Έχουμε αναφέρει πολλές φορές το ζήτημα των σχολικών εγχειριδίων που διανέμονται στα Ελληνόπουλα και των όσα καταγράφονται εκεί.
*του Θεοφάνη Μαλκίδη
Από την προσέγγιση του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας, μέχρι την αντιμετώπιση των ηρώων μας και των Αγίων μας καθώς και της μεθόδου γνώσης των «γραμμάτων», όπως έλεγε ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, γράμματα τα οποία πλέον γίνονται από συνταγές μαγειρικής, οδηγίες χρήσης καφετιέρας και επιδιόρθωσης κλιματιστικού!
Θεωρούμε ότι το ζήτημα των σχολικών εγχειριδίων, τα οποία τα πληρώνουμε μεταφορικά και κυριολεκτικά με μεγάλο κόστος για να ανταποκρίνονται στις επιταγές του Συντάγματος της Ελληνικής Δημοκρατίας (άρθρο 16), συνεχίζει να αποτελεί μείζον στην Ελλάδα.
Ειδικότερα, είναι μείζον ζήτημα σε ό,τι έχει σχέση με την λεγόμενη και κυοφορούμενη διαπραγμάτευση με τους εισβολείς και τους κατακτητές για τις θάλασσές μας, από το Καστελόριζο μέχρι τη Ζουράφα και από τη Γαύδο μέχρι τα Διαπόντια Νησιά και το πως αποδίδεται στους νέους ανθρώπους, η υπεράσπιση και εν τέλει η θυσία για τη ΓΗ και το ΥΔΩΡ.
Έτσι η θυσία των τριών συμπατριωτών μας, των αξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού, μελών του πληρώματος του ελικοπτέρου που έπεσε στα Ίμια Χριστόδουλου Καραθανάση, Παναγιώτη Βλαχάκου και Έκτορα Γιαλοψού, η υπεράσπιση του Αιγαίου Πελάγους, αποτελεί μία «γκρίζα ζώνη» στην ελληνική παιδεία και ειδικότερα στο βιβλίο Ιστορίας της Γ’ Γυμνασίου.
Εκεί όταν καταγράφεται το θέμα των Ιμίων στη σελίδα 163 αναφέρεται ότι «με αφορμή τη διεκδίκηση της βραχονησίδας Ίμια ξέσπασε κρίση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, που αποκλιμακώθηκε με αμοιβαίες υποχωρήσεις», χωρίς να γίνεται αναφορά στους πεσόντες αξιωματικούς του Πολεμικού Ναυτικού.
Ούτε Ελληνικά Ίμια, ούτε Έλληνες που έπεσαν εν ώρα καθήκοντος, υπερασπιζόμενοι σημαία, εθνική κυριαρχία και θαλάσσια σύνορα, που κάποιοι αγνοούσαν και συνεχίζουν να αγνοούν και να υποτιμούν τη σημασία τους. Το βιβλίο τυπώθηκε το 2004 και όταν το 2009, κατόπιν εισήγησης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, είχε εγκριθεί η ανατύπωση του βιβλίου με βελτιώσεις.
Μάλιστα είχε ανακοινωθεί ότι στη νέα έκδοση η αναφορά θα άλλαζε από την πρόταση «με αφορμή τη διεκδίκηση της βραχονησίδας Ίμια» στην πρόταση «με αφορμή τη διεκδίκηση από την Τουρκία της βραχονησίδας Ίμια» χωρίς όμως να γίνεται και πάλι μνεία στη πτώση του ελικοπτέρου και την απώλεια των Αντιπλοίαρχου Χριστόδουλου Καραθανάση, Αντιπλοίαρχου Παναγιώτη Βλαχάκου και Σημαιοφόρου Έκτορα Γιαλοψού.
Σήμερα, παρά τις τότε διαβεβαιώσεις στο βιβλίο δεν έχει γίνει καμία απολύτως αλλαγή (το ντοκουμέντο από το βιβλίο Ιστορίας της Γ’ Γυμνασίου είναι αδιάψευστος μάρτυρας), ενώ θεωρούμε αυτονόητο ότι το σχετικό κείμενο πρέπει να διορθωθεί πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Στοιχειώδης σεβασμός στη Μνήμη των τριών πεσόντων, στην ιστορική αλήθεια και τις νέες γενιές, το επιβάλλουν!
Υ.Γ. Το επιπλέον δυστύχημα είναι ότι η αναφορά για τα Ίμια στο σχολικό βιβλίο, συνοδεύεται με τη φωτογραφία του τότε πρωθυπουργού. Αυτού που χειρίστηκε με το γνωστό τρόπο την ελληνική εθνική κυριαρχία στα Ίμια, τώρα αντί να ζητήσει συγνώμη (ναι υπάρχει και αυτή η λέξη στην ελληνική γλώσσα) και να σιωπήσει, προτρέπει τους νέους ανθρώπους να φύγουν στο εξωτερικό!
*Διδάκτωρ κοινωνικών επιστημών Παντείου Πανεπιστημίου – Μέλος της Διεθνούς Ένωσης Μελετητών των Γενοκτονιών . Μόνιμος κάτοικος Έβρου