Πώς να διαλέγεις την πιο γρήγορη ουρά στο super market.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Είτε πας για 1-2 πραγματάκια είτε για να κάνεις τα ψώνια της εβδομάδας, το τελευταίο πράγμα που θέλεις είναι να περάσεις την ώρα σου στην ουρά του ταμείου. Το ξέρες, όμως, ότι υπάρχουν τρόποι να τελειώνεις πιο γρήγορα και μάλιστα χωρίς να “κλέψεις” τη σειρά κανενός;
Μιλώντας στους New York Times ακαδημαϊκοί και ειδικοί στο θέμα “ουρές” στην Αμερική, μοιράστηκαν 8 πολύ χρήσιμα tips για να διαλέγεις την ουρά, που προχωράει πιο γρήγορα, στα σούπερ μάρκετ. Σημειώνεται ότι κάποια από αυτά μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις και σε άλλες ουρές, όπως στα καταστήματα ρούχων.
super-market1
1. Πήγαινε πίσω από πελάτη με γεμάτο καρότσι
Αυτό μπορεί ν’ ακούγεται αντιφατικό, ωστόσο, τα στοιχεία λένε άλλα. Ο μαθηματικός Dan Meyer της online πλατφόρμας desmos.com αναφέρει συγκεκριμένα ότι “κάθε πελάτης χρειάζεται συγκεκριμένο χρόνο για να χαιρετήσει, να πληρώσει, να πει αντίο και να φύγει από το ταμείο”. Σύμφωνα με την έρευνα του, λοιπόν, όλο αυτό διαρκεί κατά μέσο όρο 41 δευτερόλεπτα ανά άτομο, ενώ η διαδικασία του σκαναρίσματος των προϊόντων στο ταμείο διαρκεί περίπου 3 δευτερόλεπτα για το καθένα. Αυτό σημαίνει ότι το να επιλέξεις μια ουρά με πολλά άτομα που έχουν λιγότερα πράγματα μπορεί να αποδειχθεί τελικά κακή επιλογή.
Για να το πούμε απλά, ένας πελάτης που έχει στο καρότσι του 100 προϊόντα, τα οποία πρέπει να σκαναριστούν, θα χρειαστεί κατά μέσο όρο σχεδόν 6 λεπτά. Την ίδια στιγμή, αν επιλέξεις μια ουρά με 4 άτομα μπροστά σου που το καθένα έχει από 20 προϊόντα στο καλάθι του, θα τους πάρει κατά μέσο όρο 7 λεπτά για να τελειώσουν.
2. Πήγαινε αριστερά για να εξυπηρετηθείς γρηγορότερα!
Σύμφωνα με τον Robert Samuel, ιδρυτή της “Same Ole Line Dudes”, μιας Νεοϋορκέζικης υπηρεσίας, που αναλαμβάνει να σταθεί στην ουρά για σένα (ναι υπάρχει και αυτό!), επειδή οι περισσότεροι άνθρωποι είναι δεξιόχειρες τείνουν να επιλέγουν και τα ταμεία που βρίσκονται στα δεξιά τους. Αν και δεξιόχειρας, λοιπόν, προσπάθησε να καταπολεμήσεις την υποσυνείδητη τάση να στρίψεις δεξιά και επέλεξε τα αριστερά ταμεία. Θα έχουν λιγότερο κόσμο.
super-market
3. Προτίμησε γυναίκες ταμίες
Μπορεί να ακούγεται σεξιστικό, ωστόσο, όπως επισημαίνει ο Robert Samuel, οι γυναίκες ταμίες είναι πιο μεθοδικές στις συναλλαγές. Η A. J. Marsden πάλι, βοηθός καθηγητή ανθρωπιστικών σπουδών και ψυχολογίας στο Beacon College της Φλόριντα, προτείνει να ελέγχουμε αν ο ταμίας είναι υπερβολικά ομιλητικός και σχολιάζει, για παράδειγμα, το κάθε προϊόν που “χτυπάει” στην ταμιακή. Αν είναι έτσι, δεν θα πρέπει να σταθείς σε αυτή την ουρά. Στην Ελλάδα πάντως οι περισσότερες ταμίες είναι γυναίκες.
4. Τσέκαρε όσους βρίσκονται μπροστά σου στην ουρά και τι αγοράζουν
Δεν αρκεί απλά να μετράς πόσοι στέκονται μπροστά σου στην ουρά για να ξέρεις αν θα τελειώσεις γρήγορα. Θα πρέπει να τσεκάρεις επίσης την ηλικία τους, αλλά και το τι έχουν επιλέξει να αγοράσουν. Όπως τονίζει η A. J. Marsden, οι ηλικιωμένοι θα χρειαστούν περισσότερο χρόνο για να τελειώσουν, καθώς ίσως αντιμετωπίζουν κάποιες δυσκολίες: για παράδειγμα μπορεί να μην είναι πολύ εξοικειωμένοι στην πληρωμή με κάρτα.
Επιπλέον, καλό είναι να ρίχνεις και μια ματιά στον αριθμό των διαφορετικών προϊόντων, που έχουν βάλει στο καλάθι τους οι μπροστινοί σου, μιας και 6 κουτιά από το ίδιο αναψυκτικό για παράδειγμα θα περάσουν πιο γρήγορα από το ταμείο. Αν πάλι εσύ έχεις διαφορετικά μεταξύ τους προϊόντα και δεν είναι και πολλά, διάλεξε τα self-service ταμεία που σου κερδίζουν χρόνο.
super-market3
5. Διάλεξε μια μονή γραμμή που οδηγεί σε πολλά ταμεία
Σε κάποια super markets, αλλά κυρίως σε καταστήματα λιανικής πώλησης (π.χ. ρούχων και ειδών σπιτιού) ακόμη και σε κάποιες υπηρεσίες που δεν έχουν νούμερα, συνηθίζεται οι πελάτες να στέκονται ο ένας πίσω από τον άλλο σχηματίζοντας 1 ουρά, που, όμως, καταλήγει σε πολλά ταμεία και ο πρώτος πηγαίνει σε όποιο αδειάζει κάθε φορά. Για να ξέρεις, έρευνες έχουν δείξει ότι αυτή η ουρά είναι η γρηγορότερη. Συγκεκριμένα, στα ταμεία που “τροφοδούνται” από 1 ουρά ο χρόνος αναμονής είναι κατά μέσο όρο ως και 3 φορές λιγότερος! Στα συν και ότι αυτού του είδους η ουρά παρέχει και μια αίσθηση ψυχολογικής ανακούφισης, καθώς δεν έχεις το άγχος να διαλέξεις πού πρέπει να σταθείς.
Αν αναρωτιέσαι, ωστόσο, γιατί τα super market δεν εφαρμόζουν αυτού του είδους την ουρά, η απάντηση βρίσκεται στο γεγονός ότι κανείς δεν θέλει στην πραγματικότητα μια τεράστια ουρά με κόσμο και γεμάτα καρότσια στο κατάστημά του.
6. Προσοχή στις ουρές με εμπόδια
Αν βρεθείς σε μια ουρά όπου μεταξύ εσένα και του ταμείου μεσολαβούν “εμπόδια”, όπως μια γωνία ή ράφια που εμποδίζουν τον ταμία να έχει πλήρη εικόνα του κόσμου που περιμένει να εξυπηρετηθεί, να είσαι προετοιμασμένος για μεγαλύτερη αναμονή, μιας και ο ταμίας δεν μπορεί να έχει πλήρη εικόνα του πώς η όποια καθυστέρηση επηρεάζει αρνητικά τη δουλειά του.
7. Πώς μπορείς να επιταχύνεις τη διαδικασία
* Τοποθέτησε τα προϊόντα στο ταμείο με τα barcode τους από πάνω, ώστε να μην τα ψάχνει ο ταμίας.
* Στην περίπτωση των ρούχων, αφαίρεσε ο ίδιος τις κρεμάστρες και τράβηξε τις ετικέτες έξω.
* Αν έχεις πάει στα μαγαζιά με παρέα και δεν έχετε πάρει πολλά πράγματα, επιλέξτε τα ταμεία εξπρές -που περνάνε μέχρι 10 προϊόντα ανά πελάτη-, μοιράστε μεταξύ σας τα προϊόντα και τελειώστε πιο γρήγορα.
super-market2
8. Θυμήσου: Μεγάλο μέρος της αναμονής είναι στο μυαλό σου
Σε κάποιο βαθμό το θέμα της αναμονής είναι στο κεφάλι σου. Έρευνα έδειξε ότι κατά μέσο όρο οι άνθρωποι υπερεκτιμούν το χρόνο που περιμένουν σε μια ουρά κατά 36%. Σύμφωνα με τους καθηγητές Ziv Carmon του Insead και Daniel Kahneman του Πανεπιστημίου Πρίνστον, οι πελάτες ανησυχούν περισσότερο για το πόσο μεγάλη είναι μια ουρά παρά για το πόσο γρήγορα κινείται. Ειδικότερα, όταν οι πελάτες έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε μια αργοκίνητη μικρή ουρά και μια μεγάλη, που όμως κινείται γρήγορα, συχνά επιλέγουν τη σύντομη ουρά, ακόμη και αν η ώρα αναμονής είναι ακριβώς η ίδια. Σημείωσε επίσης ότι η αναμονή φαίνεται μικρότερη όταν αποσπάται η προσοχή σου, γι αυτό χαλάρωσε και πιάσε κουβέντα με τον διπλανό σου!..

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ