Η θέση και οι δηλώσεις του υπουργού Προστασίας του Πολίτη σε τηλεοπτικό σταθμό για το πρόσφατο περιστατικό με πρόσφυγες σε νησίδα του Εβρου ανέδειξαν και εμφάνισαν την καταστροφική πολιτική και τις ενέργειες της κυβέρνησης για το Αιγαίο.
Οι χειρισμοί της κυβέρνησης αποδεικνύουν ότι η αξία των εθνικών θεμάτων μηδενίζεται για χάρη της κομματικής εξουσίας και χρησιμοποιούνται επικίνδυνα ψεύδη και παραποίηση της νομικής πραγματικότητας και αλήθειας προκειμένου αυτή να αντιμετωπίσει την αντιπολίτευση, με αποτέλεσμα η ρητορική της Τουρκίας να εφαρμόζεται στο Αιγαίο και όχι μόνο.
Ο κ. Θεοδωρικάκος έδειξε ένα εμπιστευτικό έγγραφο του ΓΕΣ με ημερομηνία 26 Ιουλίου 2022 και δήλωσε στον τηλεοπτικό σταθμό μεταξύ άλλων: «Σύμφωνα με τις συντεταγμένες του εγγράφου, η νησίδα στον Εβρο, όπου βρέθηκαν οι μετανάστες- πρόσφυγες, ανήκει στην Τουρκία. Εμείς μιλάμε με αλήθειες και ο κ. Τσίπρας οφείλει να ζητήσει συγγνώμη, επειδή ισχυρίζεται ότι η νησίδα είναι ελληνική. Ο κ. Τσίπρας δεν τα πάει καλά με τα σύνορα και πρέπει να ζητήσει συγγνώμη, διότι ως πρωθυπουργός δήλωνε ότι στη θάλασσα δεν υπάρχουν σύνορα. Το έγγραφο αυτό του ΓΕΣ θα κατατεθεί στη Βουλή»!
Για τις θέσεις-δηλώσεις του υπουργού σημειώνονται τα ακόλουθα, όπως αυτά είναι καταχωρισμένα στα επίσημα ενυπόγραφα και έγκυρα ελληνικά και τουρκικά διεθνή στοιχεία: Οι δημόσιες δηλώσεις του υπουργού αποτελούν επίσημες νομικές θέσεις, σύμφωνα με τη διεθνή νομιμότητα έχουν νομική ισχύ και μπορεί η Αγκυρα να τις χρησιμοποιήσει σε κάθε διεθνή οργανισμό ή δικαστήριο. Με τη δημοσιοποίηση του εγγράφου του ΓΕΣ, ο υπουργός έθεσε de facto και μονίμως τη νησίδα στον Εβρο στην τουρκική επικράτεια-κυριαρχία.
Αυτό καταγράφει παραχώρηση στην Τουρκία της νησίδας για πάντα, καθόσον, με δεδομένο ότι τον χειμώνα η ανατολική κοίτη-όχθη του Εβρου από την πλευρά της Τουρκίας θα διαβρωθεί, η νησίδα θα βρεθεί δυτικά της μέσης του ποταμού και, από τουρκική, που είναι σήμερα, σύμφωνα με το ΓΕΣ, θα γίνει ελληνική. Και τούτο διότι το πλάτος του ποταμού στην περιοχή είναι μικρό και μπορεί να κυμαίνεται το μέγιστο μέχρι 100 μέτρα, πλην όμως, λόγω του εγγράφου του υπουργού, θα παραμείνει τουρκική.
Ο υπουργός δήλωσε ότι το έγγραφο του ΓΕΣ θα κατατεθεί στη Βουλή για να αντικρούσει την αντιπολίτευση. Θα πρέπει όμως να γνωρίζει ότι το έγγραφο αυτό έχει γίνει «κορνίζα» από τον Τσαβούσογλου και έχει ήδη κατατεθεί στην τουρκική εθνοσυνέλευση για αξιοποίηση σε βάρος της Ελλάδας όταν απαιτηθεί, ανεξαρτήτως τουρκικής κυβέρνησης. Πρέπει να επισημανθεί «η ικανότητα πρόβλεψης του ΓΕΣ» να γνωρίζει από τις 26 Ιουλίου τι θα συμβεί στη νησίδα ύστερα από 20 ημέρες, δηλαδή στις 16 Αυγούστου 2022, με τους μετανάστες, για να εκδώσει το έγγραφο αυτό.
Ο υπουργός κατηγόρησε τον Α. Τσίπρα ότι «ως πρωθυπουργός είχε δηλώσει (σ.σ.: για το Mεταναστευτικό) ότι στη θάλασσα δεν υπάρχουν ελληνοτουρκικά σύνορα». Ενώ η κυβέρνηση δηλώνει επίσημα, εγγράφως και ενυπογράφως ότι «τα θαλάσσια σύνορα μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας είναι σαφώς οριοθετημένα… από τον Eβρο μέχρι και το Καστελόριζο».
Για τις θέσεις του υπουργού και της κυβέρνησης καταγράφονται τα ακόλουθα, όπως αυτά αναφέρονται σε επίσημα ελληνικά, τουρκικά και διεθνή στοιχεία.
Η δήλωση του Α. Τσίπρα ως πρωθυπουργού, ότι δεν υπάρχουν οριοθετημένα θαλάσσια ελληνοτουρκικά σύνορα, είναι νομικά, πολιτικά, διπλωματικά και τεχνικά σωστή, ανεξάρτητα από τη σκοπιμότητά της. Η θέση του υπουργού και της κυβέρνησης είναι ψευδής και εξόχως επικίνδυνη για την Ελλάδα, ενώ αποτελεί παραπλάνηση των Ελλήνων και εξυπηρετεί μόνο κομματικά συμφέροντα.
Σύμφωνα με το Δίκαιο της Θάλασσας, για να οριοθετηθεί η θαλάσσια μέση γραμμή μεταξύ δύο χωρών με απέναντι ακτές, όπως η Ελλάδα και η Τουρκία, πρέπει η απόσταση των ακτών μεταξύ των δύο χωρών να είναι ίση ή μικρότερη του αθροίσματος των χωρικών υδάτων των δύο χωρών, ήτοι ίση ή μικρότερη των 6 +6 ν.μ., που είναι τα χωρικά ύδατα Ελλάδας και Τουρκίας. Και μάλιστα, η μέση γραμμή πρέπει να συμφωνηθεί μεταξύ των δύο χωρών για να αποτελέσει νομικά θαλάσσιο σύνορο.
Μέση γραμμή για θαλάσσια ελληνοτουρκικά σύνορα, όπου η απόσταση των ακτών μεταξύ των δύο χωρών είναι μεγαλύτερη των 6+6 ν.μ., (δηλαδή, 12 ν.μ.), δεν υφίσταται, είναι παράνομη και απαγορεύεται, διότι μετατρέπεται η διεθνής θάλασσα σε κυριαρχία των δύο χωρών. Από τον Εβρο μέχρι τη Λέσβο, η απόσταση μεταξύ των ελληνικών νήσων Σαμοθράκη, Λήμνος και των τουρκικών ακτών είναι μεγαλύτερη των 12 ν.μ., και έτσι δεν υπάρχει μέση γραμμή. Ωστόσο, η κυβέρνηση ψευδώς ισχυρίζεται ότι υπάρχει μέση γραμμή, με αποτέλεσμα να παραβιάζει τη διεθνή νομιμότητα.
- Παραβιάζει τη Συνθήκη της Λωζάννης, που δεν ορίζει θαλάσσια ελληνοτουρκικά σύνορα.
- Παραβιάζει τον ΙCAΟ, ο οποίος με σύμφωνη θέση Ελλάδας – Τουρκίας καθόρισε τα όρια του FIR Αθηνών/Κωνσταντινούπολης από τις εκβολές του Εβρου μέχρι 15 ν.μ. ανατολικά του Καστελόριζου ως εξής: «Από εκβολές Εβρου το FIR Αθηνών/Κωνσταντινούπολης ακολουθεί τα δυτικά σύνορα της Τουρκίας (σ.σ.: όχι τα ελληνικά, διότι δεν υπάρχουν) μέχρι 15 ν.μ. ανατολικά Καστελόριζου στις συντεταγμένες 3605Ν 3000 Ε».
- Επίσης παραβιάζει τον ΙΜΟ για τον ίδιο λόγο.
Ιδού οι χάρτες της ντροπής με τις παράνομες και τις άκρως επικίνδυνες χαράξεις
Η «κυριακάτικη δημοκρατία» απεικονίζει σε επίσημους αεροναυτιλιακούς χάρτες τρεις περιπτώσεις της μέσης θαλάσσιας γραμμής μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας με βάση τις αυθαίρετες, ψευδείς, παράνομες και επικίνδυνες θέσεις της κυβέρνησης.
Οπως φαίνεται στον χάρτη Νο 1, μεταξύ Λήμνου και Λέσβου, οι μόνες απέναντι ακτές Ελλάδας και Τουρκίας είναι ο Αη Στράτης και οι ακτές της Τουρκίας. Η απόσταση αυτή είναι 52 ν.μ. και η μέση γραμμή είναι 26 ν.μ. Ετσι, με την αυθαίρετη και εξόχως επικίνδυνη και παράνομη μέση γραμμή της κυβέρνησης για οριοθέτηση των ελληνοτουρκικών θαλάσσιων συνόρων, η κυβέρνηση χαρίζει στην Τουρκία 26 ν.μ. κυριαρχίας δυτικά από τις τουρκικές ακτές εντός της διεθνούς θάλασσας του Αιγαίου, με αποτέλεσμα η Τουρκία να μπορεί να διεκδικήσει ΑΟΖ μέχρι τη… γέφυρα του Ευρίπου στη Χαλκίδα!
Παράλληλα όμως μετατοπίζεται το FIR Κωνσταντινούπολης κατά 26 ν.μ. δυτικά από τις τουρκικές ακτές εντός του Αιγαίου, με αποτέλεσμα η κυβέρνηση να παραβιάζει τον ΙCΑΟ σε βάρος της χώρας, καθώς επίσης και την περιοχή έρευνας και διάσωσης της Ελλάδας.
Με αυτές τις ενέργειες δεν είναι δύσκολο για την Τουρκία να ζητήσει αναδιάταξη του FIR Αθηνών/Κωνσταντινούπολης, με αποτέλεσμα οι Ελληνες, για να μεταβούν στα νησιά, να χρειάζονται τουρκική βίζα!
Για την περιοχή Λέσβου, Χίου και Σάμου (όπως φαίνεται στον χάρτη 2) πράγματι υπάρχει μέση γραμμή, διότι η απόσταση των ελληνικών νήσων και των τουρκικών ακτών είναι μικρότερη των 12 ν.μ. (6+6 ν.μ. χωρικά ύδατα). Ωστόσο και αυτή η μέση γραμμή για να έχει νομική ισχύ και να είναι λειτουργικά αποδεκτή πρέπει να συμφωνηθεί μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, κάτι που δεν έχει γίνει ακόμα. Κανένα εθιμικό δίκαιο, καμιά σύμβαση, ούτε το άρθρο 15 της Σύμβασης της Θάλασσας δεν δίνει το δικαίωμα σε καμιά χώρα να ορίσει μονομερώς και αυθαίρετα τη θαλάσσια μέση γραμμή.
Η «κυριακάτικη δημοκρατία» αποκαλύπτει ότι το 1999 η τότε κυβέρνηση προσπάθησε παράνομα να καθορίσει το FIR Αθηνών/Κωνσταντινούπολης ως θαλάσσια μέση γραμμή και ελληνοτουρκικά σύνορα, για να συγκαλύψει λάθη και αδιαφορία της ΥΠΑ, η οποία δεν έστειλε έγκαιρα στον ΙCΑΟ την ελληνική διαφοροποίηση απαίτησης κατάθεσης σχεδίων πτήσης για το FIR Αθηνών. Για να καλύψει το λάθος αυτό προέβη σε πιο επικίνδυνη ενέργεια, δηλώνοντας το FIR Αθηνών ως σύνορα Ελλάδας – Τουρκίας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να αντιδράσει άμεσα και διεθνώς η Τoυρκία και να εκδώσει την αγγελία Α 0240/99, με την οποία ενημερώνει σύμπασα τη διεθνή κοινότητα ότι «το FIR Αθηνών/Κωνσταντινούπολης από τις εκβολές Εβρου μέχρι 15 ν.μ. ανατολικά του Καστελόριζου στις συντεταγμένες 3605Ν και 3000 Ε δεν αντικατοπτρίζει κανένα νόμιμο καθορισμό θαλάσσιας περιοχής ή καθορισμό οριοθέτησης χωρικών υδάτων. Για τον λόγο αυτόν οποιαδήποτε αναφορά στο τμήμα αυτό του FIR είναι πλήρως πλασματική και χωρίς νομική βάση».
Η «κυριακάτικη δημοκρατία» αποκαλύπτει την τουρκική αγγελία Α0240/99 ως τεκμήριο. Πέραν αυτών, η κυβέρνηση ξεκίνησε πριν από δύο χρόνια να τοποθετεί σημαδούρες στη δήθεν μέση γραμμή της Λέσβου με χρήματα των Ελλήνων, πλην όμως τις μάζεψε άρον άρον και τις έβαλε στις αποθήκες του ΥΕΝ, καθόσον με την αυθαιρεσία αυτή σε βάρος της χώρας έδινε το δικαίωμα στην Τουρκία να βάλει και αυτή αυθαίρετα σημαδούρες στο Αιγαίο, όπου αυτή ήθελε, ως μέση θαλάσσια γραμμή και θαλάσσια σύνορα Ελλάδας και Τουρκίας.
Στον χάρτη Νο 2 της «κυριακάτικης δημοκρατίας» φαίνονται τα ελληνικά χωρικά ύδατα των 6 ν.μ. και με συνεχόμενη μαύρη γραμμή (η οποία στην προκειμένη περίπτωση συμπίπτει με τα όρια του FIR Αθηνών/Κωνσταντινούπολης) η θαλάσσια μέση γραμμή Ελλάδας και Τουρκίας στη Λέσβο, Χίο και Σάμο, μέχρι τη Ρόδο στα Δωδεκάνησα, καθώς επίσης και στο Καστελόριζο, δεδομένου ότι η απόσταση από τα νησιά αυτά μέχρι τις τουρκικές ακτές είναι μικρότερη των 12 ν.μ. (6+6 ν.μ.). Ωστόσο, η γραμμή αυτή δεν αποτελεί νομικά θαλάσσια ελληνοτουρκικά σύνορα, διότι δεν έχει συμφωνηθεί ακόμα από τις δύο χώρες. Η κυβέρνηση ισχυρίζεται εγγράφως ότι στα Δωδεκάνησα υπάρχουν ελληνοτουρκικά σύνορα λόγω της ιταλοτουρκικής Συμφωνίας και του Πρωτοκόλλου του 1932 για τα Δωδεκάνησα.
Οι γκάφες, τα ψεύδη και οι τουρκικές παραβιάσεις
Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι στην περιοχή από Ρόδο μέχρι Καστελόριζο η απόσταση ανάμεσα στα νησιά, που είναι 85 ν.μ., έχει ελληνοτουρκικά θαλάσσια σύνορα. Αυτό είναι ψευδές και επικίνδυνο για την Ελλάδα, δεδομένου ότι δεν μπορεί να υπάρξουν μέση θαλάσσια γραμμή και ελληνοτουρκικά θαλάσσια σύνορα, καθόσον απέναντι από τις τουρκικές ακτές και μεταξύ Ρόδου – Καστελόριζου δεν υπάρχει κανένα ελληνικό νησί, παρά μόνο 300 ν.μ. νότια η Αίγυπτος – δηλαδή, μπορεί η Τουρκία, έστω παράνομα και αυθαίρετα, να ορίσει μέση γραμμή με την Αίγυπτο παρά με την Ελλάδα.
Στην περιοχή από Σάμο μέχρι Ρόδο πράγματι υπάρχει μέση γραμμή (όπως αυτή ορίζεται στο Πρωτόκολλο του 1932), με ελάχιστες συντεταγμένες, που αφορούν και καθορίζονται κατά 85% από τις βραχονησίδες στην περιοχή. Στην περιοχή αυτή υπάρχουν εκατοντάδες βραχονησίδες, οι οποίες εξασφαλίζουν στην Ελλάδα τη μέση γραμμή. Μολονότι οι βραχονησίδες αυτές, που κείνται εντός του FIR Αθηνών, είναι ελληνικότατες βάσει συμβάσεων και διεθνών συμφωνιών που έχει προσυπογράψει και η Τουρκία, εντούτοις η κυβέρνηση τις έριξε στον… Καιάδα και, μαζί με τις βραχονησίδες και τη μέση γραμμή, και τα θαλάσσια ελληνοτουρκικά σύνορα στην περιοχή, με βάση το Πρωτόκολλο του 1932, δεδομένου ότι στην επιστολή που έστειλε στον ΟΗΕ αναγράφει ψευδώς και παράνομα ότι οι βραχονησίδες παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα με τις Συνθήκες Λωζάννης και Παρισίων.
Ωστόσο, σε καμιά από τις συνθήκες αυτές δεν υπάρχει η λέξη «βραχονησίδα», με αποτέλεσμα να διασύρεται η χώρα διεθνώς για έλλειψη σοβαρότητας, αξιοπιστίας και παραβίασης της διεθνούς νομιμότητας. Παράλληλα δίνει το δικαίωμα στην Τουρκία να περνά πάνω από τις βραχονησίδες με το αιτιολογικό ότι δεν περιλαμβάνονται στις συνθήκες, όπως ισχυρίζεται η Ελλάδα.
Από την ημέρα που η Αγκυρα έλαβε γνώση της επιστολής της ελληνικής κυβέρνησης στον ΟΗΕ δεν έχει αφήσει όρθια με τις παραβιάσεις της βραχονησίδα για βραχονησίδα στο Αιγαίο. Εφτασε μάλιστα στο σημείο να μετατρέψει τις βραχονησίδες Καλόγεροι, που απέχουν 20 ν.μ. από την Κάρυστο, σε… Δεσποτάδες, διότι σε καθημερινή βάση εκτελεί παραβιάσεις πάνω από τη βραχονησίδα αυτή.
Γιατί δεν υπάρχει ενημέρωση των Ελλήνων πολιτών;
Και αφού η κυβέρνηση επιμένει ότι υπάρχουν οριοθετημένα θαλάσσια σύνορα Ελλάδας – Τουρκίας από τον Εβρο μέχρι το Καστελόριζο, γιατί δεν μπαίνει στον κόπο να ενημερώσει τους Ελληνες πολίτες για τις ακριβείς συντεταγμένες των θαλάσσιων συνόρων, για να μη βρεθεί κάποιο ελληνικό ή ξένο ιστιοπλοϊκό στην τουρκική επικράτεια νομίζοντας ότι βρίσκεται ακόμα στην Ελλάδα;