Οι δολοφόνοι δεν είναι «σταρ»

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Εισαγωγικά η εφημερίδα Εστία απολογείται για την χρήση του ξενόγλωσσου όρου «celebrity» στο σημερινό πρωτοσέλιδο άρθρο της. Αλλά και αυτό στο οποίο παραπέμπει η συγκεκριμένη λέξη είναι εισαγόμενο: Η μετατροπή του ασήμαντου σε σημαντικό.

Η αξιοποίηση και μετατροπή πτυχών της ιδιωτικής ζωής αναγνωρίσιμων προσώπων με ελάχιστη προσφορά στον δημόσιο βίο σε μείζον γεγονός. Η εκμετάλλευση φωτογραφιών και βίντεο κλειδαρότρυπας σε πληροφορίες άξιες λόγου προς τέρψιν του φιλοθεάμονος κοινού.

Νέα ήθη φαίνεται να επικρατούν στον ελληνικό δημόσιο βίο: Η τακτική αυτή φαίνεται πλέον να υιοθετείται από τα ΜΜΕ και για τους εγκληματίες του κοινού ποινικού δικαίου. Όχι μόνο για τους άχρωμους σταρ της ελληνικής τηλεοράσεως που επικράτησε να ονομάζονται «σελέμπριτυ» εκ της αγγλικής λέξης «celebrity»  που σημαίνει διασημότητα ή εναλλακτικά «διάσημη προσωπικότητα».

Για τους οποίους το κοινό καλείται να ενημερώνεται για κάθε πτυχής της ζωής τους: Που δειπνούν, πως ντύνονται, τι αυτοκίνητο έχουν, που πάνε διακοπές, που εργάζονται, πόσα είναι τα μέλη της οικογενείας τους, ποια ήταν η τελευταία φορά που βγήκαν βόλτα στο κέντρο της Κηφισιάς μετακινώντας το καρότσι με το μωρό τους κλπ. Η τακτική αυτή φαίνεται να υιοθετείται πλήρως για τους δολοφόνους του κοινού ποινικού δικαίου, οι οποίοι δολοφονούν τις συζύγους τους μπροστά στα αθώα μάτια του νεογέννητου τέκνου τους.

Νέα ήθη επικρατούν στην πατρίδα μας λοιπόν. Έκπληκτοι οι τηλεθεατές μεγάλου τηλεοπτικού σταθμού ο οποίος εκπέμπει από δημόσια συχνότητα υποχρεώθηκαν να παρακολουθήσουν το Σάββατο ρεπορτάζ που περιείχε βίντεο από τον προαυλισμό του «σελέμπριτυ» πλέον πιλότου Μπάμπη Αναγνωστόπουλου στον Κορυδαλλό. Μείζον το γεγονός!

Έκπληκτοι οι τηλεθεατές υποχρεώθηκαν να καθηλωθούν στους δέκτες τους για να μην χάσουν την μεγάλη αποκλειστικότητα: Εικόνες από το εσωτερικό στο αποκαλούμενο και «VIP» κελί του συζυκτόνου των Γλυκών Νερών στον Κορυδαλλό: Είδαν την καφετιέρα που παρασκευάζει άνετος τον φρέντο καπουτσίνο του για να αναστοχάζεται κάθε πρωί τα «έργα» του -άφησε το παιδί του ορφανό από μητέρα- είδαν την άσπρη πλαστική καρέκλα που κάθεται κανείς στα πανηγύρια και μπορεί να αγοράσει στις λαϊκές από συμπαθέστατους αθιγγάνους, είδαν κάτι στον τοίχο που προσομοιάζει με πίνακα ζωγραφικής, είδαν την πριβέ τουαλέτα για τον ίδιο και για τους κατάδικους ναρκωτικών, με τους οποίους μοιράζεται το κελί, είδαν τα πλαστικά μπουκάλια με το εμφιαλωμένο νερό.

Στιγμές μοναδικές στην τηλεοπτική μας ιστορία ! Ντοκουμέντα συγκλονιστικά! Όλα αυτά απέκτησαν ειδησεογραφική αξία από την στιγμή που κατέφθασε στο συγκεκριμένο κελί του Κορυδαλλού ο συγκεκριμένος «γόης» δολοφόνος και κρίθηκαν άξια μετάδοσης από τηλεοπτικούς σταθμούς και βεβαίως από το αδηφάγο διαδίκτυο.

Το διαδίκτυο, που διερωτάται καθημερινά: τι να κάνει η διασημότητα Μπάμπης σήμερα; Πως ξύπνησε; Τι όνειρο είδε; Τι σχέδια για το αύριο έχει; Που θα δώσει την πρώτη μεγάλη του συνέντευξη; Ενώ το κανονικό θα ήταν να διερωτάται: Που βρίσκεται η Καρολάιν σήμερα; Ποιος θα μεγαλώσει το παιδί της; Πως πενθεί η οικογένεια της;

Δυστυχώς πριν από τις εικόνες και τα πλάνα μέσω από το κελί του συζυγοκτόνου είχαν προηγηθεί και άλλα νοσηρά φαινόμενα παρακμής που έτειναν στην εξιδανίκευση του δολοφόνου και στον καθαγιασμό του από την τηλεοπτική κολυμβήθρα του Σιλωάμ.

Προηγήθηκε έμπειρη συνάδελφος, η οποία υποστήριξε ότι «ο Μπάμπης δεν είναι για τα αίματα». Μάλιστα! Ακολούθησε ψυχολόγος, η οποία τον χαρακτήρισε «γοητευτική προσωπικότητα». Ωραιότατα! Στα ίχνη της και συγγραφέας της ανάλαφρης ροζ λογοτεχνίας του θέρους, η οποία δικαιολόγησε τον Μπάμπη ότι ότι είχε άγχος. «Έξοχα»!

Γυναίκες δεν σταμάτησαν να εκφράζουν τον κρυφό έως τότε θαυμασμό τους για τον δολοφόνο μιας γυναίκας την στιγμή που η Πρόεδρος της Δημοκρατίας πάσχιζε το Σάββατο να φορτώσει το νέο αδίκημα της γυναικοκτονίας σε άνδρες συλλήβδην. Γυναίκες άθελα τους, είμαστε βέβαιοι, συμμετέχουν ανόητα στην οικοδόμηση του υπερασπιστικού προφίλ της «γοητευτικής προσωπικότητας».

Όσο είναι νωρίς πρέπει να ξεκαθαριστούν τα εξής: Οι δολοφόνοι δεν είναι διασημότητες. Οι τηλεθεάσεις και η κλειδαρότρυπα δεν βρίσκονται πάνω από το δημόσιο συμφέρον. Αν αυτό το «βιολί» δεν κοπεί νωρίς, η αποτρόπαια δολοφονία των Γλυκών Νερών θα γίνει σήριαλ, ανάγνωσμα, λαικό ακρόαμα. Και ο δολοφόνος «σταρ» . Με τον οποίο θα ασχολείται η ελληνική κοινωνία ανά τακτικά διαστήματα.

Θα δώσει συνεντεύξεις, θα γράψει βιβλίο, ποιος ξέρει αν θα ζητήσει να εκπέμψει και ραδιοφωνικό σταθμό μέσα από τον Κορυδαλλό όπως απαίτησε θρασύτατα προσφάτως κάποιος άλλος άλλου τύπου σταρ. Δεν ονομάζεται σωφρονιστική πολιτική αυτό. Και μάλιστα για κάποιον που από την αρχή χωρίς ίχνος μεταμέλειας για όσα έπραξε δείχνει να μην έχει και διάθεση να σωφρονιστεί.

Αλλά η σωφρονιστική πολιτική δεν αφορά μόνον όσους είναι «μέσα». Συνιστά μήνυμα και για όσους είναι «έξω». Εάν το μήνυμα μιας κοινωνίας είναι «σκοτώστε την γυναίκα σας μπροστά στο παιδί σας και εμείς θα σας κάνουμε σταρ» τότε είμαστε τελειωμένοι… Πρέπει να το προλάβουμε.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ