Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ο υπουργός εξωτερικών της Τουρκίας Μεβλούτ Τσαβούσογλου ετοιμάζεται να εμφανιστεί στην Κομοτηνή ως «σουλτάνος». Για την ακρίβεια, έχει κανονίσει μέχρι και περιπάτους μέσα στην πόλη!
Εννοείται ότι η επίσκεψη που θα ξεκινήσει από το «κέντρο δημιουργίας ανωμαλίας» στην περιοχή, το τουρκικό προξενείο, θα υπάρξει προσκύνημα σε ιερατική σχολή και δείπνα με δήθεν παράγοντες της μειονότητας. Το χειρότερο όμως δεν είναι αυτό.
Το χειρότερο είναι ότι ο τούρκος υπουργός εξωτερικών Ετοιμάζεται να προσκυνήσει τον τάφο του Αχμέτ Σαδίκ! Του μειονοτικού πολιτικού ο οποίος έχασε τη ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα και τον οποίο η Τουρκία εσχάτως προσπαθεί να αξιοποιήσει όσο σημαία αντίστασης και δήθεν δολοφονημένο από το ελληνικό κράτος.
Ένα πραγματικό σχέδιο ανωμαλίας, το οποίο η Τουρκία θα χρησιμοποιήσει με βρώμικο τρόπο αφού όπως ανακοινώθηκε πριν από μερικές εβδομάδες, η δημόσια τηλεόραση της Τουρκίας θα φτιάξει ταινία για τη ζωή του Αχμέτ Σαδίκ, παρουσιάζοντας τον ως εθνικό ήρωα που ήθελε να απελευθέρωσή τους «τούρκους της Ελλάδας»!
Η συγκεκριμένη ενέργεια λοιπόν του Τσαβούσογλου συνιστά πρόκληση κατά της Ελλάδας αλλά και μεγάλη εθνική απειλή. Αποδεικνύει ότι η Τουρκία είναι αποφασισμένη να εγείρει θέμα τουρκικής μειονότητας, όχι φυσικά επειδή ενδιαφέρεται για τα δικαιώματα των μουσουλμάνων στην Ελλάδα, αλλά διότι επιχειρεί να Κοσοβοποιήσει την Θράκη.
Τίθεται λοιπόν ευθέως θέμα της εθνικής μας ακεραιότητας, και για την Θράκη μετά τα νησιά. Αυτή η ενέργεια του Τσαούσογλου θα έπρεπε να έχει αποτραπεί από το ελληνικό κράτος. Η ελληνική κυβέρνηση είναι εκτεθειμένη εάν του επιτρέψει να πραγματοποιήσει τέτοια ενέργεια.
Το θανατηφόρο ατύχημα
Στις 14 Ιούλη 1995 το αυτοκίνητο του Αχμέτ Σαδίκ, στο οποίο επέβαιναν και μέλη της οικογενείας του, συγκρούστηκε στο δρόμο Ξάνθης – Κομοτηνής με ένα τρακτέρ, που ερχόταν από την αντίθετη κατεύθυνση και ετοιμαζόταν να στρίψει σε μία διασταύρωση. Από τη σύγκρουση σκοτώθηκε ο Σαδίκ, που υπήρξε βουλευτής Ροδόπης και τραυματίστηκαν τα παιδιά του. Οδηγός του τρακτέρ ήταν ο 62χρονος Ζήσης Αραμπατζής, από το χωριό Σώστης Ροδόπης. Δικάστηκε για ανθρωποκτονία από αμέλεια. Ήταν ένα ατύχημα σαν κι αυτά που έχουν συμβεί κατά εκατοντάδες στους περιφερειακούς δρόμους της Ελλάδας.
Τα τούρκικα ψέματα και η καταγγελία – βόμβα για τον θάνατο του Αχμέτ Σαδίκ
Η πλέον ηχηρή απάντηση στις θεωρίες συνωμοσίας της Τουρκίας, έρχεται μέσα από την μουσουλμανική μειονότητα και συγκεκριμένα από την ανάρτηση του γιατρού και επιστήθιου φίλου του Σαδίκ, του Ιμπράμ Ονσούνογλου που πρόσφατα μάλιστα απεβίωσε, με την οποία αφήνει σαφείς αιχμές ότι ο θάνατος του Αχμέτ Σαδίκ ήταν έργο των τουρκικών μυστικών υπηρεσιών, με τις οποίες είχε έρθει σε ρήξη!
«Γίνεται μια μάζωξη στην Κωνσταντινούπολη, με όλα τα μέλη της μαφίας της μειονότητας να είναι προσκεκλημένα. Ο Τοκούτς Μουσταφά σε ένα διάλειμμα καλεί τον Σαδίκ και μια ομάδα Δυτικοθρακιωτών σε ένα δωμάτιο του 6ου ορόφου. Ο Τοκούτς Μουσταφά είπε σε εκείνη τη συνάντηση στον Σαδίκ ότι δεν πρέπει να ξεχνά πως η μητέρα πατρίδα τον έκανε βουλευτή και ότι θα πρέπει να είναι υπό τις διαταγές του εκπροσώπου της (σ.σ.: εννοεί του προξένου Κομοτηνής), διαφορετικά «θα σε πετάξω τώρα από το παράθυρο του 6ου ορόφου και θα πω πως αυτοκτόνησες». Ακόμη κι ο Σαδίκ κατάλαβε πως τον είχαν ξεγράψει. Στους γύρω του είπε ότι θα εγκατέλειπε την πολιτική. Μερικούς μήνες μετά ήρθε ο θάνατος με το τροχαίο» περιγράφει γλαφυρά ο κ. Ονσούνογλου.
Ο Αχμέτ Σαδίκ και το αυτοκίνητο του μετά το ατύχημα
Ο κ. Ιμπράμ Ονσούνογλου είναι γιατρός και κατοικεί στην Ελλάδα. Παλιός γνώριμος του Σαδίκ Αχμέτ, ανήμερα της ημέρα της επετείου του θανάτου του Σαδίκ, έκανε την εξής αληθινά αποκαλυπτική ανάρτηση στο Facebook, λύνοντας περαιτέρω το μυστήριο, σε σχέση με τον Σαδίκ Αχμέτ.
Στο κείμενο με την συχνά αναφερόμενη φράση «Μεγάλη πύλη» εννοείται το τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής. Ενδεικτικό και αυτό του ρόλου που παίζει το «μαγαζί» της οδού Ιώνων:
«Είχα αποφασίσει να μην σχολιάσω την κάτωθι ανάρτηση του Μουσταφά Τσολάκ σχετικά με τον Σαδίκ Αχμέτ.
Μια μέρα μετά το FB μου την εμφάνισε πάλι μπροστά μου, τη διάβασα ξανά και άλλαξα γνώμη.
Οι νέες γενιές που δεν βίωσαν τα περιστατικά και δεν γνωρίζουν, δεν είναι δυνατόν να κατανοήσουν απόλυτα τον Σαδίκ μόνο από αυτά που είχε πει στις εκπομπές εκείνες.
Εγώ μπορώ να τους βοηθήσω να κατανοήσουν. Και δεν είναι μόνο αυτό. Θεωρώ πως στην μειονότητα, το να σωπαίνει κάποιος για οποιοδήποτε λόγο απέναντι στις παραχωμένες αλήθειες και στα ψέματα που μας δίνουν να καταπιούμε, είναι ισότιμο της προδοσίας.
Ας έρθουμε στην εκπομπή της 5/3/1993. O Σαδίκ είναι μερικά χρόνια που βιώνει το απόγειο της αυτοπεποίθησης του.
Όσοι τον ξέρουν από κοντά, γνωρίζουν πως σε τέτοιες καταστάσεις φέρεται σαν «ταύρος σε υαλοπωλείο».
Τα προ της τηλεοπτικής εκπομπής περιστατικά
Είχε μαλώσει με τον Μεχμέτ Εμίν Αγκά.
Όταν προσπάθησε να γίνει αγάς στο χωριό του Αγκά τον Εχίνο, δάρθηκαν με μπουνιές.
Τότε είχε εκτοξεύσει απειλές του τύπου «Εάν εγώ εσένα δεν σου μάθω τρόπους με την Πύλη (σημ μεταφ: το προξενείο εννοεί) που σε ταΐζει, εμένα να μην με λένε Αχμέτ Σαδίκ».
Και μετά από εκείνη την ημερομηνία αποκαλύφθηκε πως ο Μεχμέτ Εμιν Αγκά ήταν ένας προδότης πράκτορας των Ελλήνων.
Αυτός που κατηγορούσε στη τηλεόραση ήταν ο «εκλεγμένος» μουφτής Ξάνθης Μεχμέτ Εμίν Αγκά.
Είχε μαλώσει και με τον Αχμέτ Φαίκογλου.
Το άλλο άτομο που κατηγόρησε τότε ως χαφιέ των Ελλήνων (χωρίς να αναφέρει το όνομα του) ήταν ο Αχμέτ Φαίκογλου.
Ο Σαδίκ στην εφημερίδα που έβγαζε προσέβαλε τον Α. Φαίκογλου ως «τσιγγάνο» και είναι ο πρώτος που τον περιφρόνησε με αυτό το επίθετο. Ο δεύτερος ήταν ο Γιάννης Καψής.
Είχε μαλώσει και με τον Ισμαήλ Ροδοπλού. Είχε μαλώσει με τον Ιμπραήμ Σερίφ. Και οι καυγάδες 100% κάνουν θραύση.
Τέτοιοι ήταν και οι καβγάδες με τον Ιμπραήμ Σερίφ.
Πριν από μερικά χρόνια στις 24 Ιουλίου, ο Ιμπραήμ Σερίφ πηγαίνει με γρήγορο βήμα προς το νεκροταφείο Καφετζί (σημ. μεταφρ: εκεί βρίσκεται ο τάφος Σαδίκ).
Μαζί με τους καλεσμένους από την Τουρκία είχαν αργοπορήσει. Και έλεγε «Είμαι υποχρεωμένος να πάω. Αλλιώς αν έμενε σε μένα…». (συνονόματε ζητώ συγνώμη γι αυτή την αποκάλυψη).
Είχε μαλώσει ο Σαδίκ με τον Χασάν Χατίπογλου. Μετά από τον καβγά, στις εκλογικές του ομιλίες μπροστά στον κόσμο αποκαλούσε τον Χατίπογλου «γεροπαράξενο».
Είναι καταγεγραμμένο σε κασέτα πως έλεγε «Ο γεροπαράξενος που μπήκε στα 70 ανακατεύεται στο τι θα κάνω εγώ! Μα εγώ είμαι μόνο 46 ετών». Ακριβώς έτσι έλεγε.
Είχε μαλώσει με τον Χασάν Ιμάμογλου. Είχε μαλώσει με τον Μεχμέτ Μουφτούογλου. Είχε μαλώσει με τον Ιμπράμ Ονσούνογλου.
Μην κοιτάτε που μιλάω απλά για καβγά, είχε βρίσει με το πιο βαρύ λεξιλόγιο της μειονότητας.
Υπό κανονικές συνθήκες η ουρά του θα ήταν ανάμεσα στα σκέλια, αλλά με την κορύφωση της αυτοπεποίθησης του από την Μεγάλη Πύλη που τον «φούσκωνε», πλέον κανείς δεν μπορούσε να τον συγκρατήσει.
Για τον Χασάν Ιμάμογλου έλεγε πως είναι «άνθρωπος των γκιαούρηδων» και μαθαίνοντας το αυτό Ιμάμογλου τον κάλεσε σε μονομαχία.
Στη μονομαχία στο καφενείο του Τσουκούρ, μόνο με την παρέμβαση άλλων δεν χύθηκε αίμα.
Ακόμη και για τον Μεχμέτ Μουφτουογλου, πριν να του δώσει εκείνος οικογενειακά το πράσινο φως, έλεγε πως είναι ο Νο 1 άνθρωπος των γκιαούρηδων.
Ο συγχωρεμένος ο Μουφτούογλου έλεγε πως «Στην ζωή μου άνθρωπο δεν έδειρα. Εάν δεν είχα κάνει εγχείρηση καρδιάς, θα έδερνα τον Σαδίκ όπως έκανε και ο Ιμάμογλου».
Με την Μεγάλη Πύλη να τον έχει φουσκώσει, ο Σαδίκ άρχισε να δείχνει την πραγματική του προσωπικότητα και εμένα που ήμασταν φίλοι για 40 χρόνια (ακόμη από το 1960 μαζί και με τα φοιτητικά έτη) σε συνέντευξη του στο BBC με κατηγόρησε για πράκτορα της ΚΥΠ.
Το ίδιο έκανε και σε άλλα μέρη. Αργότερα όταν λόγω μιας δίκης συναντηθήκαμε στα δικαστήρια, με προσέγγισε λέγοντας πως «Εμείς τρώμε ο ένας τον άλλο και ο Έλληνας κάνει την δουλειά του».
Όταν και εγώ θέλησα σαν τον Ιμάμογλου να τον πιάσω από τον λαιμό και να ζητήσω τον λόγο, έφυγε πολύ γρήγορα.
Ο ηγέτης που φύτεψε η Μεγάλη Πύλη, μέσα στην γενική συνέλευση του συλλόγου Επιστημόνων Μειονότητας και μάλιστα ενώπιον του συζύγου της, χαρακτήρισε την τότε πρόεδρο του συλλόγου την Χουλιά Εμίν ως ΠΡΟΔΟΤΗ.
Τότε μετά βίας σώσαμε τον Σαδικ από τα χέρια του άντρα της.
Η Χουλιά Εμίν δήλωνε το εξής: «Ενίοτε έχω καβγαδίσει με διάφορους ανθρώπους. Μετά από κάποιο διάστημα, με όλους ειρηνεύσαμε. Δεν έχω χούι να κρατάω μίσος. Ο μόνος με τον οποίο δεν ειρήνευσα είναι ο Αχμέτ Σαδίκ». (Χούλια συγγνώμη που έκανα αυτήν την αποκάλυψη).
Η Μεγάλη Πύλη για να κάνει την δουλειά της έψαχνε έναν μανιακό και τον βρήκε στο πρόσωπο του Σαδικ. Αλλά μέχρι ενός σημείου.
Μέχρι που μάλωσε και με το προξενείο της Κομοτηνής και άρχισε να προσβάλει και εκείνους.
Στην εκπομπή του TGRT το άτομο το οποίο κατηγόρησε πως συνεργαζόταν με τους Έλληνες είναι ο πρόξενος Χακάν Οκτσάλ.
Όταν συνάντησα τον Οκτσάλ στην Γερμανία μου είπε: «Εγώ είμαι διπλωμάτης και δεν είναι δική μου δουλειά. Αλλά θα πεθάνω με τα μάτια ανοιχτά επειδή δεν μπόρεσα να δείρω τον Σαδίκ».
Ο Σαδίκ για ποιο λόγο και πως είχε καβγαδίσει με τον πρόξενο Χακάν Οκτσάλ;
Είχε έρθει τότε μια επιτροπή βουλευτών από την Τουρκία. Στο πρόγραμμα υπήρχε και επίσκεψη στην Ξάνθη.
Την επιτροπή πέραν του πρόξενου την συνόδευαν και οι εκλεκτοί της Μεγάλης Πύλης. Και φυσικά ο Σαδίκ Αχμέτ.
Στο πρόγραμμα υπήρχε και γεύμα στο σπίτι του Μεχμέτ Εμίν Αγκά.
Ο Σαδίκ έφερε αντίρρηση διότι είχε μαλώσει με τον Αγκά και δεν ήθελε να πάει στο σπίτι του.
Τους λέει πως θα κάνει το γεύμα στους βουλευτές σε ένα εστιατόριο.
Αρχίζει μεταξύ τους μια διαφωνία, καβγάς και προσβολές, όπως πάντα κάνει ο Σαδίκ. Πλέον βλέπει τον πρόξενο «σαν κουνούπι».
Απειλεί όλους όσους βρίσκονται δίπλα στον Χακάν Οκτσάλ: «Εάν εγώ δεν σε εξορίσω από εδώ, πίσω στο χωριό από όπου ήρθες, να μην με λένε Σαδίκ».
Εντέλει πηγαίνουν για φαγητό στο σπίτι του Αγκά. Ο Σαδίκ με μικρά και γρήγορα βήματα κολλάει πίσω από την επιτροπή.
Σε ένα τέτοιο περιβάλλον αυτοπεποίθησης και οργής έγινε εκείνη η εκπομπή στο TGRT.
Mετά από τις προσβολές και απειλές κατά του πρόξενου αποφασίστηκε η απομάκρυνση του Σαδίκ.
Αλλά ο Σαδίκ έχει πίσω του το παρακράτος, τόσο ισχυρός αισθάνεται.
Καταρχήν πηγαίνει τότε ντιρεκτίβα (σημ. μεταφρ: από το προξενείο εννοείται) σε όλους τους μειονοτικούς συλλόγους και οργανώσεις να βγάλουν καταγγελίες κατά του Σαδίκ.
Όλοι έβγαλαν από μια καταγγελία. Αυτά όμως δεν κλονίζουν τον Σαδίκ.
Και εν προκειμένω γίνεται η εκπομπή για την οποία μιλάμε.
Ήθελα να εστιάσω στις καταγγελίες που έστρεψε εκεί κατά του Αγκά.
Είπε πως η Τουρκία «επέβαλε» τον Αγκά ως ηγέτη στην μειονότητα. Αυτό είναι εν μέρει σωστό. Αλλά ο Αγκά υπήρχε ως ηγέτης πριν τον «επιβάλλει» η Τουρκία. Ο ίδιος όμως;
Λες και ο ίδιος δεν ήταν αυτός που η Τουρκία τον «επέβαλλε» κατά 100%.
Και μάλιστα με πίεση και τρομοκρατία… Κάποιοι στην Σμίνθη δεν ήξεραν καθόλου τουρκικά και για αυτό τότε θεώρησε υπεύθυνο τον Αγκά.
Μα ρώτα βρε πρώτα αν ξέρουν οι άνθρωποι την μητρική τους γλώσσα τα πομάκικα.
Μήπως σε ενοχλεί η ομιλία τους στα πομάκικα; Αν δεν πάνε σχολείο, εάν θέλουν να μάθουν τουρκικά μαθαίνουν, εάν δεν θέλουν τότε δεν μαθαίνουν, εσύ με το ζόρι θα τους μάθεις;
Μετά από τις δηλώσεις του στην τηλεόραση, πλέον ακόμη και το βαθύ κράτος τον ξέγραψε.
Είναι μια δύσκολη απόφαση να πετάς ξαφνικά κάποιον στον οποίον έχουν επενδυθεί τόσα. Πρόκειται όμως για μια επιχείρηση εκπαίδευσης, για να βάλει μυαλό.
Για αυτή την δουλειά εξουσιοδοτείται ο Μουσταφά Χασάνογλου (Τοκούτς Μουσταφά). Δεν μπορούσαν να βρουν πιο κατάλληλο μεταξύ των Δυτικοθρακιωτών.
Γίνεται μια μάζωξη στην Κωνσταντινούπολη, με όλα τα μέλη της μαφίας της μειονότητας να είναι προσκεκλημένα.
Ο Τοκούτς Μουσταφά σε ένα διάλλειμα καλεί τον Σαδίκ και μια ομάδα Δυτικοθρακιωτών σε ένα δωμάτιο του 6ου ορόφου.
Το ποιοι ήταν στην μάζωξη δεν είπαν. Το τι έγινε εκεί το άκουσα από τρία άτομα που ήταν παρόντα.
1) Με κρυφό το όνομα: O Toκούτς Μουσταφά πριν από τον Σαδίκ άρχισε να βρίζει με απίστευτες βρισιές όλες τις γυναίκες της δυναστείας του Σαδίκ. Στον ίδιο του είπε πως δεν πρέπει να ξεχνά πως η μητέρα πατρίδα τον έκανε βουλευτή και ότι θα πρέπει να είναι υπό τις διαταγές του εκπροσώπου της μητέρας πατρίδας στην Κομοτηνή, διαφορετικά «θα σε πετάξω τώρα από το παράθυρο του 6ου ορόφου και θα πω πως αυτοκτόνησες».
2) Ισμαήλ Ροδοπλού: «Όταν ήμασταν μικροί κάμναμε διάφορα. Μαζευόμασταν σαν παιδιά και είχαμε ανάμεσα μας ένα κουτάβι. Το βαρούσε ένας μια κλωτσιά. Το κουτάβι αλυχτούσε. Και μετά σε όποιον πήγαινε μπροστά το κλωτσούσε και το κουτάβι συνέχιζε να αλυχτά. Το βασανιστήριο συνεχιζόταν έτσι. Εκείνη την μέρα λοιπόν αυτό έκαναν στον Σαδίκ».
Ακόμη κι ο Σαδίκ κατάλαβε πως τον είχαν ξεγράψει. Στους γύρω του είπε πως θα εγκατέλειπε την πολιτική. Μερικούς μήνες μετά ήρθε ο θάνατος με το τροχαίο.
Μετά η Μεγάλη Πύλη ακολούθησε το «γύρνα την πάπια μην καεί». Και βλέποντας τη μειονότητα ως πάπια, μετά από τον θάνατο αποφάσισαν να στήσουν πάλι τον Σαδίκ.
Τόσο κόπος και τόση επένδυση δεν έπρεπε να πάνε χαμένα.
Πάνω δηλαδή που θα κήρυσσαν ως «προδότη» τον Σαδίκ, αναρριχήθηκε και πάλι «ήρωας και ηγέτης».
Και αυτά έγιναν συνοδεία πολλών ψεμάτων και υπερβολών. Η μειονότητα τι να κάνει… Φέρεται σαν να πιστεύει αυτήν την επιβολή της Μεγάλης Πύλης.
Iμπράμ Ονσούνογλου