Αδιέξοδο στην τουρκική αμυντική βιομηχανία με τον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία δημιούργησε αβεβαιότητα σχετικά με την ολοκληρωμένη συνεργασία της Τουρκίας με την Ουκρανία στον τομέα της αμυντικής βιομηχανίας.

Αναφέρεται ότι ενδέχεται να διακοπεί η προμήθεια ελικοπτέρων και κινητήρων UAV λόγω του πολέμου.

206A3769 29AB 4176 A638 8EB7F1DE92FF

Καθώς η επίθεση της Ρωσίας στην Ουκρανία αφήνει πίσω της την 20ή ημέρα, οι επιπτώσεις του πολέμου στην Τουρκία συνεχίζονται να συζητούνται.

Μάλιστα, μετά την πυραυλική επίθεση της Ουκρανίας στο Ντόνετσκ, το οποίο ελέγχεται από φιλορώσους αυτονομιστές, η ανακοίνωση της Ρωσίας ότι οι στρατιωτικές βιομηχανικές εγκαταστάσεις της Ουκρανίας θα στοχοποιηθούν ως αντίποινα για αυτήν την επίθεση επανέφερε το θέμα της στενής συνεργασίας της Τουρκίας με την Ουκρανία στον τομέα της αμυντικής βιομηχανίας.

Παγώνουν οι συμφωνίες με την Ουκρανία

Η Τουρκία έχει διάφορες συμφωνίες με την Ουκρανία για την προμήθεια κινητήρων που θα χρησιμοποιηθούν σε πλατφόρμες αεροπορικής και ναυτικής άμυνας.

Η Τουρκική Αεροδιαστημική Βιομηχανία (TUSAŞ) υπέγραψε συμφωνία για την προμήθεια 14 κινητήρων από την ουκρανική εταιρεία Motor Sich έως το 2025, που θα χρησιμοποιηθούν στο Επιθετικό Ελικόπτερο Βαριάς Τάξης, γνωστό ως «ATAK 2».

Βάσει αυτής της συμφωνίας, η παράδοση δύο κινητήρων αναμενόταν να γίνει τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους, αλλά αναφέρεται ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία μπορεί να διαταράξει αυτή την παράδοση.

Εάν υπάρξει πρόβλημα στην προμήθεια κινητήρων από την Ουκρανία, θα καθυστερήσει και η πρώτη ημερομηνία πτήσης του 2023 για το ATAK 2.

Σε αυτήν την περίπτωση, θα επικεντρωθούν οι συνεχιζόμενες εγχώριες εργασίες κινητήρα για το ATAK 2.

Αναζητούνται εναλλακτικές λύσεις

Μεταξύ των κινητήρων που χρησιμοποιούνται για το μη επανδρωμένο επιθετικό εναέριο όχημα Akıncı (TİHA), που παρήχθη από την αμυντική εταιρεία Baykar και παραδόθηκε στις Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις πέρυσι, υπάρχουν επίσης κινητήρες που παράγονται από την ουκρανική εταιρεία Motor Sich, η οποία παράγει περισσότερη ισχύ από τον εγχώριο κινητήρα.

 Ο επικεφαλής της Προεδρίας των Αμυντικών Βιομηχανιών,  Ισμαήλ Ντεμίρ, στο Φόρουμ Διπλωματίας της Αττάλειας το περασμένο Σαββατοκύριακο, σχετικά με το αν ο πόλεμος στην Ουκρανία θα έχει αντίκτυπο στην παραγωγή του Akıncı, είπε:

 «Δεν θα έχει αντίκτυπο αυτή τη στιγμή. Έχουμε έναν ορισμένο αριθμό κινητήρων στο απόθεμά μας. Υπάρχει και εναλλακτικός κινητήρας. Από τη μία πλευρά, η διαδικασία ανάπτυξης των δικών μας κινητήρων βρίσκεται σε ένα ορισμένο σημείο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί». Σε περίπτωση που ο πόλεμος στην Ουκρανία παραταθεί, θα χρησιμοποιηθούν εναλλακτικές λύσεις αντί για κινητήρες ουκρανικής προέλευσης στο Akıncı.

Αβεβαιότητα στην παράδοση του πλοίου

Ένας κινητήρας turbofan που αναπτύχθηκε από την ουκρανική εταιρεία Ivchenko-Progress σχεδιάστηκε να χρησιμοποιηθεί σε πύραυλο κρουζ, ο οποίος αναπτύχθηκε από τη ROKETSAN και ονομαζόταν «Εντόπιος Tomahawk».

Αναφέρεται ότι η τροφοδοσία του κινητήρα αυτού μπορεί να διακοπεί από τον πόλεμο.

Από την άλλη, συνεχίζεται η κατασκευή της πρώτης κορβέτας κλάσης MILGEM Ada που δημιουργεί η Τουρκία για την Ουκρανία.

cumhuriyet.com.tr

The Hellenic Information Team

               

 

 © Βαλκανικό ΠερισκόπιοΓιῶργος  Ἐχέδωρος

ΔΗΜΟΦΙΛΗ