Στα 1,807 ευρώ και 1,801 ευρώ το λίτρο, αντίστοιχα, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Μια ανάσα από το ιστορικό ρεκόρ του 2012 βρίσκεται η τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα, με τις τιμές να επιστρέφουν στα επίπεδα της χειρότερης εποχής που βίωσε η ελληνική οικονομία στη σύγχρονη Ιστορία της.
Τέτοιο δούλεμα δεν έχει ξαναγίνει
Σκυλακάκης: Δεν μειώνουμε το φόρο στα καύσιμα γιατί θα ωφεληθούν οι πιο πλούσιοι. #ΝΔ_θελατε #καυσιμα #βενζινη #ομαδαμνημης #omadamnimis pic.twitter.com/vqPyH1wMXd
— Ομάδα Μνήμης (@OmadaMnimis) February 2, 2022
Η μέση τιμή της βενζίνης σε όλη τη χώρα έχει εκτοξευθεί στα 1,831 ευρώ ανά λίτρο, ενώ τα πρατήρια καυσίμων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη πωλούν την απλή αμόλυβδη αντί 1,807 ευρώ και 1,801 ευρώ το λίτρο, αντίστοιχα. Η κατάσταση έχει ξεφύγει στη νησιωτική Ελλάδα και τις ορεινές περιοχές, με τη μέση τιμή να ξεπερνά ακόμα και τα 2 ευρώ το λίτρο, ενώ η βενζίνη 100 οκτανίων έχει σπάσει ήδη αυτό το όριο ακόμα και σε πρατήρια της Αττικής.
Πληρώνετε 80 ευρώ και βάζετε βενζίνη αξίας 26 ευρώ.
Τα υπόλοιπα 54 πάνε στους μετακλητούς του Τσίπρα, στα μίλια του Κουίκ, στην υγεία του Πολάκη και στις τσάντες της Παπακώστα. pic.twitter.com/H8Raiipt57
— kyranakis (@kyranakis) January 31, 2019
Για μια διαδρομή σχεδόν 200 χιλιομέτρων, από την Αθήνα έως την Πάτρα, ένας οδηγός θα χρειαστεί να βάλει στο ρεζερβουάρ του βενζίνη αξίας 28,8 ευρώ, ενώ πέρυσι για την ίδια διαδρομή με το ίδιο αυτοκίνητο θα πλήρωνε 23,5 ευρώ, δηλαδή 3,5 ευρώ λιγότερα.
Μια χαρά τα λέει ο Σκυλακάκης. Οι φτωχοί οδηγούν καρο, μαγειρεύουν σε ξυλοφουρνο, είναι με λάμπες γκαζιού, ζεσταίνονται με μαγκάλια κ τρώνε απ'το μποστάνι τους κ τις κοτούλες που έχουν στον κήπο. Μόνο οι πελουσιοι θα ωφελούνται από μείωση στα καύσιμα, ενώ αυτός φροντιζει τον λαό
— Hero Grigoraki (@herogrig) February 2, 2022
Η εκτόξευση των τιμών έχει προκαλέσει μεγάλο «πονοκέφαλο» στα ελληνικά νοικοκυριά, αφού από τη μια προσπαθούν να αποφύγουν το συνωστισμό στο μέσα μαζικής μεταφοράς και, από την άλλη, η καθημερινή μετακίνηση για την εργασία τους έχει ανεβάσει στα ύψη
το έξοδο για βενζίνη. Όπως σημειώνουν οι βενζινοπώλες, στην πλειονότητά τους οι οδηγοί επιλέγουν να βάλουν στο ντεπόζιτο του αυτοκινήτου τους ελάχιστο καύσιμα, αξίας 10 ή 20 ευρώ, προκειμένου να κάνουν μετακινήσεις μίας ή το πολύ δύο ημερών.
«Καίνε» οι φόροι
Στην τιμή του 1,831 ευρώ οι φόροι (ειδικός φόρος κατανάλωσης, ΦΠΑ) αντιστοιχούν στο 60% της τελικής τιμής, δηλαδή πάνω από 1 ευρώ το λίτρο (1,07 ευρώ). Πιο αναλυτικά, η τιμή του διυλιστηρίου διαμορφώνεται στο 0,64 ευρώ, ενώ περίπου 10,5 λεπτά ανά λίτρο
μοιράζονται οι εταιρίες εμπορίας και οι πρατηριούχοι. Αυτό σημαίνει πως 6 στα 10 ευρώ σε κάθε λίτρο αμόλυβδης βενζίνης είναι φόροι που καταλήγουν στα κρατικά ταμεία, ενώ το οικονομικό επιτελείο απορρίπτει κάθε εισήγηση για μείωση του Ειδικού Φόρου
Κατανάλωσης που επιβάλλεται στα καύσιμα.
Αξίζει να σημειωθεί πως χώρες όπως η Βουλγαρία και η Ουγγαρία έχουν υιοθετήσει τον ελάχιστο ειδικό φόρο κατανάλωσης ανά λίτρο βενζίνης στο 0,36 ευρώ ανά λίτρο. Αντίθετα, τον υψηλότερο ΕΦΚ έχει η Ολλανδία, με 0,81 ευρώ ανά λίτρο, η Ιταλία με 0,73 ευρώ ανά λίτρο και η Φινλανδία με 0,72 ευρώ ανά λίτρο. Ο ΕΦΚ στη χώρα μας διαμορφώνεται σε 0,70 ευρώ ανά λίτρο, όταν ο μέσος όρος σε επίπεδο Ε.Ε. είναι το 0,56 ευρώ ανά λίτρο.