Η τεχνολογία στην αρχαιότητα το alter ego της  τέχνης (Ο φωτισμός της Ακρόπολης, μέρος 2ο)

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

του Χρυσόστομου Τσιρίδη

Οι επισκέπτες θεατές της ΧΡΥΣΕΛΕΦΑΝΤΙΝΗΣ ΑΘΗΝΑΣ στον ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ, θαύμαζαν το ΜΝΗΜΕΙΑΚΟ (ύψους 13 μέτρων) άγαλμα της θεάς- Προστάτιδας, από κάποια ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΕΝΗ (!) απόσταση, ώστε να μην διακρίνονται οι “ενώσεις” των τμημάτων του “περιαιρετού χρυσού”, αλλοιώνοντας την μεγαλόπρεπη  ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ της ΕΝΙΑΙΑΣ μορφής. Τέχνη και Τεχνική. (Σχόλιο για την παραπάνω εικόνα από το Διαδίκτυο).
.
Πράγμα που σημαίνει, εκτός των άλλων, ότι οι Αρχαίοι Ημών φρόντιζαν ΚΑΙ για την ΣΩΣΤΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗΣ “ΘΕΑΣΗΣ” του Έργου.

.
Ας απαλλαγούμε από την ΕΣΩΣΤΡΕΦΕΙΑ  και σύνδρομα ανασφάλειας. Δεν υπάρχει φόβος.
.

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ των Έργων Τέχνης είναι (παραμένει ες αεί) ΣΑΦΗΣ και ΑΝΑΛΛΟΙΩΤΗ, ανεξάρτητα από τον κατά περίπτωση “ιδιοκτήτη”- κάτοχο.

.
Κατά συνέπεια:

Οι “ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΕΣ” υπάρχουν, για να ΕΚΤΙΘΕΝΤΑΙ, να ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ και να ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ. Προπάντων να… επικαιροποιούνται (!). Και βέβαια και σ’ αυτήν την περίπτωση η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ έχει λόγο, όπως κι ΟΤΑΝ δημιουργήθηκαν τα “ΜΝΗΜΕΙΑ”.

Γι’ αυτό ΑΝΑΣΚΑΠΤΟΝΤΑΙ, γι αυτό ΑΝΑΣΤΗΛΩΝΟΝΤΑΙ, Γι’ αυτό δημιουργείται ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΩΝ χώρος, γι’ αυτό ΑΝΑΠΑΡΙΣΤΑΝΤΑΙ και ΑΝΤΙΓΡΑΦΟΝΤΑΙ, γι’ αυτό ΕΚΤΙΘΕΝΤΑΙ στα ΜΟΥΣΕΙΑ….!

Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ τα ΑΞΙΟΛΟΓΕΙ. Η Πολιτεία ΤΕΚΜΗΡΙΩΝΕΙ την Ιστορία της. Ο κόσμος τα ΘΑΥΜΑΖΕΙ. Η Ενημέρωση και ο εντυπωσιασμός (!) είναι μέρος του… συστήματος.Η Τεχνολογία, η σημερινή, είναι τρόπος.
.
Με όποια μορφή (κινηματογράφος / τηλεόραση / Διαδίκτυο / Κατάλληλος φωτισμός / φωτογραφία / ταξιδιωτική εντύπωση κλπ). Αρκεί να γίνεται σωστά και με υπευθυνότητα.

.
Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ άλλωστε (κατάλληλο υλικό κατασκευής / αναλογίες / χρυσές τομές / μαθηματικοί υπολογισμοί/ καταλληλότητα ή σκοπιμότητα χώρου ανέγερσης κλπ) και στην Ελληνική ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ, ήταν στην βάση του ΩΡΑΙΟΥ και του  ΠΕΡΙΟΠΤΟΥ (περίβλεπτου) (!!!).

.

Με άλλα λόγια η Τεχνολογία, ΚΑΙ ως ΦΙΛΟΤΕΧΝΗΣΗ, αλλά και ΩΣ ΠΡΟΒΟΛΗ του ΈΡΨΟΥ, λειτούργησε ως το alter ego της ΤΕΧΝΗΣ.

.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ μία περίπτωση:

Γι’ αυτό καμαρώνουν ΕΞΙΣΟΥ (!) και ο ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ (ο… τεχνικός / ο τεχνήτης) του ΑΓΓΕΙΟΥ και ο (κυρίως καλλιτέχνης) ΖΩΓΡΑΦΟΣ του: Ο τάδε ΕΠΟΙΗΣΕΝ, ο τάδε ΕΓΡΑΨΕΝ (=ζωγράφισε).

ΔΗΜΟΦΙΛΗ