβαν έναν φάκελο με τους στόχους μας ανά υπουργείο ως τον Δεκέμβριο και ένα 6μηνιαίο σχέδιο πρωτοβουλιών. Η κυβέρνηση θα λειτουργήσει με αυστηρά χρονοδιαγράμματα και διαρκή αξιολόγηση».

https://twitter.com/tosokoulis/status/1635936534284075011?s=61&t=69qM24fvfz5o3nkoW_wjtw

Ο ένας φάκελος πήγε στα χέρια του Κώστα Αχ. Καραμανλή. Οι πρωτεύοντες στόχοι του υπουργείου Μεταφορών για τα τρένα ήταν: «Σιδηροδρομικά έργα – Ολοκλήρωση συστημάτων (ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης, τηλε-διοίκησης), Αναβάθμιση και Συντήρηση εθνικού και προαστιακών δικτύων».

Σύμφωνα με το επιτελικό κράτος, ο πρωθυπουργός ήταν υποχρεωμένος, βάσει του δικού του νόμου, να πληροφορείται κάθε μήνα και εξάμηνο για την πρόοδο των συγκεκριμένων έργων στο υπουργείο του Καραμανλή.

Μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει καμία πρόοδος για την ολοκλήρωση των συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης που, αν λειτουργούσαν, δεν θα μετρούσαμε 57 νεκρούς στα Τέμπη.

Τα τρένα, σύμφωνα με τις χθεσινές εξαγγελίες Γεραπετρίτη, αρχίζουν και πάλι δρομολόγια στις ίδιες ράγες-καρμανιόλα χωρίς να έχει παρθεί κανένα νέο σοβαρό μέτρο ασφαλείας. Ο,τι ίσχυε πριν από τα Τέμπη με την απουσία συστημάτων ισχύει και τώρα. Ο,τι θα απέτρεπε το δυστύχημα εξακολουθεί να μη λειτουργεί. 

Παραμονές εκλογών του 2019 ο Μητσοτάκης ήδη γνώριζε κάθε πρόβλημα των σιδηροδρόμων.

Προεκλογικά δήλωνε: «Όσον αφορά τους σιδηροδρόμους, επιμένουμε σε παρεμβάσεις που δεν είναι πολύ σέξι (!), δεν αφορούν τρένα που έρχονται για 10 μέρες από την Ιταλία για να μας πείσουν ότι θα κινούνται με αστρονομικές ταχύτητες σε δίκτυα εγκαταλελειμμένα. Μάλλον θα εκτροχιάζονταν με τέτοιες ταχύτητες. Γι’ αυτό επιμένουμε τόσο πολύ στα έργα της συντήρησης και της αναβάθμισης του δικτύου που από το 2015 και μετά εγκαταλείφθηκε».

Όσκαρ ασχετοσύνης;

Κι όμως, το Μαξίμου «ανέβασε» από χθες και πάλι την παράσταση με τον πρωθυπουργό περιορισμένης ευθύνης και άγνοιας. Δίχως τσίπα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δήλωσε για τις δραματικές ελλείψεις του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου ότι «σε επίπεδο πρωθυπουργού η εικόνα αυτή δεν είχε φτάσει, δεν είχε μεταφερθεί τέτοια εικόνα».

Ακόμα μία φορά ο Μητσοτάκης παρουσιάζεται από τον δικό του μηχανισμό, αυτόν του Μαξίμου, σαν UFO. Το ίδιο το πρωθυπουργικό περιβάλλον διακηρύττει ότι έχουμε έναν ουρανοκατέβατο πρωθυπουργό, ο οποίος παίρνει τον μισθό του για να διεκδικεί κάθε φορά το Όσκαρ ασχετοσύνης.

Αλήθεια, για ποιον λόγο ο φοβικός Μητσοτάκης σκοπεύει να ξαναζητήσει την ψήφο του λαού; Για να δηλώνει ανήξερος για ακόμα τέσσερα χρόνια;

  • Για την Αττική Οδό ο άνθρωπος που υποδύεται τον πρωθυπουργό δεν ήξερε ότι μπορεί να χιονίσει και μέρα.
  • Για την πυρκαγιά στην Εύβοια δεν γνώριζε ότι έπρεπε να στείλει εναέρια μέσα.
  • Για την πανδημία δεν είχε ακούσει τίποτα για τα ράντσα των χιλιάδων που πέθαναν αβοήθητοι, ούτε για την έκθεση Τσιόδρα.
  • Για τις υποκλοπές, που γίνονταν μέσα από το Μαξίμου με πρωθυπουργική εντολή, και πάλι ο κατά τον νόμο υπεύθυνος της ΕΥΠ δεν γνώριζε.

Τώρα, δεν γνωρίζει ούτε για τον σιδηρόδρομο. Κι ας έδινε ο ίδιος συνεντεύξεις Τύπου προεκλογικά για τα προβλήματα του ΟΣΕ, αλλά και εντολές για τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας στο πρώτο υπουργικό συμβούλιο του Ιουλίου του 2019.

Σε όλα τα σκάνδαλα της θητείας του, και είναι πολλά, ο μοναδικός του στόχος είναι να πετάει κάθε φορά την ευθύνη κάπου αλλού. Κι όσο αναζητούνται οι ευθύνες, να επισπεύδεται το κουκούλωμα. Μέχρι να ξεσπάσει καινούργιο σκάνδαλο και ο ίδιος κύκλος της εξαπάτησης, της εκτροπής και της άρνησηςνα αρχίσει ξανά.

Όσο ανίκανος αποδεικνύεται να διασφαλίσει έστω και τα αυτονόητα, την ασφάλεια των πολιτών στις μεταφορές, τόσο ικανός είναι να κάνει τα πάντα για να αποφύγει τη λογοδοσία. Κάθε φορά που οι ευθύνες φτάνουν στον πρωθυπουργό, άλλος ένας αναλώσιμος, όπως ο Κ. Αχ. Καραμανλής, γίνεται μεζές στην κρεατομηχανή του Μητσοτάκη.

nb larissa ektrohiasmos trenou karamanlis 3

Βρεφική ανευθυνότητα 

Επί τέσσερα χρόνια το βασικό του εργαλείο για να μη λογοδοτεί είναι να κατηγορεί άλλους. Για τον κυβερνητικό εκπρόσωπο «η αλυσίδα των υπευθύνων ξεκινάει από τη διοίκηση του ΟΣΕ και φτάνει μέχρι τον υπουργό».

Ο Μητσοτάκης επιμένει να θεωρεί ότι έχει βρει τη μαγική φόρμουλα για να υποχρεώνει τους πάντες να τον ανέχονται. Να διασφαλίζει κάθε φορά ότι κανένα πρόβλημα δεν ταυτίζεται με αυτόν. Πιστεύει ότι έτσι μετατοπίζει την προσοχή του κόσμου και διατηρεί την πρωτοβουλία των κινήσεων. Κρατιέται στην καρέκλα χάρη στη… βρεφική του ανευθυνότητα. Ξέρει εκατό διαφορετικούς τρόπους να λέει ψέματα, αλλά ούτε έναν για να αναλάβει τις ευθύνες του για όλα όσα γνώριζε και τώρα αρνείται.

Ποτέ του εδώ και τέσσερα χρόνια δεν βρήκε το ηθικό ανάστημα απλά να πει την αλήθεια. Οι εκπτώσεις στην ασφάλεια με απροκάλυπτο στόχο τον πλουτισμό της εταιρίας, οι σκανδαλώδεις αλλαγές στις συμβάσεις που ζημίωσαν το Δημόσιο, ακόμα κι ο κουτοπόνηρος σταθμάρχης ήταν ρουσφέτι της κυβέρνησης του Μητσοτάκη. Κι ας μην τολμάει τόσες μέρες να πει το όνομα του υπουργού του που κανόνισε την πρόσληψη.

Βιογραφικό

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1968 και είναι γιος του πρώην πρωθυπουργού Κωνσταντίνου Μητσοτάκη. Αποφοίτησε από το Κολλέγιο Αθηνών και σπούδασε Κοινωνικές Επιστήμες στο Χάρβαρντ, με μεταπτυχιακό στο Στάνφορντ. Εκανε πρακτική στις αγγλικές Chase Investment και McKinsey, στην οποία ήταν σύμβουλος το 1995-1997, ενώ στη συνέχεια εργάστηκε σε θυγατρικές των ελληνικών τραπεζών Alpha και Εθνική. Πρώτη φορά εξελέγη βουλευτής της Ν.Δ. Το 2004, και το 2013 διετέλεσε υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Από το 2016 είναι πρόεδρος του κόμματος και από τις 7 Ιουλίου 2019 πρωθυπουργός της Ελλάδος.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ