Η Τουρκικη εταιρία Baykar είχε αναπτύξει τον τελευταίο καιρό μεγάλη συνεργασία με ουκρανικές εταιρίες, μετά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εταιρία με το εμπάργκο που έχει επιβληθεί στην Τουρκία για την στάση της στην Συρία.
Μετά την απαγόρευση χρήσης των κινητήρων από την Αυστριακή Rotax, η Βaykar είχε συμφωνήσει με ουκρανικές εταιρίες για την παραγωγή κινητήρων. Οι εταιρίες Ivchenko-Progress και Motor Sich προμήθευαν τους Τούρκους με κινητήρες, τόσο για το Bayraktar όσο και για το μεγαλύτερο και με περισσότερες δυνατότητες Akinci.
Mάλιστα οι Τούρκοι είχαν υπογράψει και συμφωνία για αξιοποίηση ουκρανικών τεχνολογιών για την παραγωγή ενός κινητήρα jet ο οποίος προβλέπεται να χρησιμοποιηθεί σε ένα μη επανδρωμένο συνοδευτικό.
Η συνεργασία των δύο χωρών είχε προχωρήσει ακόμα περισσότερο, με την εταιρία Βaykar και την Ουκρανική κυβέρνηση να έχουν υπογράψει συμφωνία για δημιουργία κέντρου δοκιμών και εκπαίδευσης στην Ουκρανία. Εκεί θα γινόταν εκπαίδευση πιλότων και τεχνικών για τα Bayraktar TB2 ενώ θα κατασκευαζόταν και τεχνική βάση ώστε να επισκευάζονται Bayraktar ΤΒ2 από την Ουκρανία αλλά και άλλες χώρες.
Όλα αυτά τα σχέδια έρχονται να ανατραπούν από την εισβολή της Ρωσίας και τον πόλεμο που εξελίσσεται εδώ και πάνω από δύο εβδομάδες. Οι ουκρανικές εταιρίες προφανώς και δεν μπορούν να προμηθεύουν πλέον κινητήρες, κάτι που επιδρά στην συνολική αλυσίδα παραγωγής των τουρκικών drones.
Γεγονός που εξηγεί και την ουδέτερη στάση του Ερντογάν στο θέμα του πολέμου, μην παίρνοντας ξεκάθαρη θέση απέναντι στις αντιμαχόμενες πλευρές, θέλοντας να διαφυλάξει τις οικονομικές σχέσεις μαζί τους.
Με πληροφορίες απο το newsauto.gr