Στις 21 Δεκ. 2022 εξεδόθη Δελτίο τύπου του ΥΠΟΙΚ με τίτλο :
«Εδώ και περίπου 2 χρόνια ξεκίνησε προσπάθεια συγκρότησης συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Οικονομικών, της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ), του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του, θα γίνουν δοκιμαστικές πτήσεις, έλεγχοι, πιστοποιήσεις, κοστολογήσεις των εναλλακτικών τύπων οχημάτων και ανάληψη εκ μέρους της ΕΑΒ παραγγελιών για κατασκευή αεροχημάτων από χρήστες.
Έτσι, θεωρούμε ότι τώρα μπορούμε να καλέσουμε την ελληνική
επιχειρηματικότητα,που παράγει ή επιθυμεί να παράξει τα αναγκαία υλικά και τις συσκευές για τα αεροχήματα, με διεθνή ανταγωνιστικότητα ως προς την ποιότητα και τις τιμές, να συντονίσει τη δράση της με την ΕΑΒ.
Ως εκ τούτων, η σταθερή πολιτική βούλησή μας, η συνεπής πορεία των εργασιών, η αξιοπιστία, αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα των εμπλεκομένων, αποτέλεσε τη βάση, ώστε το Υπουργείο Οικονομικών να αποφασίσει τη χρηματοδότηση του σχεδιασμού και δεύτερου, πιο σύνθετου μη-επανδρωμένου αεροχήματος. Σχετικές ανακοινώσεις θα ακολουθήσουν στις αρχές του 2023.
Συνεπώς, οι εξελίξεις σε αυτό το κρίσιμης σημασίας πεδίο δείχνουν ότι οι Έλληνες και θέλουμε και μπορούμε να καταστήσουμε την Πατρίδα μας ολόπλευρα πιο ισχυρή».
Υ.Γ
Άραγε ποια είναι η διαδικασία έγκρισης ανάληψης και χρηματοδότησης προγραμμάτων της ΕΑΒ…
Υπάρχει επιχειρησιακή ανάγκη-απαίτηση τόσο για το 1ο όσο και για το προαναγγελθέν 2ο drone?
Υφίσταται κάποιο ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης δυνατοτήτων drones-UAVs και αν ναι από ποιον..?
Ποιος είναι ο ρόλος του υπουργείου ανάπτυξης, του ΥΠΕΘΑ και της Γενικής γραμματείας Έρευνας και τεχνολογίας…?
Μήπως θα ήταν πιο σοφό να περιμένουμε την εξέλιξη του προγράμματος “ΑΡΧΥΤΑΣ” και μετά να αποφασισθεί η σχεδίαση και 2ου ?
Ακόμα δεν είδαμε το drone “ΑΡΧΥΤΑΣ”…το ΥΠΟΙΚ ανακοίνωσε τη χρηματοδότηση του σχεδιασμού και δεύτερου πιο σύνθετου…