Αύξηση στις online πωλήσεις laptops στην Ελλάδα έφερε η τηλεργασία

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αύξηση των προϊόντων υψηλής τεχνολογίας (κυρίως laptops) που αγοράζονται ηλεκτρονικά, παρατηρείται στην ελληνική αγορά από το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού.

Η άνοδος των πωλήσεων συνδέεται με την ευρεία εφαρμογή της τηλεργασίας, καθώς οι εργαζόμενοι φαίνεται ότι προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες και εργάζονται από το σπίτι.
Τις αλλαγές που έχει φέρει ο κορονοϊός στις αγορές και κατ’ επέκταση στους Έλληνες καταναλωτές, καταγράφει έρευνα της Max Media Greece.
Η έρευνα διενεργήθηκε την περίοδο 26 Φεβρουαρίου – οπότε καταγράφηκε το πρώτο κρούσμα κορονοϊού στη χώρα μας – έως και τις 18 Μαρτίου με πρόβλεψη έως τις 30 Απριλίου.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, η πανδημία έχει φέρει μια σειρά από αλλαγές στην καθημερινότητα πολιτών και επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Μία από αυτές τις αλλαγές είναι η στροφή των καταναλωτών στο e-Commerce. Πλέον, το 21% των χρηστών στην Ελλάδα απαντά ότι σκοπεύει να αγοράσει στις επόμενες 15 ημέρες από ηλεκτρονικό σουπερμάρκετ και φαρμακείο.
Από αυτούς που στρέφονται στις online αγορές το 29% δηλώνει ότι θέλει να γλιτώσει χρόνο, το 23% ότι θέλει να έχει περισσότερες επιλογές, το 22% για να μην έρθει σε επαφή με άλλους και το 20% για να μην βγει άσκοπα από το σπίτι. Από τα ευρήματα προκύπτει ότι το e-food είναι πρώτο σε προτιμήσεις με 48%, ενώ ακολουθούν Skroutz 14% (αυξημένο κατά 40% από την προηγούμενη εβδομάδα), Box 5% και Deliveras 4%.
Online media
Στο μεταξύ, η πανδημία οδηγεί και σε στροφή του ελληνικού κοινού στο online περιβάλλον, τόσο σε επίπεδο αγορών και ενημέρωσης από ειδικά sites, όσο και σε επίπεδο κοινωνικής δικτύωσης (social media). Επίσης, καταγράφεται συνολικά αύξηση της τηλεθέασης +17%, σε σχέση με την περίοδο της κανονικότητας 10-25/02.
Πώς αντιδρά η αγορά
Τα στοιχεία δείχνουν συνολική αύξηση πωλήσεων 24% στα σουπερμάρκετ (εκκένωση ραφιών) μετά τα πρώτα επιβεβαιωμένα κρούσματα. Ταυτόχρονα, αυξημένη είναι η μέση αξία της απόδειξης αγορών του σουπερμάρκετ έως και €12 λόγω επιπλέον προϊόντων καθαρισμού και αντισηπτικών στο “καλάθι της νοικοκυράς”.
Επιπλέον, μειωμένη είναι η κίνηση στη HORECA, καθώς αποφεύγονται οι χώροι συναθροίσεων, ενώ ανεβαίνει η “μικρή λιανική” σε καταστήματα κοντινής απόστασης από τα σπίτια. Επίσης, μειώνονται οι εισαγωγές εμπορευμάτων από χώρες υψηλού κίνδυνου, “κόβονται” αγορές σε είδη που δεν είναι βασικής ανάγκης, όπως τα ρούχα, ενώ 30% μείωση παρατηρείται στη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στα αστικά κέντρα.
Τι φοβούνται οι καταναλωτές
Η έρευνα αποτυπώνει, επίσης, τις γενικότερες αντιδράσεις των Ελλήνων έναντι της πανδημίας του κορωνοϊού.
Συγκεκριμένα, το 53% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι η εμφάνιση του ιού, του προκαλεί άγχος και το 42% φόβο, ενώ ένα 22% ότι του προκαλεί σύνεση. Μόλις το 11% δηλώνει ότι του προκαλεί πανικό και το 8% θυμό, ενώ αδιαφορία καταγράφεται μόλις στο 6% των ερωτηθέντων. Επίσης, οι καταναλωτές σε ποσοστό 46% ανησυχούν ότι θα εμφανιστούν ελλείψεις σε βασικά είδη.
Αλλαγές φέρνει ο κορωνοϊός και στις διατροφικές προτιμήσεις του Έλληνα. Για παράδειγμα, το κοινό κάνει στροφή στα συσκευασμένα σε ποσοστό 38%, ενώ μεγάλη είναι και η ζήτηση για φρούτα και προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας, λόγω ευαισθητοποίησης σε θέματα υγείας.
Επίσης, το 34% των καταναλωτών απαντά ότι κάνει συστηματικό έλεγχο της προέλευσης των τροφίμων (ντόπια και όχι από πληγείσες περιοχές), με το 24% να δηλώνει ότι έχει αποθηκεύσει τρόφιμα ή άλλα είδη.
sepe

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ