Ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας Αντρέας Σόιερ έχει ως στόχο την επιβολή εκτεταμένων διοδίων σε αυτοκινητόδρομους σε όλη τη Γερμανία και την υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση και αυτό να γίνει κατά τη διάρκεια της γερμανικής Προεδρίας στην ΕΕ!
Μέσα σε οκτώ χρόνια, σχεδόν όλα τα οχήματα στους αυτοκινητόδρομους, συμπεριλαμβανομένων των φορτηγών, των βαν και των αυτοκινήτων, θα πρέπει να πληρώσουν διόδια, σύμφωνα με το προσχέδιο της οδηγίας για τα διόδια της ΕΕ.
«Όσον αφορά τα κράτη μέλη που έχουν ήδη θεσπίσει σύστημα χρέωσης, τα διόδια ή τα τέλη χρήσης επιβάλλονται σε όλα τα οχήματα εκτός από πούλμαν και λεωφορεία», αναφέρεται στο έγγραφο που ο Σόιερ θέλει να εγκρίνουν τα γερμανικά υπουργεία.
Αυτό θα έκανε επίσημη την πρόταση της Γερμανίας για την προεδρία του μπλοκ που ξεκίνησε την 1η Ιουλίου και διαρκεί έως το τέλος του έτους.
Ωστόσο, ορισμένοι κυβερνητικοί αξιωματούχοι δήλωσαν στο Reuters ότι κάποια γερμανικά υπουργεία ήθελαν να βάλουν το έργο στον πάγο, παρόλο που τα διόδια με βάση την απόσταση θεωρείται ευρέως ως μέτρο για την προστασία του κλίματος.
Είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο για υπουργεία υπό την ηγεσία των Σοσιαλδημοκρατών (SPD), τα οποία μοιράζονται την εξουσία με τους συντηρητικούς της καγκελάριου Άνγκελα Μέρκελ και έχουν από καιρό επικρίνει τα διόδια των αυτοκινήτων.
Σε αντίθεση με τις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Γερμανία δεν χρεώνει τους αυτοκινητιστές για τη χρήση του δικτύου αυτοκινητοδρόμων και τους συντηρεί μέσω των φόρων.
Στο παρελθόν, η χώρα προσπάθησε να υποχρεώσει τους ξένους επισκέπτες που χρησιμοποιούν τους αυτοκινητόδρομους της Γερμανίας να πληρώσουν διόδια, αλλά πριν από περίπου έναν χρόνο το ανώτατο δικαστήριο της Ευρώπης αποφάσισε εναντίον ενός τέτοιου σχεδίου, ισχυριζόμενο ότι θα παραβίαζε τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.