Τουρκική εταιρεία πέτυχε να αναπτύξει ένα σύστημα που επιτρέπει σε μη επανδρωμένα αεροσκάφη και οχήματα να εκτελούν ομαλά τα καθήκοντά τους ακόμα κι αν έχουν εμπλοκή (σε ηλεκτρονικό πόλεμο), γράφει η Defense Arabiaεπικαλούμενη τουρκική πηγή.
Σύμφωνα με αυτήν, η τουρκική εταιρεία ESEN προετοιμάζεται για πρωτοποριακές τεχνολογίες και καινοτόμα προϊόντα, για να παρουσιάσει το σύστημα πλοήγησης Gördes με βελτιωμένη εικόνα, σε μια εποχή που υπάρχει αυξανόμενη ανάγκη για παγκόσμια συστήματα εντοπισμού θέσης όπως (GPS), (Galileo) και (GLONASS) για τον προσδιορισμό των θέσεων των εναέριων οχημάτων.
Αεροπλάνα και drones μπλοκαρίζονται στις περιοχές των επιχειρήσεων τους και όταν χαθεί το σήμα, αναγκάζονται να επιστρέψουν στις βάσεις τους ή να τα καταστρέψουν πριν ολοκληρώσουν την αποστολή τους.
Για να ξεπεραστεί το πρόβλημα των παρεμβολών, της απώλειας σήματος και της θέσης του εναέριου οχήματος, αναπτύχθηκε ένα σύστημα πλοήγησης με βελτιωμένη εικόνα από την τουρκική εταιρεία ESEN, η οποία παράγει καινοτόμες λύσεις για τεχνολογίες αεροπορίας, άμυνας και αεροδιαστημικής.
Το σύστημα, που ονομάζεται Gördes, επιτρέπει στα εναέρια οχήματα να συνεχίσουν το ταξίδι τους με ασφάλεια δημιουργώντας πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για την τοποθεσία, τους προορισμούς πτήσης και την ταχύτητα του οχήματος.
Με αυτό το σύστημα, τα εναέρια οχήματα θα μπορούν να εξαλείψουν το πρόβλημα των παρεμβολών και να εκτελούν τις αεροπορικές τους αποστολές χωρίς την ανάγκη για το Παγκόσμιο Σύστημα Εντοπισμού Θέσης (GPS).
Το νέο σύστημα παρέχει αδιάκοπα δεδομένα πλοήγησης ταιριάζοντας τις εικόνες που λαμβάνονται από την κάμερα του οχήματος και ταιριάζουν με τις δορυφορικές εικόνες στη βάση δεδομένων, πράγμα που σημαίνει ότι το εναέριο όχημα δεν επηρεάζεται από τα σήματα εμπλοκής.
Ο Διευθυντής Διαστημικών Συστημάτων και Αισθητηρίων στην τουρκική εταιρεία Esen, Ερόλ Τονάλι, δήλωσε ότι οι εργασίες για την παραγωγή του συστήματος «Gördes» ξεκίνησαν το 2017 αφού υποβλήθηκε σε ένα ευρύ φάσμα δοκιμών.
Ο Τονάλι είπε στο πρακτορείο Anadolu ότι οι δραστηριότητες παρεμβολών προκαλούν σημαντικά προβλήματα σε μη επανδρωμένα αεροσκάφη και οχήματα και ότι η εταιρεία του εργαζόταν πάντα για να βρει καινοτόμες λύσεις σε αυτό το πρόβλημα.
Πρόσθεσε ότι η εταιρεία του ανέπτυξε το βελτιωμένο σύστημα πλοήγησης «Gördes» με βάση την ανάγκη των εναέριων οχημάτων να ξεπεράσουν τις δραστηριότητες εμπλοκής και εντοπισμού θέσης.
Ο Τονάλι επεσήμανε ότι το σύστημα «Gördes» αποτελείται από μια μονάδα επεξεργασίας δεδομένων επί του σκάφους και ένα σύστημα που αποτελείται από μια κάμερα και άλλα μέρη.
Συνέχισε, «Το πρόγραμμά μας τραβάει μία φωτογραφία της Γης κάθε δευτερόλεπτο, στη συνέχεια συγκρίνει την εικόνα που τράβηξε με την εικόνα στη μνήμη της και υπολογίζει τη θέση της χρησιμοποιώντας κάποια άλλα κριτήρια».
Ο Τονάλι είπε ότι το βάρος είναι ένα πολύ κρίσιμο στοιχείο στα μικρά drones, ενώ οι περιβαλλοντικές συνθήκες και η ασφαλής ατμόσφαιρα είναι σημαντικοί παράγοντες για μεγάλες κατηγορίες αεροσκαφών.
Εξήγησε ότι η εταιρεία του σχεδίασε ένα σύστημα πλοήγησης βάρους 2,5 κιλών για μη επανδρωμένα αεροσκάφη μεγάλης κατηγορίας όπως το ‘Phoenix’ (Anka) και ότι είχαν σχέδια 280 γραμμαρίων για μικρά drones.
Ο Τονάλι ανέφερε ότι ο οδικός χάρτης ανάπτυξης προϊόντων έχει καταστεί σαφής, ειδικά ότι το σύστημα που αναφέρεται είναι ένα νέο προϊόν στον τομέα αυτό.
«Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε για τη νυχτερινή χρήση του συστήματος, το οποίο έχει επιτύχει υψηλές επιδόσεις σε συνθήκες πλοήγησης κατά τη διάρκεια της ημέρας», πρόσθεσε.
Επεσήμανε επίσης: «Το σύστημα και οι τεχνολογίες στο σύστημά μας μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κάλυψη των αναγκών χερσαίων οχημάτων, αλλά έχουμε δώσει στα μη επανδρωμένα αεροσκάφη ιδιαίτερη προτεραιότητα σε αυτήν την περίοδο».
—
© Βαλκανικό Περισκόπιο –Γιῶργος Ἐχέδωρος