Στροφή στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κάνουν οι καταναλωτές. Οι συνεχείς ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ, λόγω της ενεργειακής κρίσης και της αύξησης των τιμών των πρώτων υλών, αλλάζουν τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, οι οποίοι αναζητούν όλο και περισσότερο τα προϊόντα με τη χαμηλότερη τιμή.
Με το πρόβλημα του πληθωρισμού και των ανατιμήσεων να αξιολογείται ως το σημαντικότερο για την πλειοψηφία των καταναλωτών, έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε τυχαίο δείγμα 1.500 νοικοκυριών δείχνει ότι το 31,8% των προϊόντων που αγοράζουν οι καταναλωτές από τα σούπερ μάρκετ είναι ιδιωτικής ετικέτας. Το συγκεκριμένο ποσοστό αποτελεί το υψηλότερο που έχει καταγραφεί τα τελευταία χρόνια στο πλαίσιο της έρευνας.
Στο θέμα της τιμής η συντριπτική πλειοψηφία του δείγματος (86,4% από 72,9% πέρυσι) θεωρεί ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν καλύτερη τιμή. Σε ερώτηση σφαιρικής αξιολόγησης των προϊόντων, το 29,4% (28,6% πέρυσι) των ερωτηθέντων θεωρεί τις ιδιωτικές ετικέτες χειρότερες, το 11,5% (15,9% πέρυσι) καλύτερες, ενώ το 59,1% (55,8% πέρυσι) τις θεωρεί ίδιες με τις μάρκες των γνωστών κατασκευαστών. Αναφορικά με τον βαθμό ικανοποίησης του καταναλωτή από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, δυσαρεστημένο δήλωσε το 4,9% (5,3% πέρυσι), ικανοποιημένο το 63,1% (56,8% πέρυσι), ενώ ούτε ικανοποιημένο ούτε δυσαρεστημένο είναι το 32% (37,9 πέρυσι) του δείγματος.
Όπως δήλωσε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γεώργιος Μπάλτας, καθηγητής του Τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, η ιδιωτική ετικέτα αναμένεται να ενισχυθεί σημαντικά τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς από την οικονομική πίεση που ασκείται στους καταναλωτές, εξαιτίας της ενεργειακής και πληθωριστικής κρίσης. «Οι καταναλωτές αναζητούν οικονομικότερες αγοραστικές επιλογές και η συμπεριφορά τους ενισχύει το μερίδιο αγοράς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, στον βαθμό που αυτά συνεχίζουν να προσφέρονται σε αισθητά χαμηλότερες τιμές και δεν απειλούνται από δυνατές προωθητικές ενέργειες του ανταγωνισμού» εξήγησε ο κ. Μπάλτας.
Τη μεγάλη ταχύτητα ανάπτυξης των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην ελληνική αγορά αναδεικνύει και η εταιρία ερευνών IRI. Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν κατά 10,2% από τον Ιανουάριο έως και τον Ιούλιο φέτος, διαμορφώνοντας μερίδιο αγοράς στο 15,9% από 14,8% το 2021. Αντίστοιχα, οι πωλήσεις σε αξία των επώνυμων προϊόντων το ίδιο διάστημα αυξήθηκαν κατά 1,2%.