Πριν από λίγους μήνες, η επιστολή του 95χρονου συνταξιούχου Κωνσταντίνου Δημάκη προς τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη είχε συγκλονίσει την κοινή γνώμη.
Ήταν μια κραυγή αγωνίας από έναν άνθρωπο ο οποίος έλαβε λογαριασμό τηςΔΕΗ υψηλότερο από τη σύνταξή του και αδυνατούσε να τον πληρώσει. Το θέμα είχε αναδείξει τότε στο πρωτοσέλιδό της η «δημοκρατία» (5 Φεβρουαρίου 2022), προκαλώντας αίσθηση, αλλά και το ενδιαφέρον τόσο του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστα Σκρέκα όσο και της ΔΕΗ. Θα περίμενε κανείς ότι ο κ. Δημάκης δεν θα αντιμετώπιζε ξανά πρόβλημα με τους λογαριασμούς ρεύματος. Οι ελπίδες αποδείχθηκαν φρούδες – η κοροϊδία συνεχίζεται… Ο γιος του 95χρονου έστειλε νέα επιστολή, αυτή τη φορά στονΚώστα Σκρέκα, αναδεικνύοντας το πρόβλημα των χρεώσεων στους «έναντι» λογαριασμούς για καταναλώσεις που δεν έχουν γίνει. Όπως αναφέρει ο Νικόλαος Δημάκης, ο πατέρας του είναι ήδη σε ρύθμιση του λογαριασμού του με τη ΔΕΗ, την οποία τηρεί με θρησκευτική ευλάβεια, έχει ενεργοποιήσει σύμβαση με το πρόγραμμα «MyHomeEnter», έχει πληρώσει τον προηγούμενο λογαριασμό που ήταν εκκαθαριστικός (209 ευρώ) και φροντίζει η κατανάλωσή του να είναι εξαιρετικά περιορισμένη (η τελευταία του εκκαθαριστικού ήταν 1.284Kwh).
Προχθές όμως έλαβε τον τρέχοντα λογαριασμό που είναι «έναντι», χωρίς καμία καταμέτρηση του μετρητή από την αρμόδια υπηρεσία στο διάστημα αυτό (όπως γίνεται πάντα στους «έναντι»), με ένδειξη κατανάλωσης 1.382KWh, ποσό πληρωμής 411 ευρώ και εξόφληση έως 14/12/2022. Συνεπώς, 1.284Kwh το 4μηνο και 1.382Kwh το 2μηνο (χωρίς μέτρηση). Η ένδειξη του μετρητή αυτή τη στιγμή είναι 93.427Kwh, που σημαίνει ότι η πραγματική κατανάλωση είναι περίπου 700Kwh και όχι 1.382! «Αξιότιμε κύριε υπουργέ, κύριε Σκρέκα, δείτε λοιπόν με πόσο ανάλγητο τρόπο συμπεριφέρεται ο πάροχος σε περιπτώσεις όπως του συνταξιούχου 95χρονου πατέρα μου, που όσο και να προσπαθεί να περιορίσει την κατανάλωση ρεύματος είναι ξανά και ξανά σε θέση αδυναμίας πληρωμής.
Δηλαδή, καλείται να πληρώσει μια κατανάλωση η οποία δεν είναι πραγματική, είναι εντελώς εικονική, δεν έχει καμία αντιστοιχία με την πραγματικότητα, με το σκεπτικό ότι θα γίνει ο συμψηφισμός στον επόμενο λογαριασμό που θα είναι εκκαθαριστικός και θα προέρχεται μετά από καταμέτρηση. Δηλαδή, ζητάμε από έναν 95χρονο των 700 € να μας προκαταβάλει ένα σεβαστό ποσό των 411 ευρώ, μέρος του οποίου θα του το επιστρέψουμε μέσω συμψηφισμού μετά από μήνες, χωρίς βεβαίως να σκεφτόμαστε αν ο εν λόγω καταναλωτής έχει πλέον αυτή την οικονομική δυνατότητα» αναφέρει στην επιστολή του ο κ. Δημάκης. Επισημαίνει ότι το χειρότερο όλων είναι πως, αν δεν πληρωθεί ο συγκεκριμένος λογαριασμός, και η παροχή ρεύματος θα κινδυνεύσει με διακοπή και σίγουρα θα χαθεί η τρέχουσα ρύθμιση. «Αξιότιμε κύριε υπουργέ, θεωρώ ως το πλέον αυτονόητο, στις περιπτώσεις αυτές, να δίνεται η δυνατότητα στον καταναλωτή να πληρώσει όποιο ποσό δύναται, χωρίς τον κίνδυνο διακοπής της παροχής και βεβαίως χωρίς την απώλεια της ρύθμισης (αν υπάρχει, όπως στη δική μας περίπτωση). Πεπεισμένος ότι θα αφουγκραστείτε το σοβαρότατο αυτό υπαρκτό πρόβλημα και σίγουρος ότι θα πράξετε άμεσα τα δέοντα προς την κατεύθυνση επίλυσης του προβλήματος αυτού, σας ευχαριστώ εκ των προτέρων και παραμένω στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε επιπλέον διευκρίνιση ή πληροφορία» καταλήγει ο γιος του 95χρονου συνταξιούχου.